Marginalizarea lui Massa
Mai ţineţi minte perioada “Felipe Baby” în care Massa era elementul central al Scuderiei Ferrari? Aşa cum era simplu de anticipat, venirea lui Fernando Alonso în locul lui Kimi Raikkonen a schimbat radical strategia, totul culminând cu ordinele de echipa din Germania. Că brazilianul a devenit un simplu “valet” care trebuie să-i facă pe plac “regelui” Alonso este clar, însă se pare că Massa a început să deranjeze chiar şi în această ipostază.
Luca di Montezemolo, capo di tutti i capi la Ferrari, afirmă voalat că Massa a dezamăgit în ultimele 4 curse. Ironia face ca aceste 4 curse să fie exact cele care au urmat Marelui Premiu al Germaniei, însă o analiză sumară a rezultatelor m-a pus serios pe gânduri.
Concret, în ultimele 4 curse, Alonso a câştigat 68 de puncte, iar Massa 43 de puncte. Asta înseamnă că, matematic vorbind, Alonso a adus cu 58% mai multe puncte pentru Ferrari decât Massa.
Totuşi, dacă luăm în calcul ultimele 5 curse cu rezultatul care ar fi trebuit înregistrat în Germania (Massa – locul 1, Alonso – locul 2), lucrurile tind să se schimbe. Alonso a acumulat 86 de puncte, iar Massa 68. Adică Alonso a câştigat cu “doar” 26% mai multe puncte decât Massa. În plus, trebuie luat în calcul faptul că Massa a plecat ultimul în cursa din Singapore din cauza unor motive independente de el, iar un loc pe podium ar fi schimbat şi mai mult situaţia în favoarea sa.
Nimeni nu poate nega că Alonso este mai bun decât Massa, dar reacţia lui Montezemolo la adresa brazilianului este exagerată. Cu excepţia cazului în care ni se pregăteşte ceva…
October 1st, 2010 la 1:26 pm
Urat , tipic Ferrari .
Exista modalitati mai discrete sa favorizezi un pilot vezi RedBull si McLaren.
Ferrari mereu umileste public locotenentul.
October 1st, 2010 la 1:37 pm
Eu cred ca vor sa-i dea papucii lui Massa si asta mai ales din cauza “fetei” care-i statea sa planga la finalul MP al Germaniei, unde toata lumea stie ce s-antamplat, plus as adauga, probabil ceva nemultumiri ulterioare ale lui Felipe, referitoare la actuala situatie din cadrul Ferrari, atitudinea, staff-ului fata de el, o atitudine mult mai rece decat era el obisnuit inainte de a veni Alonso. Asa cum zicea si Daniel, din “Felipe baby” a ajuns in “Felipe ciuriburi”
October 1st, 2010 la 1:44 pm
cum am spus-o şi într-un comm la un blog anterior singura asemănare între perioada de aur a Scuderiei şi perioada actuala se rezumă la modul în care -şi tratează piloţii ..Alonso şi în eventualitatea câştigării titlului mondial va deveni şi la anul pilotul favorizat la Ferrari în timp ce Massa va fi un simplu scutier..
October 1st, 2010 la 2:20 pm
Cred ca exagerati. Ferrari vrea intr-adevar ca nr 1 pe Alonso, dar sa mai aduca si Massa puncte si sa-i incurce cum face Button pe ceilalti nu sa stea pe undeva pe la mijloc si sa se bata cu Michael sau cu Hulkenberg pentru 1 punct.
Massa i-a suparat pentru ca cedarea pozitiei lui Alonso a facut-o prea evidenta, prea ostentativa, nu???
October 1st, 2010 la 3:40 pm
Adevarul este ca Massa trebuia concediat dupa GPul Germaniei. Special pentru ca si-a pus echipa si munca ei in pericol, pentru ca se gandea numai la interesele lui. Ca dovada ca dupa GPul Germaniei echipa din spatele pilotilor pare sa dea un randamant mai mare, inspirata probabil de rezultatele lui Alonso. Iar cum… rezultatea apar numai cu oameni motivati… Massa are o problema, care se numeste… motivatie. Au fost curse in care a dormit si asta este ceva la care nu se asteptau cei de la Ferrari.
De fapt cred ca venind dupa un 2009 dezastruos, ei sperau ca Massa sa manance jeratic si sa fie concentrat 125% pentru echipa. I-au dat sansa in 2010 si onest… si-a batut joc de ea. Sutil este liber si ceva ma face sa cred ca are multe sanse sa ajunga la Ferrari, unde ar face o treaba posibil mult peste cea pe care o face Massa.
Lasand prostiile spune de unele persoane de mai sus… totusi… Dl. Daniel… o detaliare a situatiei nu era onesta? Massa a dezamagit in ultimele curse nu pentru ca nu a adus mai multe puncte… ci pentru ca nu s-a batut pentru ele. Ca Alonso este mai motivat… ce pot sa zic… bravo lui!. Are o foame absoluta pentru victorii, poate si pentru ca stie cu ce echipa lucrea si stie ce potential au sau poate pentru ca titlul este in apropiere si daca intinde mana are sansa sa-l prinda. Cine stie… More then meets the eye.
October 1st, 2010 la 3:43 pm
@Niculae: Pune-te putin in locul lui Massa dupa cursa din Germania si raspunde-mi sincer la urmatoarea intrebare: cam ce motivatie ai mai avea sa pilotezi cand stii ca, daca reusesti sa fii in fata lui Alonso, vei primi ordin sa-i lasi sa te depaseasca?
October 1st, 2010 la 4:01 pm
@Daniel: Ca sa nu complicam discutia. Uite un raspuns simplu. Mi-am dorit sa lucrez la o anumita companie de IT si pentru asta am muncit mult. Am invatat, mi-am dat niste examene si am sperat ca sunt destul de talentat ca sa lucrez in randul lor. Cand m-au angajat… m-au intrebat daca stiu sa lucrez in echipa. Nu m-au intrebat daca sunt geniu, daca imi plac blondele sau daca am un Ferrari. M-au intrebat daca stiu sa lucrez in echipa. Mie imi place sa lucrez in echipa, este distractiv si sunt multe de invatat. Am dat si cu matura, am lucrat si cu persoane mai talentate ca mine, dar am lucrat si cu persoane mai putin talentate ca mine. Si mi-am castigat respectul lor pentru ca mi-am facut treaba in echipa. Plus un salariu generos si alte oportunitati.
Sper ca a fost destul de clar cum vad eu problema. Pentru unii de mai sus care nu sunt in stare de mai mult… exista un singur lucru de spus. Massa sa se concentreze si chiar daca anul asta a facut rahatul praf, anul viitor pleaca cu o sansa noua. Este numai vina lui ca a dormit anul acesta in jumatate din cursele din acest sezon, este vina lui ca a gresit la GP Germaniei si este vina lui ca a uitat ca echipa nu-l tine in brate si vrea rezultate. Daca este nu se automotiveaza… nimeni nu-l poate motiva.
Eu ma gandeam ca dupa un 2009 dezastros o sa vina in 2010 si o sa manance pamantul, dar m-am inselat masiv si eu si baietii de la Ferrari.
P.S. Cam multi frustrati pe aici, poate facem niste ordine. Daca tot zicem ca ne respectam.
October 1st, 2010 la 4:12 pm
@Daniel: Massa are in general o atitudine de non-combat daca e undeva in mijlocul plutonului. Nu l-am vazut niciodata fortzand la maxim, depasind, riscand. Nimic. Safe driving, bring the car home. Pe ploaie e pe nicaieri, asta deja nu mai e un secret. Cu o masina dificila in comportament e iarasi pe nicaieri.
Cand are o masina brici poate fi rapid. Dar la fel pot fi si alti 10 piloti din cei 22 sau 24 de pe grila.
Ori ai ori n-ai pedigree de campion. Si sa fim seriosi, Massa n-are.
Hai sa nu-l mai pupam in c*r cat de bun e sau nu e. E locotenentul perfect, la fel ca Barichello. Get over it.
October 1st, 2010 la 4:13 pm
@Niculae: Exemplul oferit este foarte interesant, dar in Formula 1 exista ceva ce nu poti obtine in nicio companie de IT: un titlu de campion pentru performante personale.
De exemplu, intr-o companie poti sa scrii cel mai bun cod HTML din lume, dar daca nu-l integrezi cu design-ul printr-o colaborare directa cu designerul nu obtii nimic. Da, aici conteaza foarte mult sa lucrezi in echipa.
Insa in F1 poti sa devii campion mondial luptand pe pista fara sa colaborezi cu coechipierul tau, care in realitate iti este adversar.
October 1st, 2010 la 4:19 pm
a , si inca ceva, s-ar putea ca punctele alea “furate” sa fie cele ce vor aduce titlul la piloti la Ferrari.
Stiu, le-a trebuit romanilor 1818 ani sa-si dea seama ca uniti sunt o forta si odata uniti n-au facut un kkt praf, dar in general intr-o echipa faci ceea ce e mai bine pentru echipa si apoi pentru tine.
2nd place is the first loser. <- remember that.
October 1st, 2010 la 4:45 pm
Dar acuma tot vb despre scandaluri astea si Massa am vb atata mai venti si voi subiecte mai interesentate
October 1st, 2010 la 5:09 pm
Sunt cam multe comentarii pt valoarea lui Massa. Raspunsul e simplu. Nu motivatia ii lipseste; el nu poate mai mult fratilor!
October 1st, 2010 la 6:14 pm
@Daniel: ai dreptate! fiecare trebuie sa-si faca viitorul sau . Adika cum, dk Alo cistiga titlul din punctele lui Masa, ce va fi atunci, va spune Alo ca titlul apartine si lui Mas?. Asta e in masura k aceea ca sa punem mina la mina si sa-i cumparam un Porsche Spider unui locatar care se va fali cu el cind va merge p strada, iar pe noi nici nu ne va baga in sema cu toate k am pus fiecare cite o parte din bani! Iar in ceia ce despre ekipa, asta se face in alta parte si n-ar treb aplicata in F1, voi poate sinteti fani ai fotbalul si incurcati itele-acolo altfel nu poti. Asa ca mai chibzuiti putin: F1 nu e Fotbal!!!
October 1st, 2010 la 6:24 pm
Alonso este un trisor.Massa nu este.Asta este diferenta dintre ei.
October 1st, 2010 la 6:26 pm
Daniel, am mai scris de cateva ori, Massa pleaca la Sauber cu tot cu motoare Ferrari. Kubica vine la Ferrari anu viitor. Am eu asa o presimtire. Varianta asta ii convine si lui Peter Sauber, Massa va fi platit in continuare de catre Ferrari, ca este sub contract cu ei, primeste si un motor la pret mai bun. Castigam si noi, ca Petrov ramane la Renault si poate vine si Kimi .
October 1st, 2010 la 6:35 pm
daca ferari aveau atata minte sa nu-l afara pe kimi si sa-l dea pe lingaul de masa afara acum erau departe de restul plutonului
October 1st, 2010 la 6:38 pm
DEA*
October 1st, 2010 la 6:50 pm
Eu nu stiu la ce motivatie va asteptati de la Massa, mai ales de cand a venit “maretul” Alonso cu punga de bani, toata lumea vuiind ca Alonso va fi no 1 la Ferrari, staff-ul echipei si-au schimbat atitudinea fata de el, plus comentarii si analize peste analize cu referire la el si Alonso. Cum sa mai ai tragere de inima cand ti se spune in fata ca esti pilot nr 2, dupa ce pana anul trecut era bebe-ul lor. Nu-ti prea vine sa-ti bagi piciorul in ea de motivatie…..Daca tot facem referire la job-uri, ca si exemplu, daca tu tragi ca robu, sti ca muncesti foarte mult, ai rezultate, iar la o anumita marire salariala, tie ti se da mai putin decat unul dintre colegi care au frecat menta la greu, pai dupa toata aceasta tarasenie, credeti ca acela va mai trage ca nebunu’ data viitoare. Va spun eu care ii va fi atitudinea fata de compania la care lucra si anume ca-l doare fix in pix de ei, va astepta sa treaca programul de lucru, stand pe net, lungind proiectele, deci dezinteres total, toate acestea culminand cu gasirea unui alt job mult mai motivant din toate punctele de vedere…..La fel si cu Massa. Daca pana in Germania, n-a prea avut masina, a fost revernirea de dupa accidentul de anul trecut(deci poate avea o scuza), imediat in Ger, cand era in frunte, iar spre final, echipa i-a taiat macaroana, ce sentimente credeti ca mai poate avea un om fata de astfel de atitudine, la o echipa care pana atunci a fost tratat ca un printz. Incercati doar sa va puneti in pielea unui astfel de om. Repet, poate ca unii dintre voi, v-ati confruntat in viata de zi cu zi cu situatii similare. Pun pariu ca acelasi sentiment de delasare, l-ati avut, bag mana-n foc. Intr-adevar Massa are lacunele sale si anume ca daca pleaca din spate, cu greu avanseaza in fata, la fel se poate spune si daca este ploaie, va dau dreptate. Dar, cand are masina buna, nu uitati ca scoate foarte usor pole-urile. S-a batut in 2008 pentru titlu, ratandu-l doar pentru un punct, iar asta pentru mine spune multe…..
October 1st, 2010 la 7:03 pm
Comic este ca toti ce ai scris acolo @KaNe este negat de fraza urmatoare:
“Daca tot facem referire la job-uri, ca si exemplu, daca tu tragi ca robu, sti ca muncesti foarte mult, ai rezultate, iar la o anumita marire salariala, tie ti se da mai putin decat unul dintre colegi care au frecat menta la greu, pai dupa toata aceasta tarasenie, credeti ca acela va mai trage ca nebunu’ data viitoare”
Stii comic este ca Alonso era cel care trage ca nebunul (robu) la Ferrari. A gresit, dar s-a revansat de echipa. El este cel care tot timpul a spus ca are sanse la titlul, s-a dus la fabrica si le-a spus tuturor ca trebuie sa forteze si sunt sanse sa ia titlul anul acesta. Massa are o singura lacuna cu adevarat. Anul trecut vroia sa se lupte si anul aceasta… s-a complacut. Baietii de la Ferrari vor rezultate, iar Massa nu a facut nimic anul acesta pentru aceste rezultate. Din pacate… Alonso a venit motivat, cu sau fara bani, bravo celor de la Santander ca au vrut s-o ia de la zero cu Ferrari, si bravo lui Alonso ca si-a motivat echipa. Cum a facut-o nu stiu dar treaba lui, dar eu daca eram angajat la ei, preferam pilotul care spera, nu pilotul mamaliga care viseaza la femei frumoase.
Multe cuvinte, putine lucruri spuse cu adevarat. Probabil asa esti la munca si toti rad de tine. Si asta te umple de frustrati
Poate nu-ti aduci aminte de cateva curse de la inceputul sezonului cand Alonso statea in spatele lui Massa… iar Massa nu facea nimic. Aia era problema. Nu stia ce sa faca si nu putea face nimic. Ambele… din pacate… sunt realitatea.
Probabil si Hamilton se simte la fel, nu stie ce sa faca, nu stie daca masina il ajuta, si vede ca concurenta este mai motivata. Da vina pe adversari dar nu are curaj sa dea vina pe el. Alonso a gresit, si-ar cerut scuze fata de echipa si a incercat s-o redreseze pe pista, la fabrica si cine stie, poate chiar va triumfa la sfarsitul sezonului.
P.S. Il injurai pe Massa la inceputul sezonului, parca toti erau niste prosti numai Hamilton este pilotul talentat. Sau… nu tii minte ce spui?
P.S. Ferrari se gandesc sa aduca un pilot dar nu aveti nici cea mai mica idee de care este acela. Oricum nu este unul la care va asteptati ))
October 1st, 2010 la 8:14 pm
http://www.youtube.com/watch?v=vzUtmHPVffc&feature=related cineva sa ii traduca lui Felipe melodia asta
October 1st, 2010 la 8:55 pm
Bravo Niculae . Incep sa vad un viitor bun pentru aceasta tarisoara daca vor fi cit mai multi ca tine , asa cum gindesti tu . Iti multumesc pentru cine esti . Am 55 ani si din ‘89 incoa’ tot sper ca cineva sa aduca o schimbare in felul nostru de a fi . Acum , dupa 20 ani , apar primele semne . Iti multumesc . Sunt convins ca in jurul tau sunt oameni care gindesc ca si tine , si asta-i un lucru imbucurator . De drag sa lucrezi cu oameni care gindesc in acest fel . Bravo .
October 1st, 2010 la 9:42 pm
@ally_great ai mare dreptate
October 1st, 2010 la 9:52 pm
Cititi comentariile fanilor McLaren sa vedeti cata frustrare exista in oameni, si cata urat.
“http://formula1.automarket.ro/stiri/alonso-vom-castiga-titlul-mondial-in-2010-31791.html”
October 2nd, 2010 la 12:15 am
Personal, il vad pe Massa ca pe un al doilea Alboreto:mare speranta la inceput, sprijinit in totalitate de Ferrari, a avut o mare sansa la titlu in 1985, apoi s-a plafonat usor-usor, fiind dominat de noul coechipier, Gerhard Berger.Poate ca lui Massa-i lipsesc si sfaturile lui Schumacher si prezenta acestuia la standurile Ferrari.
October 2nd, 2010 la 9:06 am
Niculae, nu vrei sa intelegi ori esti cam “narod” (asta ca sa nu zic altfel). Pai pana mai anul trecut Massa, adica angajatul nu a tras tare tot timpul?? nu era sa-si piarda viata pentru FERRARI?? nu s-a luptat in 2007 si mai ales in 2008 pentru titlu??? Inseamna ceva pentru tine toate acestea?? Sau la tine Ferrari inseamna a fi fan al acestei echipe doar de anul asta, de cand a venit maretul Alonso?? Eu as merge pe varianta a doua, intrucat la cum “delirezi”, cred ca nu ai prea vazut ceea ce se intamplat prin F1, in anii trecuti……
“Probabil asa esti la munca si toti rad de tine. Si asta te umple de frustrati”
Devii cam obraznic, pe langa faptul ca nu prea sti a scrie si mai ales a te face inteles. In primul rand n-ai de unde sa sti in ce situatie ma aflu eu la servici. DImpotriva, pe unde am lucrat, am fost laudat si admirat. De asemenea la scoala(generala/liceu/facultate)….asa ca hai termina cu supozitii din astea de 2 bani ca nu-si au rostul. Chiar nu voi mai intra in alte polemici cu tine referitor la acest subiect, acesta fiind ultimul meu comentariu la acest articol. So, TOPIC CLOSED!!!
October 2nd, 2010 la 12:29 pm
da in 2007 nu a inteles nimic din campionat , a venit kimi si la facut praf ,in 2008 intr-adevar s-a vazut o urma de sclipire dar in anii anteriori ati auzit de massa? asta o sa ramana un valet pt pilotii talentati. imi place ferrari imi place massa imi place alonso dar massa e un pilot mic la o echipa mare.daca gresesc va rog sa ma scuzati
October 2nd, 2010 la 4:24 pm
@KaNe: Ce repede iti dai arama pe fata. Esti prea frustrat de rezultatele lui Alonso. Anul trecut il injurai pe Massa, in 2008 la fel. Acuma… vrei sa credem ca-l respecti. Cat despre polemici… vad ca intri in polemici cu toti, singura parere de rau este ca nu ai argumente altfel discutia era mai interesanta. Pacat ca nu esti atent la ce scrii… sau nu-ti citesti posturile…
October 2nd, 2010 la 7:25 pm
Domnule Daniel Popescu referitor la afirmatia ” nimeni nu poate nega ca alonso nu este mai bun decat massa” eu pot afirma acest lucru. O sa vedeti pe viitor asta daca nu mai marii formulei 1 care habar n-au despre piloti nu il vor da afara pe Massa.
October 2nd, 2010 la 7:57 pm
@Daniel Popescu. Nu te mai obisi cu Niculae ca ii pe alta planeta baiatul.
October 2nd, 2010 la 7:57 pm
..
October 2nd, 2010 la 7:58 pm
obosi**
October 3rd, 2010 la 12:55 pm
pentru cei ce ziceau ca nu l-au vazut pe Felipe facand spectacol.
http://www.youtube.com/watch?v=vZTHJgfFiQc
http://www.youtube.com/watch?v=5qjQiOJpHBM
October 3rd, 2010 la 5:24 pm
@all.
Mclaren_Mircea_1984 are dreptate, Niculae e saracul mai batut in cap si nu se poate pune nimeni la mintea lui. Haideti sa il lasam sa abereze si sa nu il mai bagam in seama…