Impresii după un weekend nebun la Silverstone

Trebuie să ne întoarcem cu mult timp în urmă pentru a identifica un weekend cel puţin la fel de plin de evenimente aşa cum a fost cel de la Silverstone.

Victoria lui Alonso, pe deplin meritată

Nu puţini sunt cei care consideră că Alonso a câştigat exclusiv datorită greşelii de amatori comisă de mecanicii Red Bull la a doua intrare la boxe a lui Vettel, însă cred că este greşit să tragem o astfel de concluzie. Da, misiunea lui Alonso a fost evident uşurată de această greşeală, însă Ferrari a demonstrat din plin în acest weekend că a înregistrat progrese majore.

După ce în calificări a fost la numai o zecime de pole position, Alonso a avut un parcurs foarte bun şi în prima parte a cursei, iar înainte de a doua intrare la boxe era vizibil mai rapid decât Vettel. Înclin să cred că, fără eroarea de la boxe, Alonso ar fi reuşit să-l depăşească pe Vettel pe circuit până la finalul cursei şi să-şi adjudece victoria.

Pe de altă parte, nu pot să nu mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă Alonso (la fel ca şi ceilalţi piloţi) ar fi trebuit să utilizeze şi pneurile hard în ultima parte a cursei. Ştim de la Barcelona că monopostul Ferrari nu are deloc aderentă cu pneurile hard, iar acest lucru ar fi reprezentat un avantaj pentru Vettel în finalul cursei.

Webber, numărul doi la Red Bull

În noiembrie 2010, spuneam aici că Red Bull impune respect pentru faptul că nu i-a ordonat lui Vettel să-i cedeze victoria lui Webber în Brazilia într-o cursă aproape decisivă pentru titlu. Cursa de la Silverstone ne-a demonstrat însă că, atunci când trebuie, inclusiv Red Bull apelează la ordine de echipă şi la discursul tipic Ferrari: ‘rezultatul echipei este mai presus de rezultatul pilotului’.

Ce a făcut Red Bull la Silverstone este uşor jenant. Horner justifică ordinul prin prisma accidentului provocat de Vettel la Istanbul în 2010, dar Webber este suficient de matur pentru a nu comite o astfel de greşeală. Era chiar atât de greu să ai încredere în abilitatea lui Webber de a nu produce un incident şi de a-i transmite calm un mesaj de genul ‘esti liber să lupţi pentru poziţie, dar fii atent să nu produci un accident’?

Şi nu în ultimul rând, chiar crede cineva că Vettel ar fi primit ordin să nu-l atace pe Webber dacă poziţiile celor doi erau exact invers?

Patru schimbări de regulament tehnic în 48 de ore

Cred că putem vorbi lejer despre un record absolut în istoria Formulei 1. FIA a demonstrat încă o dată că este o instituţie slabă, incapabilă să gestioneze un regulament tehnic pe care îl schimbă după bunul plac al fiecărui şef de echipă care are ceva de obiectat.

Pe scurt, pentru cei care au pierdut firul: FIA anunţă restricţii pentru sistemul de evacuare începând cu etapa de la Silverstone, după cursa de la Valencia acceptă o concesie pentru Mercedes, vineri acceptă o altă concesie pentru Renault, sâmbătă dimineaţă renunţă la concesia pentru Renault, sâmbătă seară lasă echipele să decidă ce vor să facă, duminică dimineaţă echipele nu ajung la o decizie unanimă, pentru ca, în fine, duminică seară să se ajungă la un deznodământ datorită implicării lui Bernie. Iar toată nebunia a plecat de la faptul că regulamentul tehnic poate fi schimbat în timpul sezonului.

Pentru britanici, Silverstone este emblema calendarului Formulei 1. Poate tocmai de aceea, în 2009 am avut ameninţarea unei competiţii paralele şi controverse despre regulamentul tehnic, în 2010 conflictul ordinelor de echipă de la Red Bull, iar în 2011 o combinaţie între toate.

Oare ce ne aşteaptă la Silverstone în 2012?

7 comentarii la “Impresii după un weekend nebun la Silverstone”

  1. Andrei Alexandru spune

    A fost un weekend nebul dar distractiv, mai ales din tribuna. Sa vedem cum va evolua restul sezonului acum, pentru ca… curse mai sunt destule. O zi excelenta in continuare!. Sa ne auzim cu bine la sfarsitul sezonului si sa avem multe experiente de impartasit.

  2. Diesel spune

    Daniel, daca ai fi urmarit cu atentie timpii lui Alonso din Q1 pe pneuri hard ti-ai fi dat seama ca Ferrari a cam rezolvat problema.

  3. Gigi Contra spune

    @Daniel – legat de ordinele de echipa la RBR, am urmarit cursa pe BBC, iar Eddie Jordan a fost intru totul de acord cu decizia RBR de a il “tempera” pe Webber. Cred ca daca se intampla duelul oricand altcandva decat in ultimele tururi, sefii RBR nu s-ar fi opus unui duel intre cei 2 piloti, insa asa cred ca orice sef cu capul pe umeri ar fi luat exact aceeasi decizie.

  4. andrey1293 spune

    Gigi Contra – corect spui – nu cred ca iar fi convenit lu horner in ultimele tururi sa stea stresat din cauza duelului dintre vettel si webber in ciuda experientei lui webber. mie mi sa parut oarecum suspect si momentu startului atunci cand webber a plecat mai prost decat vettel – si totusi nici na incercat sasi apere pozitia – in comparatie cu ce sa intamplat anu trecut la silverstone in momentul startului. cursa excelenta si urmeaza germania unde vettel ar face absolut orice pt prima victorie pe teren propriu – ramane de vazut

  5. emerson spune

    In principiu,decizia loi Horner e corecta,chiar daca din punct de vedere uman e discutabila, cum spuneam mai daunazi la un alt articol,2 piloti f.buni in aceeasi echipa…sunt o sursa permanenta de tensiuni,tinand cont de orgoliile pilotilor de varf.Favoritul celor de la RBR este si va ramane Vettel. E evident de anul trecut pt oricine vrea sa vada,aceasta realitate,cand au ajuns aproape sa invoce Pronia Cereasca sa acorde bunavointa si neamtul sa ia titlul. La acest nivel ar fi o dovada de naivitate sa mai creada cineva ca Weber nu a fost obligat sa semneze clauze aditionale la contract ce prevad pozitia a 2 a ,dar ambitiile, orgoliul sau luat de val acesta sa uite. Sunt interese mult prea mari ca cineva sa-si mai permita sa lase in voia sortii sa fie “bbatjocorit”odorul casei RBR. De dragul piesei de teatru, aparentele trebuiesc menajate,dar printre randuri se intrevede realitatea.

  6. tudor spune

    ai uitat sa mai pui un factor,in opinia mea decisiv,la victoria lui Alonso.si anume Hamilton!Daca acesta nu il tinea pe Vettel in spate timp de cateva tururi bune,Vettel at fi reusit sa il prinda pe Alonso si cine stie cum ar fi aratat clasamentul final al cursei!

  7. popicul spune

    Tudore ! nu Hamilton la tinut, Vettel nu a fost suficient de agresiv pentru a depasi.
    Sunt de acord cu Diesel, Ferrari , prin noutatile aduse aici a redus din problemele legate de folosirea pneurilor Hard.
    Sunt curios cat a contat limitarea de la motoare. Dar mai e putin pana la urmatoarea cursa si vom vedea.