Glock vs. Glock
Modul in care a negociat Timo Glock ultimele tururi ale Marelui Premiu de Formula 1 de la Interlagos au suscitat multe comentarii, majoritatea celor care tin cu Ferrari afirmand ca Timo i-a facilitat lui Hamilton victoria.
Si daca n-a fost asa? Analizand declaratiile date imediat dupa MP al Braziliei de catre principalii actori ai Formulei 1, uitam cateva lucruri:
1. Dupa parerea mea, Glock nu i-a facilitat victoria lui Hamilton. De altfel, nici macar nu l-a vazut pe acesta atunci cand a trecut pe langa el. Cum nici multi dintre noi nu l-am vazut, de altfel. Ba mai mult, avand in vedere ca nu avea niciun target in aceasta cursa, consider ca Glock a stat pe pista cu pneurile de uscat tocmai pentru a-i ajuta pe cei de la Ferrari. In acest sens amintesc o declaratie a sa (“Eu am comandat intrarea la boxe, insa cei de la pituri nu au raspuns”), care ma face sa cred ca inginerii Toyota au vrut sa impuste doi iepuri in acelasi timp: sa intre cu un pilot in fruntea cursei si sa rastoarne logica de pana atunci din cursa.
2. Campionul mondial a fost decis intr-o cursa in care cel incoronat la final a terminat, cu chiu, cu vai, pe locul al cincilea. S-a chinuit sa faca asta si nu a dat in niciun moment dovada faptului ca ar fi cel mai tare din Marele Circ.
3. Vettel. Genial. Vom mai auzi de el. Multe. Consider ca este mult mai talentat decat Hamilton si Massa la un loc, Timpul va hotari asta. Sa nu uitam ca un monopost Toro Rosso, o echipa inexistenta pana in acest an, pilotat de un baiat care la prima vedere pare coborat de pe skateboard, a reusit lucruri de neimaginat pentru echipe mult mai mari din Marele Circ.
4. Alonso. Daca sezonul ar fi inceput acum sase curse, Fernando ar fi fost campion mondial. Concluzia mea e una singura, extrem de simpla: Renault va face parte dintre echipele Platinum in editia 2009 a F1 Champ.
5. Felipe Massa a reusit sa castige sase curse in acest sezon. Adica o treime. In plus, a realizat in Canada o depasire pe care, personal, o incadrez intre cele mai spectaculoase din intreaga istorie a Formulei 1. La final, a plans. Si acum, va intreb: de ce sa dam cu totii vina pe Glock in conditiile in care titlul a fost decis de o pancarta Stop/Go la boxe? Prietenii stiu de ce.
6. Good bye, DC!
November 3rd, 2008 la 7:58 pm
Sa nu uitam de punctele primite la masa verde de catre cel care a suferit din cauza pancartei Stop /Go…
November 3rd, 2008 la 8:00 pm
Nu are legatura. Acolo e o chestiune discutabila. Poate fi si ca Massa, si ca Hamilton. Insa prostia celor de la Ferrari in contextul “bomboanei” nu poate fi discutata. E evidenta si clara ca lumina zilei.
November 3rd, 2008 la 8:32 pm
Sezonul nu s-a decis acolo din pacate..
Imi spuneti si mie turul in care a facut Massa depasirea respectiva? Cat despre faptul k Lewis s-a chinuit este adevarat..
S-a chinuit din cauza strategiei gresite alese de Mclaren.2.Inconjurat de atati ,,amici”poate k a facut bine k s-a chinuit pana la urma..
November 3rd, 2008 la 8:42 pm
@mircea : la Spa Hamilton n-a gresit – lucru sustinut si de Niki lauda comentar F1 ptr. RTL plus k la Fuji cand trebuia k ,pilotul penalizat sa fie Massa nu Bourdais..
a fost invers..cand iesi de 7 ori de pe pista k la Silverstone..hmmm cam greu sa aspiri
la titlul de campion mondial..intr-o cursa gresesti o singura data..Plus k la Fuji ,massa care stia k oricum hamilton trebuia sa fie penalizat ptr. incidentul de la start ..practic a intrat in el ,fapt care a dus la penalizarea lui si la pierderea de puncte pretioase in lupta ptr. titlu, massa fiind avantajat de strategia pe care o adoptase ptr. cursa de la Fuji..
November 3rd, 2008 la 8:55 pm
De adăugat este faptul că dacă glock ar fi intrat la boxe n-ar fi ieşit în faţa lui hamilton.
November 3rd, 2008 la 9:17 pm
Ai dreptate silviukimi..
November 3rd, 2008 la 9:37 pm
@silviukimi
multi din telespectatori nu vor sa recunoasca asta .
November 3rd, 2008 la 9:46 pm
@sharky_raducu..cred k ai vrut sa spui multi dintre fanii Ferrari..:D oricum cinste lui silviukimi
November 3rd, 2008 la 9:48 pm
Depasirea lui masa din Canada era cam pe dinafara pistei …..
November 3rd, 2008 la 9:51 pm
@Drako .imi spui si mie in ce tur?
November 3rd, 2008 la 9:57 pm
ctlnmihai
http://www.youtube.com/watch?v=HUeqylGWjq8
November 3rd, 2008 la 10:02 pm
2 imi place cel mai mutl:)…asta e..probabil cei de la toyota au vrut sa-i ajute pe cei de la ferrari insa au dat gres…cred ca daca intra glock la boxe nu mai era atata zarva impotriva lui…asta e…trebuie sa vedem partea plina a paharului….bv lewis…bravo massa & ferrari
November 3rd, 2008 la 10:16 pm
la punctu’ 2. Campionul nu s-a chinuit, era cu 7 puncte avans. Merita sa riste ca anul trecut?
November 3rd, 2008 la 10:20 pm
A fost frumoasa depasirea insa a iesit de pe pista intr-adevar,Massa cand a facut-o..Daca lewis facea depasirea aceea sigur era investigat de catre comisarii de cursa
oricum cea mai frumoasa depasire din pct. meu de vedere ramane cea a lui hakkinen intr-un duel cu schumacher la Spa 2000
http://www.youtube.com/watch?v=kWX71EZe9S4&feature=related
November 3rd, 2008 la 11:09 pm
poi nu merita sa riste deloc…zic eu…dar cand s-a vazut inainte cu un tur de final pe locul 6…s-a cam taiat..si el si cei de la boxe,,,mai ales cand a vazut ca, cu vettel nu este de joaca….oricum…aceasta este una dintre cele mai slabe curse ale lui ham
November 3rd, 2008 la 11:12 pm
a fost un sezon frum….mai ales ultima cursa…desi sunt fan massa trb felicitat hamilton….pt k dak nu era bun avea aceleasi rezultate k si kovalainen…si toti cei kre va tachinati intr-una nu sunteti dekt niste inapoiati mintali….
November 3rd, 2008 la 11:13 pm
Cred k strategia a fost gresita totusi. si destul de riscanta
November 3rd, 2008 la 11:37 pm
@ctlnmihai
da , asta am vrut sa spun . majoritatea fanilor ferrari
November 3rd, 2008 la 11:50 pm
La 4 ai gresit. Daca sezonul ar fi inceput acum 9 curse Alonso ar fi fost campion mondial. Fanii echipelor Mclaren & Ferrari puneti-va acum intrebarea : ce s-ar fi intamplat daca Renault ar fi avut aceleasi performante de la inceputul sezonului ? ! ? !
November 3rd, 2008 la 11:50 pm
Inca ceva in ultimele 9 curse Alonso a strans 48 pct , Massa 43 , Hamilton 41
November 3rd, 2008 la 11:59 pm
@sharky_raduku
November 4th, 2008 la 12:33 am
Hamilton si Mc. Laren s-au luptat in acest an , ca si anul trecut dealtfel, nu numai cu Ferrari ,ci si cu FIA .NU observati treaba asta ?
November 4th, 2008 la 12:56 am
1. Daca nu ploua, Glock nu mai putea fi ajuns, iar finalul cursei si a campionatului erau altele. Dupa primul pit-stop a lui Glock,orice cunoscator, chiar si amator putea sa isi dea seama ca tocmai asta a fost strategia Toyota : de a-l mentine cat mai mult in pista. Mama Natura a jucat insa rolul decisiv.
2. Mare dreptate ai!
3.Vettel – intr-adevar le-a demonstrat deja celor 2 ca e mai bun decat ei la un loc, in conditii meteo nu prea favorabile unei curse de GP.
4.Fernando i-a incurcat pe finalul sezonului pe pretendenti. Rau de tot. Bravo Alonso!
5. Felipe a castigat daca a plecat din pole, in proportie de 95% , poate mai mult…
6. DC, Respect 4 ever!
November 4th, 2008 la 2:09 pm
draga Ally,daca nu ploua,Lewis nu mai facea ultimul pitt-stop…………….
November 4th, 2008 la 4:31 pm
Ar trebui ca toata lumea sa se bucure ca la anul exista mari sanse sa existe 4 echipe rivale, in loc de 2, si ca avem acum 6 piloti foarte talentati in formula 1: Vettel, Alonso, Kubica, Hamilton, Raikkonen, Massa, intr-o ordine oareca, si ca probabil vom avea un sezon 2009 foarte animat.
In loc de asta va certati intre voi si emiteti pareri care nu pot fi sustinute. As zice ca cel putin 3 de mai sus sunt frati cu Hamilton, desi probabil ca nu sunt.
November 4th, 2008 la 5:55 pm
Felipe a castigat cand a plecat din pole ceea ce fac si declara cam toti pilotii care au castigat. Ca vor sa fie in pole ca sa castige. Nici unul nu ar vrea sa fie in spate si sa lupte. Daca nu ar vrea sa fie in pole nu s-ar chinui sa ajunga acolo. Asa ca faza cu castigul din pole este de gargara