Frustrarea lui Alonso

“Am fost martorii unuia dintre cele mai negre capitole din istoria modernă a Formulei 1″.

“Decizia comisarilor de cursă în privinţa lui Hamilton este de toată jena! Hoţii de la McLaren au revenit la practicile murdare”.

Acestea sunt doar două dintre reacţiile fanilor Ferrari după incidentul cu Safety Car-ul de la Marele Premiu al Europei, pe care Scuderia le-a publicat cu o plăcere debordantă chiar pe site-ul său oficial (!).

La 24 de ore de la petrecerea evenimentului, cred că putem discerne mult mai bine ceea ce s-a întâmplat pe circuit. Pentru cei care au ratat cursa, iată secvenţele incriminate de Ferrari (scuze pentru calitatea precară a imaginii, băieţii de la FOM îşi fac treaba excelent când vine vorba de drepturile de autor):

  • Hamilton a încălcat regulamentul în momentul în care a depăşit Safety Car-ul. Nu exista NICIUN dubiu în această privinţă
  • În momentul în care a trecut peste a doua linie a Safety Car-ului, Hamilton era la câţiva metri în spatele maşinii de siguranţă. În mod aproape sigur, Hamilton şi-a dat seama că este prea târziu pentru a depăşi Safety Car-ul. Cu alte cuvinte, a încălcat regulamentul în mod DELIBERAT
  • Conform regulamentului, Hamilton a primit o penalizare de tip drive-through

Acestea sunt faptele. Unde este manipularea rezultatelor de care vorbeşte Ferrari şi, în special, Fernando Alonso? Hamilton a greşit (mai mult sau mai puţin intenţionat, dar asta este complet irelevant) şi a plătit pentru fapta sa CONFORM regulamentului. Singurul lucru care li se poate imputa comisarilor este ca între săvârşirea infracţiunii şi dictarea penalizării au trecut 10 tururi. 10 tururi în care Hamilton şi-a creat un avans suficient de mare în faţa lui Kobayashi pentru a reveni pe pistă pe locul 2.

Reacţia celor de la Ferrari şi modul în care insista pe această falsă problemă demonstrează cât de mare este frustrarea în sânul italienilor. Alonso a demonstrat din nou cât este de abil şi a reuşit să distragă atenţia de la rezultatele modeste din Valencia către McLaren, iar reacţia pe care a avut-o în cockpit în timpul cursei este mai mult decât elocventă în acest sens.

De mai bine de 24 de ore toată lumea discută despre fapta lui Hamilton, dar nimeni nu spune că Ferrari nu a reuşit să lupte pentru victorie sau să se apropie de performanţele celor de la McLaren şi Red Bull. Nimeni nu spune că McLaren a câştigat cu fix 50% mai multe puncte decât Ferrari în acest sezon şi că, dacă vor continua în acest ritm, cei de la Ferrari se vor autoexclude cât de curând din lupta pentru titlu.

57 comentarii la “Frustrarea lui Alonso”

  1. vulpe andrei spune

    da de cand esti tu asa inversunat impotriva lui Ferrari
    Ferrari lupta pentru locul 3 nicidecum nu avea ce sa caute pe locul 8 , am vazut si la start , dar de ……normal ca daca au stat banana si au respectat regulamentul si-au luat-o
    Mai urmeaza sa spui ca BARICHELLO , BUEMI SI KOBAYASHI au mers mai bine decat FERRARI si isi merita locurile…intr-adevar…..cum zici tu

  2. Daniel Popescu spune

    @vulpe andrei: Nu sunt inversunat impotriva Ferrari, doar am explicat faptele. Alonso a spus-o cu gura lui: indiferent ce se intampla cu Hamilton, el termina pe locul 9. Cat despre Kobayashi, a facut o cursa excelenta, i-a tinut piept lui Jenson Button intr-un monopost mult mai putin competitiv. Si nu a fost prima oara, ci a treia oara.

  3. vali spune

    regulamentul trebuie respectat .hamilton trebuia penalizat

  4. Jolerto spune

    http://www.f1fanatic.co.uk/2010/06/28/did-hamilton-try-to-stop-alonso-getting-in-front-of-the-safety-car-video/

  5. Ionut spune

    Acesta este un articol impotriva celor de la Ferrari. Un fel de “scopul scuze mijloacele”. Nu consider ca Ferrari a avut rezultate modeste, dar cu certitudine a avut ghinion cu acest Safety Car….locul 3 si 4 in turul 10 nu cred ca se poate considera ca Ferrari a fost modesta si sunt sigur ca Alonso ar fi obtinut mai mult decat locul 3 pana la sfarsitul cursei in conditii normale de cursa. Sincer si eu as fi frustrat ca Alonso daca as fi patit la fel, mai ales ca si in Canada a pierdut cursa din cauza unor pilot intarziati. Poate ca si tu ai fi fost frustrat daca ai fi fost in locul lui, poate ca si Mihai Marinescu ar fi daca Doamne Fereste ar pati acelasi lucru. Deci hai sa lasam frustrarea lu Alonso si a celor de la Ferrari. Citesc cu placere autormarket f1, dar asta chiar e o prostie. Incerci sa arunci vina spre Alonso cand de fapt Hamilton nu a fost corect si asta conteaza cel mai mult. Astept cu nerabdare urmatoare cursa sa vad daca “frustratii” de Ferrari termina pe locurile 10-12 iar daca au panarama asta de masina cum consideri. Eu zic ca nu, si abia astept cursa urmatoare sa demonstreze ca intr-adevar au facut un pas important inainte.

    P.S. Sa nu uitam cum a luat si pole-positionul in Canada Hamilton !!! Recunosc ca sunt fan Ferrari, dar apreciez talentul lu Hamilton care este enorm, insa as vrea sa vad “lupte” roata la roata intre Alonso si Hamilton, nu in felul acesta.

  6. ctlnmihai spune

    Supararea fanilor Ferrari vine de la faptul ca Hamy n-a fost penalizat mai repede la Valencia..Dar la Silverstone
    in 1998 ,Schumi a primit o sanctiune o penalizare de 10 secunde la boxe dar pe care n-a mai efectuat-o deoarece cursa era pe sfarsit sau se terminase (nu-mi mai aduc bine aminte).,el terminand invingator Asta este uneori pierzi pe mana comisarilor alteori castigi pe mana lor :)

  7. Daniel Popescu spune

    @Ionut: In timpul cursei, Alonso striga disperat la inginerul sau ca Hamilton nu poate fi pe locul 2 dupa penalizare. Mie asta nu mi se pare o atitudine a unui pilot de F1, care ar trebuie sa se concentreze la propria performanta, nu la ce fac ceilalti.
    Nu este un articol impotriva Ferrari. Este o opinie personala pe care as fi tratat-o la fel si daca rolurile erau inversate.

  8. lex spune

    Kobayashi a dovedit pentru a 3 oara ca este un super talent, hai sa fim seriosi Sauber nu l-a angajat degeaba si eu chiar ma bucur, altfel ar fi lucrat in restaurantul tatalui sau.
    Asta astept de la un pilot de F1 sa dea tot ce poate si el chiar asta a facut, rezultatul lui este onorabil in conditiile in care monopostul de care dispune nu este atata de competititv.
    Cat despre Alonso si Ferrari chiar imi pare rau de ei, saracii sunt asa de frustrati in ultima vreme. Nu le convine nimic. L-au luat pe Nick Fry de la McLaren pentru ca nu sunt in stare de nimic. Massa saracul de cand cu accidentul se pare ca nu isi intra de loc in forma iar Alonso moare de ciuda ca nu are o masina competitiva. Imi pare rau Alonso pentru tine dar hai sa nu facem din tantar armasar, regulamentul este regulament si nu mai acuza pe toata lumea cand stim clar in ce ai fost implicat la Singapore.

  9. ctlnmihai spune

    Fanii Ferrari nu trebuie sa-l critice pe admin ptr. acest blog.. Au fost multe articole in acest blog care au laudat Ferrari..Trebuie spus ca de data asta admin a reusit sa scoata in evidenta frustrarea campionului mondial care e constient ca nu detine un monopost performant si ca e posibil sa nu profite de forma mai slaba a lui Massa care in zilele lui bune i-ar pune ceva probleme lui Alonso:)

  10. lex spune

    Daniel are dreptate, atitudinea lui Alonso este pur si simplu aiurea. O atitudine de apreciat este cea a lui Mark Webber si Heikki Kovalainen care dupa accident nu au dat vina unu pe altul si au recunoscut ca ambii au avut o parte din vina. Asta da atitudine mai ales tinand cont ce urmari putea sa aiba accidentului lui Webber.
    Hai mai bine sa ne intindem oasele si sa admiram cursele per total. Nu doar Ferrari, Mclaren, Red Bull ok ? F1 inseamna spectacolul per total nu doar pe bucatele.

  11. DeathRoad spune

    DA la Monaco i-a placut lui Alonso cand l-au penalizat pe Schumy dupa ce la depasit rusinos in ultima curba !!!!

    Alonso se vede ca e terminat….abia acum se vede,nici la Ferrari nu a facut mai nimic in afara de vaicareli. Pe cand era la Mc Laren facea la fel din lipsa de rezultate.

    Faza e ca presiunea e enorma din partea sponsorului Banca Santander care se pare ca a investit intr-un nimic. Nu degeaba plange si acum MOntezemolo dupa era Schumacher,ptr ca nicionadata Ferrari nu a fost nici inainte si nici dupa nu va mai fi ca pe vremea lui Schumy. Asta e realitatea ,va place sau nu,dar asta e !

  12. gtrazvan spune

    Nu sunt nici pe departe fan Ferrari, ba dimpotriva, imi plac atat Hamilton cat si Alonso ca stil de pilotaj, dar Hamilton are acelasi stil pervers si caracter de k.. cum a are si foarte talentatul Schumacher si citesc pe blogul unui roman partinitor “redactor auto :) )” cu siguranta lipsit de talent, logica si imi permit sa spun si caracter parerea lui contrara celor intamplate.
    Nu are nici un fel de relevanta cine contesta, ca este Alonso, ca este de la Ferarri, putea sa fie si Lucas di Grassi de la Virgin-Cosworth, conteaza daca ceea ce spune este adevarat.
    Si este foarte adevarat si demonstrat in cursa si un simplu calcul matematic arata ca avantajul absolut intentionat pe care si la creat Hamilton a fost mai mare decat penalizarea primita si daca ar fi la prima abatere poate era scuzabil dar in curand nu or sa ne mai ajunga degetele pentru magariile facute de el.

    halal romani

  13. diesel spune

    In principiu pot sa fiu de acord cu semnatarul articolului. Este greu de inteles ce s-a intamplat dar, nu suntem la campionatul mondial de sah. Pana si Bobby Fischer isi mai iesea din fire. Aici exista mult hazard si asta este. Fernando, da, a avut o reactie prea emotionala, insa e tanar, foarte talentat, deja a dovedit ceva in F1 si curse vor mai fi. Am revazut accidentul si ceea ce este important este faptul ca Webber e intreg. In rest nu mai conteaza.

  14. ctlnmihai spune

    @diesel.. aceleasi scuze pot fi invocate si in cazul lui Hamilton ..

  15. Andrei Alexandru Dragan spune

    De fapt Ferrari s-au apropiat de perfomanta celor de la McLaren si Red Bull pentru ca pana sa intre SC-ul erau foarte aproape de acestia, numai tampenia lor de nu depasii SC-ul i-a facut sa rateze cursa. Au franat si a fost greseala lor. De fapt a fost greseala lor pentru ca au respectat regulamentul. Cert este ca in afara de ei si Koba nu au prea depasit si altii (in afara de start).

  16. diesel spune

    mihai
    Hamilton in acest an, 2010, a cam fortat limita regulamentului, eu sper, pentru binele lui, sa n-o transforme intr-un obicei. Scuze se pot gasi si chiar accepta, am mai spus, e doar un sport.

  17. Alexandra1710 spune

    Cei de la Ferrari si in primul rand acest Fernando Alonso,nu au inteles ca trebuie sa inceteze cu vaicareala asta de 2 bani daca nu vor sa iasa OFICIAL din lupta pentru titlu.Pentru ca oricum daca privim lucrurile intr-o maniera realista,e evident pentru toata lumea ca doar o minune divina i-ar mai putea salva sezonul acesta ! Dar frustrarea lui Alonso probabil ca nu cunoaste margini dupa ce a fost umilit de Kobayashi pe “teren propriu” si intotdeauna exista alti vinovati pentru esecurile sale. Cei de la McLaren nu zic nimic deocamdata si fac foarte bine pentru ca orice ar spune italienii,McLaren au adunat mult mai multe puncte si vor continua in acelasi mod pentru ca monopostul lor este din ce in ce mai performant.Si totusi : nu Alonso era cel care dezvolta excelent monoposturi? Se pare ca nu…!

  18. diesel spune

    andrei dragan
    Nu sunt de acord cu tine, regulamentul trebuia respectat, nimeni nu avea de unde sa stie ca japonezul va tine tot plutonul in spatele lui atatea tururi. Toata lumea avea grija de frane si pneuri. Daca Hamilton avea un pilot rapid in spatele lui acea penalitate l-ar fi costat in mod sigur niste locuri. Koba i-a incetinit practic pe urmatorii 8 piloti, el avand pneurile medium din start. In schimb Fernando cu un pilotaj agresiv n-ar mai fi terminat nici macar pe 9, de echipa recomandand precautie. Masina Ferrari este aproape de McLaren, mai aproape decat o evidentiaza pozitiile finale din cursa. Cel putin deocamdata.

  19. Andrei Alexandru Dragan spune

    @Diesel: Inteleg ce vrei sa spui, dar daca ne uitam la cateva dintre incidentele dintre pilotii intarziati si cei din fata, iti dai seama ca nu regulamentul este cel care conteaza. Au fost cateva incidente destul de urate intre pilotii Lotus, Hispania si Virgin, care au dus la un accident foarte spectaculos, la cateva incidente mai putin spectaculoase, dar cu sanse mari de a scoate si pilotii din fata din cursa. Iar pentru condus agresit daca nu ma insel exista chiar 2 penalizari diferite, pe care nu le-am vazut date. Plus ca conform regulamentului, Hamilton primea 2 penalizari diferite, prima pentru depasirea SC-ului si a doua pentru condus agresiv, dar dupa cum ai vazut… era sa nu fie penalizat. Comic este ca penalizarea se anuleaza daca nu a fost anuntat in urmatoarele 10 ture… Deci… care regulament? Si ce aplica cui?

  20. diesel spune

    Andrei
    Regulamentul se aplica destul de bine si ferm in anumite conditii, Fernando cand a avut problema cu startul furat a fost bagat rapid la boxe. Dar si chestia asta tine tot de hazard..de F1:). Candva, pe la inceputul campionatului am avut o polemica pe tema noilor echipe aduse de Mosley, si uite ce avem pe pista. Probabil va trebui sa avem o victima, ca sa avem spectacol total.

  21. popicul spune

    Exista in toata pledoaria o eroare prin care se omite intentionat sau nu faptul ca in regulamentul FIA la capitolul referitor la safetycar se specifica doua feluri de pedepse, drive trough si respectiv 10 sec stop and go.
    Se lasa la alegerea oficialilor care pedeapsa sa fie aplicata.
    Acesta este de fapt punctul pe care se bazeaza afirmatia celor de la Ferrari.
    Spiritul regulamentului cere ca pedeapsa sa stearga castigul obtinur incirect si nu sa inchda gura celorlalti

  22. George spune

    Mie mi s-a parut din primele reluare difuzate in timpul cursei ca intentia lui LH a fost de a incetini suficient de mult incat cei din spatele lui sa ramana dupa Safety Car.

    Acum, de ce nu i-a iesit perfect manevra, de ce nu a depasit pana in linia alba, nu stiu. Poate a avut emotii, constient fiind de ceea ce face. Whatever!

    Il vad pe LH suficient de “smecher” incat sa speculeze un asemenea moment.

    Cat despre penalizare, a fost “too little, too late”, in comparatie cu avantajul pe care si l-a creat si cu dezavantajul indus adversarilor.

    Ce mai, o manevra de campion mondial! :)

    PS: nu am un favorit anume in F1; pe LH il apreciez de la cursa aceea istorica de GP2 din Turcia cand a depasit aproape tot ce i-a iesit in cale!!!!

  23. Jolerto spune

    “Alonso striga disperat la inginerul sau” Hai Daniel poti si tu sa fi mai elegant daca vrei.

  24. ally_great spune

    Hamilton a avut un scurt moment de ezitare inainte de a trece de SC, asta se observa clar din orice reluare (de sus, din masina lui Lewis, din masina lui Alonso). Nu e vorba ca a vrut sa il incetineasca pe Alonso. Si despre strigatele lui disperate catre inginer, nu e prima data…..i-a mai replicat intr-o cursa ( nu imi amintesc exact care) ca nu il intereseaza viteza cu care se apropie adversarul. S-o fi trezit ala vorbind pe radio la stele…

  25. KalEl spune

    fanii alonso probabil k l-au ascultat prea mult pe miki alexandrescu, care de la o vreme (adik de la facerea lumii incoace) nu poate face nicio greseala. daca era si el “smecher” si stia ce scrie in regulament (ca poate primi un drive through) poate s-ar fi bagat si el in fata safety carului. dar probabil k astepta k massa sa intre cu masina in parapet peste cateva tururi … a stai … asta se intampla cand era in echipa lu briatore. eh, oricum, sigur a pus el ceva la cale, doar nu degeaba il cheama alonso.

  26. ally_great spune

    @Dl Jolerto cat de diplomat poti sa fii cand vorbesti, chiar si obiectiv despre urletele lui Alonso? Adica a fost o reactie normala? Si chiar trebuia ca intreaga audienta sa ii auda frustrarile? Pacat ca nu joaca fotbal in nationala Romaniei, i s-ar potrivi ca i manusa.

  27. diesel spune

    KaIei
    K fan al nu stiu carui pilot ii fi tu insisti cam mult pe K-uri:)..probabil de la BBC..

  28. Adrian spune

    “Hoţii de la McLaren au revenit la practicile murdare”.

    Hmm, cine vorbea…

    Cat despre Alonso, stim prea bine ce ii poate pielea. Caracterul sau infect iese inca o data la iveala. Cand nu mai face fata competitiei, cauta vinovati in alta parte. Tipic pentru acest iberic frustrat!

  29. diesel spune

    ally_great
    Tu chiar ai inteles ce-a strigat Alonso?Ca eu n-am inteles pana sa vad textul undeva. S-a auzit pana la tine?Da pe Button, Ham, Vettel i-ai auzit vreodata strigand la un team radio?Probabil ai fost pilot de curse si-atunci stii exact cum trebuie sa te comporti la un team radio..:)

  30. diesel spune

    Au inceput sa apara adevaratii fani:). Mult succes la descarcat ofuri:)

  31. ctlnmihai spune

    Dincolo de incidentul discutat aici a mai fost un incident provocat de un fan Alonso probabil care a aruncat cu un pet pe circuit ..bine ca n-a fost decat un pet :)

  32. ally_great spune

    @diesel cred ca s-a auzit la fel la toata lumea. La mine s-a auzit putin mai tare pt ca urla in 5+1 :) Nu, nu am fost pilot de curse, dar …frana ca ne prapadim!

  33. lex spune

    Ferrari striga hotii si ei fac asta …. http://www.formula1blog.com/2010/06/28/tired-of-valencia-scandal-how-about-the-testing-ban-one/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+formula1blog/IXtJ+(Formula+1+Blog.com)
    Frustrarea celor de la Ferrari se vede cu ochiul liber, intai l-au luat pe Nick Fry pentru ca nu sunt in stare sa faca un monopost calumea in ultima vreme so hai sa furam know-how de la mclaren, apoi filmam niste clipuri, dar testam si un nou sistem de evacuare.
    Iar dupa toate astea incepem sa acuzam pe toata lumea de hotie.
    Sunt satul pana peste cap de ura asta a fanilor unei echipe catre alta. Cu ce ne ajuta asta ?
    Faptele graiesc, nu poti stii cu exactitate daca Hamilton a facut asta cu intentie sau nu, iar daca este sa vb despre scandalul de la Valencia, mai bine sa ne uitam la M.Schumacher care a iesit mai prost din aceasta etapa si are mai multa demnitate decat Alonso sincer faza cu luminiile rosii mi s-a parut bizara mai ales ca era verde cu cateva sec inainte.

  34. diesel spune

    Mihai
    uite, in numele acelui “probabil” fan Alonso o sa cer scuze pentru acel pet aruncat:), nu se va mai intampla. O noapte frumoasa.

  35. ctlnmihai spune

    @diesel nu trebuia dar apreciez gestul !

  36. ctlnmihai spune

    Apropo de comunicarile radio dintre piloti si echipa..Mare diferenta intre calmul lui Kimi cacand alerga ptr. Ferrari si nervozitatea celor 2 piloti care alearga acum ptr. Ferrari..

  37. ctlnmihai spune

    *cand ..scuzati cacofonia dar eram atent la meci

  38. Jolerto spune

    @diesel da ceilalti soptesc numai cei de la Ferrari urla si plang

  39. ally_great spune

    O mica comparatie – aceeasi cursa!
    http://www.youtube.com/watch?v=OnVq-b88hdI&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=hHok_YnR-1k

  40. Ionut spune

    Bun, rau ce-a fost eu ca fan Ferrari trec mai departe si sper sa vedem o cursa frumoasa, care sa se alerge in conditii normale la Silverstone. N-are rost sa ne injuram pe-aici. Fiecare e normal sa tina partea favoritului si de schimbat oricum nu se schimba nimic….

  41. George spune

    Am o mica problema cu blog-ul asta.
    De ce mi-a fost sters comment-ul?!?!?

    WTF?!

  42. KalEl spune

    diesel tu intelegi ce vrei sa spui ? k noi nu prea

  43. iuliann spune

    Fratilor fani Ferarri nu va atacati asa dupa un reprortaj atat de impartial si neutru. Asta este adevarul! Ferarri nu a reusit mare lucru in calificari, in cursa a mers cat de cat ok pana la accident, dar nici macar nu schitau un atac. In momentul accidentului majoritatea pilotilor s-au repezit la standuri, nu insa si pilotii Ferarri(strategie proasta), iar Hamilton, a vazut safety car-ul a ezitat si nu a inteles prea bine de ce nu s-a pus in fata lui asa cum era normal, a fortat si s-a dus mai departe. Schumy se zbate in plutonul de mijloc de la inceputul sezonului cu o masina mediocra si nu se mai plange atata. Ce facea Alonso daca i se aprindeau lui farurile la iesirea de la standuri? incepea sa si bazaie? hai sa fim seriosi. Toata povestea e o gluma rasuflata marca Ferarri.

  44. Daniel Popescu spune

    @George: Comentariul tau nu a fost sters. Probabil ai comentat pentru prima oara pe acest blog cu respectiva adresa de e-mail, motiv pentru care comentariul a intrat automat in moderare. L-am activat in aceasta dimineata.

  45. ctlnmihai spune

    @ ally_great – Alonso aduce putin cu Razvan Lucescu -primul s-a plans de comisarii de cursa , cel din urma d arbitrii

  46. ctlnmihai spune

    *de

  47. Daniel Popescu spune

    @gtrazvan: Nu am contestat faptul ca Hamilton a incalcat regulamentul si a terminat, chiar si in aceste conditii, tot pe locul 2. Ce nu intelege Alonso si, din cate imi dau seama, nici tu, este faptul ca regulamentul Formulei 1 spune ca, daca depasesti Safety Car-ul, este penalizat cu un drive-through. Ceea ce s-a si intamplat. Deci, unde a fost “furata” Ferrari?

  48. vio_bbc spune

    Hamilton(McLaren) abuzează prea mult la șiretlicuri, cea ce nu e corect fata de SPORT(Formula1). Comisarii FIA ar trebui sa fie mai drastici. altfel s-ar putea întâmpla ca Faimosul accident al lui Shumi din ultima cursa din ‘97

  49. Ionut spune

    Daniel Popescu: Hai sincer acum…….chiar trebuie sa facem pe prostii……te cred destul de destept sa intelegi faptul ca Hamilton a trecut de Safety Car si a intrat la boxe si a iesit tot pe locul 2…..iar Alonso care era la 1 secunda in spatele lu Hamilton inainte de a trece de SC..si a intrat la boxe si el pe urma…..a iesit pe ultimele locuri…..aici e marea probleme…….pe urma Hamilton a tras tare si si-a ispasit pedeapsa dupa 10 tururi in care si-a facut distanta fata de Kobayashi. Aici e marea problema. Daca Alonso era in spatele lu Hamilton cum ar fi fost normal…atunci Alonso ar fi trecut pe 2. Pana la urma urmei problema e la FIA…..trebuie clarificat regulamentul…..pentru ca in cazul de fatza……cei corecti au pierdut puncte importante, iar cei ce au furat au castigat……Deci daca te pricepi intr-adevar la Formula 1 te rog macar sa privesti totul in ansamblu….nu doar faptul ca a trecut a fost penalizat si gata…..Ori analizezi efectele manevrei intr-adevar ori las-o asa……da-i cu copy paste un articol de pe undeva si gata.

  50. mobius spune

    Din filmuletul dat se vede foarte clar ca Hamilton l-a incetinit deliberat pe Alonso, in asa masura incat curba la dreapta care a urmat sa nu-i permita acestuia depasirea safety-car-ului chiar daca ar fi vrut. Probabil asa cum spun uni, acestea sunt judecati si comportamente de “adevarati” campioni. Avand in vedere reaua intentie, care pentru mine este evidenta, Hamilton ar fi trebuit sa primeasca pedeapsa maxima. A primit in schimb o pedeapsa care nu i-a afectat pozitia si care ar fi putut, la o adica, sa fie contestata fiind anuntata dupa parcurgerea a 10 tururi

  51. iuliann spune

    @ Ionut: Pai asa hai sa vedem si cu Schumacher ce facem. Toata lumea vorbeste despre nedreptatea ce i s-a facut lui Alfonzo, dar Schumacher ca a stat la semafor in timpul cursei… JENANT!!! Proasta organizare a cursei, comisari bezmetici, soferul Safety Car-ului timid. Urat. Curg rauri, rauri acuzatii la piloti si echipe; si ce daca? FIA si Bernie fluiera a paguba pt ca macar asa fac publicitate, prin scandaluri, declaratii de presa si decizii controversate in loc sa clarifice si reorganizeze regulamentul. Haideti sa ne calmam si sa ne indreptam privirea spre cursa urmatoare, nu se mai poate schimba nimic in legatura cu asta.

  52. ally_great spune

    @ctlnmihai stii care-i diferenta? Lucescu Jr chiar mi-e simpatic! Si l-am vazut si in alte circumstante decat pe terenul de fotbal.

  53. Ionut spune

    iuliann: Eu imi indrept oricum privirea spre urmatoarea cursa…..dar nu-mi place sa se scrie ca Hamillton a depasit SC, a fost pedepsit si gata……formula 1 nu e doar asta……nishte masini care se invart pe circuit….cine nu intelege intr-adevar ce inseamna o miime de secunda in formula 1 mai bine s-o lase asa….ca ce ne explica noua Daniel Popescu a vazut si nepoata-mea la TV…… deci vreau un articol de profesionisti……nu vreau sa ia apararea lu Ferrari sau McLaren……dar o manevra trebuie analizata cap-coada…..nu doar asa sa mai scriem un articol…..intr-adevar din punctul meu de vedere e vina FIA si a comisarilor de cursa……dar un caz ca asta nu trebuie judecat dupa regulament ci dupa fapte pentru ca dupa regulament….Hamilton nu a pierdut nimic de fapt……asta e adevarul…….si nici nu o sa piarda….dar macar sa se scrie acolo ca Hamilton nu a fost corect si a castigat, nu ca Alonso e frustrat……sincer si eu as fi fost frustrat…….si Hamilton la randul lui, si Daniel Popescu si tu Iuli sa pierzi asa aiurea…..daca nu intelegem de fapt ce a pierdut Ferrari in cursa asta de pe locul 3 si 4……..pai atunci hai sa ne apucam sa scriem articole de copii si gata……deci din punctul meu de vedere…..eu astept cursa urmatoare, dar rezultatul a fost viciat…..din cauza FIA si a comisarilor de cursa…..asta trebuie scos in evidenta……nu frustrarea lu Alonso….

  54. Radcargt08 spune

    …………………………..parca ar fi romani ila Fia:))

  55. Andrei Alexandru Dragan spune

    Unii poate tipa desi eu cred ca toti tipa pentru ca… altfel nu s-ar intelege. Probabil nu stiti cam cat de tare se aude un motor de Formula 1 chiar si cu acele casti de protectie, chiar si cu un sistem foarte avansat audio (bine sunt niste casti mai performante doar au niste filtre bestiale)… dar cel mai comic comentariu sau ma rog, discutie intre inginer si pilot este acesta:

    http://www.youtube.com/watch?v=C9GuXsyqWD8&feature=related,

    dupa parerea mea evident :)

    Si anumiti piloti nu vorbeau cu echipa pentru ca isi pierdeau concetrarea. mai mult echipa vorbea cu ei. Dar ma indoiesc ca stiti care sunt aceia :)

  56. gtrazvan spune

    @Daniel Popescu

    Eu zic ca nu stii reglamentul F1 deloc, ia si citeste aici:

    http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html

    Masina de Safety Car are regim special la intrarea pe pista, regulamentul spune ca la aparitia masinii de Safety Car pe BRETEAUA DE INTRARE a circuitului obliga pilotul sa franeze si sa intre in spatele masinii de Safety Car.

    Aveam pretentii de la tine, mai ales ca lucrul acesta a fost specificat si in cursa in clipa deciziei de penalizare.

  57. Bogdan spune

    Avand in vedere derularea evenimentelor in cazul acestei curse parerea mea este ca Hamilton ar fi trebuit descalificat,
    Mi-am tot pus intrebarea cum ar fi judecat comisarii cursei daca ambii piloti Ferrari ar fi depasit impreuna cu Hamilton safety car-ul.