Evitarea unui precedent
Deşi anticipam că Ferrari va rămâne fără cele 43 de puncte câştigate în Germania, trebuie să recunosc că m-am înşelat. Toată lumea este de acord că Ferrari a utilizat ordine de echipă la Hockenheim, însă realitatea este că Jean Todt are dreptate când spune că nu există suficiente dovezi.
Înainte de a arunca cu roşii prin intermediul comentariilor, să mă explic: FIA ar fi creat un precedent periculos dacă ar fi penalizat Ferrari. Gândiţi-vă numai la faptul că orice mesaj radio intre pilot şi echipă ar fi urmat să fie interpretat ca ordin de echipă, inclusiv celebrele “save fuel” sau “take care about tyres”. Ar fi ieşit un haos în urma căruia Formula 1 s-ar fi mutat în Place du Concorde, iar evenimentele de pe circuit ar fi devenit irelevante.
CUM SE VOR LEGALIZA ORDINELE DE ECHIPĂ
Pe de altă parte, recomandarea de a revizui regulamentul are, în opinia mea, un scop precis: legalizarea ordinelor de echipă. Cel mai probabil, regulamentul va arăta în genul: “Ordinele de echipă sunt interzise, cu excepţia cazurilor în care acestea nu influenţează rezultatele altor echipe”. Cu alte cuvinte, ordinele de echipa vor fi permise întotdeauna, pentru că niciodată acestea nu vor influenţa rezultatele altor echipe. Logic, din moment ce ordinUL de echipă poate exista doar între doi piloţi aflaţi pe locuri consecutive în clasamentul cursei.
ALONSO, CURAT CA LACRIMA
Nu în ultimul rând, nu pot să nu remarc cum Fernando Alonso are abilitatea de a rămâne curat ca lacrima în ciuda tuturor controverselor în care a fost implicat:
- nu a ştiut nimic despre scandalul de spionaj dintre McLaren şi Ferrari din 2007
- nu a ştiut nimic despre scandalul Crashgate din Singapore 2008
- nu a ştiut nimic despre ordinele de echipa din Germania 2010
Alonso nu a ştiut niciodată nimic. Poate că şi acesta este un motiv pentru care nu a mai cucerit niciun titlu mondial din 2006.
September 9th, 2010 la 2:04 pm
Mi se pare mie , sau esti un pic rautacios ! ….
In privinta deciziei luate de a nu fi penalizata echipa Ferari sunt , cu totul de acord . Sa nu uitam ca in F1 , ca si in alte citeva sporturi cu motor , concureaza , in primul rind…. echipe . Sportivul , pilotul in cazul nostru , este un angajat al echipei si nu invers . Asta inseamna ca interesele echipei primeaza in fata interesului pilotului . Daca relatiile erau inverse …. adica echipa era la “cheremul ” pilotului , atunci pilotul avea tot dreptul sa faca ceea ce considera el mai bine pentru asi realiza obiectivul propus .
La inceputuri , o stim cu totii , pilotul era vioara intii , si prin “faima ” pilotului cistiga si motoristul . Acum rolurile s-au inversat ; mai ales din perspectiva ca un pilot sa poata concura singur nu poate fi vorba . Acum , motoristul vine cu brandul sau si isi alege pilotii in asa fel incit sa culega maximum de eficienta in plan mediatic .
In concluzie ……. mai bine concluzioneaza tu .
September 9th, 2010 la 2:09 pm
..dar dacă mesajul a fost încurajare ptr. Massa ce mai e de discutat ? n- a fost ordin de echipă:D
September 9th, 2010 la 2:15 pm
THEO55, nu sunt rautacios, am incercat doar sa ma pun in pielea celor din Consiliul Mondial al FIA.
September 9th, 2010 la 2:16 pm
@ctlnmihai: Eh, era misto daca, dupa cursa, Ferrari ar fi anuntat ca ii angajeaza un psiholog lui Massa, pentru a-l invata sa reactioneze in mod corespunzator la astfel de stimulente verbale. Atunci chiar ca ar fi avut un alibi
September 9th, 2010 la 2:33 pm
Haideti sa nu fim rai,Ferrari e o echipa de inocenti.Dragutii de ei cum nu fac ei nimic rau niciodata; si Felipe care s-a suparat ca nu-i mergea bine masinuta…Va vine sa credeti cat de idioti ne cred acei domni,pe noi,fanii Formulei 1 si nu numai? E totusi incredibila nerusinarea lor,dar..ce stim noi? O fi spre binele sportului… Sper totusi ca va veni si ziua in care Alonso,oricat de ipocrit ar fi,va cadea si va trebui sa dea explicatii pentru toate scandalurile in care a fost implicat si din care a iesit mereu nepatat…Desi,orice fan al F1,isi poate da seama,ce fel de caracter are domnul Fernando Alonso…
September 9th, 2010 la 2:35 pm
@admin.. un psiholog plătit de Alonso ..
September 9th, 2010 la 2:58 pm
Nu este normal sa-l critici pe Alonso prin faptul ca nu stii adevarul …, cred eu ca nu vreau sa se implice si nu cred ca este omul potrivit pentru asa ceva .
Mesaj editat de admin: Te rog sa te semnezi cu propriul nume, nu cu numele altor cititori, pentru a nu crea confuzii. Multumesc.
September 9th, 2010 la 2:59 pm
Alexandra1710
Nu este normal sa-l critici pe Alonso prin faptul ca nu stii adevarul …, cred eu ca nu vreau sa se implice si nu cred ca este omul potrivit pentru asa ceva .
September 9th, 2010 la 3:00 pm
Ms DANIEL
September 9th, 2010 la 3:29 pm
Salut. De ce crezi Daniel ca ordinele de echipa pot aparea doar intre 2 locuri consecutive. Presupunem urmatoarele:
Ultima cursa de F1; se decide titlu.
Ultimul tur.
Cel de pe locul 2 din clasamentul general, la cum arata situatia in cursa ii mai trebuie 1-2 puncte pentru a castiga. Coechipierul sau este la 3 pozitii in fata. Coechipierul incetineste pana pretendentul trece de el, castigand implicit o pozitie, cele 1-2 puncte si titlu mondial.
September 9th, 2010 la 3:38 pm
Se vorbeşte de nicio dovadă aici.. despre ce dovadă mai e nevoie când Montezemelo a recunoscut pe faţă că au fost ordine de echipă atunci.. chiar a spus să nu mai fim aşa de ipocriţi..
September 9th, 2010 la 3:39 pm
Alonso, brandul ce trebuie pastrat curat pentru banii celor de la Santader. Atat in 2007, cat si in 2010. cand aud de cursa din Singapore mi de face sila instantaneu. No comment!
September 9th, 2010 la 3:47 pm
Legalizarea ordinelor de echipa este logica. Probabil se va discuta despre contextul in care acestea se pot aplica.
Nu ma astept ca Alonso sa fie simpatizat de tot poporul fanilor, ajunge sa fie respectat de colegii lui de grila, lucru care nu se poate afirma despre toti cei care alearga in F1. Din acest punct de vedere Schumacher a avut o viata mult mai grea iar acest lucru nu l-a impiedicat sa domine copios cu Ferrari. Bafta Alonso.
September 9th, 2010 la 4:04 pm
@Diesel..Alonso trebuie să fie respectat la modul în care a făcut-o Massa şi Piquet şi cum îl respectă cei de la Ferrari nu-i aşa? wb again
September 9th, 2010 la 4:07 pm
Diesel, respectul se castiga greu si se pierde extrem de usor. Ma intreb cum poti respecta, ca pilot, un coleg de breasla care isi ingroapa propria echipa intr-un scandal de tip Spygate 2007 si care accepta sa fie implicat intr-o mizerie gen Crashgate 2008?
September 9th, 2010 la 4:16 pm
@admin.. ce mai contează toate astea? Părerea mea e că Alonso nu va primi nici jumătate din respectul primit de Schumacher din partea piloţilor..Schumi prin manevrele lui dincolo de limita regulamentului a devenit antipatic..Dar să lucrezi împotriva propriei echipe cum s-a întâmplat cu Alonso în 2007 ..sincer mai mult l-aş aprecia pe Schumacher decât pe Alonso ..
dar mă rog fiecare cu părerea lui
September 9th, 2010 la 4:27 pm
Danile, eu te pot acuza de plagiat insa trebuie sa am si dovezi in sensul asta. Si tot n-ajunge, pt ca, dovezile daca nu materializeaza o sentinta nu valoreaza nimic. Dar daca noi ne erijam in judecatori atunci da, tu, eu, altii ca noi, putem da ce sentinte vrem. Cei de la Mclaren s-au ingropat singuri cand au decis sa fure.
September 9th, 2010 la 4:27 pm
Daniel:)
September 9th, 2010 la 4:33 pm
Diesel: “Cei de la Mclaren s-au ingropat singuri cand au decis sa fure” – Foarte corect ce spui. Insa initial scandalul a fost trecut pe linie moarta de FIA din lipsa de dovezi. Iar la o luna-doua, a aparut Alonso ca martor in proces. De ce a facut asta si, mai ales, de ce nu a spus nimic de la bun inceput, daca tot vroia ca adevarul sa iasa la iveala?
September 9th, 2010 la 4:43 pm
pentru asumarea unei concluzii nu sunt suficiente “de ce-urile” la care tot noi ne oferim raspunsuri..:)Trebuie sa fii de acord ca in cel mai bun caz ne putem disputa propriul subiectivism.
September 9th, 2010 la 5:05 pm
E urât termenul de furt.. Practic din proprie iniţiativă Stepney a furnizat informaţiile..Dacă ne luăm după declaraţia lui boutsen ,prin anii 90 piloţii schimbau informaţii despre tehnologia fosita de echipele lor
şi nu existau acuzaţii de spionaj..
September 9th, 2010 la 5:05 pm
* folosită
September 9th, 2010 la 6:10 pm
“Alonso nu a ştiut niciodată nimic. Poate că şi acesta este un motiv pentru care nu a mai cucerit niciun titlu mondial din 2006.” This part made my day Multam
September 9th, 2010 la 6:33 pm
“Alonso nu a ştiut niciodată nimic. Poate că şi acesta este un motiv pentru care nu a mai cucerit niciun titlu mondial din 2006. ” =)))))))))))))))) Parca aud pe Hamilton , pe bune! Mai bine ar trebui sa-l schimbi numele blogului tau pentru McLaren4life Ferrarisux!
September 9th, 2010 la 6:35 pm
Salut Daniel, imi place cum scrii, esti obiectiv, dar cand vine vorba de Alonso … stiu, toti avem favoriti sau ne-favoriti dar daca ne uitam de alungul anilor gasism o gramada de asemenea scandaluri din care piloti cu rezonanata in formula 1 au iesit mai mult sau mai putin sifonati, Alonso nu face exceptie, cu toate ca nici mie nu imi plac unii piloti de grila actuala de start, incerc sa fiu neutru cand vorbesc despre ei, adica sa ma pun si in postura lor, si sa le recunosc performanta.
September 9th, 2010 la 6:36 pm
Jolerto: “Mai bine ar trebui sa-l schimbi numele blogului tau pentru McLaren4life Ferrarisux!”
1. Ce treaba are aici Alonso cu echipa pentru care concureaza?
2. De cate ori trebuie sa repet ca nu sunt fan McLaren?
September 9th, 2010 la 6:38 pm
dorin: Nu-i contest performantele lui Alonso, iar la jumatatea deceniului m-am bucurat foarte mult cand a reusit sa castige titlul in fata lui Schumacher. Dar nu pot sa nu remarc ca in ultimii trei ani au fost trei mari scandaluri in Formula 1, toate judecate de FIA prin Consiliul Mondial, iar Alonso a fost impliciat direct in fiecare dintre ele, intr-un fel sau altul.
September 9th, 2010 la 9:19 pm
Se pare că reprezentantul FIA care a anchetat evenimentele petrecute la Hockhenheim ar fi sugerat comisiei FIA ca Massa să fie declarat învingător în cursa respectiva
September 10th, 2010 la 8:52 am
@admin si ceilalti
Sunt sigur ca din cauza lui Alonso a scazut spectacolul in F1, tot din cauza lui se intampla accidente pe pista, tot din cauza lui scade nr. de fani ai F1, tot din cauza lui Alonso au fost atatea probleme la Mclaren, din cauza lui Massa este lent samd…pai eu va propun sa-l impuscati si gata. F1 va fi ca inainte curata ca lacrima toti sunt cinstiti nimeni nu triseaza…exceptie un Schumi pe care il apreciaza toti melancolicii.
Bafta
September 10th, 2010 la 8:37 pm
@fanii Alonso
Alo, oameni buni, daca cititi mai clar ce scrie Daniel acolo, nici macar nu il critica pe Alonso, face doar o remarca cu o intorsatura comica. De ce tineti voi sa deveniti disperati, ca vai, sa nu vb asa de Nando, ca el sufera… sau remarcile cum ca Ham are mereu ceva la adresa lui Alo. Ma intreb, voi totusi urmariti F1? Cereti impartialitate vorbind atat de subiectiv despre Alonso?
Si eu m-am bucurat cand Alonso a spart monopolul impus de Sch/Ferr. Dar modul in care a fost educat de Flavio nu ii permite sa concureze in conditii de egalitate la o echipa asta remarca rautacioasa la adresa lui Nando, nu cea a lui Daniel.
OMG! Am ajuns ziua in care Schumi este apreciat de toti melancolicii
September 10th, 2010 la 10:28 pm
@Liviu Si de cei care nu l-au suportat
September 11th, 2010 la 12:18 am
O , Kimi, unde esti? Fiecare cu melancoliile lui. Eu nu l-am agreat niciodata pe Schumi, deci n-am motive de a fi pesimista.
September 11th, 2010 la 12:36 am
@ally_great ..Toate au început..
September 11th, 2010 la 6:55 am
@ctlnmihai
Right! Am ajuns ziua in care, eu care nu l-am agreat niciodata pe Schumi (poate il placeam cand inca nu ma pricepeam la F1) sa imi zic in gand: hai Schumi, trage tare, macar un podium acolo sa faci!!!
September 11th, 2010 la 10:05 am
@Liviu .Cât de antipatic a fost Schumacher ptr mine că din cauza lui am ajuns să nu suport deloc Ferrari , dar tot a mai avut bunul simţ să recunoască gestul lui Barrichello din 2002..Alonso şi în 2009 la Singapore ca şi la Hockenheim a considerat că victoriile respective au fost meritate..
September 11th, 2010 la 2:39 pm
nu va mai certati concluzia este una singura oricine poate fii penalizat cu orice in F1 mai putin ferrari atata timp cat sunt ,, TATUCII LOR ,, la conducerea F1 jenica si cu bernica
September 11th, 2010 la 3:40 pm
Aici nu sunt de acord. A trecut vremea cand Ferrari si FIA mergeau mana in mana. Tine cont numai de cate ori in ultimii ani Ferrari au trebuit sa ameninte cu retragerea