După 20 de ani
Cursa de la Nurburgring ne-a oferit multe momente interesante şi ne-a ţinut cu sufletul la gură până la final, însă un eveniment mai rar întâlnit a avut loc chiar după trecerea liniei de sosire.
Fernando Alonso a oprit monopostul Ferrari pe circuit imediat după trecerea liniei de sosire din cauza cantităţii limitate de benzină pe care o mai avea în rezervor. Mark Webber a observat acest lucru şi, instinctiv, a oprit monopostul în dreptul spaniolului şi l-a invitat să urce pe maşină pentru a merge împreună spre podiumul de premiere.
A fost un gest care demonstrează că, în ciuda schimbărilor fundamentale din Formula 1 din ultimele decenii, camaraderia rămâne încă în picioare, cel puţin în câteva cazuri concrete. În acelaşi timp, a fost un gest pe care l-am ratat, preocupat fiind de redactarea cronicii de cursă şi de publicarea punctelor în F1 Champ, însă aşa cum a remarcat unul dintre cititori în secţiunea de comentarii acesta nu a fost un gest singular: undeva în trecutul Formulei 1, Nigel Mansell şi Ayrton Senna erau protagoniştii unui moment similar.
Nu a fost greu de identificat episodul: se întâmpla la Silverstone în 14 iulie 1991, adică cu exact 20 de ani şi 10 zile înainte de reconstituirea de la Nurburgring, iar o simplă căutare în arhiva de imagini a celor de la Williams a condus la următorul rezultat:
Pe lângă gestul în sine, între cele două imagini există încă un punct comun. Îl identifică cineva?
July 26th, 2011 la 11:44 am
Piciorul bagat in cockpit? Motorul Renault ? Combinozonul rosu?
July 26th, 2011 la 11:44 am
Deocamdata am identificat doua:
1. Un motor Renault poate sa duca doi piloti
2. Unul din piloti sa fie neaparat de la Ferrari si neaparat cu un picior in bratelele celuilalt.
July 26th, 2011 la 11:52 am
culorile combinezonului si ale monopostului
July 26th, 2011 la 12:06 pm
Senna nu era la Ferrari…
July 26th, 2011 la 12:06 pm
in mp canada 1995 si m. schumacher a fost sofer de lux pt. j. alesi
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8728465.stm
http://www.f1miniatures.com/retro4.html
July 26th, 2011 la 12:41 pm
RESPECTUL dintre 2 piloti, care pe pista sunt rivali, insa in particular se pot considera prieteni.
Insa Daniel, as preciza ca(desi imaginile de pe final au fost un pic haotice si televiziunea germana nu a fost pe faza, s-a vazut cum Alonso i-a facut semne disperate lui Webber{in imagine nu se vedea, am realizat mai tarziu}) deci NU Webber s-a oferit, insa a fost un gest frumos.
Deci punct comun a rfi mai multe(ne-ar fi trebuit niste indicii…):
1. respectul cum spuneam
2. motorul Renault
3. piciorul in cockpit
culoarea predominanta a combinezonului pilotului ce face autostopul
4. culorile similare ale masinilor
5. este totodata si o intrebare: de ce pilotul in cauza nu a apelat la ajutorul coechipierului(Senna/Berger – ‘91 Alonso/Massa – ‘11)
6. a si da! pana de benzina a ambilor in ultimul tur (Senna / Alonso)
July 26th, 2011 la 12:42 pm
Pe laterala aripii fata a masinii Williams e o reclama “Bull”… o fi avand vreo legatura cu “Red Bull”? Nu pare…
July 26th, 2011 la 12:56 pm
ambele masini Williams FW14 si RBR RB6 desenate de Adrian Newy
July 26th, 2011 la 1:16 pm
acum, ar fi frumos ca Daniel sa ne si spuna care este acel punct comun la care se refera, sa nu ne mai tina in suspans
July 26th, 2011 la 1:18 pm
canada 1995: alesi dus pe masina de catre schumacher
hockenheim 1997: fisichella dus pe masina de catre acelasi schumacher
profesionalismul redactorului daniel popescu si nivelul de cultura F1 al cititorilor acestui site: CRUNT!
o zi buna LOOSERILOR !
July 26th, 2011 la 1:21 pm
Pilotul Alonso nu a fost avertizat ca ramane fara benzina ci ca va ajunge sa treaca linia de sosire cu o greutate sub cea admisa (pilot+echipament+masina+benzina).
July 26th, 2011 la 1:39 pm
A mai fost un eveniment asemanator, Scumacher (Ferrari) l-a luat de pe circuit pe Fisichella… Dar trebuie sa caut pe net imaginea, eu o am intr-o revista din arhiva
July 26th, 2011 la 1:41 pm
http://www.f1tip.ch/f1/grafik/fisi.gif
Hockenheim 1997
July 26th, 2011 la 2:59 pm
Si ar mai fi Hakkinen/Coulthard in Spania, 2001: http://www.sportinglife.com/pictures/formula1/allsporthakkinensits.jpg
July 26th, 2011 la 3:04 pm
Ayrton Senna era dublu campion mondial la vremea respectiva si pana la finalul anului (1991) avea sa il castige si pe al treilea dupa o batalie cu Nigel Mansell, Alonso este dublu campion mondial, oare se indreapta spre al treilea titlu!?
July 26th, 2011 la 5:00 pm
claudiu: Felicitari pentru cunostintele legate de acest subiect. Totusi, de ce trebuie sa fii atat de radical in opinii?
Dupa cum vezi, nu esti chiar singurul care stie aceste detalii…
July 26th, 2011 la 5:00 pm
Raspunsul la intrebare era cel intuit de michael_schumacher: Ambele monoposturi au fost desenate de Adrian Newey.
July 26th, 2011 la 6:46 pm
pfiuu. Eu ma ganeam mai mult la relatia pe care o au cei doi cand se dau jos din monopost(se felicita, se strang in brate[fericire maxima cand il mai bat pe Vettel]). motivul pentru care ezit de multe ori sa mai postez coment-uri pe automarket sunt userii nelogati precum claudiu. am spus-o de nenumarate ori.. este trist!
July 27th, 2011 la 8:23 am
sunt radical pentru ca sunt de parere ca site-ul meu preferat de stiri auto trebuie sa aiba un nivel ridicat al calitatii informatiei… care se pare ca s-a cam pierdut in ultima vreme… iar cu frumosul explica multi, mai trebuie sa fie si cate un radical d-asta ca mine care sa va impulsioneze sa tineti stacheta sus, nu crezi?
July 27th, 2011 la 8:35 am
Imi pare rau. Sa insulti persoane care nu ti-au spus/facut nimic pur si simplu gratuit mi se pare jenant. Cu siguranta nu poti intelege asta pentru ca esti o persoana foarte nesimtita care nu da doi bani pe ceilalti. Stai linistit copilas… te v pune viata cu botul pe labe… Te consideri radical? Noi te consideram hadicapat!
July 27th, 2011 la 11:13 am
in primul rand vezi-ti tu de-ale tale si in primul rand semneaza-te cu un nume real si nu cu numele idolului tau… esti pueril. cat despre pusul cu botul pe labe, masoara-ti cuvintele ca daca-ti dau o stachie in vizor te tavalesti pe jos in spasme!
July 27th, 2011 la 11:47 am
mi-a placut gestul lui webber si chiar ma bucur ca au scapat de sanctiuni din partea fia, doar uni piloti au respect pentru adversari
July 27th, 2011 la 12:52 pm
Sunt gesturi firesti, dincolo de faptul ca sunt simpatice. Inca o dovada ca fair-play-ul n-a disparut de pe circuitele de curse. La intrebarea ta, Daniel, s-a raspuns foarte in comentariile de mai sus.
July 27th, 2011 la 7:26 pm
@claudiu Tu nu prea stii ce vorbesti, eu sunt “abonat” la Automarket de 3 ani si, dimpotriva spuselor tale, nivelul calitatii informatiei a crescut substantial pe perioada respectiva, nu cred ca e o problema daca cineva nu stie cine si cand a facut pe taximetrist …
July 27th, 2011 la 8:50 pm
Ar fii fost interesant si un RMN cerebral a creierului lui Newey de atunci si de acum cu evolutia in timp
July 28th, 2011 la 12:19 am
Webber nu a oprit chiar din instinct, Daniel.
Daca te uiti la reluari vezi ca Alonso ii face semn cu mana sa opreasca.
July 29th, 2011 la 10:20 am
salut…stie cineva daca pot urmari pe net, format text sau orice situatie live, sesiune de antrenamentele de azi din Ungaria? multumesc
July 29th, 2011 la 9:48 pm
Andrei…pe net..nu stiu,dar eu urmaresc antrenamentele la TV,pe canalul german Sport 1. Ei transmit antrenamentele live, dar calificarile si cursa, numai dupa terminarea lor, acestea din urma le vad live pe RTL.
February 23rd, 2014 la 1:55 am
Ca mai tarziu, in 2013, si Alonso sa fie recunoscator!