Depăşirile sunt interzise, pericol de moarte!
De ani de zile criticăm Formula 1 pentru lipsa depăşirilor. De ani de zile, inginerii încearcă să găsească metode pentru îmbunătăţirea şanselor de depăşire: KERS, aripa fată ajustabilă sau aripa spate ajustabilă sunt doar câteva exemple. Nu degeaba, Adrian Newey spunea cu câteva zile în urmă că noi toţi, de la fani la ingineri, am devenit obsedaţi de depăşiri.
Şi vine cursa din Malaezia, când Alonso şi Hamilton ne oferă spectacol într-unul dintre duelurile
definitorii ale cursei, chiar dacă foştii campioni mondiali nu luptau pentru podium. Se atacă, se depăşesc, se acroşează şi intră la boxe pentru reparaţii. Ce ne-am putea dori ai mult?
Şi totuşi, la câteva zeci de minute după finalul cursei, vine anunţul (şocant, pentru mine): Hamilton şi Alonso penalizaţi cu câte 20 de secunde în clasamentul cursei.
- Hamilton pentru că a schimbat mai mult de o dată traiectoria în timp ce se apăra.
Cu alte cuvinte, comisarii susţin că Hamilton ar fi trebuit să-l lase pe Alonso să-l depăşească, fără să se apere. Eventual, ar fi trebuit să încetinească pe linia dreaptă şi să se refugieze pe partea murdară a pistei, nu-i aşa? Aici, comisarii au respectat o regulă (cretină, dacă mă întrebaţi pe mine) impusă de FIA în 2011: nu ai voie să schimbi traiectoria decât o singură dată când te aperi. Cineva de la FIA a înnebunit, asta e sigur.
- Alonso pentru că l-a acroşat pe Hamilton şi şi-a avariat propriul monopost.
Aici chiar că nu mai înţeleg… Adică tu lupţi pentru poziţie, greşeşti, îţi avariezi monopostul şi intri la boxe, adică pierzi timp preţios, iar la final eşti penalizat de nişte băieţi care stau pe scaune şi se uită pe monitoare. Nu era suficient că a intrat la boxe? Se pare că nu, actul total nebun de a ataca un rival trebuie sancţionat de două ori!
Mai rămâne ca FIA să interzică depăşirile cu desăvârşire, iar piloţii să poată câştiga poziţii doar la boxe. Nu râdeţi, orice este posibil cu băieţii ăştia!
April 10th, 2011 la 5:34 pm
Este penibilo-jenant! Nici eu nu am fost deloc de acord cu regula de schimbare a directiei in timp ce te aperi. A fost un simplu incident de cursa. Un incident care s-a intamplat de sute de ori din 50 pana azi. Ma bucur ca cei doi au fost fair-play la comentarile legate de aceasta decizie desi in mintea lor gandeau altceva cu siguranta. FIA trebuie sa ii opreasca printr-un mod sau altul pe rivalii celor de la RB
April 10th, 2011 la 5:54 pm
scapati-ne fratilor cu scenarita cu ce face FIA pt RBR. e numa dovada de impotenta cand dai vina pe chestii pe care nu le poti controla ; ne-au furat arbitrii, a fost terenul nu stiu cum, sunt avantajati de FIA etc . …auzi : FIA tre sa-i opreasca intr-un fel sau altul pe cei de la RBR” …intr-un fel ne-ai dat exemplu …. care ar fi celalalt fel, ghiri ?? penibil
@ Daniel, alonso si hamilton chiar pentru podium se luptau in momentul acrosajului ……
April 10th, 2011 la 5:56 pm
m-au dezgustat cu masura aceasta!mai este in vigoare regula de anul trecut,cand un fost pilot facea parte din comisarii de traseu?Si daca da,cine era?oricum tare neispirati comisarii!Practic se pune o frana viitoarelor depasiri sau tentative!
April 10th, 2011 la 6:25 pm
E oarecum logica regula cu schimbarea de directie (nu mai mult de 2 ori). In felul acesta se evita ca un pilot lent sa blocheze la infinit un pilot mai rapid, abuzand de schimbari de directie.
April 10th, 2011 la 6:36 pm
si Barrichello cursa trecuta???? La FIA legile se aplica dupa cum le canta pasarele???
Am contestat si cand a fost adoptata aceasta regula si acum nu pot decat sa raman masca. bine naibii ca nu se luptau pt locuri mai bune sau pt campionat. va puteti imagina asta????
April 10th, 2011 la 7:20 pm
Baietii de la Automarket devin penibili pe zi ce trece. Discutam de niste reguli cretine folosite in Formula 1, dupa ce numai astazi cineva isi cerea scuze despre o greseala si o alta regula la fel de tampita. Traim in Romania si aici lucrurile se misca mai greu, iar neprofesionalismul este strategie de piata.
Ca fapt divers, anul trecut Hamilton era scuzat pentru exact acelasi lucru, doar ca se intampla cu Petrov. Evident, atunci favorizat Hamilton, nu a fost scris un post plin de “nimic” doar pentru ca duminica cuiva i-a mers prost. Daca Hamilton era macar corect, ii lasa sa treaca pe Alonso stiind singur ca a schimbat traiectoria de 2 ori, dar Hamilton oricum nu stie regulamentul si era sigur ca o sa scape. Ca Alonso a gresit, si si-a rupt aripa fata in pneul acestuia din urma… greseala lui. Ca trebuia penalizat… nu sunt exact sigur cum sta treaba cu explicatia aici, dar pana la urma, nu l-a afectat foarte mult, de fapt deloc. Cu asa moderatori nici nu este de mirare gunoiul pe care il intalnesti pe paginile sectiunii Formula 1.
April 10th, 2011 la 8:02 pm
formula 1 oricum a devenit “ceva” penibil de cativa ani buni. tot felul de reglui, regulamente, si alte virgule scrise cu font micut, pierdute prin miile de hartii pt a strica spectacolul sportiv. trebuie oare sa atasez filme de pe utube unde mansel se batea corp al corp cu senna, sau toti cei din acea generatie concurau cu adevat pt un loc. acum ai schimbat directia de 2 ori (bwhwhhhahahahah) nu esti fair-play. pai naiba, cursa e pe castigat. ah, nu esti la “death-race”, dar putin contact e benefic, sporeste adrenalina.
PS: va mai uitati la porcarii de evenimente din astea “sportive”(F1)?
April 10th, 2011 la 8:34 pm
@ Daniel, cati suntem inscrisi in F1 Champ ?
April 10th, 2011 la 8:38 pm
si cum ma rog sa-l lase sa il depaseasca dupa ce a ramas fara juma de aripa ? eventual intra si hamilton la boxe,,scotea steguletele albastre si si le flutura singur sau cum ?
April 10th, 2011 la 8:42 pm
Deci ,dupa umila parere a unuia ca mine niciunul n-ar fi trebuit să fie penalizat.
April 10th, 2011 la 8:47 pm
Schimbarea direcției doar o singură dată este valabilă și la start?
http://www.youtube.com/watch?v=AtQOGs_VcOQ&feature=player_embedded
Priviți ce face Vettel în fața lui Hamilton! Nu este penalizat!
Oare la start nu se aplică regula cu o mișcare de direcție? Nu știu.
Dar dacă se aplică de ce Vettel nu a fost penalizat?
April 10th, 2011 la 8:49 pm
@Neogalaxy
tu esti obsedat de Hamilton . Cred ca il visezi si noaptea ca vine cu o coasa in mana si te taie . Aceeasi faza am vazut-o si in prima cursa a sezonului (ia o punga de seminte si vezi din nou cursa) si la alte dueluri si nu erai asa de indignat . Deschide ochii larg , nu doar Alonso inseamna F1 !
April 10th, 2011 la 9:03 pm
@ david.. Nu este obsedat de Hamilton.. E supărat că Ferrari i-a înșelat -până acum ce-i drept .că situația se poate schimba -așteptările.. El și alte persoane deja destupaseră șampania învingătorului ,și deja făceau mișto de fanii Mclaren..Eu le-am să nu se bucure că e prea devreme încă pentru așa ceva dar nu m-au ascultat..
April 10th, 2011 la 9:05 pm
Cred ca duelul Alo-Ham se incadreaza la capitolul “incident de cursa”, au fost zeci de asemenea situatii pe circuite si nu au fost date penalizari. Eu insa sunt doar un simplu privitor de F1, altii sunt cu regulamentele. Sincer, dueluri de acest gen as dori sa mai vad in F1.
April 10th, 2011 la 9:58 pm
@Ionut
M-am exprimat gresit. Parerea mea este ca FIA ii favorizeaza pe RB si nu le interzice nasul acela flexibil. E doar parerea mea!
April 10th, 2011 la 11:11 pm
ghiri, de ce ar interzice FIA ceva ce e legal ??
April 11th, 2011 la 12:43 am
Am studiat comportamentul eleronului fata a monopostului RB in mai multe ipostaze in cele 2 curse. Bineinteles doar din poze si onboard camera videos ca nu am altceva la indemana si mi se pare ca e extrem de flexibil, are “libertate” mult prea mare. Comparativ la celelalte monoposturi e fix pe toata durata unui tur.
Conform F1.com:
With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.18 (in addition to minimal parts
solely associated with its actuation) and the ducts described in Article 11.4, any specific part of the car
influencing its aerodynamic performance :
- must comply with the rules relating to bodywork ;
- must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any
degree of freedom) ;
- must remain immobile in relation to the sprung part of the car.
Any device or construction that is designed to bridge the gap between the sprung part of the car and the
ground is prohibited under all circumstances.
Poate interpretez eu gresit (tot ce ii posibil nu lucrez pt FIA) dar mi se pare ca e impotriva regulamentului.
April 11th, 2011 la 7:00 am
Newy stie !
FIA nu cred ca favorizeaza RBR.
Asa cum a lasat pe Brown acum cateva campionate sa concureze cu o masina altfel facuta ii lasa si pe RBR.
Daca se va dovedi ca au incalcat vreo regula vor fi exclusi ( dar cred ca se prindeau deja la controlul de la Sepang), daca se va dovedi ca e o bresa in regulament o vor inchide pentru la anu, ceva de genul dubludifuzor si F duct.
Pana aatunci sa vedeti voi scarpinaturi in crestet la inginerii de la Ferrari, Renault si McLaren, ca ceilalti sunt resemnati.
April 11th, 2011 la 7:33 am
@AUTOMARKET
Cat timp mai aveti de gand sa-l suportam pe NEOGALAXY pe acest site ? Jigneste pe toata lumea cand are o opinie diferita de a lui, pentru ca e singurul care are intotdeauna dreptate! Astazi a venit chiar si randul vostru sa va jigneasca !
April 11th, 2011 la 8:27 am
Ferrari deja lucreaza la o aripa flexi, in Turcia cred c-o vor avea. Au avut si anul trecut ceva similar.
April 11th, 2011 la 9:11 am
Si eu cred ca FIA favorizeaza RBR si asta pentru ca spre deosebire de Brawn GP care in 2009 au venit cu o inovatie despre care regulamentul nu spunea nimic (ea fiind interzisa in 2010 prin mentiuni speciale in regulament), in cazul RBR de anul acesta regulamentul specifica foarte clar (dupa parerea cunoscatorilor), gradul de flexibilitate al aripi fata si distanta fata de sol a acesteia, lucruri pe care evident numai RBR nu le respecta. In cazul lui Vettel dupa ce Bernie l-a vizitat numai pe el pe grila de start, prezicandu-i victoria, a venit startul unde Vettel a facut acelasi lucru ca si Hamilton dar fara sa fie penalizat. In timpul cursei nu s-au dat nici un fel de date tehnice de pe monopostul sau, iar comportamentul celor doua monoposturi ale echipei RBR, dupa cum s-a vazut este total diferit. Toate acestea mie personal imi creaza impresia unei conspiratii asa cum le place unora sa o spuna. In privinta articolului pe care l-a scis Daniel si eu am aceasi impresie ca decizia comisarilor este total nepotrivita si contribuie la reducerea spectacolului in F1. Dealtfel in ultimul timp Fia a luat decizii din ce in ce mai nepotrivite
April 11th, 2011 la 10:10 am
Mie personal mi s-a parut mult mai de penalizat ce a facut Vettel la start, comparativ cu ce a facut Hamilton in timpul cursei si asta o spun neutru fiind. Nu simpatizez cu nici unul. Si nici nu Alonso… Din pacate ce se intampla acum mai multi ani cu Ferrari, se intampla acum cu RBR. Si mai exact cu Vettel. E avantajat exact cum era si Scumacher pe vremuri. Asta nu inseamna ca Vettel nu e un pilot foarte bun, la fel cum era si idolul lui…
April 11th, 2011 la 10:12 am
@mircea lupu , dublu-deflectoarele au fost perfect legale in 2010 si toata lumea le-a avut …. 2011 e primul an in care au fost interzise
April 11th, 2011 la 10:27 am
”If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver…” – Ayrton Senna
Inca mai avem de invatat de la el…
April 11th, 2011 la 10:38 am
De acum toate echipele vor incepe sa copieze eleronul fata de la RB si pentru sezonul urmator presimt ca va interzis. Va fi o investitie mare pentru o perioada foarte scurta aka bani aruncati. Asa incearca FIA sa reduca costurile? E incredibil cat de incapabili sunt sa faca un regulament f strict si egal pt toti care sa nu permita interpretari.
April 11th, 2011 la 10:44 am
pt mine este f logic de ce sunt favorizati cei de la RBR:ei baga ceimai multi bani in toate sporturile cu motor,vezi WRC,WTCC,BTCC,…..AVIOANE,BARCI,SALUPE de rerstul va prindeti voi
April 11th, 2011 la 10:44 am
fura bernie cot la cot cu mateschitz
April 11th, 2011 la 11:48 am
din pacate F1 a avut momente in care o echipa parea favorizata de FIA de multe ori . . . de cele mai multe ori problema se termina odata cu seonul… s asperam ca acum nu se va termina odata cu vre-un scandal monstru si prin plecari de echipe
sincer mi se pare penibila regula asta cu “o singura” manevra . . . ce draq, ala are si KERS, are si aripa ridicata, sta si la aspiratie – EU CARE MA APAR CE DRACU SA FAC? .. sa ma duc sa-mi iau o inghetata?
April 11th, 2011 la 12:44 pm
Daca vorbiti despre primul tur, in faza cu Vettel… imi pare rau sa va zic, nu-si schimba directia, pe toata latimea pistei, doar putin la dreapta si putin la stanga, aia este permis. In schimb Hamilton merita penalizat pentru ca schimba directa de 2 ori, doar ca regula nu este valabila si la start
@David: Nu ma lasa sa te retin. Seminte poti sa-ti cumperi singur, asta daca poti deschide ochii larg.
P.S. Fanii McLaren erau asa de ofticati anul trecut de faptul ca Hamilton nu-l poate depasi pe Alonso in Australia 2010 si cereau variante mai simple de depasire. Citez: “un pilot nu are voie sa se apere la infinit” – de baiatul cu semintele. Probabil pentru ei Formula 1 incepe si se termina cu Hamilton, spre diferenta de restul fanilor care sunt ceva mai deschisi.
April 11th, 2011 la 12:45 pm
@unckle
două )
April 11th, 2011 la 1:32 pm
Neo – ipocrit și ofticos ..ipocrit când pretinde încetarea atacurilor verbale , ofticos deoarece atunci când Ferrari pierde nu comentezi nimic.. tu apari decât atunci când favoriții tăi reușesc o figură mai bună în cursă..Din punctul meu de vedere ești mai rău decât gunoiul pe care tot îl invoci într-un comm mai sus
April 11th, 2011 la 1:49 pm
@Coman Norbert
Perfect adevarat,acum am vazut si eu imaginile din linkul postat de tine,daca hamilton si alonso aui fost penalizati,atunci vettel mai mult ca sigur merita si el o penalizare.
Si eu sunt de parere ca RBR si mai ales Vettel sunt favorizati,si de FIA si de RBR.Probabil ineteresele comerciale majore ale lui Bernie…Dar ti se cam face greata din astfel de chestii….
April 11th, 2011 la 2:33 pm
Catre Admin. Am cerut dupa primele antrenamente din prima cursa un raspuns legat de faptul ca trebuie sa alegi in F1 Champ tot timpul un alt concurent. Iar daca este asa eu doresc sa-mi fie sters utilizatorul si nici pana in ziau de azi nu am primit un raspuns desi l-am solicitat in mod expres. Eu astept in continuare acest raspuns, iar daca nu pot sa-l primesc atunci doresc oricum sa-mi fie sters utilizatorul. O zi Buna!
April 11th, 2011 la 2:58 pm
@Neogalaxy
citez : “imi pare rau sa va zic, nu-si schimba directia, pe toata latimea pistei, doar putin la dreapta si putin la stanga”
Vettel : http://www.youtube.com/watch?v=AtQOGs_VcOQ&feature=player_embedded
Un pic asa . Chiar nu are rost sa-ti explic . Tu esti atotstiutor .
April 11th, 2011 la 3:37 pm
David46: Te-ai facut de ras si ai scos deja fisierul? Ce urat… Stiu… iti este rusine ca esti ignorant… si fan McLaren nu-mi spune
“This video has been removed by the user.
Sorry about that.
”
Ca fapt divers daca stiai regulamentul Formulei 1 stiai si urmatoarea:
Alineatul 16.1: “Incident” means any occurrence or series of occurrences involving one or more drivers, or any action by any driver, which is reported to the stewards by the race director, continua cu “- caused a collision”. De asta Alonso a penalizat. Da nu-mi convine uite ca este in regulament.
Cat despre Hamilton uite aici explicatia:
Alineatul 20: “20.2 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as more than one change of direction to defend a position, deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted”.
Daca stii engleza, citeste atent si discutam mai tarziu. Poate cine stie… ai terminat semintele si se poate discuta civilizat cu tine. Daca te uitai la cursa stiai ca Hamilton a schimbat directia de 3 ori, si daca era fair play se lasa depasit.
April 11th, 2011 la 7:59 pm
@Neogalaxy
Stii cum se dau toti analisti politici pe la televizor…asa esti si tu . Nu ma dau in stamba ca stiu regulamentul , doar ca nu este sportiv . Tie iti place ce vezi ? Gandeste-te ce ar fi fost daca ar fi fost la fel pe vremea lui Prost-Senna-Mansell . Mai exista F1 ? Si da , sunt fan Mclaren si ma bucur cand un pilot castiga pe merit nu gen Vettel sau Massa . Primul mi-a placut la inceput , dar cand am auzit ce texte de poet ii scrie Horner mi s-a acrit .
April 11th, 2011 la 10:37 pm
@David46: Politica se analizeaza foarte simplu, toti mint. In Formula 1 in schimb sunt niste comisari care isi dau cu parerea despre un regulament. Ca nu-mi place mie regulamentul, nu este treaba mea sincer. Nu am ce face impotriva lui. Dar tu te-ai luat de mine si nu de regulament, in timp ce explicam doar ca s-au aplicat niste reguli, si dupa o verificare… am gasit si eu ceva ce nu stiam ca exista. Evident ca la prima vedere mi s-au parut stupide dar nu inseamna ca eu am dreptate. Comisarii au dreptate, fie ca mie imi convine sau nu.
Si apropo… unele dueluri din Malaezia au fost foarte frumoase, rare dar frumoase. Pana la urma si in anii 90, in afara de Senna, Mansell si Prost nu cred ca mai era altcineva interesat de alte depasiri. Acuma se depasesc Hamilton, Alonso si Kobayashi + Webber si Massa. In rest liniste… si am uitat Button depaseste la fel de rar ca Massa, chiar mai rar, asa ca-i stergem
April 12th, 2011 la 9:21 am
Legat de miscarile lui Hamilton mi se pare exagerat ca pentru a te apara ai voie sa faci doar o miscare, as propune 2.
Eu cred ca daca Hamilton nu intra si el la boxe pentru schimbarea pneurilor, evident afectate de acrosaj, Alonso nu era penalizat.
Eu as propune ca aripa sa fie folosita oricand, in felul acesta pe langa KERS ar putea creea mai mult spectacol.
April 12th, 2011 la 9:22 am
Prin prisma faptului ca nu modificau pozitiile celor 2 in clasamentul cursei comisarii probabil ca si-au spus :-de ce nu-
evident nici dracu nu poate fi de acord cu decizia asta tampita
April 14th, 2011 la 9:28 pm
invidia draga va paste invidia,voi cei de la ferrari