Cum a ajuns Button mai egal decat Alonso

Egalitatea dintre piloti este un concept indelung aclamat de aproape toate echipele din Formula 1, insa McLaren este probabil cea mai vehementa in aceasta privinta. Nu o singura data l-am auzit pe Ron Dennis afirmand cu nonsalanta ca McLaren a oferit intotdeauna sanse egale ambilor piloti, iar Jonathan Neale, directorul executiv, nu face nici el exceptie.

In comunicatul de presa care anunta restructurarea departamentului tehnic, Neale face urmatoarea afirmatie: “Cand Button a vizitat McLaren, una dintre intrebarile sale a fost daca aceasta este echipa lui Hamilton. Raspunsul nostru a fost: Da, bineinteles ca este echipa lui Hamilton. Asa cum a fost si echipa lui Heikki Kovalainen, Fernando Alonso, Juan Pablo Montoya si Kimi Raikkonen”.

Acelasi Neale explica ulterior restructurarile de la McLaren: “Am vrut sa construim o echipa de ingineri in jurul lui Button in exact acelasi mod in care am facut cu Hamilton in 2007″.

O initiativa laudabila, insa intrebarea mea este de ce McLaren nu a creat si o echipa de ingineri in jurul lui Alonso si, ulterior, in jurul lui Kovalainen. Raspunsul il gasim relativ usor daca ne amintim de relatiile nu tocmai prietenoase dintre Alonso si oficialii McLaren, dar si de raceala existenta intre Kovalainen si echipa. Raceala inevitabila cand esti obligat sa concurezi in calificari cu mai mult combustibil decat Hamilton.

In concluzie, Ron Dennis are “dreptate”. McLaren a oferit intotdeauna” sanse egale ambilor piloti. Astept argumentele voastre care sa contrazica aceste afirmatie.

13 comentarii la “Cum a ajuns Button mai egal decat Alonso”

  1. Flavius spune

    A fost o singura data cand sezonul de F1 la McLaren a inceput cu o egalitate la piloti dar bineneteles spre jumatatea sezonului cel cu cele mai mari sanse de castig a fost favorizat, cea ce este si normal.
    Vorbesc de perioada Kimi Raikkonen & David Coulthard.

  2. diesel spune

    Nu exista “axiome” in zona asta. Tine de modul de lucru al fiecarei echipe, de personalitatea liderului de grup, al pilotilor, de pozitii in clasament pentru ca nu-i totuna ca te bati pentru titluri, sau doar pentru a termina cursa. Cine vrea performanta, trebuie sa stranga randurile, sa se omogenizeze ca echipa, pilotul mai bun, mai rapid, cu sanse trebuie ajutat mai mult decat in mod normal. Ce se intampla acum difera putin decat in 2007, Ron desi nu mai este implicat direct are un cuvant important, iar relatia dintre Ron si Hamilton nu mai e la fel. Hamilton are echipa alaturi, Button insa poate invata din experienta lui Alonso si, cu suficient tact, sa joace cum stie el mai bine, defensiv. Oricum alta solutie nu are.

  3. claudiu daniel spune

    sa nu uitam ca englezi sunt cea mai conservatoare clasa de oameni din europa( tin foarte mult la tot ce este englezesc si cea ce promoveaza regina) este de inteles ca acum ambi piloti sunt pur englezi (si mai bine ar fi daca Ham ar fi alb) asa ca …….trageti singuri concluzia . O zi buna tuturor .

  4. wolful spune

    Button a capitulat atunci cand a semnat contractul. El a fortat mana lui Brown dar acesta a facut exact cum a facut papa Frank cu Damon Hill.
    Probabil ca tot nu supravietuia la Mercedes. Nemtii oricum il rezolvau.
    In ce priveste echipa de ingineri, au pus ingineri pe langa Alonso dar aia nu aveau sarcina sa faca totul sa castige Alonso ci sa vada cum face acesta si sa le spuna celorlalti ca baiatul de ciocolata sa castige.

  5. Johann spune

    wolful are dreptate referitor la inginerii lui Alonso, dar sa nu uitam ca egalitate perfecta nu o sa fie niciodata, fiecare pilot are stilul lui de pilotaj, mai multe kg unul fata de celalalt, si asta conteaza

  6. Daniel Popescu spune

    Cel mai important cred ca este faptul ca Hamilton si Button au stiluri de pilotaj total diferite, in timp ce monopostul va fi acelasi.

  7. diesel spune

    Daniel, aici asa este, poate ca ar putea fi aici diferenta, Hamilton merge pe acelasi stil de pilotaj cu al lui Alonso..acum, lucrurile stau altfel, intr-adevar Button va fi mai “egal” decat Alonso:)

  8. ctlnmihai spune

    Eu consider totusi ca la Mclaren pilotii echipei au avut sanse egale fiecare.Pana la urma ,Alonso n-a primit instructiuni prin radio sa se lase depasit de Hamilton si nici Kovalainen n-a provocat vreun accident deliberat ca din nou Hamilton sa castige

  9. TeamClown spune

    Bai, Alonso asta cred ca e vreun Iisus sau cam asa ceva. Aia il favorizau pe Hamilton si totusi Alonso castiga.
    Mai lipseste unul care sa ne spuna cum mecanicii nu stiau cum sa-l incetineasca pe Alonso.
    Mama ce aberatii.

  10. Daniel Popescu spune

    ctlnmihai, Alonso nu a primit instructiuni prin radio pentru ca oricum nu le-ar fi urmat, iar Kovalainen s-a plans de multe ori ca era fortat sa incarce mai mult combustibil in Q3 decat Hamilton, pe motiv ca “aceasta este strategia echipei”.

  11. ctlnmihai spune

    @ admin…stiu, era o ironie totusi vis a vis de ce a patit
    bietul Barichello in Austria ..asta ca tot vorbim de sansele pe care le-a oferit Ron Dennis pilotilor sai..in ceea ce priveste pe Kovalainen sincer Kova n-a castigat curse nici cand a plecat din spatele unor monoposturi cotate mai slab ca al lui.. asa ca n-are rost sa mai discutam de faptul ca un pilot a fost sau nu mai favorizat

  12. diesel spune

    E interesant, la McLaren pana sa apara Hamilton nu se prea vedeau diferentele, pilotii erau tratati relativ egal. Pe mine nu ma deranjeaza cand este avantajat, din varii motive un pilot, asa cum s-a intamplat la Ferrari. Ei macar au facut-o la vedere, au recunoscut-o-vezi epoca Schumacher. La altii insa, pilotii sunt egali doar la nivel declarativ, de fatada, in culise insa se poarta dublul standard, ca sa folosim eufemisme. Vom vedea, poate ca totusi McLaren a invatat ceva..sau nu. Oricum ar lua-o, daca vor titlul la constructori, ar face bine sa-l lase pe Hamilton din brate.

  13. mad79 spune

    mihai@ Barichello,era la Ferrari atunci in Austria,pentru ca la McLaren nu imi aduc aminte sa fi fost.
    daca imi aduc bine aminte mai mult de jumatate din sezonul trecut McLaren a avut o caruta cu ceeva cai putere,astfel ca erau dispusi sa incerce orice tactica ar fi mers mai bine,cu rezervor plin sau pe jumatate,asa ca nu cred ca a fost ceva deliberat,si oricum Kova,chiar daca l-am admirat si stiu ca ae=re cativa fani pe aici,nu se ridica la nivelul lui Hamilton.
    invatati-va sa scrieti Brawn,nu Brown,asta pentru cei care inca nu au aflat ca asa se scrie nmele patronului si implicit echipei mondiale la constructori!!!