Button, omul potrivit la Ferrari-ul potrivit
Interesul manifestat de Ferrari pentru Jenson Button în perspectiva sezonului 2013 este departe de a fi surprinzător pentru cei care înţeleg strategia pe care se bazează de mulţi ani Căluţul Cabrat.
În primul rând, Ferrari are nevoie de un pilot numărul 1 capabil să joace perfect rolul de lider al echipei. După retragerea lui Michael Schumacher, nici Felipe Massa şi cu atât mai puţin Kimi Raikkonen nu au reuşit să se impună în inimile Scuderiei, astfel că a fost nevoie de aducerea lui Fernando Alonso, care avea deja un istoric de acest gen la Renault.
Problema apare în privinţa ‘locotenentului’. Acesta trebuie să fie un pilot competitiv, capabil să obţină cel mai bun rezultat pentru echipă, însă în acelaşi timp trebuie să accepte şi un rol de pilot numărul doi şi să accepte ca Alonso să fie lăsat să câştige atunci când situaţia o impune. Iar Massa este departe de a fi capabil în ultimii doi ani să obţină victorii sau cel puţin podiumuri atunci când, din diverse motive, Alonso nu concurează în frunte.
În acest context, este firesc să-ţi îndrepţi atenţia spre Jenson Button, chiar dacă nimeni nu ar fi pariat pe el în urmă cu numai trei ani. Titlul mondial cucerit alături de Brawn GP în 2009 a demonstrat tuturor că britanicul este capabil de performanţe atunci când are un monopost competitiv. În plus, în ciuda tuturor criticilor care i-au fost aduse când a semnat cu McLaren, a reuşit să fie la nivelul lui Lewis Hamilton, iar atunci când coechipierul său a avut probleme a ştiut cum să iasă în evidenţă. Prestaţia de la Monte Carlo şi victoria de la Montreal stau mărturie în acest sens.
Nu în ultimul rând, tind să cred că Button este cel mai bun pilot de pe grila de start la alegerea strategiilor câştigătoare în privinţa pneurilor. Probabil calmul său specific îl ajută să ia deciziile potrivite cu mintea limpede, iar Ferrari are nevoie mai mult ca oricând de un astfel de strateg.
Singura întrebare este dacă Button ar accepta să fie ‘locotenentul’ lui Alonso. Probabil că nu în mod public, însă privilegiul de a concura pentru o echipă de talia Ferrari şi posibilitatea de a continua cariera la cel mai înalt nivel vor conta probabil mai mult decât un ordin prin care Alonso să fie lăsat să câştige. Cel puţin aşa simt eu.
Pentru cei care se întreabă de ce Kamui Kobayashi sau Sergio Perez nu sunt pe lista speculaţiilor, răspunsul e relativ simplu: una este să obţii rezultate bune cu un monopost lent şi cu totul altceva să ai performanţe cu o echipă de top atunci când nu ai încă experienţă în Formula 1.
June 20th, 2011 la 4:52 pm
Adica sa plece Button de la Mclaren unde zic unii s-ar afla sub Hamilton,pentru a merge la Ferrari,unde TOATA echipa este pe fata cu Alonso,doar pentru istoria teamului?Ma indoiesc ca va fi asa!Sa nu uitam ca toti pilotii,in special cei de la marile echipe,sunt piloti cu simtul competitiei in sange,asa ca nu cred ca s-ar ppune problema de a merge intr-o echipa pentru a fi bibelou!
Sa nu uitam ce s-a intamplat la Hockenheim anul trecut cu Massa si asta spune totul!
June 20th, 2011 la 5:03 pm
Sunt de acord cu aproape toata pledoaria de mai sus, referitoare la o posibila sosire a lui Button la Ferrari. Nu inteleg insa de ce premisa de la care se pleaca este acel ordin de echipa controversat totusi si in orice caz irelevant pentru o cariera intreaga. Am mai intrebat si o sa continui sa intreb, de ce Massa in cursele in care Alonso a abandonat sau a fost penalizat in sezonul trecut (au fost destule curse) nu a castigat curse sau nu a fost macar pe podium, iar in rest sa fie la cateva puncte in spatele lui Alonso. Cine altcineva decat incapacitatea proprie l-a impiedicat pe Massa sa fie acolo unde ar fi dorit echipa sa fie. Chiar si in cursa despre care se tot aminteste (Hokenhaim), daca e sa fim corecti s-a vavut foarte clar ca Alonso era mult mai rapid decat Massa. Cine l-a impiedicat pe Massa sa fie mai rapid si sa nu-i permita lui Alonso sa se apropie.
June 20th, 2011 la 5:37 pm
Cred ca povestea cu ordinele de echipa e prea umflata.
Alonso este pilotul nr 1 pt ca din diferite motive are rezultate mai bune decat Felipe. Din cauza aceasta acorda mai multa atentie setup-ului dorit de spaniol, inclusiv dezvoltarea monopostului pt stilul de pilotaj al lui Alonso (poate asta si este cauza principala a rezultatelor mult mai slabe are brazilianului? )
Ei au apelat la ordine de echipa, pt ca Massa deja pana la cursa din Germania a aratat ca nu va fi capabil sa se lupte pt titlu, a recunoscut-o chiar el cu o cursa mai inainte. Iar Ferrari a vrut sa-si maximizeze sansele, cel putin la piloti.
Nu sunt de acord cu teoria conform careia Felipe ar putea fi sabotat de echipa pt al tine special in spatele lui Alonso – acest lux la moment si-l poate permite doar RedBull. Ferrari e interesata si de punctele la constructor.
Daca ar fi cazul ca unul din asa numitii “piloti nr. 2″ ar incepe sa-si bata pe pista coiechipierul, nu cred ca ar fi mare problema ca el apoi sa devina “Nr. 1″. Asa s-a intamplat in 2008 cand Felipe era in fata lui Kimi.
Sau poate Kimi n-a avut niciodata statut oficial de “Nr. 1″ pt ca nu era destul de latin ?
June 20th, 2011 la 6:45 pm
Daniel Popescu – tin sa te contrazic puternic pe un aspect. Daca Vettel si Webber ar fii fost piloti Ferrari, in situatia in care se aflau in Brazilia 2010, Vettel n-ar fii fost campionat mondial nici de departe, pt ca Webber ar fii castigat acea cursa cu siguranta prin ordine de echipa. Amintiti-va unde era Vettel in campionat anul trecut si raportati la episodul Hockenheim. Credeti voi vreodata ca ar accepta un pilot ambitios ca Button, capabil sa mai castige titluri mondiale, situatia in care ar fii “locotentul” unui ALonso? Ma-ndoiesc puternic… e un caracter mult prea puternic si mai degraba il vad retragandu-se din activitate decat in postura de a vedea cum sansa de a lupta pentru victorie ii este furata doar de dragul echipei si-n detrimentul fanilor si-al spectacolului.
June 20th, 2011 la 8:45 pm
@Schubler: Rferitor la situatia Vettel – Webber nu pot decat sa fiu de acord cu tine.
Insa despre Button nu sunt la fel de sigur, chiar el declara recent ca viseaza de mic sa piloteze pentru Ferrari.
June 20th, 2011 la 10:08 pm
Astfel de declaratii gen “intotdeauna mi-am dorit” sunt indiciu ca o usa e deschisa spre negocieri. Daca va ajunge la Ferrari imi va parea sincer rau, in primul rand pentru ca nu va beneficia de fair play-ul pe care RedBull si McLaren il sustine in randul pilotilor. Button este genul de pilot care intotdeauna a ales situatia mai favorabila din punct de vedere al monopostului avut la dispozitie: A avut dispute BAR – Williams pe marginea contractelor si a fost nevoit sa-i plateasca lui Papa Frank sume compensatorii sa ramana la BAR atunci cand Honda intra oficial in Formula 1 ca si constructor cumparand BAR. La fel in 2010 renunta la o oferta mai buna din partea Mercedes GP, in favoarea uneia mai mici de la McLaren, insa cu o miza a competitiei interne mai mare – Hamilton. Luand insa in considerare si statutul de legenda al Ferrari, orice pilot si-ar dori sa piloteze macar o data in cariera un monopost al Scuderiei, oricat de slab ar fi (ex Giancarlo Fisichela 2009). In afara statutului de legenda al Ferrari nu vad ce altceva ii poate oferi Ferrari… poate posibilitatea de a se bate de la egal la egal cu Alonso, dar nu cred ca Ferrari isi va pune “vedeta” in postura defavorizata. Acel model vedeta – locotenent a adus 5 titluri consecutive Ferrari. Asadar… ramane de vazut… dar overall parerea mea e ca sunt mai multe indicii ca va ramane la McLaren decat indicii ca va alege o noua provocare. Insa nu putem stii ce se va intampla cu siguranta, astfel de variante de mutari de piloti fiind arhiraspandite si dezbatute cu mare interes in presa mai ales in timpul sezoanelor de Formula 1, ramanand ca timpul sa ne ofere in cele din urma raspunsul
June 20th, 2011 la 10:11 pm
Amintiti-va de un irlandez care a alergat la Ferrari si cand Hakinen l-a ironizat ca e pilotul nr 2 a avut un raspuns care poate deveni valabil si pentru Button , daca va ajunge la Ferrari:
“Aici pilotul nr 2 e mai bine platit ca pilotul nr 1 de la echipa ta “( a lui Hakinen)
June 20th, 2011 la 10:26 pm
@popicul – La fel un personaj de headline in ziarele de scandal ca si Button in tinerete: Eddie Irvine. Insa tocmai ce ai spus tu mai devreme nu-i sta in caracter lui Button… si anume sa plece la o alta echipa pentru bani. Daca era vorba doar de bani, nimeni nu face fata Ferrari in contraoferte.
June 21st, 2011 la 10:05 am
Button este un pilot extrem de valoros si marele sau atu este ca poate fi pilot principal lafel de bine ca pilot secundar, asta facand-ul coechipierul ideal.
Ferrari probabil o sa nege toate speculatiile astea insa nu este nici o echipa din F1 care sa nu vrea un pilot precum Button.. in afara de McLare.. ei il au deja.. )
June 21st, 2011 la 1:24 pm
Nu cred va Button va pleca la Ferrari, chiar daca e un vis din copilarie, de atunci a crescut. Este englez la o echipa englezeasca. Englezii sunt foarte nationalisti. Uitati-va la Top Gear, totul ce nu este englezesc este rahat. asta este dupa parerea mea un exemplu destul de convingator cat de nationalisti sunt.
Button se va retrage din F1 de la McLaren. Chiar daca nu are atatia ani in F1 ca si Ferrari, dar traditia este aproape aceasi.