Alonso si Massa sunt prieteni. Dar pana cand?
Un vechi proverb romanesc spune ca, atunci cand vrei sa ingropi un adevar, trebuie doar sa sustii cu tarie contrariul, cu speranta ca vei fi crezut.
Este greu de spus daca aceasta teorie se aplica si in cazul celor de la Ferrari, insa este cel putin suspect ca ultimele trei stiri de pe site-ul oficial al Scuderiei abordeaza exact acelasi subiect: Alonso si Massa se inteleg de minune, in ciuda incidentului din pitlane din Marele Premiu al Chinei.
Mai intai, un purtatorul de cuvant iese la rampa si acuza presa internationala de denaturarea adevarului. Apoi, insusi Luca di Montezemolo da asigurari ca totul este in ordine in exact aceeasi zi in care si-a anuntat retragerea de la conducerea grupului Fiat. Nu in ultimul rand, Alonso si Massa raspund la apel si incearca sa-si linisteasca fanii, afirmand ca nu s-a intamplat nimic.
Cu alte cuvinte, totul pare sa fie lapte si miere la Ferrari. Singura problema este ca aceasta atmosfera razbatea puternic si din tabara McLaren cu putin timp inainte de izbucnirea conflictului cu cartile pe fata intre Hamilton si Alonso, undeva prin 2007.
April 20th, 2010 la 3:44 pm
da ai idee cine a fost de fapt chemat primul la boxe ? si 2 la mana cauciucurile de la un pilot nu sunt aceleasi cu cauciucurile pentru celalalt ( ma refer la presiune , etc…)
daca ati vazut cand stau in pituri scrie pe husa de incalzire numele pilotului .Eu ma intreb de ce nu s-a spus cine a fost chemat de fapt la boxe, pentru ca sigur nu au fost chemati amandoi deodata , ca unu sa stea sa astepte si sa piarda secunde bune
April 20th, 2010 la 3:50 pm
@vulpe andrei: Eu inclin sa cred ca au fost chemati simultan la boxe, pentru ca, teoretic, al doilea pilot ar fi pierdut mai mult timp daca parcurgea inca un tur decat daca il astepta pe coechipier in pitlane. Asta pentru ca acum nu mai exista realimentari si pitstop-ul dureaza 4-5 secunde.
Daca rationamentul de mai sus e corect, mecanicii se asteptau ca Massa sa schimbe primul, si apoi Alonso. Ceea ce inseamna ca au inversat pneurile, pentru ca intr-adevar pneurile sunt stabilite in avans pentru fiecare pilot in parte.
April 20th, 2010 la 4:03 pm
pai vezi ca imi dai dreptate ? si atunci de ce i-au pus teava pneurile lui alonso cand a ajuns si nu i-au adus din boxe pneurile lui ? ca dura mai mult de 1 sec in plus
April 20th, 2010 la 4:06 pm
si nu , nu pierdea mai mult , pentru ca marea suparare a lui MASSA a fost ca l-a asteptat pe alonso si in alea 4-5 secunde a pierdut 3 locuri , cel putin asa a declarat……in fine……daca nu gresea MASSA la viraj intelegeam sa fie discutiile astea , da asa…
April 20th, 2010 la 4:09 pm
Nu e nevoie sa fie prieteni, primul adversar este coechipierul iar Alonso pune lucrurile la punct. Am revazut depasirea si e perfect in regula, e drept, Massa a fost usor scos pe iarba dar nebagarea de seama se plateste. Alonso ar fi facut acea manevra indiferent cine ar fi fost in fata sa. Vremea politeturilor a trecut, este mult mai rapid decat Massa, iar daca cineva se poate lupta sus pt titluri acela este Alonso. Massa poate fi un foarte bun locotenent iar cei de la Ferrari o stiu prea bine.
April 20th, 2010 la 4:23 pm
@dodo
asa este cum ai zis tu , numai sa nu uitam ca ” locotenentul ” daca nu era glock in brazilia care a incasat banii si furtunul din singapore era campion, si poate un campion mai cinstit decat ham si vettel care se sicanau pe la pituri de erau sa ia in fata mecanicii
April 20th, 2010 la 4:32 pm
Pilotii “cinstiti” nu ajung campioni. Eventual stau la cutie asteptand oportunitati. Un adevarat campion nu asteapta, isi CONSTRUIESTE oportunitatile. Asta este diferenta dintre unii si altii. Massa ar face bine sa fie mai rapid in calificari pentru ca echipa are nevoie de puncte.
April 20th, 2010 la 4:36 pm
Azi Luca Cordero di Montezemolo a facut o declaratie interesanta in care fostul presedinte FIAT a spus ca Valentino Rossi are datoria sa castige pentru Ferrari dupa ce va castiga in acest an un nou titlu in Moto Gp . Tinand cont de popularitatea imensa de care se bucura Valentino Rossi in Italia si nu numai, eu cred ca in viitorul apropiat vom afla ca noul coleg al lui Fernando Alonso la Ferrari din 2011 va fi Valentino Rossi ( http://www.motoblog.it/post/24041/montezemolo-rossi-deve-vincere-anche-in-f1-con-la-ferrari ) .
April 20th, 2010 la 4:40 pm
@vulpe andrei: Nu cred ca era atat de simplu sa inlocuiasca pneurile, s-ar fi creat un adevarat haos.
Mie mi s-a parut ca Alonso chiar a fortat depasirea. Massa era pe traiectoria ideala spre boxe, iar Alonso a “muscat” bine din linia alba de demarcatie, ceea ce nu stiu daca e tocmai regulamentar…
April 20th, 2010 la 4:43 pm
Cristian: Orice este posibil, ramane de vazut daca Rossi se va razgandi. Din cate imi amintesc, a spus de mai multe ori ca este prea batran sa poata concura in F1.
April 20th, 2010 la 5:01 pm
pentru comparatie-depasirile lui Alonso & Hamilton pe-aceeasi linie alba. Aproape la indigo. Vettel insa isi ia revansa. Mie mi-au placut ambele:)
http://www.youtube.com/watch?v=gJHC8u57dAs&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=GM5u39wk4og&NR=1
April 20th, 2010 la 5:02 pm
In postarea anterioara spuneai ceva despre maestrala depasire a lui Ham asupra lui Schumi…
Iar eu ti-am scris ceva insa mai departe nu mi-ai raspuns…
Sincer,chiar astept un raspuns.
“Stimate Daniel…ce poate fi magistral la o depasire efectuata pe linie dreapta unde viteza de top a facut diferenta?
E chiar hilar ce scri mai sus!
Sau ai vazut cursa cu Miki Alexandrescu?
Magistral mi s-a parut felul cum l-a tinut in spate si i-a blocat orice manevra de depasire cateva tururi bune cu o masina inferioara,asta gasesc eu magistral…”
April 20th, 2010 la 5:14 pm
vulpe andre -ai informatii ca Timo ar fi incasat bani in Brazilia?? Eu unul nu cred ca s-a intamplat asa ceva..Ca glock a preferat sa-l ajute hamy e o alta problema.. Daca imi aduc aminte ,inainte de inceperea cursei si alonso ar fi declarat ca il va sprijini pe Massa in lupta ptr. titlul mondial..N-ai trecut nici acum peste momentul acela??
Eu cred ca incidentul din singapore in care Renault a trucat cursa ca castige Mr. Alonso a contat mai mult decat faptul ca Glock s-a dat la o parte..Oricum Massa nu merita sa castige in anul 2008 titlul mondial..Prea i s-a oferit totul pe tava (victorie la Spa pe degeaba,un ordin de echipa dat lui Kimi sa se dea la o parte in China, o penalizare care nu s-a dat in Japonia cand a intrat in Bourdais etc etc)
April 20th, 2010 la 5:21 pm
@Ivan -ai dreptate.Depasirea lui Schumi n-a fost spectaculoasa tinand cont ca monopostul lui Mercedes nu se ridica inca la nivelul celor de la Mclaren..Depasirea lui Vettel insa de pe pista a fost insa superba ( cand ambii piloti erau in spatele unui pilot intarziat)
April 20th, 2010 la 5:25 pm
Am vazut live si apoi inregistrat,, reluare…alo a fortat pt ca masa a prins apa si a incetinit ,oricum erao busculada ca in Nascar la boxe .amandoi trag de martoaga ..Vettel il va inlocui pe Massa cel tarziu sezonul urmator ,,dc cei doi mai fac o belea 2..Astia 2 nu spt Ferrri mai degraba Rosberg /Vettel
April 20th, 2010 la 5:26 pm
Dany,,cam slabut echipa ta in china…Bafta in spanya;)
April 20th, 2010 la 5:28 pm
Ivan, verifica postul respectiv, tocmai ti-am raspuns.
April 20th, 2010 la 5:30 pm
@Radcargt08: O sa razi, dar nu am apucat sa-mi fac echipa pentru cele trei sesiuni de antrenamente )
April 20th, 2010 la 5:42 pm
Dany nu rad te respect prea mult…sa sti ca e greu de facut chiar dc ai timp…,azi am vizionat cateva curse clasice din ani 85 ,Hockenheim si Monza,damai mult am discutat pe forum cu tipi din Brazilia ,canada si anglia ..despre masini ,f1 si nor cenusa..Am vazut noua configurare a grupelor..e ok ,Cred ca cursa in spanya va fi cam ,,gri” ,adica la fel ca cea din china la update,iar se va amana montarea oglinzilor pe caroserie.
April 20th, 2010 la 6:01 pm
@dodo ..dar daca un pilot ar fi la fel de rapid ca Alonso,ar mai trebui ca respectivul pilot sa fie declarat locotenentul lui Alonso?? Te intreb asta ptr. ca multi au criticat Mclaren ca in perioada in care Alonso a alergat ptr.aceasta echipa , multa lume l-a criticat pe Hamilton care a indraznit sa-i dea o replica mai buna dublului campion mondial spaniol
April 20th, 2010 la 8:06 pm
@dodo/vulpe – ok, sunteti fani alfonso, dar asta nu inseamna sa negati cu tarie faptul ca a fost magar la intrarea la standuri. Fanii shoemaker de genul vostru denatureaza adevarul si daca ii intrebi vor spune ca in 94 sclavahar nu l-a vazut pe Hill iar in 97 l-a intepat o albina si de aceea a intrat in Villeneuve…..haideti sa fim putin obiectivi si sa nu ne aruncam cu capul inainte, inainte de a face o afirmatie trebuie sa fii de acord ca nu toti iti impartasesc parerea si, ce-i cel mai important, trebuie sa accepti ca parerea ta poate fi proasta
April 20th, 2010 la 9:17 pm
aham. se vede ca numai alonso a incalcat linia alba de la intrarea la standuri. domnul hammy, nu a incalcat-o, la prima intrare la boxe. asa-i? era un pic cam indecis. sa o faca sau nu.
April 20th, 2010 la 9:44 pm
@ala rau-
Esti cam colorat in exprimare, tin sa-ti amintesc ca nu suntem in peluzele din Ghencea. Atata am avut, nonfan Alonso.
April 20th, 2010 la 11:48 pm
sa va lamuresc in 2 privinte:
1) in cursa din Brazilia,incepuse ploaia,Hamilton,schimbase pe pneuri de ploaie.dar Glock nu schimbase si nu avea deloc aderenta!Nu ati vazut ca pilotii,care aveau si un tur in spatele lui Glock,treceau pe langa acesta ca si cum ar fi mers Glock cu marsalierul???Acesta este raspunsul la enigma,care va mananca de atata timp,nu avea pneurile adaptate,pentru acele conditii!!!
2)La intrarea la boxe,acea linie de demarcatie,daca se trece peste ea,nu duce penalizare,este important sa nu treci peste linia de iesire de la boxe,ACEEA SI NUMAI ACEEA,ADUCE PENALIZARE!!!
April 21st, 2010 la 8:31 am
@dodo , bravo tata, bine zis , si la o adica chiar de ce ar trebui sa fie prieten alonso cu massa ? aici nu inteleg ,adica fiecare pe treaba lui frate ,nu ?ce kimi a fost prieten cu massa si nu stiu ? sau rosberg e prieten cu schumacher ? mie imi place ca nu vorbeste nimeni despre ei…
April 21st, 2010 la 9:10 am
Pai daca e vb de prietenie de ce unii dintre voi ,in special
fanii Alonso au sarit in sus cand Lewis nu l-a menajat pe Alonso in 2007?
April 21st, 2010 la 9:35 am
Hai sa-ti raspund cu o intrebare. De ce fanii Hamilton sunt atat de violenti verbal? Ca eu ii vad pe fanii Alonso ceva mai detasati, aici nu suntem in liga lui Mitica sa ne apostrafam pentru ca suntem fanii unuia sau altuia. Daca suntem adulti, avem si o scoala, educatie, ne place un sport unde fair-play-ul este la rang de lege, atunci eu cred ca ar trebui sa ne manifestam altfel. E adevarat, fiecare vb pe limba pe care a invatat-o acasa.
April 21st, 2010 la 9:40 am
Inca ceva, oare in afara de barfa tabloida, putem sa comentam si altceva in F1? Ca eu am obosit, prefer sa comentez doar subiecte direct legate de sportul F1.
April 21st, 2010 la 9:44 am
dodo – violenta verbala = injuraturi ,jigniri etc etc ..citeste comentariile de la stirile Button a castigat in China si Hamilton si vettel au scapat de penalizare si vezi de cate il jignesc pe Hamilton si cate pe Alonso.. Si astept raspunsul la intrebarea mea..Ca dupa szonul petrecut la Mclaren ,fanii alonso considerau ca Lewis ar fi trebuit sa stea in umbra lui alonso ,sa invete de la el si pe urma sa emita pretentii la titlu ..dupa gandirea ta – vremea politeturilor a trecut -nici tu nu pari a aprecia fair-play-ul educatia etc
April 21st, 2010 la 9:46 am
Intrebarea mea s-a referit la f 1.. nu la altceva
April 21st, 2010 la 9:46 am
Este o competitie in care nu ar trebui sa vorbim despre unul care sa-l menajeze pe celalalt.
Nu e nici unu dintre ei pilot primar sau secundar.
Atentie la Hamilton Button. Toti am zis, inclusiv Daniel Popescu ca Hamilton o sa-l faca praf pe coechipierul sau si uite cum sta clasamentul general.
Hamilton e mai bun decat Button insa si mai “reckless”
Cat despre Alonso si Massa… Si aici sunt de parere ca Fernando este mai bun insa Massa are toate sansele sa-l bata daca e mai concentrat.
Vorbim de menajare cand unul are sanse la titlu si celalalt nu mai are…exemplu Kimi si Massa cand Kimi a devenit campion…great Ferrari teamwork…pana atunci mai e mult.
April 21st, 2010 la 10:00 am
@ctlnmihai-nu confunda bunul simt al unui racer cu cel al unui fan. Pe pista “coatele” si micile ghionturi tin de regula jocului. Aici intre noi e altceva. Sau ai ceva de castigat si nu stiu eu! Aici sunt politicos, daca ajung pe pista vreau sa fiu primul asa ca, uneori ne mai putem acrosa. Asta-i ideea in mare. Hamilton e agresiv si pe pista si in afara ei, ceea ce nu e tocmai in regula. Dupa curse ar trebui sa exerseze mai mult elementele primare de politete. Chiar si asa, el poate avea o scuza. Noi n-avem niciuna.
April 21st, 2010 la 11:17 am
Ce face Hamy in afara pistei nu e problema noastra.. a facut ceva in afara pistei9 si a fost penalizat de Politie (australia) Eu astept raspunsul meu la intrebarea -de ce unii au judecat in mod diferit situatia din 2007 – adica de ce Hamy a fost criticat ca a indraznit sa-i dea replica lui alonso si massa n-ar avea nevoie..acum ?oricum nu inteleg reactia ta la adresa userului ala rau care practic nu te-a jignit cu nimic personal.Daca nu-mi raspunzi la intrebarea mea inseamna ca ala rau are dreptate cel putin in ceea ce priveste ultima fraza si anume cea cu obiectivitatea .Fiecare dintre noi e subiectiv ,dar unii dintre noi mai raspundem cand suntem intrebati chiar daca ne place nu intrebarea si nu evitam raspunsul invocand diferite motive
April 21st, 2010 la 12:28 pm
@dodo – nu sunt fan Hamilton, ba chiar nu pot sa-l sufar de cand a venit in F1 si nici macar nu ma uit la meciurile din mizeria 1 – a se citi liga lu’ mititica asa ca inca o data dai dovada ca scrii fara sa gandesti. Chip ap za gud uorc, esti o inepuizabila sursa de amuzament
April 21st, 2010 la 1:02 pm
Daca suferi din cauza lui Lewis in calitate de fan McLaren o sa-mi cer scuze…n-as vrea sa ti se-ntample ceva:))
April 21st, 2010 la 3:37 pm
Felicitarile mele Dani pentru ultimele 2 bloguri! Geniale, si nu cred ca puteau veni inttr-un moment mai potrivit decat acesta