Mosley sau Ecclestone? Niciunul!
Probabil cele mai influente personaje din Formula 1, Bernie si Max au pornit un razboi surd pentru milioanele (miliardele?) de dolari care curg din belsug in Formula 1.
Pentru un extraterestru picat din spatiu pe batrana si obosita noastra planeta ar fi probabil socant sa descopere ca doua personaje trecute bine de 70 de ani trag cu dintii sa aiba o influenta cat mai mare in Marele Circ.
Din pacate, scandalul dintre ei devine un circ in adevaratul sens al cuvantului, desi altii la varsta lor isi cresc frumos nepoteii in parc.
Sper ca data de 3 iunie sa ne rezerve o prima surpriza placuta si sa scapam de sub domnia lui Mosley. Sper ca intr-un final sa scapam si de Ecclestone. Cu alte cuvinte, sper ca proverbul “Cand doi se cearta, al treilea castiga” sa devina realitate intr-un timp cat mai scurt.
Sa nu va inchipuiti insa ca cei doi s-ar plictisi daca n-ar mai conduce Formula 1. Ecclestone se poate retrage linistit sa vegheze asupra echipei de fotbal la care este actionar, Queens Parc Rangers, in timp ce Mosley… dar mai bine intrebati-o pe sotia agentului MI5 (serviciul de informatii secrete al Marii Britanii) care a demisionat recent din functie.
Definitia spectacolului: Monaco + ploaie.
Pilotarea unui monopost de Formula 1 la Monaco este oricum dificila, insa in acest weekend pilotii vor avea de infruntat un nou adversar: ploaia. Daca previzunile meteorologie se vor adeveri, vom avea parte de ploaie cel putin intr-una dintre zilele evenimentelor oficiale. Totusi, nu ar fi primul Grand Prix la Monaco desfasurat pe ploaie. In trecut, au mai fost…
… cursa din 1997, castigata de Michael Schumacher la volanul unui monopost Ferrari in fata lui Rubens Barrichello, brazilianul concurand atunci pentru Stewart-Ford.
… cursa din 1984, cand directorul de cursa Jacky Ickx l-a condus practic spre victorie pe Alain Prost, inaintea legendarului Ayrton Senna.
… cursa din 1972, cand fericitul castigator s-a numit Jean-Pierre Beltoise.
Indiferent de situatie, pilotii vor avea ca sarcina sa piloteze 750 de cai puteri pe o pista alunecoasa. Pentru ei va fi dificil, insa pentru fanii Formulei 1 va fi spectacol.
Monaco este locul perfect pentru a-ti face masina zob.
Ne-o demonstreaza, printre multe altele, si fotografiile de mai jos, surprinse la Marele Premiu al statului Monaco din 2004.
Incepem cu Giancarlo Fisichella, care a reusit performanta sa-si intoarca monopostul Sauber cu susul in jos…
… si continuam cu Michael Schumacher, care si-a deteriorat grav masina Ferrari in celebrul tunel de la Monaco.
Nu avem ocazia sa-l vedem prea des pe Raikkonen zambind, nici macar dupa obtinerea unei victorii.
Totusi, finlandezul nostru ne incanta deseori prin prestatiile de pe pista in timpul curselor la care ia parte. Uneori, Kimi se lasa dus de val si face manevre spectaculoase, spre deliciul fanilor sai prezenti in tribune.
Un astfel de episod s-a petrecut anul trecut in Belgia. Dupa ce a trecut victorios linia de sosire, Kimi si-a rasplatit fanii cu un burnout de toata frumusetea.
Orice comentariu este de prisos.
Cuvantul de ordine in aceasta saptamana pe circuitul Paul Ricard este upgrade.
Nu mai putin de patru echipe si-au dezvaluit miercuri inovatiile pentru cursele de la Monaco si Montreal: Williams, Toyota, Honda si BMW-Sauber. Ma rog, unii au copiat ce au facut altii acum ceva timp, dar acest lucru este deja un fapt incetatenit in F1.
La testele de la Barcelona din aprilie singura echipa franceza din F1 a tras lozul castigator.
Intrebarea care sta acum pe buzele tuturor este: Cine va fi marele castigator dupa testele de la Paul Ricard?
10.000 de euro! Atat i-a cerut un german lui Adrian Sutil pentru a nu divulga presei informatii cu caracter personal despre viata pilotului Force India.
Dupa ce i-a intrat in cont ultimul salariu de la Vijay Mallya, Sutil s-a decis sa-si inlocuiasca calculatorul cu unul mai performant. Printr-un concurs de imprejurari, vechiul computer al germanului a intrat in posesia unui conational de-al sau, care a descoperit pe harddisk fotografii, emailuri si tranzactii bancare.
Dupa ce si-a satisfacut probabil setea de “cunoastere”, germanul s-a gandit ca ar fi bine sa faca niste bani de pe urma “naivitatii” lui Sutil. Asa se face ca neamtul i-a cerut 10.000 de euro lui Sutil in schimbul harddiskului, insa pilotul nu s-a lasat mai prejos si a anuntat imediat politia.
Santajistul a fost arestat si visul de a deveni star in tabloidele germane s-a naruit…
Fanii Formulei 1 care sperau sa exprimenteze o cursa in fata propriilor televizoare ar putea fi nevoiti sa astepte inca un an.
Gigantul Sony nu a ajuns inca la o intelegere finala cu Bernie Ecclestone pentru dezvoltarea jocului oficial la Formulei 1 pentru acest sezon pentru platformana PlayStation.
Ca de fiecare data, totul se reduce la bani. Se pare ca suma oferita de Sony este mult mai mica decat cea ceruta de Bernie, desi nu exista cifre oficiale in acest sens.
Tot ce stim este ca precedentul contract dintre cele doua parti, valabil intre 2003 – 2007, a valorat circa 200 de milioane de dolari.
Speranta gamerilor inraiti este insa la cote destul de ridicate, intrucat potrivit unor surse din industria jocurilor video alti 3 producatori vor sa se implice in dezvoltarea jocului oficial al Formulei 1: EA, Ubisoft si Codemasters.
Nu ne ramane decat sa asteptam aparitia jocului Formula 1 2008. Vorba aceea, mai bine mai tarziu decat niciodata…
Formula 1 a primit marti o grea lovitura, dupa ce Super Aguri si-au anuntat disparitia din paddock.
Ok, sunt de acord cu urmatoarele fapte de necontestat:
- Davidson si Sato aveau propria lor “mini-liga” in Formula 1, luptand practic doar unul impotriva celuilalt.
- Super Aguri monopolizau constant ultima linie a grilei de start.
- Japonezii foloseau o masina cel putin asemanatoare cu cea utilizata de Honda.
Totusi, disparitia unei echipe din Formula 1 in timpul sezonului nu poate fi de bun-augur pentru acest sport.
Sa nu uitam ca acesti japonezi amarati reuseau in 2007 sa obtina uneori performante mai bune cu monopostul Honda din 2006 decat rivalii de la Honda Racing cu monopostul omonim din 2007.
Cu ceva mai mult de un an in urma, nutream sperante ca Formula 1 va alinia la start 12 echipe in 2008. Adica 24 de piloti urmau sa concureze in cea mai importanta competitie a sporturilor cu motor!
Acum, nu numai ca Prodrive nu au ajuns sa concureze in F1 din diverse motive, dar iata ca o alta echipa paraseste competitia din motive financiare.
Nu ne ramane decat sa speram ca cei de la Toro Rosso isi vor gasi un investitor pe masura pentru a concura onorabil in F1. Formula 1 cu numai 9 echipe nu s-ar putea numi Formula 1…
BMW-Sauber sunt pe primul loc intr-un clasament al celor mai multe tururi parcurse in primele patru curse din 2008.
Monopostul F1.08 s-a dovedit astfel a fi cel mai fiabil dintre cele 11 prezente pe grila de start. In total, cei doi piloti ai echipei, Nick Heidfeld si Robert Kubica, au parcurs in acest an 463 de tururi, insumand 2408 kilometri, mai mult decat oricare alta echipa.
Dintre acestea, Kubica a completat 226, in timp ce Heidfeld a parcurs 237. Germanul este de altfel pilotul cu cele mai multe tururi in acest sezon decat oricare alt pilot.
Aceste statistici sunt o noua dovada ale performantelor excelente realizate de BMW-Sauber in acest sezon, obiectivul de a obtine prima victorie in F1 fiind acum mai mult decat realist.
Kimi Raikkonen a revenit la forma cu care ne-a obisnuit in finalul sezonului trecut si a dominat cursa de la Barcelona.
Totusi, o parte dintre ziaristii prezenti in Spania au incercat sa gaseasca un motiv intemeiat pentru care finlandezul a castigat la pas, pe langa ajutorul primit din partea monopostului Ferrari F2008.
Si ce sa vezi… jurnalistii au reusit sa identifice cheia succesului lui Kimi: Ferrari au testat un nou tip de combustibil revolutionar doar pentru Kimi.
Se estimeaza ca un singur litru din acest comustibil minune il face pe finlandez cu circa o jumatate de secunda pe tur mai rapid!