Plutind in aer
Va lansez o mica provocare. Va mai aduceti aminte de aceasta ipostaza?
Daca stiti cine sunt cei doi protagonisti si unde s-a petrecut acest “zbor” lasati un comentariu. Hai sa vedem care dintre voi este mai rapid.
Va lansez o mica provocare. Va mai aduceti aminte de aceasta ipostaza?
Daca stiti cine sunt cei doi protagonisti si unde s-a petrecut acest “zbor” lasati un comentariu. Hai sa vedem care dintre voi este mai rapid.
Asta ar fi cuvantul pe care l-as folosi pentru a descrie noile circuite din F1, Valencia si Singapore.
Dupa ce in ultimele zile ne-am familiarizat cu cele doua circuite (aici si aici), inclin sa cred ca vom avea parte de doua Mari Premii spectaculoase in august si septembrie.
Circuitul de la Valencia pare o combinatie reusita intre un circuit permament si un circuit clasic stradal ca cel de la Monaco. Spun asta pentru ca exista zone cu ziduri de protectie foarte apropiati de pista, dar si zone unde acestea lipsesc cu desavarsire. Cireasa pe tort este reprezentata de acele “triunghiuri” arhitectonice care imbogatesc una dintre portiunile pistei.
Pe de alta parte, Singapore va atrage evident atentia datorita faptului ca este prima cursa in nocturna din istoria F1. Totusi, circuitul este atragator si din alte puncte de vedere. Desi glisierele de protectie sunt prezente chiar la marginerea circuitului, pista este mult mai lata decat la Monaco, ceea ce teoretic ar trebui sa faciliteze depasirile.
La prima vedere, as spune ca cei din Spania si Singapore au reusit sa creeze doua circuite foarte interesante pentru F1. Voi ce parere aveti dupa ce ati vazut primele imagini?
Hamilton a avut ocazia sa piloteze din nou un kart, si nu oricum ci pe ploaie.
Evenimentul a avut loc in India, acolo unde englezul a incercat sa promoveze imaginea Formulei 1.
Iata deci ca, dupa cursa pe ploaie de la Silverstone, Hamilton a avut ocazia din nou sa piloteze pe o pista uda si sa-si arate calitatile in fata a mii de indieni.
Baietii de la Renault se tin de glume.
Site-ul oficial al Renault destinat fanilor echipei franceze a publicat joi o caricatura inedita cu Nelson Piquet Jr.
Caricatura prezinta reactia surprinzatoare a lui Briatore cand afla ca Piquet a terminat cursa pe locul 2.
Enjoy!
Iata cum arata podiumul de la Hockenheim in viziunea lui Nelson Piquet Jr, brazilianul care a obtinut dumninica cel mai bun rezultat din scurta sa cariera de pilot F1:
Cand spui Jim Clark, spui Hockenheim. Asta pentru ca pilotul scotian a incetat din viata in urma unui teribil accident suferit pe Hockenheimring.
Tragedia s-a petrecut pe 7 aprilie 1968, cand Clark pilota un monopost Lotus de Formula 2 pentru a-si indeplini obligatiile contractuale fata de Firestone. In turul 4, monopostul sau a iesit de pe pista si s-a izbit violent de copaci.
A suferit o fractura de craniu si si-a rupt gatul, murind inainte de a ajunge la spital. Cauza accidentul nu a fost niciodata identificata cu precize, insa se spune ca unul dintre pneurile spate a explodat.
In memoria sa, organizatorii circuitul de la Hockenheim au amplasat o piatra funerara pe care sunt inscriptionate si marile sale performante din cariera: cele doua titluri mondiale din 1963 si 1965.
La fiecare cursa ne sunt prezentate imagini cu sefii de echipa si inginerii care studiaza atent monitoarele din fata ochilor.
Datele prezente pe monitoare ii ajuta pe cei responsabili sa aleaga cea mai buna strategie si sa evalueze constant parametrii la care functioneaza monopostul.
Iata numai una dintre numeroasele imagini la care se uita inginerii in timpul unei curse.
Ca orice tehnologie noua, KERS aduce si numeroase probleme, pe langa beneficiile “majore” stipulate in hartogaraia de la FIA.
Deunazi, la fabrica Red Bull pompierii au intervenit in forta dupa ce bateria acestui sistem nu a functionat la parametrii normali. In schimb, BMW a testat sistemul pe monopost fara probleme.
Sefii de echipe din F1 au declaratii precaute despre KERS, multi ferindu-se sa vorbeasca despre aceasta “revolutie” din F1. Si asta pentru ca rezultatele sunt greu de anticipat si multi considera ca F1 nu avea nevoie de asa ceva.
Sa transformi F1 intr-o competitie “verde” este un obiectiv maret, dar aproape imposibil de pus in aplicare. Iar tehnologia KERS este departe de ceea ce se poate numi o tehnologie cu adevarat ecologica. Este doar un mic pas inainte si atat. Ramane de vazut daca va fi cu adevarat eficienta pentru protejarea mediului inconjurator.
Vettel are toate sansele sa ajunga un pilot reprezentativ pentru Formula 1.
Poate pentru multi pasul facut spre Red Bull Racing nu pare semnificativ, insa germanul prefera sa faca lucrurile pas cu pas. Un an la Toro Rosso, cativa la Red Bull si, probabil, va ajunge la o echipa de top exact la varsta potrivita pentru a lupta pentru titlu. Acesta este secretul succesului.
Putini piloti care au aterizat din prima la o echipa de top au reusit sa intre in istoria F1. Daca vreti sa ma contraziceti prin exemplul lui Hamilton, spuneti-mi si mie la ce echipe au debutat in F1 ultimii doi campioni mondiali, Kimi Raikkonen si Fernando Alonso?
Formula 1 a ajuns si pe telefoanele mobile.
Toate cursele care au mai ramas din acest sezon vor putea fi urmarite live pe telefonul mobil. E adevarat, nu se intampla in Romania, ci in Spania,dar tendinta generala este clara, iar modelul va fi preluat si de alte tari.
Poate cel mai interesant avantaj este ca abonatii la acest serviciu vor putea urmari si rezumate ale curselor.
Ce parere ai despre acest serviciu? Crezi ca ar avea succes in Romania, mai ales in cazul in care ar fi distribuit in schimbul unei taxe lunare? Ai agrea ideea de a urmari o cursa pe telefonul mobil daca nu ai un TV prin preajma?