Yeah, it’s Coulthard!

Iata-l pe David Coulthard asa cum nu l-ati mai vazut pana acum!

Ne intoarcem putin in timp si constatam ca actualul pilot Red Bull…

… era de nerecunoscut in 1996, dupa ce s-a tuns zero impreuna cu Jaques Villeneuve si Mika salo pentru a petrecere de dupa MP al Japoniei de la Suzuka.

dc_1.jpg

… purta celebra fusta scotiana in anul 1990 la decernarea Premiilor Autosport

1990_dcawards.jpg

… primea titlul de cel mai bun tanar pilot al anului in 1989, pe vremea cand concura in Formula 3.

awards2.jpg

Vrem curse!

Mai multe curse si mai putine teste.

Aceasta este propunerea facuta de Nick Heidfeld pentru viitorul Formulei 1. De altfel, se pare ca acesta este si trendul urmatorilor ani in Formula 1.

Inca de la inceputul acestui deceniu, cel mai multe sezoane de F1 au avut 17-18 curse, iar sezonul viitor va numara 19 curse. Dar haideti sa vedem cum au evoluat lucrurile de la primele curse si pana in prezent.

In anii ‘50, sezoanele de Formula 1 au constat, in cea mai mare parte, din 8 curse. Exceptie a facut sezonul 1958, cand au existat nu mai putin de 11 curse, un adevarat record pentru acele timpuri. La polul opus, cele mai slab reprezentate sezoane au fost 1950 si 1955, ambele cu cate 7 curse.

Incepand din anii ‘60 lucrurile au inceput sa se schimbe. Vorbim deja de primul sezon cu 12 curse (1958), chiar daca in 1961 avem parte de numai 8 curse.

O schimbare radicala se petrece spre sfarsitul anilor ‘70, cand avem primul sezon cu 17 curse (1977), lucru des intalnit si in zilele noastre.

Sezoanele din anii ‘80 sunt mult mai sincronizate din acest punct de vedere, cele mai multe beneficiind de 16 curse, la fel ca si ultimul deceniu al mileniului 2.

In anii 2000, vorbim deja de sezoane ce au in mod regulat cate 17 curse. Recordul absolut il detine sezonul 2005, care a numarat nu mai putin de 19 curse, la fel de multe ca si sezonul 2009. 2010 ar putea fi primul sezon din istoria F1 cu 20 de curse.

Pana unde se va merge? Greu de anticipat. La fel cum in anii ‘50 un sezon cu 20 de cursa parea o nebunie, la fel de imposibil pare acum un sezon cu 25 de curse. Costurile din Formula 1 sunt inca foarte mari, astfel ca sansele de a avea peste 20 de curse intr-un singur sezon sunt totusi destul de reduse. Insa ce va fi pana la urma, nici Bernie nu cred ca e in stare sa ne spuna in acest moment…

De weekend

Pentru ca vine weekendul iar Formula 1 este oficial in vacanta de vara, am zis ca ar fi interesant sa ne delectam cu o fotografie amuzanta.

Subiectul: Ferrari si cupa destinata castigatorilor.

1502290373_f4267c7a39.jpg

Peripetii in Ungaria

Un mecanic de echipa a trait o exprienta mai putin placuta la Budapesta in weekendul trecut, cu ocazia cursei de la Hungaroring.

Pe scurt, mecanicul, care evident a preferat sa ramana anonim, se intorcea cu taxiul la hotelul din Budapesta unde fusese cazat alaturi de colegii sai. Pana aici, nimic neobisnuit.

Totusi, dupa ce a trecut de hotelul cu pricina, soferul taxi-ului a intrat pe o strada intunecata, a parcat si, ajutat de un amic, l-a obligat pe mecanic sa mearga in fata unui bancomat si sa retraga de pe cardul sau suma de 100.000 de forinti.

Chiar daca suma de aproximativ 340 de lire sterline nu pare mare, suntem convinsi ca mecanicul a tras o sperietura zdravana si ca nu va mai calca prea curand pe teritoriul prietenilor nostri din vest…

06.08.1961

Cu exact 47 de ani de urma, circuitul de la Nurburgring a gazduit MP al Germaniei.

Aceasta cursa a ramas in istoria Formulei 1 pentru faptul ca Stirling Moss a obtinut aici ultima victorie din cariera.

Britanicul, pe atunci in varsta de 31 de ani, a plecat in cursa de pe locul 3 si a trecut primul linia de sosire la volanul unui Lotus.

goodwood062.jpg

KERS, marul discordiei

Echipele s-au impartit in doua tabere: 7 sunt impotriva introducerii KERS in 2009, 3 sunt pentru.

Pe langa motivele oficiale prezentate de sefi si relatate pe Automarket aici, exista cateva motive ascunse pentru care BMW-Sauber, Honda si Williams nu vor sa amane introducerea KERS pentru 2010.

1. Honda a fost prima echipa care a testat sistemul KERS pe un monopost de F1, fara sa intampine probleme.

2. BMW-Sauber a fost a doua si, pana in prezent, ultima echipa care a testat sistemul, chiar si luand in considerare incidentul de la Jerez.

Cu alte cuvinte, singurele echipe care au testat KERS pe o masina de F1 se opun amanarii acestei tehnologii. Perfect logic, nu? Ganditi-va ca, teoretic, BMW si Honda pornesc cu un usor avantaj in fata tuturor celorlalte echipe. BMW ar putea reduce si mai mult distanta fata de Ferrari si McLaren, iar Honda ar putea ajunge in topul plutonului de mijloc.

In plus, aceste doua echipe au investit deja foarte multi bani in aceasta tehnologie, bani care in cazul unei amanri pentru 2010 s-ar duce, in mare masura, pe apa sambetei.

Cat despre Williams, nu exista informatii despre progresele inregistrate cu tehnologia KERS, dar din moment ce sunt de partea BMW si Honda in aceasta poveste, nu este exclus sa aiba un as in maneca.

Si nu, nu cred ca BMW, Honda si Williams vor sa introduca KERS pentru a proteja mediul inconjurator…

Alonso la Honda. Sau nu

Ce sanse avem sa-l vedem pe Alonso la Honda in 2009?

Desi multi sustin ca transferul este ca si rezolvat, exista cateva aspecte despre care nu s-a discutat aproape deloc. Sau mai concret spus, deloc.

Plecam de la premisa foarte clara ca Alonso vrea sa concureze pentru Ferrari in 2010. Lucru perfect plauzibil in contextul in care Raikkonen va spune probabil adio Formulei 1. In plus, stim cu totii ca cea mai mare dorinta a lui Alonso este sa piloteze pentru o echipa capabila sa lupte la titlu. Varianta McLaren se exclude din start, asa ca ramanem cu Ferrari.

Dar… de ce ar alege Alonso sa se duca la Honda pentru un singur sezon (2009) in loc sa ramana la Renault? Ce ii poate oferi Honda in acest moment lui Alonso mai mult decat primeste la Renault? Bani? Nu acesta este scopul lui Alonso in F1. O masina mai buna? In 2008, Renault a castigat de peste doua ori mai multe puncte decat Honda. Liniste? Alonso se simte ca acasa la Renault, la Honda ar trebui sa invete din mers multe lucruri pentru un singur an.

Si atunci de ce sa schimbi echipa pentru un singur an, daca lucrurile merg destul de bine la Renault? Eu nu vad niciun motiv, cu exceptia de rigoare numita Ross Brawn.

Daca sunteti de alta parere, nu ezitati sa dati de veste prin comentarii.

Not so good, Felipe!

Massa e cam ingrijorat dupa primele rezultate din Ungaria. Fotografia surprinsa de baietii de la LAT e cat se poate de sugestiva.

Brazilianul nu priveste cu ochi buni timpii reusiti dupa-amiaza de cei de la McLaren.

Oare la ce se gandeste eroul nostru? Aveti vreo idee?

_h0y0973.jpg

24 comentarii

Etichete:

De ce ramane Kova

S-a mai risipit o dilema pentru sezonul 2009: Kova ramane la McLaren!

Indraznesc sa spun ca alegerea celor de la McLaren este una foarte riscanta. Kova nu a demonstrat aproape nimic in acest an, a terminat o singura data pe podium si de patru ori pe locul 5! Este prea putin pentru o echipa care vrea sa lupte an de an pentru ambele titluri mondiale.

Dovada o aveti in clasamnetul constructorilor, acolo unde McLaren este doar pe locul 3 desi Hamilton este intr-o forma de zile mari de doua curse incoace.

Si daca tot nu sunteti convinsi, aflati ca Kova a contribuit cu numai 32% la punctajul echipei sale. Cu alte cuvinte, Hamilton are o eficacitate de peste doua ori mai mare.

Si atunci, de ce ramane Kova la McLaren? Poate pentru ca Hamilton sa aiba cale libera la titlul mondial si sa nu fie incurcat de propriul sau coechipier…

Who is this?

Pentru ca am vazut ca unii dintre voi au fost foarte rapizi la intrebarea de ieri, m-am gandit sa le acord o sansa si celor care au vazut postul respectiv mai tarziu.

Intrebarea de astazi se refera la identitatea personajului din fotografia de mai jos. Stiu, nu este deloc greu de ghicit, dar cel care va reusi sa specifice corect si anul in care a avut loc intamplarea va primi aplauzele celorlalti.

lewis24.jpg