Motorul unic

Formula 1 in viziunea lui Max Mosley arata pur si simplu sinistra: motor unic, cutie de viteze unice, suspensii unice. Cu alte cuvinte, toate masinile ar fi egale, iar diferenta ar face-o doar pilotii.
In esenta, Formula 1 inseamna piloti diferiti, dar si masini diferite. Sa egalezi performantele tuturor masinilor este cea mai aberanta idee pare poate fi nascocita cand ne gandim la viitorul acestui sport. Exista numeroase competitii de acest gen, GP2 este cea mai populara, dar in Formula 1 cu siguranta nu avem nevoie de asa ceva.
De acord, costurile in F1 sunt ridicate, dar F1 este regina sporturilor cu motor tocmai pentru ca este un sport elitist in care nu poate concura oricine.
Sa ne gandim putin si la implicatiile care apar aici. In prezent, F1 beneficiaza de aportul a 6 constructori, care ar trebui sa se reduca la unul singur daca fantezia lui Mosley ar fi aplicata. Cum ar arata un monopost McLaren cu motor Ferrari? Dar un Ferrari cu motor Mercedes?
Sau mai bine am utiliza motorul de pe Tata Nano, cea mai ieftina masina din lume. Asa am fi sguri ca costurile ar fi substantial reduse.
Pana una alta, Formula 1 are deja schimbari masive de regulament – vezi KERS – si cu siguranta nu are nevoie de un motor unic. In schimb, FIA are nevoie de un presedinte nou care sa stie in ce directie se indreapta F1.

Un comentariu

Etichete: /

Alonso ici, Alonso colo

Numai fan al lui Fernando Alonso sa nu fii in aceasta perioada.

Daca pana acum zvonurile despre posibila sa destinatie apareau o data la cateva zile, in ultimul timp avem parte de cateva stiri – sau speculatii, sau zvonuri, sau ce-or fi ele -  in fiecare zi.
Bine macar ca aria de selectii s-a retrans in prezent la 3 echipe: Renault, BMW, Honda. Alonso zice ca se gandeste in primul rand la Renault, BMW-ul zice ca negociaza de zor cu el, iar Honda… ei bine, ei sunt cei mai secretosi aici. Toata lumea stie ca Honda il vrea pe Alonso, dar japonezii nu prea ies prin presa cu astfel de declaratii.
Ce va fi pana la urma? Probabil vom afla undeva prin noiembrie – decembrie. Mai tarziu de atat nu cred ca va lua o decizie, pentru ca, mai ales daca va schimba echipa, Alonso va trebui sa se obisnuiasca cu monopostul din 2009, radical diferit fata de cel din 2008.
Voi unde credeti ca va ateriza Fernando anul viitor? Il vedeti in stare sa lupte constant pentru victorii?

Vettel, viitorul campion

Pe langa ploaia cazuta din cer, Monza a fost si martora unei ploi de epitete la adresa lui Sebastian Vettel, dupa victoria de senzatie obtinuta de german in Italia.
Presa, coechipierii, sefii sai, dar si reprezentati ai echipelor de top au avut numai cuvinte de lauda la adresa performantei sale, catalogandu-l drept un viitor multi-campion mondial.
Pilotul care a avut ghinionul de a abandona de 3 ori in primul tur din primele patru curse a dominat fara drept de apel MP al Italiei. Cam asa ar suna un rezumat al acestui sezon pentru Vettel.
Oare ce s-ar fi intamplat acum pe piata transferurilor daca Vettel nu ar fi semnat inca cu Red Bull? Ganditi-va doar la BMW-Sauber, care cu siguranta l-ar fi dorit inapoi pentru anul viitor.
Insa adevarata provocare abia acum vine. Cota sa a crecut exponential si va fi cu siguranta in centrul atentiei in fiecare dintre cursele urmatoare. Depinde numai de el (si de ce-i vor oferi mecanicii, as adauga eu) sa demonstreze de ce este in stare.
Culmea este ca Red Bull, viitoarea sa echipa, are mari probleme in acest moment si ar fi pacat ca Vettel sa nu beneficieze de un monopost pe masura in 2009. Dar, asa cum a reusit sa-i ridice pe Toro Rosso, la fel ii poate ridica si pe Red Bull. Timpul va spune daca am sau dreptate.

Kimi tace si face

La ora asta, probabil ca Raikkonen sta in camera de hotel si zambeste dupa ce Ferrari a anuntat oficial ca va miza pe serviciile lui si in 2010.
Anuntul oficial al celor de la Ferrari pune capat (in sfarsit!) zvonurilor referitoare la retragerea sa din F1. Ca sa nu mai zicem ca unii credeau ca Raikkonen va fi dat afara, chiar daca oricum avea contract pentru 2009.
Ca fan neutru al Formulei 1, cred ca decizia celor de la Ferrari este excelenta. Spun asta pentru ca Raikkonen a demonstrat in cele 30 de curse sub culorile Calutului Cabrat ca este un mare pilot, care nu cedeaza nici macar cand mai are sanse pur teoretice la titlu.
Dar motivul principal pentru care ma bucur de prezenta sa la Ferrari este reprezentat de declaratiile de joi facute de “cei trei mari”.
Massa si-a dat arama pe fata si a cerut in fata presei sa fie pilot numarul 1. Mai mult, i-a cerut in mod direct lui Kimi sa il ajute. Astfel de lucruri nu se fac prin declaratii de presa. Eventual, brazilianul se putea duce frumos la Domenicali sa discute intre patru ochi.
Ajungem la Hamilton, care s-a gandit sa faca misto tocmai de campionul mondial si a vociferat ceva de “bilute”. Cu “bile” sau fara “bile”, Kimi este campionul mondial si a demonstrat din plin ca merita acest statut.
Care au fost reactiile lui Kimi la toate aceste acuze? Spre surprinderea multora, nu l-a atacat pe Massa. Nici macar pe Hamilton. A spus doar ca isi va face treaba in continuare asa cum stie el mai bine. De aceea, un astfel de pilot merita sa fie la Ferrari.
Asteptam un nou duel pe pista intre Raikkonen si Hamilton, exact ca la Spa. Data viitoare, s-ar putea ca “bilele” sa fie in posesia lui Kimi.
PS: Presimt ca Raikkonen nu il va ajuta pe Massa in lupta pentru titlu, iar brazilianul va fi atat de ofticat incat va sari la bataie dupa cursa de la Interlagos. Oare ce reactie ar avea Kimi intr-o astfel de situatie? Atentie, vorbim de un duel intre un brazilian si un finlandez :)

Macaronarul

Pai bine mai, Giancarlo, weekendul asta concurezi in Italia, adica in fata propriilor suporteri, si te prezenti asa?
Adica, ok, inteleg ca poate ti-o fi fost frig (sper ca de asta esti atat de incruntat), dar macar puteai adopta un look mai… hmm… profesionist.
Unde mai pui ca italianul a participat, tot asa, la conferinta de presa de joi organizata de FIA!
Sa speram ca Fisico nu a adoptat aceasta ipostaza dupa ce a declarat ca va ramane si anul viitor la Force India

_26y3865.jpg

Pe aici, Lewis!

Deja celebrul Bruno Mantovani a realizat o caricatura excelenta care infatiseaza cel mai important aspect al cursei de la Spa.

Artistul a surpins cum nu se poate mai bine actiunea, inclusiv prezenta de spirit a lui Massa de a astepta deznodamantul confruntarii dintre rivalii sai la titlu.

belgia.jpg

Cum sa ucizi spectacolul

FIA a comis-o din nou si a ucis spectacolul de pe pista printr-o decizie care transforma lupta pentru titlu intr-o competitie intre Hamilton si Massa.

Comisarii de cursa sunt acoperiti in decizia de a-l penaliza pe Hamilton la Spa, insa duelul dintre britanic si Raikkonen este interpretabil in nenumarate randuri.

Este adevarat ca Hamilton a taiat sicana, dar la fel de adevarat este ca nu avea alta solutie. Ce ar fi putut face in acel moment? Sa intre in Raikkonen si sa abandoneze amandoi?

Este adevarat ca Hamilton l-a atacat pe Raikkonen pe linia dreapta imediat dupa ce finlandezul a trecut in fata, dar la fel de adevarat este ca, totusi, Hamilton l-a lasat pe Raikkonen in fata sa.

Decizia FIA este, fara doar si poate, una extrem de controversata. Pentru ca si McLaren, si Ferrari pot aduce argumente serioase pentru a-si sustine punctul de vedere.
Si atunci, care era cea mai buna decizie?

In fotbal exista o regula nescrisa in privinta offside-urilor: Daca un arbitru asistent nu este sigur daca un fotbalist este sau nu in pozitie regulamentara, acesta trebuie sa lasa jocul liber, favorizand astfel atacul. Favorizezi atacul pentru spectacol.

La fel ar fi trebuit sa procedeze si FIA. Sa favorizeze atacul, sa favorizeze indrazneala si riscurile pe care si le-a asumat Hamilton in momentul in care a decis sa lupte pentru victorie. Cu alte cuvinte, sa lase rezultatul final asa cum s-a stabilit el pe pista.

Prin decizia pe care a luat-o, FIA a transmis indirect un mesaj trist: in situatii de genul asta, stati fiecare la locul vostru si mergeti agale spre finish. La ce bun sa luptati pentru o amarata de victorie? Pentru ce sa creati spectacol?

Cele mai spectaculoase 3 tururi din acest sezon competitional, si poate chiar din ultimii ani, au fost umbrite de o decizie a FIA care nu isi avea rostul.

Asteptam ziua in care FIA va opri o cursa in timpul unui duel roata la roata intre doi piloti oarecare. Nu de alta, dar costurile sunt foarte ridicate si n-are rost sa irosim motoare si pneuri pentru spectacol…

Pantofii lui Hamilton

Hamilton a intrat din nou in atentia presei, de data aceasta in urma unei prezentari pentru McLaren.

Si nu vorbim despre o actiune legata de sporturile cu motor, ci de o prezentare de moda!

De fapt, despre prezentarea unor noi perechi de pantofi comercializati de McLaren.

Interesant este ca in niciuna dintre fotografiile oficiale Hamilton nu este prezentat purtand acesti pantofi, ci tinandu-i in maini.

Nu stim care este motivul, dar am fi curiosi cum ar alerga Hamilton cu acesti pantofi daca ar fi fugarit de Alonso :)

hamiltonpantofi.jpg

Kimi, secundul lui Massa

Cine ar fi crezut ca Raikkonen ar putea ajunge in situatia de a-l ajuta pe Massa sa devina campion mondial sa ridice mana sus!

Hmm… nimeni? Si totusi, insusi marele Kimi a facut o astfel de afirmatie joi, cu 3 zile inaintea cursei de la Spa.

Este evident ca Kimi trebuie, in mod obligatoriu, sa termine cursa inaintea lui Massa; in caz contrar, micutul brazilian se va distanta si mai mult.

Si vorbim despre acelasi pilot despre care se spunea ca va fi dat afara de la Ferrari dupa primele doua curse ale acestui sezon! Este cea mai buna dovada ca in F1 lucrurile se pot schimba radical in numai 3-4 curse.

Si nu vorbim de o situatie singulara. Heidfeld este la un pas de a spune la revedere celor de la BMW, dupa ce anul trecut era vioara intai a echipei…

Voi il vedeti pe campionul mondial din 2007 cedandu-i victoria lui Massa pentru a-i facilita brazilianului obtinerea titlului mondial?

Uniforme de la… Ferrari

500 de elevi din China au primit uniforme de scoala din partea Scuderiei Ferrari.

Daca la noi se poarta cornu’ si laptele si, mai recent, chiar stick-ul USB, chinezii sunt mult mai practici cand vine vorba de dotarile elevilor.

Astfel, Ferrari a oferit 500 de uniforme unor elevi din China, prin care Scuderia incearca sa promovreze Formula 1 in Asia.
Initiativa, laudabila de altfel, are insa si un aspect negativ: uniformele sunt impanzite cu logo-urile mai multor sponsori, printre care si cel al producatorului de tutun Marlboro.

In contextul unor campanii tot mai aprige impotriva producatorilor de tutun, Ferrari a reusit, cel mai probabil involuntar, sa promoveze imaginea unuia dintre cele mai cunoscute branduri din domeniu.

Si ca sa nu credeti ca scolarii chinezi nu au bagat de seama acest aspect, poza de mai jos este graitoare in acest sens:

uniforme.jpg

4 comentarii

Etichete: