Magnetul lui Alonso

Daca inca aveti dubii legate de modul in care a reusit Fernando Alonso sa se impuna in Singapore, iata o posibila explicatie:

magnet.jpg

Global Fan Survey

Fanii Formulei 1 din intreaga lume sunt invitati sa participe la cel mai amplu sondaj de opinie despre aceasta competitie.

Prin intermediul sondajului, organizatorii spera sa gaseasca cele mai bune solutii pentru imbunatatirea Formulei 1.

Fanii sunt astfel invitati sa isi spuna parerea despre modul in care acest sport se poate imbunatati. Sondajul este realizat de revista britanica F1 Racing si banca olandeza ING, unul dintre cei mai importanti sponsori din lumea Formulei 1.

“Sondajul va da posibilitatea organizatorilor, sponsorilor si echipelor sa afle ce cred fanii. Nu numai ce le place la aceasta sport, dar si sfaturi despre cum pot aduce imbunatatiri. Sondajul este usor de completat, iar rezultatele vor fi publicate in luna decembrie”, a declarat directorul departamentului de publicitate pentru Formula 1 din cadrul ING, Isabelle Conner.

Automarket sprijina initiativa F1 Racing – ING si va invita sa completati sondajul de opinie disponibil aici.

Medalii de… tinichea

Bernie e pus pe fapte mari: vrea sa acorde medalii pentru castigatorii curselor in loc de puncte.

In felul asta, fiecare pilot va dori sa castige cursa, pentru ca acesta va fi singurul lucru care va conta. Practic, obiectivul declarat este cresterea numarului de depasiri.

Buuun… dar pilotii care nu au posibilitatea sa lupte pentru victorie ce vor face? Adica, ce motivatie va avea Adrian Sutil sa mai concureze daca nu obtine nimic indiferent ca termina pe 20 sau pe 8? F1 s-ar transforma intr-o competitie in care vor conta maxim doua echipe si doi sau trei piloti.

Cu totii stim ca, in anii de dominatie marca Michael Schumacher, interesul pentru Formula 1 era pastrat in viata de “lupta” pentru titlul de vicecampion mondial. In plus, ganditi-va ce pasiuni a nascut lupta Renault – Toyota pentru locul 4 in clasamentul constructorilor sau dorinta celor de la Toro Rosso de a-si surclasa echipa-mama Red Bull.

Toate aceste lucruri, care in prezent fac Formula 1 mai frumoasa, ar disparea iremediabil intr-o competitie bazata pe medalii si atat. Din punctul meu de vedere, ideea lui Bernie se va dovedi dezastruoasa daca va fi pusa in aplicare.

Exista alte metode prin care se poate revitaliza acest sport. Un sistem de punctare asemanator cu cel existent in MotoGP, in care 15 piloti din 25 castiga puncte; puncte suplimentare pentru pole position si, de ce nu, si pentru urmatorii 5-9 clasati pe grila de start sunt tot atatea exemple.

Sau ce ati spune ca pilotul care realizeaza CMRT sa primeasca cate 2 puncte? Pai, Kimi ar avea cu 20 de puncte mai mult in acest moment si ar fi in lupta pentru titlu… Oricum as luao, trecerea la sistemul de medalii va avea mai multe dezavantaje decat avantaje…

Autocourse de colectie

O bucatica din istoria sporturilor cu motor este licitata pe eBay.

Vorbim despre editia cu numarul 50 a celebrei enciclopedii Autocourse, care trateaza pe larg sezonul 2000 al Formulei 1.

Copia scoasa la licitatie pe eBay este foarte rara. Aceasta face parte dintr-un editie speciala, copertiile fiind realizate din piele, tocmai cu scopul de a marca momentul jubiliar.

Interesant este ca opera jurnalistului Alan Henry nu a fost citita niciodata, motiv pentru care este intr-o stare foarte buna.

In prezent, cea mai mare oferta este de 250 de lire sterline, dar probabil ca suma va creste exponential pana la incheierea licitatiei.

autocourse01.jpg

autocourse.jpg

autocourse02.jpg

Fatidicul numar 13

Faptul ca numarul 13 nu este utilizat de niciunul dintre piloti este deja un fapt cunoscut de catre majoritatea fanilor.

Totusi, in istoria F1 au existat doi piloti care au utilizat (fara succes, este adevarat) acest numar.

Vorbim despre Moises Solana, care a concurat cu numarul 13 in Marele Premiu al Mexicului din 1963. Deznodamantul nu a fost unul de bun augur, Solana abandonand in timpul cursei.

In al doilea caz vorbim despre o femeie-pilot, Davina Galica, care a participat la calificarile pentru Marele Premiu al Marii Britanii din 1976. Nu stim daca a fost influentata de numarul 13 de pe monopost, dar cert este ca ea nu a reusit sa obtina un timp suficient de bun pentru a lua startul in cursa.

Se spune ca numarul 13 a fost interzis de Clubul Automobilistic din Franta dupa ce Giulio Masetti a murit intr-o cursa desfasurata la Targa Florio in 1926. Pilotul avea trecut numarul 13 pe monopost…

Resuscitarea

Victoria lui Fernando Alonso din Singapore reprezinta cea mai buna recompensa pentru dublul campion mondial, revenit la Renault dupa o experienta esuata la McLaren.
Omul care a reusit sa resusciteze partial o echipa aflata in coma la finalul anului trecut a primit cea mai mare satisfactie prin victoria reusita in prima cursa pe timp de noapte din istoria Formulei 1.
Iata asadar inca un motiv pentru care Alonso va ramane in istoria acestui sport, pe langa cele doua titluri cucerite in 2005 si 2006.
Revenit la Renault intr-un moment nefast pentru francezi, Alonso a avut rabdare si, incet-incet, a reusit sa ridice din nou stacheta. Dupa ce la un moment dat cazuse pe locul 7 in clasamentul constructorilor, Renault a reusit sa-si revina, iar in prezent lupta cu Toyota pentru locul 4.
Dar acest lucru nu ar fi putut fi posibil fara acest Alonso, a carui experienta in setarea masinii a contat decisiv. Si, bineinteles, a contat si faptul ca Alonso se simte ca in familie la Renault.
Iar acest lucru, in opinia mea, va fi factorul decisiv in alegerea lui Alonso pentru 2009. Dar despre acest lucru, intr-un post viitor.

Singapore step by step

Avantajul de a lucra pentru una dintre cele mai respectate publicatii de sporturi cu motor din lume este ca ai ocazia sa vezi tot ce se intampla de la fata locului.
Acest lucru este valabil si in cazul baietilor de la Autosport, care au decis insa sa-si impartaseasca experienta cu toti fanii Formulei 1.
Astfel, Jonathan Noble a realizat un amplu material despre primele impresii din Singapore, material pe care va invit sa il cititi.

Enjoy!

FIA are dreptate!

Pe scurt despre derularea evenimentelor la Curtea Internationala de Apel.

- McLaren sustine ca apelul este acceptabil
- McLaren invoca incidentul “Liuzzi” de la Fuji 2007, intrand in contradictie directa pe aceasta tema cu oficialii FIA
- McLaren si Hamilton isi expun punctul de vedere referitor la incidentul cu Hamilton de la Spa
- Curtea Internationala are nevoie de circa 24 de ore pentru a anunta ca nu accepta apelul.

Si acum, cateva concluzii si intrebari pentru FIA:

- FIA a considerat ca apelul nu este accpetabil. Daca analizam cu atentie regulamentul sportiv constatam ca FIA are tot dreptul sa respinga apelul, deoarece prima penalizare dictata impotriva lui Hamilton a fost de tip drive-through.
- de ce nu s-a analizat dreptul echipei McLaren de a face apel inainte ca Hamilton sa vorbeasca ore in sir despre incidentul cu Raikkonen?
- practic, marturisirea lui Hamilton nu a avut nicio importanta in acest caz.
- de ce trebuie sa treaca circa 24 de ore pentru ca FIA sa anunte un verdict?
- nu era oare mult mai logic ca FIA sa ia o decizie in privinta apelului imediat dupa ce McLaren si-a spus punctul de vedere?

Astfel, nu se mai pierdeau ore in sir cu declaratii despre incidentul Hamilton – Raikkonen, declaratii care s-au dovedit inutile.

Si acum, ca o concluzie finala: FIA a aplicat regulamentul si a respins corect apelul echipei McLaren. Pur si simplu, regulamentul spune ca McLaren nu avea dreptul sa faca apel la o astfel de decizie.

Atentie! Nu ma refer la incidentul Hamilton – Raikkonen, ci doar la faptul ca McLaren nu putea face apel la aceatsa decizie.

In cadrul stirii care trateaza acest subiect au aparut deja comentarii despre presupusa influenta pe care Ferrari o are la FIA. Cred si sper ca nu este adevarat. Cred ca FIA a luat marti decizia corecta, insa in acelasi timp cred ca comisarii de cursa de la Spa au luat o decizie gresita. Dar de aici si pana la a spune ca Ferrari are pile la FIA este cale lunga.

Cu siguranta, FIA trebuie insa sa modifice procedurile de judecare a deciziile, pentru ca acestea sunt mult prea lente pentru lumea in care traim.

Test pentru 2009

Sezonul 2009 va marca o modificare radicala a monoposturilor de Formula 1 din punct de vedere vizual.
Acest lucru se va intampla din cauza schimbarilor de regulament din punct de vedere aerodinamic, astfel incat ne va lua ceva timp sa ne obisnuim cu noua forma a masinilor. Williams a fost prima echipa care a testat o astfel de versiune, fotografia de mai jos fiind surprinsa in timpul testelor de la Jerez de saptamana trecuta.
Cu precizarea ca vorbim despre o versiune preliminara si ca schimbarile vor fi mult mai radicale, va invit sa va spuneti parerea despre infatisarea masinii Williams.

Frumoasa sau bestie?

_mg_7029.jpg

Vettel-mania

Scoala unde a invatat Sebastian Vettel va purta numele de… ati ghicit… Sebastian-Vettel-Gymnasium.
Asta ca sa va dati seama ce impact a avut victoria germanului in Marele Premiu al Italiei din weekendul trecut.
Cladirea in cauza este localizata in localitatea natala a lui Vettel, Heppenheim, si va purta aceasta denumire doar temporar.
Oare cum o fi sa inveti la Scoala Sebastian Vettel?

6 comentarii

Etichete: