In vorbe sa ne luptam

Care este diferenta dintre un atac sub centura si o lauda bine plasata? In cazul lui Flavio Briatore, raspunsul corect este 6 zile.

Iata faptele, foarte pe scurt:

“Sa pierzi cu 17 puncte avans cu doua curse inainte de final este ceva demn de Cartea Recordurilor. Daca cineva ajunge in Cartea Recordurilor in acest fel, poate repeta povestea si cu 5 puncte avans. In opinia mea, Massa va castiga titlul. Hamilton nu a invatat nimic, am vazut asta in Japonia. Ar trebui sa i se spuna ca este pilot de F1, nu martian. Nu este Muhamad Ali” – Flavio Briatore intr-o declaratie acordata Gazzettei dello Sport pe 17 octombrie.

“Am spus doar ca este dificil cand esti sub presiune. Anul trecut a pierdut 17 puncte in doua curse si uneori locul 2, 3 sau 4 este adevaratul obiectiv. Este imposibil sa castigi tot timpul. Uneori, cand lupti pentru titlu, este bine sa termini si pe 2 sau 3. Chiar si pe 5. A invatat de anul trecut pentru acest an. Am vazut cu doua-trei curse in urma ca a avut posibilitatea sa castige deja campionatul, dar nu a facut-o. Cred ca atunci cand lupti pentru campionat trebuie sa te gandesti la puncte, nu numai la victorii” – acelasi Flavio Briatore intr-o declaratie acordata publicatiei Autosport 6 zile mai tarziu.

Concluziile le trageti singuri; eu altceva vroiam sa scot in evidenta. Uneori, in urma anumitor declaratii date de diverse personaje, spriritele se incing foarte mult intre useri in sectiunea de comentarii. Fiecare incearca, cu sau fara succes, sa laude pilotul favorit, fiind convins de justetea afirmatiilor sale.

Adevarul este insa ca ar trebui sa privim toate aceste declaratii cu mai multa detasare. La nervi se spun lucruri urate, lucruri pe care mai tarziu le regretam si lucruri in care nici macar nu credem. La fel s-a intamplat si cu Briatore, care probabil s-a trezit cu fata la cearceaf in ziua in care a dat acea declaratie belicoasa. Pe care ulterior a regretat-o.

Prin urmare, sfatul zilei de astazi, cu numai 10 zile inainte de aflarea numelui noului campion mondial, este sa incercam sa privim aceasta lupta a declaratiilor luand in considerare si factorul uman.

Dezvaluiri socante

Max Mosley e tipul acela care vrea sa introduca motoare standard in F1 din 2010.

Il stiti voi, cel care a fost implicat intr-un amplu scandal sexual si care a reusit sa ramana presedinte al FIA.

Daca credeati ca stiti deja totul despre viata sa intima, britanicul va ofera o surpriza. In cadrul unui interviu acordat presei britanice, Mosley a mai facut cateva dezvaluiri incendiare despre preferintele sale. Enjoy!

Ghici ciuperca ce-i

FIA ne-a lasat pe toti in suspans dupa ce a publicat un comunicat de presa extrem de scurt in care a anuntat ca a ajuns la o intelegere cu FOTA pentru reducerea dramatica a costurilor incepand din 2010.

Au trecut cateva ore de la anuntarea acestui lucru si, deocamdata, forul mondial s-a arata foarte zgarcit in a oferi detalii.

Bineinteles, marea intrebare este daca motorul standard va fi sau nu inclus in regulamentul pentru 2010, subiect aflat pe agenda de lucru de la Geneva. Cu speranta ca raspunsul la aceasta intrebare este nu, va invit sa va spuneti parerea legata de posibilele decizii care s-au luat marti la Geneva.

Linistea dinaintea furtunii

Standard engine. Doua cuvinte pe care constructorii din F1 le repeta obsesiv in aceste momente. Si asta pentru ca ceea ce initial parea doar o idee nastrusnica a lui Max Mosley este pe cale sa devina realitate.

Daca ieri spuneam ca 2008 poate fi anul primelor semne de criza financiara, iata ca 2010 va consemna cu adevarat anul primelor schimbari majore in regulamentul tehnic.

Motorul standard a nascut numeroase discutii si in randul vostru, al fanilor F1, in cadrul sectiunii de comentarii. Toate, dar toate, erau impotriva acestei decizii.

Redactia Automarket a fost gazda unei mici polomici pe aceasta tema; unul dintre colegi incerca sa imi explice ca aceasta decizie este benefica, in sensul ca Formula 1 va fi mult mai echilibrata, iar talentul pilotilor va fi singurul aspect care va face diferenta intre invingatori si invinsi. Tot el remarca insa ca ne racim gurile degeaba, pentru ca parerea noastra nu are nicio importanta in aceasta decizie.

Dar cei care vor decide au luat decizia de a nu comenta momentan aceste lucruri. Este, daca vreti, un moment de reculegere si linistea dinaintea furtunii ce se va declansa in curand.

Viitor sumbru

2008 ar putea ramane in istorie drept anul in care Formula 1 a dat primele semne de slabiciune financiara.

Anularea Marelui Premiu al Frantei este o lovitura mai grea decat pare la prima vedere; este un soc care ar trebui sa puna pe ganduri oficialii acestei competitii. Criza economica a atins inevitabil si Formula 1, asa cum anticipa presa de specialitate cu putin in urma.

O astfel de decizie, venita din partea unei tari cu o indelungata traditie in lumea sporturilor cu motor, poate fi doar varful unui iceberg. Probabil ca in viitorul apropiat vom auzi mai des despre probleme financiare pentru circuitele europene. Astfel, Asia si Orientul Mijlociu tind sa devina noul pol de putere in F1.

Dar cum va arata F1 peste cativa ani? Se vorbeste foarte insistent de motorul unic propus de FIA si acceptat chiar si de Ecclestone. Un motor unic va atrage in mod sigur retragerea unor constructori importanti din F1, pentru ca esenta competitiei ar fi eliminata. Este suficient ca un singur constructor sa spuna pas, pentru ca efectul de domino este garantat.

Sper sa nu se ajunga intr-o astfel de situatie, dar peste 2-3 ani Formula 1 ar putea fi total diferita fata de cum este in prezent. Tocmai de aceea, la acest final de sezon, va invit sa urmarim impreuna pe Automarket.ro deznodamantul duelului dintre Hamilton si Massa. Si Kubica.

Sa zambim. Maine, Formula 1 ar putea fi altfel…

Pregatiti-va imaginatia!

Atentie, va pregatim ceva special!

Poate ca ultima cursa de Formula 1 are loc pe 2 noiembrie, insa aici, pe Automarket, va asteptam cu o noua provocare la scurt timp dupa incheierea luptei pentru titlu.

Daca in F1 Champ tactica si inspiratia sunt cei mai importanti factori, incepand din 17 noiembrie imaginatia si inteligenta voastra vor fi puse serios la incercare. In plus, proiectul este foarte distractiv, pentru ca dupa un sezon plin de evenimente avem nevoie cu siguranta de cateva luni pentru a ne reface fortele inainte de sezonul 2009.

Mai este doar o luna pana la demararea oficiala a proiectului, iar pana atunci va vom tine permanent la curent cu modul in care evolueaza lucrurile.

Tineti aproape, urmeaza o iarna fierbinte pentru toti fanii Formulei 1 care vor fi suficient de inspirati pentru a vizita Automarket.ro.

Previziuni

30 septembrie 2007. Raikkonen termina Marele Premiu al Japoniei pe locul 3 si se indeparta la 17 puncte de Hamilton cu doua curse inainte de final. Ce a urmat in ultimele doua curse stim cu totii. Dar intrebarea este: se poate repeta istoria?

Avem din nou un final incins de sezon. La fel ca in 2007, in ultimele doua curse 3 piloti au sanse matematice la titlu. In 2007 vorbeam despre Hamilton, Alonso si Raikkonen.

Un debutant care a facut senzatie, un dublu campion mondial si un pilot foarte bun care din diverse motive nu a reusit sa se impuna la McLaren. Toti trei erau in centrul atentiei.

In 2008 vorbim despre Hamilton si Massa. A, si parca mai este un tip, Kubica, pe undeva pe acolo. Aproape nimeni nu il baga in seama. Toata presa vuieste despre presiunea care apasa pe umerii lui Hamilton si ai lui Massa. Nicio vorba despre Kubica. Ba da, polonezul zice ca vrea sa lupte pentru titlu, dar ecourile declaratiilor lui se sting foarte repede. Toti se concentreaza pe unicul duel Hamilton – Massa si presa se intreaba daca cei doi vor ajunge sa se lupte si in pumni, nu numai in monoposturi.

Dar, fara sa ne dam seama, acesta este marele avantaj pe care il are Kubica: aproape nimeni nu il baga in seama. Intrebati orice pusti despre preferintele sale pentru viitorul campion mondial. Ma indoiesc ca vreunul dintre ei va spune Kubica. Kubica poate produce surpriza pentru ca prea putini mizeaza pe el in acest final de sezon. Chiar si BMW a lasat-o mai moale in ultimul timp, renuntand sa mai imbunatateasca monopostul actual. Kubica nu este sub presiune, BMW nu si-a propus titlul in 2008, ci doar sa obtina o victorie. pe care a reusit-o in Canada.

Si totusi, Kubica poate produce surpriza. Intr-un final de sezon dominat doar de clinciul Hamilton – Massa, mi-ar placea sa-l vad pe acest polonez campion mondial. Macar acum, cand doi se cearta, al treilea sa castige!

Muntele Fuji

Poate ca circuitul de la Fuji nu este atat de incantator pentru piloti, insa acestia apreciaza cu siguranta peisajul pe care il privesc in acest weekend.

Muntele Fuji, foarte impunator de altfel, ii mobilizeaza pe piloti sa dea tot ce au mai bun in aceasta cursa. O cursa care se poate dovedi decisiva pentru titlul mondial.

Asadar, le uram tuturor pilotilor sa traga aer curat de Fuji in piept si… cel mai bun sa castige!

muntelefuji.jpg

15 comentarii

Etichete:

Adevarul despre surse

Care sunt sursele de informatie in care putem avea incredere si care sunt sursele care trebuie privite cu scepticism cand vine vorba despre F1?

Pentru post-ul de astazi am ales un subiect care poate nu are legatura directa cu ceea ce se petrece pe o pista de Formula 1. In schimb, are legatura extrem de directa cu modul in care informatia ajunge la voi, fanii Formulei 1.

Informatiile din lumea Formulei 1 (caci doar despre ele ne vom ocupa in materialul de fata) apar pe ‘nspe mii de surse, de la publicatii de calitate pana la site-uri obscure aflate intr-o goana nebuna dupa click-uri, vizitatori si, evident, bani.

O vorba din presa spune ca orice informatie trebuie verificata din 3 surse diferite pentru a putea fi publicata. Treaba asta este foarte logica atunci cand vorbim de site-urile obscure si mai putin elocventa cand avem de-a face cu o publicatie care are “spioni” la cel mai inalt nivel si care si-a demonstrat credibilitatea in timp.

Daca ati avut rabdare sa cititi pana aici, va ofer cateva informatii picante despre cum se “fabrica” stirile din Formula 1. Asa cum multi (respectiv, multe) dintre voi ati observat, pe foarte multe site-uri apar stiri identice din Formula 1. Uneori, titlul este usor schimbat, insa in cele mai multe cazuri vorbim chiar despre acelasi titlu si acelasi continut. Aceste informatii sunt preluate, in realitate, de la o agentie de presa specilizata pe Formula 1. Este vorba, asa cum probabil banuiti, de GMM.

GMM reprezinta de fapt un fel de revista presei din F1. Cele mai multe stiri se refera la informatii publicate in presa sportiva din intrega lume, din Germania sau Japonia pana in tarile din Golful Persic (da, vorbim de publicatia Gulf News).

Aici apar insa doua probleme majore. In primul rand, informatiile respective sunt preluate de GMM fara a fi filtrate si fara a fi verificate, astfel ca de multe ori citim pur si simplu opiniile presei spaniole sau zvonuri inventate de ziaristi in goana nebuna dupa cititori.

Cel mai bun exemplu: nemtii de la Expres s-au gandit sa scrie ca Rosberg are sanse de a ajunge la McLaren sau BMW in 2009. Pentru cine nu stie, Rosberg a fost deja confirmat la Williams, McLaren a confirmat long time ago linia de piloti, iar BMW a anuntat pilotii pentru 2009 la numai cateva ore dupa stirea “bomba” a celor de la Expres.

In al doilea rand, stirile de acest gen sunt preluate fara menajamente de (aproape) toate site-urile de F1. Editorii acelor site-uri fac pur si simplu copy-paste si astfel au mai bifat o stire.

In opinia mea, este foarte trist modul in care cele mai multe site-uri de F1 abordeaza fenomenul. Practic, oricine isi poate face un site care sa prezinte doar stiri de pe GMM. Garantez ca vorbim de o munca de cel mult 30 de minute pe zi.

Si tot legat de GMM, cei care se ocupa de aceasta agentie de stiri publica, de cele mai multe ori, calupuri de stiri. Adica, intr-un singur minut apar 10 stiri, care in cateva zeci de minute sunt preluate intr-o ordine aleatoare de celelalte site-uri. Aceasta este explicatia pentru care Automarket nu va poate oferi toate aceste stiri la cateva minute dupa au aparut pe site-urile externe. Pur si simplu, este imposibil. Si, de asemenea, este aproape imposibil sa spui care este ordinea reala in care au aparut stirile.

Lasam deoparte subiectul GMM si trecem la intrebarea de baza: care sunt cele mai credibile surse de F1? Pe scurt, pentru ca deja am depasit spatiul alocat de obicei blogului, in aceasta categorie intra publicatiile internationale care si-au demonstrat deja credibilitatea, agentiile de presa ca Reuters, AFP sau AP, precum si site-urile de presa ale echipelor de Formula 1, care furnizeaza numeroase interviuri cu pilotii si reprezentatii team-ului.

Rusine, FIA!

E dreptul lor sa elimine cursa de la Montreal din calendar. Dar este o mare rusine sa faca asta fara sa-i anunte pe organizatori si fara sa le ofere o explicatie decenta.

Decizia de a exclude Marele Premiu al Canadei din calendarul F1 a lasat cu gura cascata toata presa de specialitate. Insa modul in care FIA a ales sa faca acest lucru este de-a dreptul revoltator.

In primul rand, comunicatul de presa prezinta doar calendarul oficial al F1 pe 2009, fara sa mentioneze niciun cuvant despre absenta cursei din Canada! Si nu vorbim despre o cursa oarecare, ci despre un circuit care gazduieste curse fara intrerupere din 1987. Pur si simplu baietii de la “comunicare” ai FIA au trantit calendarul si gata.

In al doilea rand, organizatorii de la Montreal au semnat in 2006 un nou contract pe 5 ani cu Bernie Ecclestone pentru gazduirea Marelui Premiu al Canadei. Cu alte cuvinte, intelegerea urma sa expire abia in 2011!

In al treilea rand, canadienii au aflat din… presa ca anul viitor Kimi Raikkonen nu ii va mai vizita. Este inadmisibil ca in secolul 21 FIA sa nu ii instiinteze pe organizatori despre aceasta decizie. Nu vreau sa stiu ce a fost in sufletul canadienilor cand au vazut titlurile din presa internationala…

Pentru toate astea, dar si pentru multe altele, FIA primeste astazi din partea Automarket o mare bila neagra. Rusine, FIA!