Triseaza Ferrari?

Razboiul psihologic a inceput: Ferrari este acuzata de rivali ca utilizeaza un sistem de evacuare care incalca regulamentul tehnic.

Fata de anul trecut, sistemele de evacuare sunt mult mai vizibile odata cu interzicerea acelor “apendice” utilizate pentru aerodinamica. Iata mai jos cum arata sistemele de evacuare ale celorlalte echipe care si-au lansat noile monoposturi pentru 2009:

Acum, dupa ce am vazut imaginile, haideti sa aruncam o scurta privire asupra regulamentului tehnic pentru 2009:

Articolul 1.4 stipuleaza ca sistemele de evacuare fac parte din monopostul propriu-zis, nefiind sisteme externe atasate acestuia.

Articolul 3.8.5 spune ca aperturile de pe fiecare parte a monopostului destinate sistemului de evacuare pot avea o arie combinata de maxim 50.000 milimetri patrati.

In fine, articolul 5.6.2 spune ca sistemele de evacuare nu pot avea o geometrie variabila.

Din imaginile de mai sus este evident ca sistemul de evacuare al lui F60 este mult mai bine evidentiat decat la celelalte monoposturi, insa personal cred ca este cel putin dificil sa avansam o ipoteza doar pe baza acestor fotografii.

We will see…

O aripa ciudata

Monopostul MP4-24 prezentat vineri de McLaren are o particularitate inedita: aripa spate are o forma cel putin ciudata.

In orice caz, difera nu numai fata de sezonul 2008, ci si fata de ceea ce au prezentat in aceasta saptamana Ferrari si Toyota. Daca ma uit mai atent, as putea spune chiar ca este o combinatie intre aripa spate de la F60 si aripa spate de la TF109.

In final, doua vorbe despre lansarea propriu-zisa:

- la fel ca si anul trecut, am avut parte de mai multe fotografii cu pilotii facand poze cu telefoanele decat de imagini cu monopostul singur. Deh, baietii de la Vodafone baga mana adanc in buzunar pentru aceasta echipa…

- cei de la McLaren au fost foarte zgarciti in a oferi poze detaliate pe site-ul oficial: doar doua, una laterala si cealalta frontala. Noroc cu agentiile de specialitate, care ne-au putut oferi fotografii detaliate cu diferite parti ale monopostului.

Toyota Day

Prezentarea oficiala a noului monopost Toyota a adus o serie de noutati si premiere pentru lumea Formulei 1, evenimente care au fost tratate pe larg de Automarket.ro.

Iata pe scurt ce am retinut dupa aceasta zi:

- pentru prima oara in istoria F1, o echipa si-a prezentat noul monopost exclusiv pe internet, pe un site dedicat special acestui eveniment. Este inca o dovada ca internetul reprezinta viitorul in comunicatii: costuri minime, rapiditate, usurinta in utilizare.

Din pacate, site-ul de prezentare pentru TF109 a fost asaltat de reprezentantii presei si fani si a fost picat mai bine de o ora. Personal, am vazut primele imagini pe site putin dupa ora 14:00. Pentru 2010 le recomand cu caldura mai multa banda de internet.

- in ciuda problemelor de acces explicate mai sus, Automarket.ro a fost unul dintre primele site-uri care a publicat fotografiile oficiale ale noului TF109. Este adevarat, vorbim despre poze la rezolutie scazuta, insa poze oficiale. Sursa acestora nu a fost site-ul de prezentare, ci site-ul oficial al echipei Toyota. Apropo, noul site Toyota arata mult mai bine decat precedentul.

In momentul publicarii imaginilor pe Automarket.ro, singurul site pe care am mai vazut fotografii cu TF109 a fost GPUpdate.net. Autosport.com si F1-Live.com, doua dintre cele mai apreciate site-uri de F1 pentru credibilitate si, respectiv, bogatia de informatii, nu publicasera inca nicio informatie despre TF109.

- Automarket.ro a publicat 6 (sase) materiale video de la lansarea TF109 prin intermediul unei agentii de presa care are contract cu Toyota Racing.

- La fel ca si luni, cu ocazia lansarii monopostului Ferrari F60, Automarket.ro a tratat pe larg lansarea noii masini Toyota. Cele 10 stiri consecutive despre TF109 spun totul despre modul in care noi am inteles sa abordam acest eveniment.

Acest lucru vine ca o confirmare a faptului ca Automarket.ro trateaza identic acest gen de subiect, indiferent ca vorbim despre noul monopost Ferrari sau noua masina Force India.

- Show-ul continua vineri, odata cu lansarea noului monopost McLaren. Ramaneti alaturi de noi pentru primele imagini si declaratii oficiale despre MP4-24!

Misiune imposibila

Ideea companiei VKM de a strange bani prin sponsorizari pe internet pentru a cumpara Honda Racing este cel putin inedita. In acelasi timp, are si cele mai mici sanse de reusita.

Sincer, imi este greu sa cred ca, prin sponsorizari de minim 20 de euro, vor reusi sa stranga un buget suficient de mare pentru a concura in Formula 1. Pe de alta parte, chiar daca ar reusi, cum i-ar putea convinge pe japonezi ca pot rezista in F1 pe termen lung? Pentru mine, asta suna a Mission: Imposible.

Ca fani ai Formulei 1, voi ati fi dispusi sa sponsorizati aceasta echipa cu 20 de euro? Desi suna mai degraba ca o donatie, nu ca o sponsorizare.

Am vaga senzatie ca totul se rezuma de fapt la o campanie de marketing pentru ca audienta Formulei 1 sa afle mai multe detalii despre VKM Holdings Corporation. Pana la urma, vorbim de 600 de milioane de telespectatori pe cursa, adica 10% din populatia Globului!

2 comentarii

Etichete: /

Iata noul Force India! (sau nu)

Marii constructori din lumea auto obisnuiesc sa lanseze calendare pentru a-si promova mai bine imaginea si produsele.

Ideea a fost preluata in acest an si de una dintre echipele de Formula 1, Force India. Astfel, pe site-ul oficial al echipei gasim calendarul pe primele trei luni ale anului 2009.

Ce ne surprinde la acest calendar? Daca facem abstractie de fetele prezentate in lunile ianuarie si martie si (pentru doamne si domnisoare) de mister Fisico la bustul gol (stiu ca este greu, dar haideti sa incercam), observam ca exista in fotografii si un monopost Force India destul de diferit fata de cel de anul trecut.

Evident, nu poate fi vorba de monopostul pentru 2009. Uitati-va cat de lata e aripa spate, si stim cu totii cat de mica trebuie sa fie aceasta in 2009.

Si totusi, este posibil ca Force India sa foloseasca aceasta paleta de culori pentru noua masina. Personal, nu mi se pare ca ar arata prea rau, ba as zice ca aduce ceva in plus fata de 2008.

PS: Click pe poze pentru a le vedea la dimensiuni maxime.

Cum sa nu scrii despre F1

Lansarea Ferrari F60 mi-a oferit prilejul de a afla cata cultura au jurnalistii romani cand vine vorba despre Formula 1.

Incepem cu Gazeta Sporturilor, care se lauda ca este cel mai citit cotidian sportiv din Romania si unul dintre cele mai accesate site-uri de internet din tara noastra.

Cum a tratat marele GSP lansarea F60 pentru numerosii sai cititori? Ei bine, au trantit stirea scrisa de baietii de la agentia Mediafax si au publicat o fotografie (in caz ca nu ati inteles, o singura fotografie). Dar nu orice fel de fotografie, ci… un F2007!

Greu de crezut, dar GSP-istii au confundat monopostul de acum doi ani cu cel proaspat lansat, radical diferit. Ori nu stiu Formula 1, ori pur si simplu nu le pasa. Cel mai probabil, ambele variante sunt corecte.

Crezand ca le-am vazut pe toate, am comutat pe Sport.ro. Aici, stilul de a scrie stiri “la caterinca” nu ma mai surprinde demult, insa m-am lovit din nou de o expresie arhi-cunoscuta in presa romaneasca:

Pe langa caracterizarea tipic romaneasca de super-masina, ne lovim de expresia “primul circuit al anului, cel de la Mugello”.

Aproape toata presa scrisa sportiva din Romania trateaza cursele de Formula 1 ca pe niste circuite: circuitul mondial de Formula 1. Oameni buni, poate acum veti afla si voi: se spune cursa, Mare Premiu sau Grand Prix. Nu circuit. Circuitul este locatia unde are loc o cursa de F1, nu este o cursa in sine.

Tot cu aceasta ocazie am aflat ca noul sezon de Formula 1 incepe pe 12 ianuarie pe circuitul de la Mugello. Ar fi fost tare bine, imi este dor de un duel intre Hamilton, Raikkonen si Massa. Din pacate, trebuie sa-i informez pe baietii de la Sport.ro ca noul sezon incepe abia pe 29 martie la Melbourne.

Si ca sa incheiem totusi intr-o nota optimista, undeva spre ora 17:00 homepage-ul sectiunii de Formula 1 de pe Automarket.ro cuprindea numai stiri despre lansarea monopostului Ferrari. 10 stiri consecutive despre Scuderia Ferrari si noul F60.

Pentru ca asa intelege Automarket.ro sa trateze lansarea noului monopost al campioanei mondiale en-titre a constructorilor!

9 comentarii

Etichete:

Extraterestrul

Ultimele doua sezoane au reprezentat pentru Fernando Alonso un amestec de bucurii si necazuri.

Plecat de la Renault din postura de dublu campion mondial, Alonso a fost primit la McLaren in 2007 ca un adevarat erou care putea aduce primul titlu pentru britanici din 1999.

De altfel, oamenii de creatie de la Vodafone l-au comparat pe spaniol cu un extraterestru sosit pe pamant direct in monopostul MP4-22 pentru a aduce din nou glorie pentru echipa lui Ron Dennis:

Ce a urmat dupa luna de miere stim cu totii si nu cred ca este nevoie sa rememoram clinciurile verbale si nu numai dintre Alonso si Hamilton.

Important este insa ca Alonso, ca un adevarat campion, a avut puterea de a reveni in 2008 acolo unde ii este locul: pe prima treapta a podiumului. Nu i-a fost deloc usor: avand la dispozitie un monopost Renault prea putin reusit, spaniolul a fost nevoit sa rabde cateva curse si sa abandoneze chiar in fata propriilor suporteri in cursa de la Barcelona.

Si totusi, abilitatile sale i-au ajutat pe ingineri sa construiasca o masina din ce in ce mai buna, ceea ce a culminat cu doua victorii de senzatie in Singapore si Japonia. In plus, Alonso a fost cel mai bun pilot in ultimele 6 curse ale anului, devansandu-i pe Hamilton si Massa.

Extraterestrul a revenit in top. Ramane de vazut daca va fi in top si in 2009 si, mai ales, daca va fi capabil sa lupte pentru titlul mondial.

PS: Multumesc Anei (pentru a cata ora?) pentru sugestii.

1980s

Care a fost cel mai bun pilot de Formula 1 din anii ‘80? O intrebare la care poate ne-ar fi mai usor sa raspundem daca am arunca o privire sumara asupra statisticilor.

Si totusi, astazi vom lasa matematica deoparte si vom incerca sa descoperim ce cred fanii Formulei 1 despre acest lucru. Unul dintre ei a realizat chiar un videoclip in care a mentionat topul primilor 10 piloti din penultimul deceniu al secolului trecut, plus cateva explicatii care au stat la baza alegerilor pe care le-a facut.

Cu mentiunea ca topul are un puternic caracter subiectiv, va invit sa urmariti imaginile de mai jos si, de ce nu, sa impartasiti impreuna cu ceilalalti useri impresiile despre aceasta perioada a Formulei 1. Enjoy!

Multumesc Ana pentru sugestie!

6 comentarii

Etichete:

7 turnuri pentru 7 titluri

Michael Schumacher va avea cate un turn high-tech pentru fiecare titlu mondial cucerit in Formula 1.

Recordmenul absolut al Formulei 1 a primit recent un cadou la care probabil nici nu se gandea: compania Laboratory for Visionary Architecture (LAVA) va construi sapte turnuri high-tech pentru Michael Schumacher, cate unul pentru fiecare titlu mondial cucerit in Marele Circ.

Pentru a-si duce la bun sfarsit mega-proiectul, arhitectii Chris Bosse si Tobias Wallisser au initiat o colaborare cu fostul pilot german, iar primele rezultate, care intruchipeaza turnul Michael Schumacher World Champion, au fost prezentate la finalul anului trecut.

Turnul, care are in total 59 de etaje, este construit dupa modelul aerodinamicii unui monopost de Formula 1 si va ingloba tehnologii de ultima ora din domeniul constructiilor. Cei doi arhitecti au colaborat si la realizarea Muzeului Mercedes-Benz din Germania.

Alonso, mai bun ca Schumi?

Este capabil Fernando Alonso sa doboare recordurile detinute de Michael Schumacher in Formula 1?

Dupa ce Gazzetta dello Sport a anuntat ca Alonso va pilota pentru Ferrari din 2011, o parte a presei internationale s-a grabit sa-l nominalizeze pe spaniol drept pilotul care va reusi sa doboare recordurile impresionante obtinute de Schumacher in cei 16 ani ai carierei.

Si, pentru ca atunci cand analizam un astfel de subiect este bine sa lasam deoparte simpatiile pentru un pilot sau altul, haideti sa vedem impreuna ce spun cifrele:

- titluri mondiale: Schumacher 7, Alonso 2
- curse castigate: Schumacher 91, Alonso 21
- pole position-uri: Schumacher 68, Alonso 17
- fastest laps: Schumacher 76, Alonso 11
- tururi in care a fost lider: Schumacher 5108, Alonso 1221
- puncte castigate: Schumacher 1369, Alonso 551.

Inainte sa disecam cifrele, trebuie sa mentionam ca Schumi si-a agatat casca in cui, in timp ce Fernando mai are circa 10 ani de pilotaj in fata.

Pentru a depasi performantele lui Schumi, Alonso trebuie sa castige 6 titluri mondiale in circa 10 ani, adica cel putin un titlu la doi ani. De asemenea, spaniolul trebuie sa treaca primul linia de sosire de cel putin 70 de ori in urmatoarele 170 de curse, adica sa castige peste 40% din curse.

La pole-uri e ceva mai simplu, are nevoie de putin peste 50 pentru a-si depasi rivalul. Iar la capitolul puncte castigate, Alonso ar avea nevoie de circa 5 puncte pe cursa.

Da, probabil ca fanii lui Alonso sunt dezamagiti, pentru ca cifrele nu tin deloc cu pilotul echipei Renault. Schumacher a reusit sa castige 36% dintre cursele in care a luat startul, avand o rata de succes incredibila. Insa diferenta fata de prezent este ca Schumacher nu a avut niciun rival puternic la inceputul anilor 2000.

In schimb, priviti in ce competitie se afla Fernando Alonso: in 2005 si 2006 a reusit sa il invinga chiar pe Schumacher, in 2007 a fost la un pas de titlu dupa o confruntare palpitanta cu Hamilton si Raikkonen, iar in 2008 a reusit sa fie cel mai bun pilot in ultimele 6 curse, desi un intreg sezon a stat in umbra lui Hamilton si Massa.

Iar viitorul arata si mai “aglomerat” din punct de vedere al calitatii pilotilor: Hamilton, Raikkonen, Massa, Kubica, Vettel si cine stie cine mai apare in urmatorii 2-3 ani se vor lupta pentru titlu roata la roata cu Fernando Alonso.

Nu cred ca Alonso va dobori recordurile lui Schumi. Nu pentru ca nu este suficient de bun, ci pentru ca sunt multi piloti cu valori sensibil egale in Formula 1. Dovada: in ultimii 3 ani am avut trei campioni diferiti. Iar numele celui care va ridica cupa in 2009 este aproape imposibil de anticipat.

Schumacher este Schumacher si va ramane in istorie pentru performantele sale. Lucru perfect valabil si in cazul lui Fernando Alonso, chiar daca statistica nu va mentiona niciodata relatia tensionata cu Hamilton din 2007 sau monopostul prea putin performant al celor de la Renault din prima parte a sezonului 2008.

Insa Alonso, la fel ca si Schumacher, va ramane in inimile milioanelor de fani ai Formulei 1. Iar asta cred ca este mai important decat orice altceva.