Transfer de tehnologie

Daca v-ati intrebat vreodata in ce domenii poate fi transferata tehnologia din Formula 1 si sunteti in trecere prin Marea Britanie la inceputul lunii martie, ar fi bine sa vizitati Muzeul de Stiinta din Londra.

Asta pentru ca institutia de popularizare a stiintei a pregatit o expozitie speciala numita “Fast Forward: 20 ways F1 is changing our world”, prin care vizitatorii vor putea afla cum este transferata tehnolgia din Formula 1 in activitatile de zi cu zi.

Si, in caz ca doriti sa aflati cat costa biletul de intrare, veti fi probabil surprinsi sa descoperiti ca accesul este gratuit.

Cum probabil cei mai multi dintre noi nu vom avea sansa de a vedea live aceasta expozitie, merita sa intrati pe site-ul oficial al Muzeului pentru a arunca o privire asupra exponatelor. Probabil ca dupa 11 martie le veti putea admira in cadrul acestei sectiuni.

Istoria F1 in 6 minute

Sa realizezi un clip video de numai 6 minute in care sa cuprinzi istoria de peste 50 de ani a Formulei 1 pare la prima vedere o utopie.

Si totusi, materialul video de mai jos demonstreaza contrariul. Fara alte comentarii, va invit sa fiti martorii evolutiei acestei competitii de la nasterea sa din 1950 si pana la finalul sezonului 2007.

Enjoy!

Care dintre secventele de mai sus vi s-au parut cele mai reprezentative pentru ceea ce inseamna Formula 1?

4 comentarii

Etichete: /

Credibilitatea surselor

Povestea eventualei retrageri a celor de la Mercedes din Formula 1 a nascut o noua polemica referitoare la increderea in sursele de informare din Marele Circ.

Subiectul, pe care l-am mai abordat si in luna octombrie a anului trecut, a revenit astfel in actualitate, blogurile de specialitate acuzand propagarea pe internet a unor informatii complet false care nu fac decat sa deruteze fanii F1.

Probabil ati observat ca Automarket.ro nu a publicat zvonul referitor la modul in care a decis Mercedes sa ramana in Formula 1, ci doar infirmarea acestuia.

Am zarit zvonul preluat din publicatia germana Focus duminica seara in timp ce navigam pe internet si timp de cateva minute am fost tentat sa il public pe Automarket. Gasisem si un titlu care sa prinda, de genul “Mercedes a fost la un pas sa se retraga din F1″. Probabil ar fi facut mai multe afisari decat stirile obisnuite din aceasta perioada, probabil ca ar fi generat comentarii aprinse intre useri.

Si totusi, am preferat sa fiu precaut si sa nu suflu o vorba. Motivul? In primul rand, Mercedes are planuri de lunga durata pentru Formula 1, chiar daca germanii nu sunt implicati prin propria lor echipa in competitie, precum Ferrari, Renault, BMW sau Toyota. In al doilea rand, ce sens ar fi avut un parteneriat cu Force India daca aveau de gand sa se retraga?

Doua zile mai tarziu, informatia a fost dezmintita oficial, dupa ce mai multe site-uri precum ITV sau ManipeF1 l-au contactat pe unul dintre purtatorii de cuvant al Mercedes.

Ce concluzie trebuie sa tragem de aici? Zicala “Nu tot ce zboare se mananca” se aplica si in Formula 1, iar informatiile sensibile trebuie luate in considerare numai daca sursa este una credibila.

Cam atat pentru azi, chiar daca sunt foarte multe aspecte de discutat pe aceasta tema. Cu siguranta voi aborda din nou acest subiect cat de curand, cu atat mai mult cu cat F1 Champ 2009 se apropie cu pasi mari. Iar in 2009 speram ca Automarket.ro sa va ofere un concurs in care stirile care vor fi punctate sa aiba o relevanta mult mai mare in ceea ce priveste cultura F1.

De ce nu este bun sistemul medaliilor

Sistemul medaliilor propus de Ecclestone pentru F1 este ineficient. Nu este prima oara cand o spun, dar acum am cateva argumente in plus.

Analiza realizata de FIA scoate in evidenta cateva aspecte deosebit de interesante, prin care ne putem face o parere mai obiectiva despre ineficienta acestui sistem.

Un argument des mentionat de Bernie in favoarea medaliilor a fost ca lupta pentru titlu s-ar da pana in ultima cursa, pentru ca toti pilotii ar aspira pentru victorie. Ei bine, datele FIA contrazic flagrant aceasta ipoteza. Asta pentru ca, cu sistemul medaliilor, lupta pentru titlu ar fi fost mai scurta in 14 sezoane si mai lunga in numai 8 cazuri.

Avantaj: sistemul pe puncte.

Pe de alta parte, haideti sa analizam putin situatia in care titlul s-a decis in ultima cursa. Cu sistemul medaliilor, titlul s-ar fi decis in runda finala in alte 6 ocazii si nu s-ar mai fi stabilit in prolog in 5 randuri.

Avantaj: Din nou, sistemul pe puncte.

Din 1990 pana in 2007, pilotul care a avut cele mai multe victorii a reusit intotdeauna sa devina campion. Este un semn ca sistemul de punctare si-a demonstrat eficienta. Titlul lui Hamilton din 2008 poate fi trecut la capitolul “exceptia care confirma regula”.

Avantaj: Niciun sistem.

Concluzia a tras-o deja Bernie cu cateva saptamani in urma: Uitati de medalii!

PS: Bernie a renuntat la ideea medaliilor pe 14 ianuarie, iar FIA a publicat abia pe 30 ianuarie o analiza privind eficienta acestui sistem. Semn ca FIA se misca la fel de lent si acum ca in cazul deciziilor mult asteptate din timpul curselor. Trist…

Dorinte

Inainte de debutul unui sezon, fiecare pilot isi seteaza un obiectiv pe care isi propune sa il indeplineasca in anul respectiv.

Daca ne referim la sezonul care va incepe peste exact doua luni, constatam ca avem o inflatie de piloti care isi doresc trofeul mult ravnit ce revine campionului mondial.

Pe de alta parte, exista piloti care par sa se gandeasca la aspecte mult mai “lumesti”, insa cand vine vorba despre acestia lucrurile nu sunt si probabil nu vor fi nici prea curand foarte clare.

In fine, anul 2009 marcheaza si o categorie aparte de piloti. Jenson Button este pilotul care nu isi doreste altceva decat sa piloteze. Pentru cine, nici el nu stie, iar noi cu atat mai putin.

Toate aceste elemente au fost surprinse cum nu se poate mai bine de celebrul caricaturist Bruno Mantovani, care ne prezinta perspectiva sumara asupra dorintelor pilotilor in sezonul 2009:

Voi ati schimba ceva la aceasta caricatura?

Schumi = Hamilton x7

Hamilton este elogiat din nou. De data aceasta nu de Ron Dennis, ci de Martin Whitmarsh. La cum decurg lucrurile, Whitmarsh pare sa ii calce pe umeri lui Dennis in privinta laudelor aduse “copilului teribil” al echipei McLaren.

Am aflat astfel, din nou, ca Hamilton poate dobori recordul lui Schumacher. Poate, dar oare chiar va reusi?

Mi se pare mult prea devreme sa vorbim despre astfel de lucruri. Hamilton este DEPARTE de performantele obtinute de Schumacher in F1, asta si pentru ca este foarte tanar.

Schumacher a ajuns in varful piramidei fara sa scrie vreo carte dupa primul sau sezon in Formula 1. In schimb, Hamilton este laudat, laudat si iar laudat ca un adevarat Mesia ce coboara printre muritorii de pe pista pentru a le preda o lectie de pilotaj.

Haideti sa lasam toate supozitiile deoparte si sa privim acest duel de la distanta Hamilton – Schumi asa cum este el in realitate. In acest moment, Schumacher este de 7 ori mai bun decat Hamilton. Punct.

Ferrari trike

Dupa ce ne-am delectat cu cateva imagini generate pe computer despre masinile din 2030, a venit momentul sa revenim in prezent si sa admiram primul monopost Ferrari cu 3 roti.

Nu, nu este nicio greseala de redactare. Ideea monoposturilor de F1 cu 3 roti promovata de Tan Sohanpall a fost deja transpusa in realitate la Salonul Auto de la Tokyo, Japonia.

Ceea ce vedeti in fotografiile si imaginile de mai jos a fost creat de compania Trike Japan, care a montat pe acest Ferrari un motor Suzuki Hayabusa de 1.3 litri.

Mai are cineva indoieli ca viitorul Formulei 1 sta in monoposturile pe 3 roti? Just joking…

Via | Robert

4 comentarii

Etichete:

Cum va arata F1 in 2030

Cand ne gandim la viitorul Formulei 1 ne referim instantaneu la costuri, tipuri de motoare, tehnologii verzi care protejeaza mediul si lista poate continua.

Aproape niciun oficial nu indrazneste insa sa viseze cum vor arata monoposturile de F1 peste 10 sau 20 de ani.

Problema a primit o rezolvare din partea unui fan infocat al competitiei, care si-a imaginat infatisarea unui monopost care va concura pe pista in 2030.

Pe numele sau Tan Sohanpall, fanul a trecut la masuri radicale pentru imbunatatirea spectacolului. El a considerat ca pana in acel an oamenii se vor fi plictisit deja de monoposturile pe patru roti, motiv pentru care a trecut la fapte si a amputat una dintre roti! Astfel a luat nastere Conceptul Enigma, un monopost straniu cu numai trei roti, una dintre ele fiind amplasata in mijloc.

Nu este vorba doar de design, ci si de functionalitate: monopostul are abilitatea de a se inclina in viraje, iar cockpitul este flexibil. La viteze mari, acesta din urmase muta spre spatele masinii pentru ca pilotul sa experiemnteze noi senzatii dintr-un alt punct de vedere.

Roata din mijloc este mai lata decat celelalte doua pentru a oferi o tractiune mai buna, iar cele trei roti sunt independente una de cealalta. Astfel, una dintre roti poate frana sau accelera mai puternic decat celelalte pentru a obtine o viteza maxima si mai mult control.

Greu de spus din imagini al carei echipe este fan Tan Sohanpall, dar exercitiul sau de design merita cu siguranta admiratia noastra.

Renault (nu) se retrage

Se retrage Renault din Formula 1? Aceasta ar putea fi prima concluzie in urma numeroaselor speculatii aparute joi in presa internationala.

Totusi, daca lasam deoparte ideea senzationalului dintr-o astfel de stire si analizam situatia la rece, putem observa si alte lucruri:

- Renault va sprijini echipa in acest an – Foarte bine, dar asta nu exclude deloc sprijinirea echipei si in viitorul apropiat.

- Renault nu va mai oferi motoare altor echipe dupa 2009 – Daca va amintiti, despre Renault s-a vehiculat ca este una dintre cele 5 echipe din F1 care doreste sa utilizeze motorul unic incepand din sezonul 2010. Astfel, Renault nu ar mai avea nevoie de motoare nici macar pentru ei, iar pentru alte echipe cu atat mai putin.

- Renault va concedia 100 de angajati de la fabrica din Enstone – Asta nu inseamna ca se retrage din F1, ci doar ca face restructurari pentru a reduce costurile.

Acestea sunt cele trei zvonuri mari si late care au condus inevitabil la ipoteza ca Renault se va retrage din Formula 1. Dar aceste zvonuri nu sunt suficient de puternice pentru a justifica o astfel de decizie.

Este probabil doar un alt fum, asa cum ne-am obisnuit atat de mult in ultimul timp…

A fi sau a nu fi in F1

Toyota Racing pare sa fie in acest moment intr-un moment de cotitura al scurtei sale istorii in Formula 1.

Desi oficialii echipei se feresc sa recunoasca in mod public, Toyota Racing este practic obligata sa castige cel putin o cursa in sezonul 2009. Altfel, constructorul japonez va urma calea aleasa de Honda si va spune “la revedere” competitiei.

In ziua lansarii noului monopost TF109, aproape toti oficialii si pilotii echipei au afirmat la unison ca doresc sa obtina o victorie in 2009. De la Trulli, Glock si presedintele Howett, pana la pilotul de teste Kamui Kobayashi. Probabil ca, daca era intrebata, si femeia de serviciu de la fabrica din Koln isi dorea acelasi lucru.

Mai mult, chiar in ziua lansarii lui TF109 Autosport publica o declaratie a lui Trulli in care acesta lasa sa se inteleaga ca, pentru a ramane in F1, Toyota trebuie sa obtina o victorie in 2009. Iar acest lucru a fost confirmat miercuri, odata cu declaratiile lui Howett.

Cel mai transant a fost insa seful Tadashi Yamashina, acesta recunoscand ca Toyota a luat in considerare retragerea din F1 la finalul lui 2008. Potentialele performante slabe din 2009 i-ar putea determina pe sefii din Japonia sa isi revizuiasca drastic atitudinea.

Bun. Stim ce trebuie sa faca Toyota in 2009, stim ce vor sa faca, dar marea intrebare este daca pot sa faca ceea ce si-au propus. O victorie nu mai pare chiar atat de incredibila, daca luam in calcul exemplul Toro Rosso de anul trecut.

Pe de alta parte, ganditi-va ca, pentru 2009, Ferrari, McLaren, BMW-Sauber si Renault par sa fie deja pozitionate undeva sus, intr-un loc in care Toyota ar putea ajunge cu greu sau unde nu ar putea ajunge deloc. Japonezii au fost capabili anul trecut sa lupte de la egal la egal cu Renault, insa numai pana in momentul in care francezii au reusit sa ridice stacheta.

In plus, presiunea ce apasa acum pe umerii lui Trulli si Glock si-ar putea pune amprenta pe evolutiile celor doi. Pentru ca una este sa pilotezi relativ relaxat sperand sa obtii un rezultat cat mai bun si alta este sa te stresezi sa treci primul linia de sosire cand ai adversari precum Hamilton, Raikkonen, Massa, Alonso sau Kubica.

Iar daca victoria mult visata nu va veni in prima jumatatea anului, lucrurile se vor agrava pentru japonezi si poate se va lasa chiar cu unele incidente neplacute.