Realitate sau fictiune?

Videoclipul cu Lewis Hamilton pilotand un monopost McLaren de jucarie la scara reala prin intermediul unui smartphone Blackberry Storm a facut deja furori pe internet. Este insa posibil asa ceva sau totul este doar o campanie de marketing bine gandita?

Povestea este cat se poate de interesanta: Doi fani ai campionului mondial au construit un monopost McLaren de jucarie la scara reala. Apoi, au realizat un circuit de dimensiuni impresionante pentru masina. Monopostul a fost dotatcu un port Bluetooth, astfel incat sa poate fi controlat prin intermediul unui smartphone Blackberry Storm.

Hamilton a fost ulterior invitat sa piloteze el insusi monopostul cu ajutorul acestui telefon, declarand la final doar ca “este incredibil ce poti face cu un Blackberry Storm si asta este tot ce pot spune in acest moment”.

Pentru cei care se intreaba ce legatura exista intre Hamilton si Blackberry, raspunsul este foarte simplu: Vodafone. Compania britanica de telefonie mobila este sponsorul principal al celor de la McLaren, iar Blackberry Storm este unul dintre cele mai importante terminale mobile pe care il au in oferta.

Intrebarea care sta pe buzele tuturor este daca masina teleghidata poate fi intr-adevar controlata prin intermediul unui smartphone, fie el si Blackberry Storm. Eu inclin sa cred ca nu, dar pentru ca nu sunt sigur as vrea sa aflu si opiniile voastre, dupa ce urmariti demonstratia de mai jos.

Seb&Seb

Asemanari si deosebiri intre cei doi piloti care vor concura in 2009 pentru Scuderia Toro Rosso, Bourdais si Buemi.

Incepem cu asemanarile. Nu de alta, dar sunt mult mai multe:

- Prenume complet: Sebastien Olivier vs. Sebastien Olivier
- Porecla: Seb vs. Seb
- Initiale: SB vs. SB
- Limbi vorbite: franceza vs. franceza

Deosebiri. Pardon, deosebire:

- Numarul inscriptionat pe monopost: Buemi 11, Bourdais 12.

Cu aceasta ocazie, transmitem multumirile noastre catre FIA pentru ca a facut posibila diferentierea dintre cei doi piloti.

Probabil veti spune ca ar fi extrem de usor ca Toro Rosso sa-i strige pur si simplu Bourdais si Buemi. Singura problema este insa ca la vest de Romania nu se folosesc foarte mult numele de familie, ci prenumele sau nickname-urile.

Un simplu foc de paie?

Button a fost foarte aproape sa produca surpriza in prima zi de teste de la Barcelona. Pilotul celor de la Brawn GP a socat dimineata pe toata lumea, reusind sa fie timp de cateva ore pe prima pozitie.

A reusit acest lucru pilotand pentru o echipa care in urma cu patru zile nici macar nu exista, cu un monopost aflat pentru prima oara pe un circuit (shakedown-ul de la Silverstone nu e foarte relevant) si, mai mult decat atat, pentru o echipa care anul trecut a fost cea mai slaba din competitie cu exceptia numita Force India.

Sigur, sunt doar teste, iar Raikkonen si Heidfeld au demonstrat ca, atunci cand vor, pot apasa pedala de acceleratie pentru a obtine timpi competitivi. Intrebarea care sta insa pe buzele tuturor este daca performanta de luni a celor de la Brawn GP este doar o intamplare efemera sau un semn prevestitor pentru o mare surpriza a sezonului.

Din pacate, va trebui sa asteptam inca 20 de zile pentru a afla raspunsul la aceasta intrebare. Tic-tac, tic-tac…

Reloaded

Am trecut cu bine de calificari, m-am asezat pe grila de start, iar luminile rosii s-au stins. Pentru a trece insa linia de sosire, am din nou nevoie de voi, cei care imi cititi acest blog.

Voturile pe care mi le-ati acordat in prima etapa a concursului RoBlogFest m-au ajutat sa promovez in etapa a doua. Etapa a doua tocmai a inceput, asa ca va invit din nou sa ma votati, in cazul in care considerati ca acest blog de Formula 1 merita titulatura de cel mai bun blog de sport.

Nu cred ca mai este necesar sa intru in detalii, daca aveti nelamuriri puteti (re)citi aici postul referitor la prima etapa de concurs.

VOTEZI la roblogfest 2009

Strategiile de cursa, in pericol?

Propunerile facute de FOTA la Geneva sunt, in mare masura, benefice pentru viitorul Formulei 1. Totusi, exista si cateva obiectii clare, pe care le voi detalia mai jos:

- sistemul de punctare: In sfarsit, vorbim despre o propunere realista, prin care se incearca cresterea ca valoare a unei victorii. Diferenta dintre primii doi clasati va fi acum de 3 puncte, iar cea dintre un loc 4 si prima pozitie de 7 puncte. Totusi, cred ca se putea si mai bine, in sensul ca mi-ar fi placut ca cel putin primii 10 clasati sa fie punctati. Lucrul asta era foarte usor de implementat printr-un sistem de tip 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1, cu 15 puncte acordate invingatorului.

- cea mai mare controversa pare a fi dezvaluirea unor date tehnice cheie pentru telespectatori. Afisarea cantitatii de combustibil cu care pilotii incep cursa pare sa fie un element negativ, intrucat fiecare echipa in parte va cunoste strategia rivalilor. In plus, noi nu vom mai astepta cu sufletul la gura sa vedem cand intra un piliot la boxe, pentru ca vom sti asta inca de la inceperea cursei.

In rest, se poate spune ca propunerile FOTA sunt de bun simt si ar trebui sa fie implentate cat mai repede. M-a surprins insa faptul ca FOTA nu a facut nicio mentiune despre calificari, desi organizatia trebuie sa sporeasca interesul pentru ziua de sambata, iar zvonurile despre schimbarea sistemului persista de ceva timp. Nu este exclus ca echipele sa nu fi ajuns la un numitor comun in aceasta privinta, insa cert este ca actualul sistem este relativ plictisitor si neatractiv mai ales pentru fanii din tribune.

Ceea ce trebuie remarcat este ca FOTA isi aroga un rol similar pentru viitorul F1 alaturi de FIA si FOM, desi ultimii, reprezentati de Bernie Ecclestone, ar face bine sa devina mai modesti in privinta pretentiilor financiare pe care le au…

Campionat de teste

Felipe Massa nu este unul dintre pilotii mei preferati, in ciuda a ceea ce ati putea crede cand vedeti headerul acestui blog.

Unul dintre motive este prezentat aici, brazilianul considerandu-se, se pare, buricul pamantului la Ferrari. Sa-i reaminteasca cineva ca actualul sau coechipier este un fost campion mondial…

Cu toate astea, nu pot decat sa sustin ideea promovata de brazilian, care doreste infiintarea unui campionat de teste. Antrenamentele de vineri sunt, in mare parte, o pierdere de vreme, mai ales pentru Ferrari. Nu de alta, dar vinerea pilotii Scuderiei ies foarte tarziu pe circuit.

Astfel, zilele de vineri ar putea fi utilizate drept sesiuni de teste, ceea ce ar atrage atentia tuturor daca s-ar acorda si ceva bonusuri in campionatul regulat.

Singura problema o vad la nivel de implementare: avantajul antrenamentelor de vineri este ca echipele testeaza (atat timp cat testeaza) pe acelasi circuit pe care vor concura in weekend. Daca elimini antrenamentele de vineri si faci un campionat de teste la Jerez, Algarve si Barcelona, ai o problema legata de … costuri. Pentru ca ajungem exact de unde am plecat: testele au fost interzise pentru a reduce costurile, iar campionatul de teste din timpul sezonului propus de Massa nu este eficient din punct de vedere financiar.

15 comentarii

Etichete: /

Grila de punctare

Cei care au fost prezenti la intalnirea cu userii F1 Champ de la mijlocul lunii noiembrie stiau inca de atunci ca grila de punctare pentru stiri va fi facuta publica.

Am facut atunci o promisiune si o vom respecta, pentru ca in acest mod am dorit sa raspundem numeroaselor cereri venite din partea voastra, a userilor, pentru o mai mare transparenta a concursului F1 Champ.

In aceste zile fac ultimele retusuri pentru aceasta grila: elimin partile care devin irelevante in 2009 ca urmare a eliminarii pilotilor de teste din concurs si modific, pe ici, pe colo, punctajele, acolo unde simt ca este nevoie.

In timp ce faceam aceste modificari ma gandeam daca, odata cu publicarea acestei grile, vor disparea eternele critici referitoare la modul in care vom puncta stirile in acest an.

Initial, mi-am spus ca userii vor arunca o privire asupra grilei si vor intelege concret modul de punctare. Si totusi, este foarte posibil ca lucrurile sa nu stea deloc asa. Probabil ca voi fi acuzat ca trebuia sa iau in calcul alte variabile atunci cand am decis modul de punctare. Si la fel de probabil este ca uneori sa gresesc, ca doar nu sunt vreun calculator care analizeaza 100% obiectiv informatiile.

Dar tot astazi mi-am dat seama ca imi este dor de acele discutii referitoare la evolutiile unui pilot sau altul in curse, ca este interesant sa urmaresti o discutie intre mai multi useri care isi argumenteaza parerile si, evident, ca imi este dor de o cursa de F1.

Mi-am dat seama de acest lucru mai ales ca numarul comentariilor de pe sectiunea de F1 a crescut exponential odata cu inceperea inscrierilor in F1 Champ. Iar asta nu poate insemna decat ca Automarket are o comunitate mai mult sau mai putin unita de utilizatori dornici sa comunice intre ei pe tema Formula 1. Si se pare ca aceasta comunitate este intr-o continua crestere, atat in ceea ce priveste cantitatea, cat si calitatea.

Plecasem de la ideea de a va anunta ca grila de punctare cuprinde aproximativ 500 de evenimente. Am “deraiat” un pic si am intrat in alte detalii, pentru ca, nu-i asa, pe blog suntem liberi sa vorbim despre ceea ce simtim. Dar fiti pregatiti, grila de punctare vine in curand pe Automarket.

Voteaza-ma in RoBlogFest!

Blogul de Formula 1 gazduit de Automarket.ro participa in acest an la RoBlogFest 2009.

Pentru cei mai putin familiarizati cu acest eveniment, RoBlogFest este o competitie nationala care premiaza cele mai bune bloguri din Romania in functie de popularitate si profesionalism.

Am inscris acest blog in competitia dedicata blogurilor de sport din cadrul RoBlogFest cu scopul de a observa modul in care este privit acest mediu de comunicare cu utilizatorii Automarket. In plus, consider ca RoBlogFest este unul dintre cele mai bune moduri prin care voi, utilizatorii, va puteti exprima parerea despre acest blog.

Asadar, daca va place modul in care scriu pe acest blog, daca va plac subiectele pe care le abordez si frecventa cu care postez si, nu in ultimul rand, daca va place stilul folosit, puteti vota acest blog la categoria “Cel mai bun blog de sport” din cadrul RoBlogFest.

Sistemul de vot este foarte simplu, insa pentru a putea vota trebuie sa va faceti cont. In cazul in care aveti cont pe unul dintre site-urile Metropotam, Invita, Coolio, 100eyes sau Urbee va puteti loga cu datele de inregistrare de pe respectivul site. Dupa ce va inregistrati si va logati, trebuie doar sa dati click pe bannerul de mai jos sau sa navigati pe site-ul RoBlogFest in sectiunea Blog de sport si sa selectati blogul Automarket – Formula 1.

Prima etapa de votare se incheie pe 3 martie, asa ca daca vreti sa ma votati trebuie sa va grabiti putin. Ulterior, blogul va participa la a doua perioada de votare, insa numai daca se claseaza in primele bloguri dupa aceasta prima etapa de votare.

Votarea a inceput pe 25 februarie, insa din cauza postului referitor la concursul “Lasa-i fara replica” am fost nevoit sa aman pana acum publicarea acestui anunt.

Click pe bannerul de mai jos pentru a vota blogul Automarket – Formula 1 in RoBlogFest.

VOTEZI la roblogfest 2009

Ne-ati lasat fara replica!

Automarket a lansat la finalul anului trecut prima editie a concursului “Lasa-i fara replica”, menit sa “descreteasca” fruntile fanilor Formulei 1 intre doua sezoane competitionale. Intentia noastra a fost sa cream un mediu in care userii sa interactioneze prin replicile postate si prin voturile acordate pe parcursul fiecarei etape.

Inca de la prima etapa ne-am lovit insa de o problema tipic romaneasca: userii au format “aliante” pentru a se vota intre ei, astfel incat am fost nevoiti sa modificam regulamentul in speranta ca vom avea un concurs corect.

Ne-am bazat pe corectitudinea userilor pana aproape de finalul concursului, considerand ca acestia au inteles mesajul transmis de organizatori dupa prima etapa. Din pacate, increderea ne-a fost inselata intr-un stil incredibil care ne-a lasat cu gura cascata.

Cu numai cateva zile inainte de incheierea concursului, am constatat ca foarte multi useri si-au creat conturi adiacente prin care si-au votat singuri propria replica postata, pentru a incheia etapa pe primul loc si pentru a avea sanse mai mari la marele premiu.

Veti spune probabil ca nu este nimic iesit in comun. Poate, dar cand constati ca userul “hoyad”, aflat in prezent pe primul loc, are peste 233 de conturi (da, ati citit bine, 233) nu poti decat sa fii dezamagit de atitudinea acestuia si de modul in care a inteles sa participe la acest concurs.

Stim ca aceasta acuzatie ar fi greu de crezut fara explicatii, motiv pentru care trebuie sa mentionez ca userul “hoyad” a fost votat sistematic de useri cu acelasi IP la intervale de aproximativ 30 de secunde. Numele userilor care l-au votat? Iata doar o mica selectie: ra04, ra05, ra06, ra07, ra08, tik03, tik04, tik05, tik06, aud00, aud01, aud02. Foarte original, intr-adevar.

Spre marea noastra dezamagire, userul “hoyad” reprezinta doar varful aisbergului. Intr-o masura mai mica sau mai mare, o foarte mare parte dintre ceilalalti useri au ales aceeasi metoda pentru participa la acest concurs.

De exemplu, userul “vulploi”, castigatorul etapei a 14-a, a colectionat 189 de voturi la ultima etapa, dintre care 130 de voturi provin de la conturile “capusa” create de acesta.

Nu am trecut nici peste “rosemarie”, despre care putem sa spunem ca este un user pasionat de GTA, avand in vedere conturile “capusa” numite ionelgta, gabrielgta, andreigta, remusgta, romeogta, julietagta. Foarte romantic, intr-adevar.

Un alt exemplu este userul “ce_zar23″, care in fiecare etapa a concursului a fost votat de exact aceeasi useri in exact aceeasi ordine.

La userul cunoscut in comunitatea F1 Champ drept “georgedaniel” am intampinat insa cele mai mari probleme. Primele estimari indica faptul ca “georgedaniel” si-a creat aproximativ 386 de conturi, iar numaratoarea continua! Hai, Georgica, mai ai putin si ajungi la 400…

Nu cred ca are sens sa continuam aici evidentierea fiecarui user care a trisat. Cert este ca in clasamentul general exista un singur user care a abordat concursul cu profesionalism dintre primii 15 clasati. Pentru noi, devine din ce in ce mai clar este userul corect reprezinta doar acul intr-un car cu fan.

Personal, sunt extrem de dezamagit de acesti useri, care au avut o atitudine absolut penibila, incercand cu orice pret sa castige un concurs. Totusi, ati reusit ceva. Felicitari, ati reusit sa ne lasati fara replica prin modul in care ati abordat acest concurs.

Stau si ma intreb cum pot avea astfel de useri pretentia de a intra in posesia unei machete superbe cu Michael Schumacher, cel mai celebru si cel mai titrat pilot din istoria Formulei 1. Pentru ca nu merita o astfel de rasplata.

Cert este ca nu avem nevoie de astfel de useri. Avem nevoie de calitate, nu de cantitate. Iar asta nu mai este doar problema acestui concurs, ci problema generala a internetului romanesc.

Probabil va intrebati ce se va intampla in continuare. Ei bine, toti userii care si-au creat conturi adiacente pentru a se vota vor fi exclusi. Nu ne intereseaza daca sunt 10, 20 sau 100. Nu ne intereseaza daca va trebui sa filtram toti cei peste 1000 de useri pentru a gasi 5 useri corecti. O vom face, iar clasamentul final va fi publicat la timp.

Pentru evitarea unor situatii neplacute, ii rugam pe cei care se simt cu musca pe caciula sa nu organizeze nicio petrecere pentru a sarbatori castigarea unuia dintre cele 5 premii de final. Nu le veti primi pentru ca nu le meritati!

Schumacher recidiveaza

Pasiunea lui Schumacher pentru fotbal nu cunoaste limite. Meciurile pe care le sustinea pe vremea cand era pilot de F1 reprezinta deja ceva banal, astfel ca multiplul campion mondial a trecut la donatii inedite.

Preambul

Lukas Podolski este un fotbalist german de origine poloneza care a fost transferat in 2006 de la FC Koln la Bayern Munchen. Din 2007, germanul a fost trecut pe linie moarta de gruparea bavareza, iar campioana Germaniei a anuntat ca este dispusa sa il vanda pentru suma de 10 milioane de euro. FC Koln doreste sa il rascumpere pe Podolski, iinsa nu are suficienti bani.

Solutia: FC Koln a realizat un portret digital al fotbalistului, iar suporterii pot cumpara cate un pixel din acest portret pentru 25 de euro.

Interventia lui Schumacher

Ei bine, unul dintre cei care a cumparat pixeli din portretul digital al lui Podolski este chiar Michael Schumacher, care a donat astfel 875 de euro. Germanul a atasat o fotografie pe sectiunea cumparata impreuna cu urmatorul mesaj: “Asadar, baiete, ai decis sa urmezi alegerea inimii. Acum este randul tau sa demonstrezi de ce esti capabil, iar fanii FC Koln au prilejul sa te sprijine din nou”.

Chiar daca pare o suma modesta, intentia lui Schumacher merita aplaudata, mai ales ca gestul sau va fi preluat cu siguranta si de alti fani ai echipei cand vor vedea ca pot fi colegi virtuali cu cel mai titrat pilot de Formula 1 din istorie.