Bla-Bla-Bla-richello

Declaratiile razboinice facute de Rubens Barrichello dupa Marele Premiu al Germaniei au primit o reactie extrem de calma din partea lui Ross Brawn, insa “fanii” pilotului brazilian nu au ratat ocazia de a compune o piesa pe baza afirmatiilor sale.

Ce a iesit poarta numele de Bla-Bla-Bla-richello – The Single.

Enjoy!

10 motive sa ratezi calificarea in Q3

Baietii de la Toro Rosso sunt printre cei mai amuzanti din Formula 1. Stiu, Sebastien Bourdais sigur m-ar contrazice daca ar citi acest post, dar eu vorbesc din perspectiva fanilor.

Dupa ce au obtinut locurile 17 si 20 pe grila de start de la Nurburgring, Toro Rosso a prezentat un fel de decalog al motivelor pentru care NU este bine sa ajungi in Q3, ultima parte a califcarilor.

Iata textul integral:

Priveste intotdeauna partea frumoasa a vietii sau 10 motive pentru care nu este bine sa ajungi in Q3:

1. Poti sa te uiti la spectaculoasa sesiune Q3, relaxandu-te cu o bautura rece in motorhome

2. Nu trebuie sa te deranjezi sa mergi la plictisitoarea conferinta de presa a primilor trei clasati

3. In Formula 1 totul se rezuma la reducerea costurilor, astfel ca tocmai ai salvat o avere in termeni de combustibil si pneuri

4. Nu trebuie sa-ti inalti capul atat de sus pentru a vedea stingerea luminilor la startul cursei. De fapt, nici nu trebuie sa vezi luminile: pleaca atunci cand pornesc si monoposturile din fata

5. Mecanicii si inginerii tai au timp pentru un pranz inainte de sedinta

6. Temperatura motorului tau ramane scazuta pe grila pentru ca nu trebuie sa astepti la nesfarsit ca celelalte monoposturi sa se alinieze la start

7. Pe grila de start nu ai nevoie de bariere in jurul monopostului tau

8. Nu trebuie sa dai mana cu premierul pe grila de start cand tu vrei sa te duci la toaleta

9. Este o scuza perfecta pentru a nu avea o evolutie buna in cursa, intrucat depasirile sunt imposibile

10. Mecanicii pot vorbi cu fetele de pe grila de start fara ca sotiile sau prietenele sa ii vada la TV.

Probabil ca cel mai trist comunicat de presa al celor de la Toro Rosos va fi acela in care vor anunta concedierea lui Sebastien Bourdais.

Recolta de zvonuri

Userii F1 CHAMP au avut astazi o zi grea. Pe langa schimbarea grupelor valorice conform realitatii din teren, au aparut numeroase zvonuri pe cat de senzationale, pe atat de neadevarate. Rar mi-a fost dat sa citesc un numar atat de mare zvonuri intr-o singura zi… Iata-le pe cele mai reprezentative:

- Raikkonen renunta la F1 pentru WRC: Zvonurile pe subiectul asta circula de mai bine de doua saptamani, insa finlandezul a negat vehement informatia spunand ca va fi la Ferrari si in 2010. Chiar si asa, o publicatia anonima din Finlanda a reluat astazi subiectul, sub pretextul ca Raikkonen vorbeste cu prietenii sai numai despre WRC, nu si despre F1. [Sursa originala]

- Klien il va inlocui pe Heidfeld la BMW-Sauber: Un site anonim din Austria anunta ca Klien are o clauza in contract conform careia va deveni obligatoriu pilot titular in 2010. Evident, in fata lui Heidfeld, ca Robert Kubica mai avea putin si devenea campion in 2008. Intrebare legitima: ce echipa ar semna un contract pe 4 ani cu un pilot de teste introducand o clauza ca acesta va deveni titular in ultimii 2 ani de contract? Nu cred ca trebuie sa fii un mare specilist sa iti dai seama de gogomania baietilor care au inventat o noua povestioara. [Sursa originala]

- Alonso isi face echipa de ciclism: Sursa primara a zvonului este publicatia Marca, care nu citeaza nicio sursa si este recunoascuta pentru povestile pe care le inventeaza. Alonso nu a comentat nimic despre subiect, dar managerul sau deja a infirmat aceste speculatii.

Faptul ca in fiecare colt al lumii se gaseste cate un editor plictisit care inventeaza stiri in goana dupa cititori nu este o surpriza. Problema este insa ca agentia de presa GMM colecteaza toate aceste informatii si le transforma in stiri cu un grad mare de veridicitate. Informatiile sunt preluate ulterior de cateva zeci de site-uri care se rezuma la a da copy-paste si, in cel mai bun caz, la schimbarea titlului.

Astfel de zvonuri nu isi au locul pe Automarket.ro. Acesta este si motivul pentru care nu le regasiti in sectiunea de stiri. Iar ca sfat general pentru userii F1 CHAMP: zvonurile care nu au niciun fundament real nu vor fi publicate in cadrul concursului. Poate doar mentionate pe blog ca sursa de amuzament.

Referitor la zvonurile despre Bourdais si Piquet: acestea nu sunt simple zvonuri, ci informatii “transpirate” chiar din paddock-ul Formulei 1 de catre surse de incredere. Acestea urmeaza sa fie confirmate in zilele urmatoare.

Cursa germanului

Marele Premiu al Germaniei are toate sansele sa fie castigat de Sebastian Vettel. Motivele sunt in numar de doua si sunt extrem de simple:

- temperaturile de la Nurburgring vor oscila in jurul valorii de 20 de grade in toate cele trei zile ale competitiei.

Nu mai este un secret pentru nimeni ca monopostul Brawn GP are deficiente majore intr-un astfel de mediu, intrucat Jenson Button nu are posibilitatea de a incalzi pneurile suficient de bine.

- exista sanse reale de ploaie inclusiv in ziua cursei.

Vettel a demonstrat ca este unul dintre cei mai buni piloti pe ploaie din Formula 1. Victoriile obtinute la Monza si Shanghai demonstreaza din plin acest lucru.

Singura speranta a lui Button este ca Ross Brawn sa fi identificat si remediat problemele monopostului BGP001 la temperaturi scazute. Pana vom afla acest lucru, Vettel este principalul favorit la victorie, astfel ca avem sanse mari ca sezonul sa fie relansat.

Pariul lui Mateschitz

Dietrich Mateschitz este un nume aparte in lumea Formulei 1. Austriacul nu s-a multumit sa aiba o singura echipa de Formula 1, asa ca a inglobat Red Bull Racing si Scuderia Toro Rosso in concernul Red Bull Technology.

2010 se anunta un sezon dificil pentru el: conform regulamentului tehnic, Scuderia Toro Rosso trebuie sa isi construiasca prorpiul monopost, acest lucru implicand facilitati de productie la Faenza si un personal mult mai numeros decat in prezent. Pe de alta parte, austriacul mizeaza pe mentinerea echipei Red Bull Racing in prim-planul Formulei 1, dupa rezultatele excelente din acest an.

In plina criza financiara care a dus la falimentul a numeroase organizatii, am putea crede ca Mateschitz este dispus sa se descotoroseasca de Toro Rosso pentru a se concentra exclusiv pe Red Bull Racing. Asa ar fi normal sa procedeze orice om de afaceri pentru care balanta contului este mult mai importanta decat satisfactia unei victorii.

Mateschitz este insa diferit. Deunazi, a refuzat sa vanda Scuderia Toro Rosso, desi potentialul cumparator parea sa fie capabil sa concureze in Formula 1. Pe de alta parte, daca acum se poate considera ca Red Bull concureaza cu 4 monoposturi, lucrurile se vor schimba radical anul viitor, astfel ca premisa unor beneficii din acest punct de vedere este eliminata.

Austriacul a demonstrat astfel, daca mai era nevoie, ca pe langa fler in afaceri dispune si de suflet, neputandu-se desparti de echipa care i-a adus satisfactia unei victorii senzationale sosite din neant in 2008 la Monza.

Se pare ca Red Bull efectiv ii da aripi lui Mateschitz, iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure, pentru ca prezenta unui astfel de personaj in Formula 1 este fara indoiala benefica pentru sport.

Viata pilotilor de F1

Cu numai doua zile in urma spuneam ca cei de la Red Bull Racing au meritul de a dezvalui detalii inedite din viata mecanicilor sau inginerilor la cursele de Formula 1.

Se pare ca Lewis Hamilton m-a auzit, pentru ca actualul campion mondial a dezvaluit recent o mica parte din viata sa de pilot de Formula 1.

Asa ca daca vreti sa aflati unde a locuit Hamilton pe parcursul Marelui Premiu al Spaniei urmariti materialul video de mai jos, chiar in comentariul pilotului echipei McLaren. Enjoy!

Victorie!

Ceea ce era logic si firesc sa se intample s-a intamplat. Confruntat cu spectrul dezintegrarii Formulei 1, Max Mosley a fost obligat sa cedeze in fata dorintelor echipelor si a semnat o intelegere cu FOTA.

A fost un razboi al nervilor in care cei care si-au asigurat viitorul au castigat. Pe de o parte, echipele au fost mai determinate ca niciodata sa organizeze o competitie paralela, semn ca nu aveau aproape nimic de pierdut daca paraseau Formula 1.

De cealalalta parte, Mosley s-a confruntat cu disparitia celei mai importante competitii din sporturile cu motor. Spun disparitie pentru ca imi este greu sa cred ca FIA ar fi reusit sa stranga macar 8 echipe care sa concureze anul viitor (Lola si N.Technology s-au retras, Force India, Prodrive si Campos se gandeau sa paraseasca F1 pentru competitia FOTA).

Astfel, asa cum am precizat cu 5 zile in urma, era foarte normal ca Mosley sa cedeze. Insa fara amenintarea echipelor despre o competitie separata, probabil ca britanicul ar fi fost mai greu de convins. Fara indoiala, Bernie Ecclestone a avut si el un cuvant greu de spus la intrunirea Consiliului Mondial al FIA de astazi.

Cel mai important este ca acum ne vom putea concentra exclusiv pe evenimentele de pe circuit, care reprezinta de fapt esenta unui sport cu peste 600 de milioane de telespectatori.

4 comentarii

Etichete: / / /

In spatele scenei

Toate cursele de Formula 1 se desfasoara dupa un anumit tipic, binecunoscut oricarui fan al Formulei 1. Insa, pe langa ceea ce se intampla pe circuit, in garajul echipelor si pe podium, exista numeroase evenimente in spatele usilor inchise. Povesti pline de viata despre mecanici si ingineri, adica despre cei fara de care Vettel nu ar fi castigat cursa de la Silverstone, iar Button nu ar fi ajuns in ipostaza de a fi favorit la titlu.

Din fericire, in Formula 1 exista Red Bull. Spun din fericire pentru ca, manate probabil de semnificatia brandului, Red Bull Racing si Scuderia Toro Rosso sunt printre putinile, daca nu chiar singurele echipe care dezvaluie amanunte picante din viata angajatilor sai.

Spre exemplu, dupa Marele Premiu al Marii Britanii, angajatii mai multor echipe, printre care si Toro Rosso, Ferrari sau BMW-Sauber, au ramas blocati pe aeroportul din Luton timp de 6 ore, in urma intarzierii avionului cu care urmau sa se deplasaze spre sediile lor.

Ei bine, cativa mecanici ai Scuderiei Toro Rosso au incins pe aeroport o adevarat partida de poker cu campionul absolut al jocului, nimeni altul decat Robert Kubica.Si, surpriza, polonezul a fost invins!

Baietii de la Toro Rosso au ajuns acasa luni dimineata la ora 06:00. Obositi, frustrati de timpul pierdut, dar probabil satisfacuti ca l-au batut pe Robert Kubica la poker.

Pentru ca, indiferent de rivalitatea de pe pista, cu totii suntem inainte de toate oameni. Indiferent ca vorbim despre unul dintre cei mai talentati piloti sau doar despre un mecanic care indeparteaza husele de pe pneuri, fiecare are rolul sau bine-determinat. Si impreuna sunt o adevarata familie, indiferent de culorile pe care le apara.

Acum, sincer, daca nu ati cunoaste cine sunt pilotii din fotografia de mai jos ati crede ca cei doi lupta unul impotriva celuilalt pentru titlul mondial?

De ce va ceda FIA

Haosul domneste in Formula 1 incepand din aceasta dimineata dupa ce nu mai putin de 8 echipe au anuntat inceperea pregatirilor pentru o noua competitie.

Desi la prima vedere comunicatul de presa al FOTA poate fi considerat drept documentul prin care negocierile FIA – FOTA au esuat definitiv, lucrurile sunt mult mai complicate.

Cei care au conceput comunicatul de presa al FIA au fost foarte atenti cand au asternut cuvintele pe hartie. Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn GP, Red Bull Racing si Scuderia Toro Rosso nu mentioneaza nimic despre retragerea din Formula 1. Mai mult, echipele anunta doar “inceperea pregatirilor” pentru o competitie separata, iar acest lucru poate fi interpretat in mai multe feluri.

Sunt ferm convins ca acest anunt este in primul rand o strategie foarte bine gandita pentru a castiga razboiul cu FIA. Echipele au inteles, mai ales dupa celebrul episod din 2005, ca singura metoda de a invinge FIA este de a fi unite in toate actiunile pe care le intreprind.

Practic, echipele forteaza mana lui Max Mosley, iar strategia a inceput deja sa dea roade exact de acolo de unde ne asteptam mai putin: N.Technology a renuntat la intentia de a concura in F1 tocmai din cauza retragerii constructorilor, la numai o zi dupa ce Lola a facut joi un anunt similar. Cireasa de pe tort a venit de la Force India, care a anuntat printre randuri ca s-ar putea retrage din Formula 1 daca marile echipe vor parasi competitia.

Insa lucrul care il va pune cu siguranta pe ganduri pe Max Mosley este ce motoare vor utiliza echipele in Formula 1 in 2010. In contextul in care constructorii vor organiza propria competitie, Formula 1 se va baza doar pe motoarele furnizate de Cosworth. Chiar daca a fost in F1 pana in 2006, Cosworth nu are posibilitatea de a realiza un motor valoros pentru un monopost de Formula 1, fapt demonstrat de rezultatele care au condus la retragerea acestora cu 3 ani in urma.

Colac peste pupaza, Cosworth ar trebui sa furnizeze motoare pentru toate echipele din Formula 1, sa zicem in jur de 10. Ma indoiesc ca englezii au suficiente resurse financiare si logistice pentru o astfel de misiune, mai ales ca pana in prezent nici nu s-a pus problema sa motorizeze mai mult de 4, poate 5 echipe. Nu mai vorbesc despre faptul ca Formula 1 ar urma sa devina o competitie cu motoare standard.

Bineinteles, un alt aspect cu importanta vitala il reprezinta banii. Cele 8 echipe care ameninta cu retragerea aduc anual venituri de 2.2 miliarde de dolari Formulei 1, prin contributiile proprietarilor si contractele de sponsorizare.

Pe de alta parte, televiziunile care au platit zeci de milioane de euro pentru drepturile TV vor forta fara indoiala renegocierea constractelor, pentru ca o competitie fara Ferrari, McLaren, Renault sau BMW valoareaza la fel de mult ca o ceapa degerada.

Oare Bernie Ecclestone este chiar atat de naiv incat sa nu realizeze ce se va intampla cu Formula 1 daca se retrag constructorii? Se pot spune multe lucruri despre Bernie, insa in niciun caz nu se poate spune ca este prost. Stie cum sa stoarca bani si din piatra seaca si stie ca prezenta constructorilor va fi vitala pentru conturile sale bancare.

O alta veste buna pentru echipe este ca miercuri, 24 iunie 2009, va avea loc o sedinta a Consiliului Mondial al FIA, in care este posibil sa se analizeze potentiala candidatura a lui Max Mosley la functia suprema in cadrul FIA. Nu este exclus ca acest Consiliu Mondial sa-i intoarca spatele lui Mosley in urma dezastrului ce se profileaza la orizont, iar Max ar putea fi nevoit sa-si anunte retragerea de la FIA la expirarea actualui mandat, in luna octombrie.

In concluzie, sperante inca mai exista. FOTA a castigat deja multe batalii, iar capitularea lui Max Mosley este, indraznesc sa spun, destul de aproape. Poate voi fi considerat naiv pentru optimismul meu. Dar, in cazul in care nu voi avea dreptate, cel putin nu voi putea fi considerat la fel de naiv ca Max Mosley.

Formula One sau Formula None

Vineri, 19 iunie 2009. Ziua in care intreaga suflare a Formulei 1 ar trebui sa fie cu ochii pe circuitul de la Silverstone pentru cele doua sesiuni de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Marii Britanii.

Din pacate, asa cum ne-am obisnuit de cateva luni bune, toti fanii Formulei 1 vor sta cu mana pe magnificul buton F5 al tastaturii in asteptarea comunicatului de presa al FIA.

Formula 1 se va destrama in cazul in care FIA si FOTA nu ajung la o intelegere in privinta regulamentul pentru sezonul 2010. Ce rost vor mai avea restul curselor din acest sezon, daca incepand de anul viitor vom sti ca nimic nu va mai fi la fel?

Eu inca mai am un dram de speranta ca, in ultima secunda, Mosley, Montezemolo si restul sefilor de echipe vor intelege ca despartirea va ruina cea mai importanta competitie a sporturilor cu motor.

Formula One sau Formula None? Aceasta-i intrebarea.