One special day

10 octombrie va ramane in amintirea mea drept ziua in care mi s-a indeplinit una dintre cele doua dorinte pe care le are orice jurnalist de Formula 1: am luat interviu unui pilot de Formula 1.

Va spun din start ca a fost mult mai usor decat mi-am inchipuit. La finalul conferintei de presa am asteptat ca domnisoarele (sau doamnele) de la televiziuni sa isi epuizeze intrebarile. Cele mai tari au fost “Cati ani ai?” si “What’s your favorite road in F1?”, moment in care mi-am dat seama ca vor mai trece multi bolizi prin fata Parlamentului pana cand F1 va fi un sport cunoscut in Romania.

A urmat apoi momentul mult asteptat: am avut oportunitatea sa ii iau un interviu in exclusivitate lui Romain Grosjean. Cu aceasta ocazie am mai daramat un mit: un pilot de Formula 1 nu este un extraterestru, este pur si simplu un om obisnuit.

Cu o dezinvoltura dezarmanta, cu zambetul mereu pe buze, foarte amabil chiar si in cazul intrebarilor incomode. Asa s-a prezentat Romain Grosjean in fata reportofonului. Interviul cu pilotul francez a fost o adevarata placere si mi-a lasat senzatia unei discutii amicale la un suc. Departe de a oferi declaratii senzationale, Grosjean a demonstrat ca, la numai 23 de ani, este un pilot matur, care isi calculeaza afirmatiile si care stie sa iti ofere un raspuns bun chiar si atunci cand intrebarea ii este complet defavorabila.

Desi in dese randuri mi-a marturisit ca jobul de pilot de Formula 1 este foarte dificil, francezul mi-a dat de inteles prin cuvintele si intonatia cu care mi-a vorbit ca aceasta competitie reprezinta pentru el un vis devenit realitate.

Am incercat – si mi s-a spus ca am reusit – sa ii pun cateva intrebari diferite de cele pe care le-ati vazut sau le veti vedea in aceste zile la TV. Iar raspunsurile lui cred ca ne pot ajuta sa intelegem mai bine fenomenul Formula 1.

Pentru toate aceste experiente traite astazi la Renault Roadshow nu pot decat sa spun: Merci beaucoup, Romain!

romain_daniel

Cealalata dorinta pe care o are un jurnalist de Formula 1 este sa vada live un Grand Prix de la masa presei. Iar dupa evenimentele de astazi incep sa cred ca dorinta respectiva se va implini mult mai repede decat imi imaginez.

PS 1: Multumesc celor de la Renault pentru oportunitatea de a vorbi fata in fata cu un pilot de Formula 1.

PS 2: Despre ce s-a intamplat in cadrul demonstratiilor de la Renault Roadshow va voi povesti in blogul de maine. Cert este ca, daca nu ati ajuns astazi, maine mai aveti o sansa. Nu o ratati!

Sa nu cazi in apa!

In timp ce Romain Grosjean si Lucas di Grassi vor face “cerculete” in Piata Constitutiei, David Coulthard se va urca la volanul monopostului Red Bull RB4 pentru o demonstratie de Formula 1 in Mumbai, capitala Indiei.

Poate ca demonstratiile de F1 au devenit ceva firesc in ultimul timp, insa ceea ce va face scotianul in India are un element de noutate absoluta: demonstratia va avea loc pe un pod cu o lungime de aproape 5 km si cu 8 (!) benzi de circulatie.

Privelistea este absolut spectaculoasa, iar Coulthard va trai alaturi de fanii sai din India momente unice prin intermediul acestei demonstratii Scotianul trebuie insa sa fie atent la modul in care va face cerculete. Altfel, am putea asista la un plonjon in apa… (click pe foto pentru zoom).

coulthard_mumbai

Acestea fiind zise, a venit momentul sa ne indreptam intreaga atentie spre Piata Constitutiei din Bucuresti. Romain si Lucas ne asteapta!

Via | Joe Saward

Mica surpriza

Automarket va pregateste o mica surpriza in urmatoarele zile, insa pentru a duce misiunea la bun sfarsit am nevoie si de un mic ajutor din partea voastra.

Nu intru in detalii pentru ca nu vreau sa stric complet surpriza, asa ca voi trece direct la subiect: Ce intrebare i-ai pune lui Romain Grosjean?

Astept de la voi intrebari pertinente legate strict de Formula 1. Cu alte cuvinte, intrebarile clasice de tipul “Ce parere ai despre femeile din Romania?” ies automat din discutie.  Scrieti intrebarile in sectiunea de comentarii si de restul ma ocup eu, intr-un fel sau altul :)

Kimi si Red Bull

Ultima speculatie pe piata transferurilor este ca Raikkonen se indreapta spre Red Bull Racing. OK, inteleg ca este vorba despre “silly-season”, dar deja cred ca se exagereaza cu aceste bombe de presa inventate doar pentru a impulsiona vanzarile ziarelor. Sursa acestor “informatii” este tabloidul Bild, adica un fel de Libertatea, Click sau CanCan al Germaniei.

[UPDATE]: Intrucat Mihaela (a.k.a. michelle_b) este convinsa ca Raikkonen este in discutii cu Red Bull, am convenit urmatoarele: Daca informatia va “transpira” la o sursa suficient de credibila incat sa public o astfel de stire la categoria stirilor pe larg (nu la Flux F1 CHAMP), atunci Mihaela va scrie un Guest Post pe acest blog. Subiectul va fi la algerea ei. Si da, va putea chiar sa arunce cu “oua si rosii” in mine pentru ca nu am crezut-o :) [/UPDATE]

Pentru cine nu stie, Sebastian Vettel si Mark Webber au contracte cu Red Bull Racing pentru 2010, austriecii fiind de altfel primii care si-au anuntat linia de piloti pentru anul viitor.

Stiu, si Kimi a fost intr-o situatie identica la Ferrari, dar sa nu ne hazardam. Sa spui ca Raikkonen pleaca la Red Bull este ca si cum ai zice ca Hamilton va concura anul viitor in DTM.

PS: Fiti pe astazi, Renault va anunta cel mai probabil miercuri sosirea la echipa a lui Robert Kubica…

Dupa 20 de ani

McLaren are ocazia sa alinieze la start doi campioni mondiali in sezonul 2010, in cazul in care Raikkonen va reveni la echipa dupa aventura de trei ani de la Ferrari.

Ar fi pentru prima oara dupa 1989 cand o echipa are o linie de piloti formata din campioni mondiali. Iar performera de acum 20 de ani a fost tot McLaren, motorizata la vremea respectiva de Honda. Numele pilotilor? Alain Prost si Ayrton Senna.

Mi se pare mie sau la vremea respectiva un cuplu Senna – Prost era mult ma valoros decat ar fi un cuplu Hamilton – Raikkonen in 2010?

Lectia de jurnalism

Cand toata lumea se pregatea de petrecerea pentru Revelionul 2009, Pino Allievi scria pentru Gazzetta dello Sport un articol care va ramane in memoria multor jurnalisti din intreaga lume. Era 29 decembrie 2008, iar sinteza articolului lui Allievi suna cam asa:

“Publicatia italiana Gazzetta dello Sport sustine ca Fernando Alonso a semnat deja un contract secret cu Scuderia Ferrari valabil intre 2011-2014. Sursa citata a adaugat ca intelegerea, valabila pentru o perioada de 4 ani, ar putea intra in vigoare chiar din 2010, in cazul in care echipa italiana nu va fi multumita de prestatiile lui Raikkonen din sezonul urmator”.

Nu stiu cati dintre noi am crezut in aceste informatii. Marturisesc ca personal am fost foarte sceptic la momentul respectiv, pentru ca Alonso dadea asigurari ca va ramane la Renault inca doi ani, in timp ce Ferrari anuntase cu putin timp in urma ca Massa si Raikkonen au semnat pentru 2010.

Noua luni si o zi mai tarziu, zvonul s-a confirmat: Fernando Alonso va fi noul pilot al Scuderiei Ferrari timp de trei sezoane incepand din 2010. Allievi s-a inselat in privinta unui singur aspect: durata contractului. Dar ce conteaza acest lucru cand a fost primul care a anuntat transferul?

Intreaga poveste demonstreaza ca, in unele cazuri, zvonurile cele mai incredibile pot avea un sambure de adevar. Sigur, cu conditia ca sursa sa fie de incredere si sa-si fi demonstrat calitatea pe parcursul timpului. Iar Pino Allievi are toate motivele sa fie un jurnalist fericit in acest moment. Va mai avea cineva curaj sa il contrazica pe italian pe seama articolelor pe care le va scrie pentru Gazzetta dello Sport?

Cine mai vrea medalii?

Timp de cateva luni bune, Bernie Ecclestone si-a justificat propunerea de a introduce sistemul medaliilor prin faptul ca titlul mondial s-ar decide in ultima etapa, moment in care pilotii cu sanse la trofeu ar da totul pentru victorie.

Sezonul 2009 vine insa sa infirme aceasta ipoteza, intrucat cu trei curse inainte de finalul sezonului Button ar fi fost deja campion mondial. Intr-un astfel de context, interesul pentru aceste trei curse ar fi fost aproape egal cu zero pentru fanii obisnuiti ai Formulei 1, iar competitia ar fi ramas atractiva doar pentru “fanatici”.

Este cea mai buna dovada ca sistemul punctelor este cel mai bun pentru determinarea campionului mondial. Chiar daca Button este virtual campion cu 15 puncte avans, Barrichello si Vettel ofera in continuare un dram de speranta pentru multi fani, ceea ce sporeste fara indoiala atractivitatea acestui final de sezon.

Scantei

Departe de a fi peste media sezonului din punct de vedere al spectacolului de pe circuit, Marele Premiu al statului Singapore ne-a oferit si cateva doze de accidente si rasturnari de situatii, care au constituit tot atatea motive de altercatii verbale la finalul cursei.

Cel mai radical a fost veteranul Heidfeld, care a aruncat o adevarata ploaie de jigniri la adresa tanarului Sutil, din cauza incidentului de cursa in urma caruia amandoi au abandonat. Iata cuvintele lui Nick asa cum au fost ele rostite, in limba engleza: “I still think it was completely stupid of Sutil, he kept going and went back onto the circuit without looking. Maybe we try to find a brain for him!”

Undeva pe podium, Fernando Alonso nu a uitat modul in care a castigat cursa de anul trecut din Singapore, motiv pentru care a rostit urmatoarele cuvinte: “I dedicate this podium to Flavio – he is at home but he is part of the success we had today”.

Si incheiem cu o imagine caracteristica pentru Singapore, acolo unde denivelarile circuitului au produs numeroase scantei, de data aceasta la propriu.

Hamilton_scantei

Total fail

Chiar daca vestea ca banca olandeza ING si compania de asigurari Mutua Madrilena au reziliat contractele cu Renault nu este nici pe departe una pozitiva pentru Formula 1, fanii Formulei 1 au demonstrat din nou ca au un simt al umorului foarte dezvoltat.

Poate si pentru ca multi simt probabil ca s-a facut in sfarsit dreptate in cazul Crashgate, fanii au inlocuit stickerele ING si Mutua Madrilena cu declaratii precum “car for sale”, “can spin when required”, “managed to get rid of Italian dictator”, “now whit 100% less Flav” sau “Total fail”.

Pe celelalte va invit sa le descoperiti singuri in imaginea de mai jos. Click pe foto pentru zoom.

Renault

Via | Lukehmuse at Photobucket

Fotbal pe apa

Unul dintre motivele pentru care Bernie Ecclestone isi doreste atat de mult sa mute centrul de putere al Formulei 1 in Asia este excentricitatea constructiilor realizate pe acest continent.

De exemplu, in apropierea circuitului din Singapore exista un teren de fotbal suspendat deasupra apei. Bine ca Orientul Mijlociu este dominat de desert, altfel seicii ar fi in stare sa contruiasca un circuit pe apa.

fotbal_pe_apa

Fotografia a fost realizata de Rubens Barrichello din camera sa de hotel. Nu are o vedere prea rea, nu-i asa?

PS: Da, stiu, subiectul este putin offtopic. Insa avem nevoie si de putina relaxare inaintea unui weekend ce se anunta cu cat mai nebun cu cat nu este exclus ca pilotii sa concureze pentru prima oara pe ploaie in timpul noptii.