WRCrizarea Formulei 1
Formula 1 traversează de aproximativ doi ani o perioadă plină de incertitudini, în care numărul propunerilor pentru schimbarea regulamentului a atins cote nebănuite.
Am avut parte de o schimbare radicală de aerodinamică, de introducerea şi eliminarea KERS, de revenirea la pneuri slick. Din păcate, spectacolul lipseşte în continuare, cel puţin în comparaţie cu luptele roată la roata din anii ‘70-’80.
Ce mi se pare însă şi mai grav este că ultimele propuneri tind să transforme Formula 1 într-un fel de WRC. Mă refer în primul rând la ideea celui de-al treilea monopost pilotat de Sebastien Loeb sau Valentino Rossi. Oricât de spectaculos pare la prima vedere, o astfel de situaţie ar crea confuzii pentru fani, mai ales ca cel mai probabil acest al treilea monopost nu ar câştiga puncte pentru echipă, ci ar puncta doar la impresia artistică.
Pentru a creşte în popularitate, Formula 1 trebuie să devină mai simplă. Mult mai simplă. Actuala structură a unui Mare Premiu este destul de complicată, cu trei sesiuni de antrenamente care nu au nicio importantă pentru fani; probabil că o singură sesiune ar fi suficientă. Calificările reprezintă din nou un punct sensibil, dar sistemul actual este infinit mai palpitant decât cel din trecut, când fiecare pilot avea un singur tur la dispoziţie pentru a demonstra ce poate.
Cât despre cursa, aici susţin ideea lui Montezemolo. O cursă de o oră şi jumătate – două ore este prea lungă, pe când cursele de MotoGP sunt pline de suspans şi pentru ca acestea durează numai 45 de minute.
Nu vroiam să închei într-o notă negativă, dar realitatea este că, deşi Formula 1 are nevoie de schimbare, interesele constructorilor vor împiedica probabil reformarea competiţiei în interesul fanilor.