De ce să investeşti bani în F1
Într-un articol din urmă cu o săptămână constatam că, în ciuda crizei economice, sponsorii aduc 553 de milioane de euro în Formula 1 în acest sezon, mai mult decât echipele (425 de milioane de euro) şi constructorii (188 de milioane de euro).
Motivele care determină companiile să investească în Formula 1 sunt legate, evident, de imagine, iar sondajul realizat de publicaţia spaniolă Marcă pe această temă este mai mult decât elocvent în acest sens. Aşadar, iată cum percep cititorii spanioli de Marca brandul Santander:
- 61% spun că brandul Santander este cunoscut în primul rând ca sponsor Ferrari (deşi banca sponsorizează şi McLaren din 2007)
- 91% cred că Santander a făcut posibilă sosirea lui Fernando Alonso la Ferrari
- 96% cred că sponsorizarea Ferrari este pozitivă pentru imaginea companiei.
Şi acum, procentele care demonstrează de ce Santander virează câteva zeci de milioane de euro anual în conturile Ferrari (cifrele neoficiale variază în intervalul 30-50 de milioane de euro anual):
- 65% intenţionează să-şi deschidă un cont la Santander, adică să devină clienţi ai băncii
- 70% se simt mândri să fie clienţii unei bănci care sponsorizează Ferrari
Santander este sponsor al echipei McLaren din 2007 şi sponsor al Scuderiei Ferrari din 2010.