O idee senzaţională implementată prost

McLaren a încercat şi a reuşit să ne prezinte o lansare neconvenţională pentru noul monopost MP4-26, ridicând astfel mingea la fileu pentru echipele rivale. Totuşi, pe cât de senzaţională a fost ideea, pe atât de prost a fost implementată.

Să vă explic de ce:

Pe site-ul oficial al echipei, lansarea a început cu câţiva tineri mergând în diverse locuri cu diverse componente ale monopostului în mână. La început nu am înţeles ce se întâmplă, credeam că este o nouă reclamă la Vodafone.

Ulterior, transmisiunea s-a mutat la Berlin, acolo unde patru mecanici McLaren împingeau de la spate monopostul MP4-26. De fapt, era vorba despre un sasiu, fără aripă faţă, fără părţile laterale ale caroseriei şi alte câteva componente. Prima reacţie a fost: Wow, este foarte tare! Nu am mai văzut aşa ceva până acum!

Şi totuşi, entuziasmul a scăzut imediat la cote minime.

Împingerea monopostului era acompaniată de pe margine de un frup de fani. Mircea a comparat imaginea cu o înmormântare şi nu cred că exagerează, mai ales că “plimbarea” a durat câteva minute bune. Deh, mecanicii erau cam lenţi.

Ideea de a monta diversele componente pe monopost în faţa fanilor a fost senzaţională. Repet, senzaţională. Din păcate, şi aici McLaren a reuşit performanţa s-o dea în bară. Pentru că degeaba realizezi un astfel de scenariu dacă monopostul pe care îl prezenţi în faţa presei are motorul şi sistemul de evacuare din… plastic.

mp4-26_plastic

Practic, lansarea monopostului nu a avut aproape nicio legătură cu realitatea. A fost un spectacol, regizat foarte probabil de Vodafone, din care nu am reţinut decât ca McLaren a introdus inovaţii la plăcile laterale ale caroseriei. Dar plasticul sistemului de evacuare vizibil de pe Lună a stricat tot farmecul unei lansări care putea fi foarte interesante.

Lansarea a fost mult mai spectaculoasa decât ce a făcut Ferrari si cu 10 clase peste lansările fără sare şi piper de la Valencia. Dar este penibil să sacrifici noul monopost în numele spectacolului.

Pentru cei care nu au văzut show-ul în direct, îl pot accesa mai jos:

Sezonul 2010 în câteva minute superbe

Site-ul oficial al Formulei 1 a publicat joi rezumatul oficial al sezonului 2010.

“Suntem în februarie şi am văzut deja zeci de rezumate”, vor spune unii dintre voi. Ei bine, vă garantez că nu aţi văzut niciun rezumat atât de profesionist realizat că acesta. Oricât de mult îl blamăm pe Bernie, trebuie să recunoaştem că a angajat o echipă de profesionişti care să editeze cursele.

Iar rezumatul este fabulos: începe cu imagini superbe din istoria Formulei 1 şi continuă cu cele mai importante evenimente ale sezonului 2010. Vă las plăcerea să-l descoperiţi singur.

Da, trebuie să vă faceţi cont pentru a-l vedea. Da, merită din plin.

Cu mulţumiri userului McLaren pentru pont.

10 comentarii

Etichete:

Inovaţia apare atunci când…

… eşti cu cuţitul la os. Cel puţin în Formula 1.

  • În 2009, Brawn GP a scris una dintre cele mai frumoase pagini din istoria Formulei 1, câştigând fără drept de apel cele două titluri mondiale după ce gigantul Honda a decis să părăsească Formula 1. Da, monopostul BGP001 era în mare parte realizat în momentul rupturii, însă Brawn&Co. au dus o luptă invizibilă publicului larg pentru a ajunge pe grila de start tocmai pentru că ştiau că inovaţiile noii maşini.
  • În 2010, Red Bull Racing a avut fără  niciun dubiu cel mai bun monopost. Motivul: dorinţa de a demonstra că nu trebuie să te numeşti Ferrari sau McLaren pentru a câştiga titlul mondial. Şi, bineînţeles, geniul lui Adrian Newey. Dar fără dorinţă şi determinare nu l-ar fi convins pe Newey să se alăture echipei.
  • În 2011, Renault surpinde paddockul cu un sistem de evacuare mai puţin obişnuit. Da, va fi copiat de toată lumea, potrivit lui Ross Brawn, dar asta e mai puţin relevant în contextul acestui articol. Renault a trecut prin schimbări majore în ceva mai mult de 12 luni: Genii Capital a cumpărat 75% din echipă, iar constructorul Lotus a achiziţionat un procent nespecificat. Atât Genii Capital, cât şi Lotus vor să obţină bani în urma acestor investiţii, iar banii vor veni numai prin rezultate. Într-un fel sau altul, Renault a fost obligată să încerce marea cu degetul. Un design obişnuit pentru R31 ar fi însemnat menţinerea în mediocritate.

De cealaltă parte a baricadei, Ferrari şi McLaren par să fi încremenit. Când regulamentul tehnic s-a schimbat din temelii pentru sezonul 2009, banii şi istoria nu au mai contat nici cât o ceapă degerată. Au trecut ani buni de când Ferrari nu a mai introdus o inovaţie pe monopost, iar F-duct celor de la McLaren din 2010 a fost anulat rapid de sistemul de evacuare al celor de la Red Bull.

Concluzia este în titlu. Cu o singură excepţie: Williams.

Paul di Resta, între merit şi şansă

Pe scurt, la cald, despre motivele pentru care Paul di Resta merită şi, respectiv, nu merită să concureze în Formula 1 pentru Force India în sezonul 2011.

Începem cu motivele pentru care merită un loc pe grila de start:

  • a avut un parcurs decent în sesiunile de antrenamente efectuate pentru echipa în 2010 şi a oferit feedback promiţător
  • a cucerit titlul în Campionatul German de Turisme, semn clar că nu este prezent întâmplător în sporturile cu motor
  • este mult mai promiţător decât Vitantonio Liuzzi, care nu a demonstrat aproape nimic în F1.

Continuăm cu motivele pentru care nu merită să fie în Formula 1:

  • Vitantonio Liuzzi avea contract valabil pentru 2011 şi, în condiţiile în care a refuzat rezilierea, Force India nu avea dreptul să-l dea afară. Aşteptaţi-vă un proces pe acest subiect.
  • Nico Hulkenberg merita mai mult această oportunitate decât el: are deja un an de experienţă în Formula 1, în care a obţinut un pole position pentru Williams atunci când nimeni nu se aştepta.

În concluzie, nu se poate trage o concluzie :) Depinde doar de scoţian să ne demonstreze că-şi merită locul pe grila de start prin rezultatele pe care le va obţine în 2011.

Pilot de Formula 1 pentru o zi

Odată cu schimbarea oficială a acţionariatului, Renault a adus câteva modificări şi în programul Feel it, prin care orice fan poate gusta pentru o zi din experienţa unui pilot de Formula 1.

Redenumit i-Race, programul se va desfăşura în continuare după acelaşi tipar: o zi pe circuitul Hungaroring unde poţi pilota diverse monoposturi din competiţii inferioare şi poţi fi copilot într-un tripost de Formula 1. Pe lângă toate astea, beneficiezi de un program de pregătire fizică şi analiza a performanţelor de pe circuit.

Dacă ai 5500 de euro şi nu ştii ce să faci cu ei, Renault i-Race este soluţia optimă pentru orice fan al Formulei 1. Dacă nu, va trebui să te mulţumeşti cu trailerul de mai jos:

Comenteaza

Etichete:

Vettel, independentul din Formula 1

Willi Weber, omul care a stat în umbra lui Michael Schumacher, a ieşit la rampă cu câteva declaraţii caracteristice, afirmând că Sebastian Vettel are nevoie de un manager pentru a câştiga bani datorită popularităţii de care se bucură. Şi totuşi, iată ce a obţinut germanul în Formula 1 fără să aibă sprijinul unui manager:

  • a fost capabil să-şi demonstreze talentul la momentul potrivit: amintiţi-vă de debutul pentru BMW-Sauber din Marele Premiu al Statelor Unite din 2007
  • şi-a văzut de treaba şi, după un singur an la Toro Rosso, a ajuns la Red Bull Racing
  • a devenit campion mondial la numai 23 de ani, reuşind să-i învingă în lupta pentru titlu pe Fernando Alonso, Lewis Hamilton sau Jenson Button, care deţin împreună patru trofee
  • a fost capabil să-şi gestioneze singur contractele semnate cu Toro Rosso şi Red Bull
  • s-a concentrat exclusiv pe curse, acesta fiind şi unul dintre secretele succesului sau

Ce s-ar întâmpla dacă ar avea manager?

Ar câştiga mai mulţi bani, pentru că managerul i-ar face rost de câteva contracte de sponsorizare. În acelaşi timp, ar acorda mai puţină atenţie curselor, pentru a investiga anumite oportunităţi de a face bani în afara Formulei 1. Ulterior, scăderea puterii de concentrare i-ar putea afecta performanţele.

Ce ar câştiga Weber dacă ar fi managerul lui Vettel?

În Formula 1, contractele sunt super-secretizate, aşa că vă voi da un exemplu din fotbal: Manchester United a plătit 9 milioane de euro pentru un portughez. Comisionul impresarului a fost de 3.6 milioane de euro, adică 40%.

Concluzia?

Nu Vettel are nevoie de Weber. Weber are nevoie de Vettel.

10 comentarii

Etichete:

Sezonul decisiv pentru Massa

2011 va fi un sezon foarte important pentru viitorul lui Felipe Massa la Scuderia Ferrari. Dacă în 2006 a avut o scuză pentru că era coechipierul lui Michael Schumacher, iar Kimi Raikkonen era prea “rece” pentru a se impune ca pilot numărul 1 în perioada 2007-2009, lucrurile s-au schimbat radical odată cu sosirea la echipă a lui Fernando Alonso.

Având la bord experienta celor două titluri mondiale cu Renault şi statutul de pilot numărul 1 pe tot parcursul carierei (cu excepţia Minardi 2001 şi McLaren 2007), spaniolul nu a avut nicio emoţie în a se impune imediat în inimile celor de la Ferrari, în ciuda anilor pe care Massa îi avea în spate la Căluţul Cabrat.

Consecinţa? Massa a avut parte de un sezon modest, în care a fost surclasat constant de Alonso, cu excepţia cursei din Germania care avea să schimbe inclusiv regulamentul sportiv. Chiar dacă pneurile au jucat un rol important în ecuaţie, brazilianul a fost mai degrabă doborât moral de Alonso, iar modul în care va reacţiona în acest an va conta decisiv în decizia celor de la Ferrari de a-i prelungi sau nu contractul.

Pentru că, nu mai este un secret pentru nimeni, Ferrari nu-i va prelungi contractul în cazul în care colaborarea dintre cei doi piloţi va decurge în felul următor:

alonso_massa

Foto via @CobraOnly

Lotus vs. Lotus. Episodul 2

Războiul complet inutil dintre Lotus şi Lotus a avut parte joi de un nou episod penibil, care nu demonstrează nimic altceva decât că ambele echipe care utilizează acest nume în Formula 1 au orgolii exagerat de mari.

Mai întâi, Lotus Renault GP, adică echipa care din 2002 este cunoscută drept Renault, a prezentat culorile cu care va concura în sezonul 2011. Vorbim despre negru şi auriu, culorile tradiţionale ale legendarei echipe Lotus. Evident, noua paletă de culori include şi sigla Lotus, care pe nasul monopostului va arăta aşa:

lotus_renault_gp

În aceeaşi zi, rivalii de la Team Lotus, adică echipa care a debutat în Formula 1 în 2010 ca Lotus Racing, a lansat pe internet un clip viral în care prezintă procesul de rebranding al fabricii de la Norfolk. Cu alte cuvinte, mesajul este “noi suntem Lotus, nu aia de la Enstone”:

Iar logo-ul echipei pentru anul viitor arata cam aşa:

team_lotus

Recunosc că nu mai am vederea la fel de bună ca acum nişte ani, dar singura diferenţă pe care o văd în cele două logo-uri este numele trecut jos: la unii e Lotus, la alţii Team Lotus. Ah, da, şi felicitări celui care a decis să folosească alt font.

Teoretic, dreptatea e de partea celor de la Lotus Renault GP. Ceea ce se întâmpla însă în practică depăşeşte orice imaginaţie: presa internaţională continuă să numească echipa Renault, iar fanii sunt de partea echipei lui Tony Fernandes. Dacă nu mă credeţi este suficient să intraţi pe paginile de Facebook ale celor două echipe. La Team Lotus (75103 fani) curg încurajările pentru echipă, iar la Lotus Renault GP (4286 fani) apar mesaje de tipul “Asta nu este echipa Lotus. Echipa Lotus a murit în 1994″.

Aştept cu deosebit interes dezgust episodul 3. Probabil la Valencia.

Miki dispare, pasiunea reapare

Formula 1 fără Miki Alexandrescu părea ceva de neconceput până acum câteva luni. Prezent la datorie pentru a ne determina să ne uităm pe internet la streamul BBC sau cu televizorul pe Mute, Miki Alexandrescu a fost responsabil cu comentariul curselor de Formula 1 atât la ProTV, cât şi la TVR. Nu însă şi la DigiSport, acolo unde oamenii au realizat incompatibilitatea dintre Miki şi F1.

Am vrut să scriu câteva cuvinte despre motivele pentru care ar trebui să ne bucurăm pentru această decizie, însă Dpp, unul dintre cititorii fideli de Automarket, a explicat atât de bine situaţia, încât îi dau cuvântul:

“Cine o să ne mai povestească despre praful neşters din casa lui Kubica sau despre prietenii săi Montoya, Schumacher şi Fernando? Cine o să-şi mai dea cu părerea despre viraje şi ce înseamnă a fi pilot, în special în prezenţa unui pilot? Cine o să mai saliveze în direct la prietena lui Button sau Hamilton? Cine o să mai comenteze peste team radio? Cine o să mai comenteze reluările de parcă ar fi live? Cine o să mai încurce piloţii între ei? Cine o să le mai pocească numele? Personal, sper că nimeni. Mi-au ajuns atâţia ani cu Miki şi Viki.”

Orice alt comentariu este de prisos.

Pune-i la treaba pe Hamilton şi Button!

McLaren este una dintre cele mai deschise echipe atunci când vine vorba despre realizarea unor materiale speciale pentru fanii Formulei 1. Clipuri video precum cele în care Lewis Hamilton şi Jenson Button asamblează un monopost McLaren de la zero sau discută despre unul dintre monoposturile cu care Ayrton Senna a scris istorie în Formula 1 s-au bucurat de o popularitate foarte mare.

Cei doi campioni mondiali vor realiza în curând un material asemănător pentru emisiunea Mobil 1 The Grid, care este difuzată în România de postul Sport Klub. Eu unul aş vrea să-i văd pe cei doi întrecându-se în două probe, alese în funcţie de pasiunile şi abilităţile fiecăruia. De exemplu, ar fi interesant să vedem dacă Hamilton este capabil să ţină pasul cu Button la un triatlon sau dacă Button este capabil să piloteze la fel de agresiv ca Hamilton o maşină puternică.

Dacă aveţi idei de subiecte pentru o astfel de emisiune nu ezitaţi le împărtăşiţi cu noi în secţiunea de comentarii. Cine ştie, poate cei de la Mobil 1 care se ocupă de emisiune aruncă o privire şi spre acest blog şi capătă o idee frumoasă de la voi.