F1 Champ 2011: O experienţă unică

Numai 24 de ore ne mai despart de startul F1 Champ 2011, singurul manager de Formula 1 de pe internetul românesc.

Aşa cum v-am promis şi până acum, în ediţia din acest an sistemul de joc va rămâne în mare parte neschimbat, însă avem câteva noutăţi majore din două puncte de vedere:

  • PREMIILE: În fiecare dintre cele patru ediţii de până acum, Automarket a trimis marele câştigător într-o excursie la cursa de Formula 1 de la Budapesta sau Istanbul. De altfel, acestea sunt şi cele mai apropiate din punct de vedere geografic

În 2011, cel mai bun manager din F1 Champ va avea parte de o experienţă unică. Lăsăm deoparte contrastele euro-musulmane din Turcia şi forinţii din Ungaria şi te trimitem pe unul dintre cele mai frumoase, clasice şi apreciate circuite din calendarul Formulei 1. Iar aventura ta va include şi un bonus, o experienţă unică pe circuit la care spectatorii obişnuiţi doar visează.

  • DESEMNAREA MARELUI CÂŞTIGĂTOR Sistemul de determinare a marelui câştigător se schimbă radical în această ediţie, întrucât acesta va fi stabilit în cadrul unei Etape Finale. Marea noutate este că în Etapa Finală nu vor participa toţi concurenţii, ci numai cei care obţin rezultate bune pe parcursul sezonului 2011. Etapa Finală este corespunzătoare ultimei etape a sezonului, respectiv Marele Premiu al Braziliei.

Atât pentru moment. Restul detaliilor le veţi afla miercuri, 16 martie, zi în care încep înscrierile în F1 Champ 2011.

Lecţia de management

În istoria Formulei 1 au existat câteva echipe care au avut rezultate meteorice: au obţinut în mod surprinzător titluri mondiale, pentru ca în decursul a numai câţiva ani să redevină simple echipe în pluton. Şi asta în cazul în care nu s-au desfiinţat. Exemple avem destule: BRM (1962), Vanwall (1958) sau Cooper (1959, 1960).

Întrucât abia a obţinut primul său titlu mondial al constructorilor, Red Bull Racing este predispusă de asemenea la un astfel de risc. Poate că acesta este şi motivul pentru care austriecii îşi asigură viitorul pe termen lung prin noile contracte pe care le-au semnat recent: Sebastian Vettel, Adrian Newey şi alţi aproximativ 50 de angajaţi de top şi-au prelungit contractele până la sfârşitul sezonului 2014, asigurând astfel o continuitate esenţială pentru succesul afacerii.

Cu siguranţă, Dietrich Mateschitz ştie ce face şi ştie că are nevoie de o echipă unită şi competentă. În numai şase ani de Formula 1, a realizat că nu contează numai numele pilotului şi al directorului tehnic, ci numele unor oameni care formează un grup puternic. Pentru că, să fim serioşi, monopostul RB7 este desenat şi construit de mulţi ingineri care rămân în anonimat.

Un alt mod în care îţi poţi da seama despre ambiţiile pe care le are Red Bull este una dintre declaraţiile acordate de şeful Christian Horner cu ocazia oficializării noului contract al lui Vettel: “Alonso şi Hamilton sunt amândoi sub contract pe termen lung”. Ceea ce înseamnă, nici mai mult, nici mai puţin, că Red Bull Racing gândeşte în stil mare şi analizează toate oportunităţile pe care le are în privinţa liniei de piloţi. Chiar dacă potenţialii piloţi concurează pentru Ferrari şi McLaren, cele mai titrate echipe din istoria Formulei 1.

Acum şase ani, când a cumpărat echipa Jaguar de la Ford, Mateschitz a fost privit ca o curiozitate a Formulei 1. O echipă patronată de boss-ul unei băuturi energizante părea mai degrabă o glumă într-o lume dominată de constructori precum Ferrari, McLaren, Renault sau Toyota, iar primii ani au fost dificili. Iată însă că prin muncă, pasiune, cu oamenii potriviţi şi, evident, cu mulţi, mulţi bani Red Bull Racing a devenit cea mai bună echipă din Formula 1. Depinde doar de ei să rămână în top, însă la modul în care gestionează echipa cred că Ferrari & Co. nu au parte de nopţi prea liniştite.

F1 Champ 2011: Avem medalii!

Atunci când v-am prezentat primele informaţii despre ediţia 2011 a managerului F1 Champ v-am promis că am ascultat multe dintre propunerile venite de la voi.

A venit momentul să dezvăluim o mică parte din ce va însemna F1 Champ 2011, iar pentru “emisiunea” din acest weekend am ales premiile de etapă.

Dacă nu mă înşeală memoria, timp de aproape doi ani am fost asaltaţi cu solicitarea ca premiile de etapa să includă medalii, pentru a avea o amintire plăcută despre performanţele obţinute în singurul manager de Formula 1 din România. Şi, de ce nu, câţiva dintre voi vreţi să faceţi o diferenţiere clară între numeroasele victorii de etapa obţinute pe parcursul celor patru ani de concurs. Astăzi vă putem confirma oficial că am cedat presiunilor.

Aşadar, fără alte cuvinte inutile, iată ce va câştiga, printre altele, cel mai bun manager în Marele Premiu al Australiei:

f1champ_medalie_small

Înscrierile în F1 Champ 2011 vor începe în 14 martie. Data iniţială de 28 februarie a fost amânată din cauza anularii primei etape a sezonului din Bahrain.

Ploaia artificială din Formula 1

Într-o perioadă relativ lipsită de evenimente majore după anularea cursei din Bahrain, Bernie Ecclestone îşi încearcă din nou norocul cu o propunere aparent fantezistă pentru îmbunătăţirea spectacolului din Formula 1: stropirea artificială a circuitelor în timpul curselor, pentru a simula un Mare Premiu desfăşurat pe ploaie.

După sistemul de punctare pe bază de medalii şi ideea năstruşnică de a crea scurtături pe circuit, noua propunere pare să fie, cel puţin la prima vedere, un pic mai realistă. Motivul nu este legat neapărat de ideea în sine, ci de o realitate cât se poate de clară: toate cursele pe ploaie sunt spectaculoase.

Aici intervine însă adevărata problemă: stropirea circuitelor prin sisteme de irigaţii ar transforma cursele în ceva artificial, adică exact ceea ce fanii Formulei 1 vor să evite. Practic, ideea asta este bună doar dacă o privim strict din punct de vedere al spectacolului, fără să ne gândim cum este ea implementată.

Iar dacă vă întrebaţi ce şanse de reuşită are propunerea lui Ecclestone, eu cred că sunt mult mai mari decât cele cu medaliile sau scurtăturile. Asta pentru că Pirelli s-a grăbit să sprijine ideea (oarecum logic, într-o cursă pe ploaie se vorbeşte mai mult despre pneuri), iar singurul element care lipseşte din ecuaţie este un circuit care să dorească să monteze un sistem de irigaţie. Probabil că niciun circuit din Europa nu se gândeşte la aşa ceva, dar băieţii din Abu Dhabi vor dori cu siguranţă să fie din nou primii la ceva… Prin urmare, eu zic să vă aşteptaţi cât de curând la un anunţ din partea lor pentru cursa din 2012…

Automarket F1 este şi pe Facebook

Una dintre noutăţile pe care Automarket le-a pregătit pentru sezonul 2011 al Formulei 1 este o pagină dedicată pe Facebook.

Este, dacă vreţi, un pas natural în dezvoltarea secţiunii de Formula 1, având în vedere că peste 2.500.000 de romani au cont pe această reţea de socializare, mulţi dintre aceştia fiind pasionaţi de luptele din Marele Circ. Acesta este şi motivul pentru care nu cred că are rost să explic ce este Facebook, aşa că voi trece direct la ceea ce contează. Mai exact, iată de ce merită să daţi Like paginii de Facebook:

  • veţi vedea fotografii inedite, publicate exclusiv pe Facebook
  • veţi putea participa la concursuri interactive despre istoria Formulei 1 – fără premii, dar cu recunoştinţa celorlalţi fani pentru perspicacitate
  • veţi afla informaţii în premieră şi statistici inedite despre F1 Champ, singurul manager de Formula 1 de pe internetul românesc
  • veţi fi permanent la curent cu cele mai importante evenimente din lumea Formulei 1
  • veţi afla lucruri inedite despre Formula 1 prin intermediul feature-urilor şi analizelor publicate pe site

Şi multe altele care vor veni pe parcurs, pe măsură ce decoram pagina. Totul aici.

Când pasiunea depăşeşte limitele imaginaţiei

Cred că Formula 1 tocmai şi-a descoperit cel mai mare fan al său din toate timpurile. Îl cheamă Michel şi este un brazilian care, după ce a divorţat în 2002, a luat decizia de a-şi decora întreaga casă în stilul… Formulei 1. Nouă ani mai târziu, brazilianul a hotărât să împărtăşească cu întreaga lume rezultatul muncii sale, care pe mine m-a lăsat fără cuvinte:

Privind la ce are băiatul ăsta prin casă, îmi dau seama că macheta mea cu Kimi Raikkonen la volanul unui monopost Ferrari din 2007 este doar o picătură într-un ocean…

Povestea completă şi mult mai multe fotografii aici.

Formula 1, incompatibilă cu Bahrain

Marele Premiu al statului Bahrain trebuie anulat. Chiar dacă două săptămâni suplimentare până la prima cursă nu face plăcere niciunui fan al Formulei 1, securitatea piloţilor, mecanicilor şi inginerilor este mult mai importantă despre orice altceva. Iar ceea ce se întâmpla în aceste zile în micul stat arab îţi oferă orice, numai un sentiment de siguranţă nu.

Editorialul publicat joi seară de jurnalistul Nicholas Kristof de la The New York Times este mai mult decât edificator în acest sens: cel puţin patru morţi şi peste 200 de răniţi în urma confruntărilor dintre populaţie şi autorităţi.

Pe lângă asta, jurnaliştii de la posturile generaliste de ştiri, dar şi cei sportivi au avut numeroase neplăceri: cei care au vrut să ajungă în Bahrain au fost opriţi la aeroport, iar cei care au vrut să plece acasă au fost de asemenea opriţi. Unul dintre jurnaliştii de la BBC a fost obligat să predea telefonul mobil autorităţilor locale drept condiţie pentru a putea pleca acasă, în timp ce echipajul teleziunii japoneze Fuji TV care acoperea cursa de GP2 Asia a rămas blocat pe aeroport mai multe ore.

Iar lucrurile nu se opresc aici. Acelaşi Nicholas Kristof a anunţat vineri pe Twitter că liderii opoziţiei din Bahrain pregătesc un marş de amploare pentru a prelua controlul asupra pieţei pe care au fost obligaţi prin violenţă să o părăsească joi seara. Prin urmare, şansele ca lucrurile să se calmeze până miercuri sunt minime.

Singura soluţie? Anularea cursei. Sincer vă spun, mie îmi place mult mai mult Marele Premiu al Australiei ca start al sezonului, datorită atmosferei create de fani.

Totuşi, nu sunt de acord cu cei care acuză în stânga şi dreapta orientarea Formulei 1 spre Orientul Mijlociu. Este adevărat că această regiune a globului este fierbinte în această perioadă, dar asta nu înseamnă că astfel de evenimente nu pot avea loc şi în Europa. Nu cu mult timp în urmă, grecii aruncau cu cocktail-uri Molotov în plin centrul Atenei, iar francezii incendiau maşini în cadrul  protestelor de amploare împotriva creşterii preţului la carburanţi. Aşa că nu ar trebui să ne mirăm dacă într-o zi Ecclestone va anula o cursă de pe Bătrânul Continent.

7 comentarii

Etichete:

F1 Champ 2011: Surprize, surprize

Cu exact trei luni în urmă v-am solicitat opinia despre îmbunătăţirile pe care le putem aduce managerului F1 Champ pentru sezonul 2011. Am citit, am analizat, am alcătuit o listă scurtă de priorităţi şi am luat decizii.

Acum a venit momentul să vă oferim primele informaţii despre F1 Champ 2011 şi mă bucur să vă spun că am ascultat o mare parte dintre sugestiile voastre. Pe scurt, cu buline:

  • premiile din clasamentul general sunt pur şi simplu superbe. Nu pot intra în detalii, însă vă asigur că F1 Champ nu a avut niciodată premii finale atât de frumoase. Şi nu numai pentru marele câştigător, ca până anul trecut, ci şi pentru următorii doi clasaţi
  • premiile din clasamentul de etapă respectă, printre altele, o dorinţă exprimată de numeroşi participanţi în ultimii ani. Cine ştie, cunoaşte
  • înscrierile în noua ediţie a managerului vor începe în 28 februarie, cu două săptămâni înainte de prima cursă (cu voia arabilor din Bahrain)

Atât pentru început. Mai multe detalii veţi afla la momentul potrivit. Cert este că a cincea ediţie a managerului F1 Champ se anunţă cea mai spectaculoasă din istorie.

Recuperare rapidă, Kubica!

Echipele ne-au demonstrat de multe ori că nu sunt capabile să se unească nici măcar atunci când au interese comune. Tocmai de aceea, surpriza pe care au pregătit-o toate cele 11 echipe prezente la Jerez pentru o nouă sesiune de teste a fost cu atât mai mare.

Astfel, toate echipele au lipit pe monoposturi câte un sticker cu un mesaj în poloneză pentru Robert Kubica. “Szybkiego powrotu do zdrowia Robert!”. Adică “Recuperare rapidă, Robert”. Ceea ce îi dorim şi noi.

Kubica_recuperare_rapida

Când dragostea pentru raliuri aproape ucide

Accidentul suferit duminică de Robert Kubica în timpul unui raliu cvasi-anonim din Italia a readus în discuţie o polemică care datează de ani buni în Formula 1: este sau nu este corect că piloţii din Formula 1 să aibă dreptul de a concura în alte competiţii?

Cei mai mulţi dintre voi şi-au exprimat deja opiniile radicale împotriva acestui concept în comentariile articolului de duminică, însă cred că, cel puţin parţial, greşiţi. Chiar dacă nimic nu s-ar fi întâmplat dacă Robert nu s-ar fi urcat la volanul acelui Skoda Fabia, hai să vedem împreună faptele şi din alte unghiuri:

  • Fără îndoială, raliurile reprezintă marea pasiune a lui Kubica, iar polonezul se gândea chiar la o carieră în WRC după retragerea din Formula 1. Pur şi simplu nu poate sta departe de raliuri, este un fel de dependenţă, un fel de drog, elemente caracteristice multor piloţi. A spus asta de foarte multe ori, ultima oară cu numai patru zile înainte de accident. “Acum mă pot bucura de raliuri pentru că pot pilota fără să mă concentrez pe rezultat, ci doar pe distracţie. Probabil ar fi diferit dacă aş deveni pilot profesionist, dar nu exclud posibilitatea să facă această schimbare în viitor. În raliuri poţi fi competitiv indiferent de vârstă şi asta îmi oferă timp înainte de a lua o decizie”.
  • Cei care acuză Renault că i-au permis polonezului să concureze în raliuri trebuie să înţeleagă un lucru: atunci când Renault l-a vrut la echipa pentru sezonul 2010, polonezul a insistat că va semna contractul doar dacă înţelegerea va include o clauză prin care să poată concura în raliuri. Cei de la Renault au fost cu mâinile legate, Kubica era în acel moment printre cei mai buni piloţi liberi de contract, practic nu au avut de ales. Kubica era elementul cheie pentru progresul echipei.
  • Ferrari şi McLaren interzic cu desăvârşire piloţilor să participe în competiţii non-F1, dar nu uitaţi că vorbim de cele mai importante echipe din Formula 1. Un pilot nu va refuza niciodată Ferrari sau McLaren doar pentru că nu poate concura în alte competiţii. Cu excepţia cazului în care numele pilotului este Kimi Raikkonen. Chiar şi aşa, Massa concurează în karting în luna noiembrie, alături de Michael Schumacher sau Rubens Barrichello. E adevărat, cu riscuri mult mai puţine.
  • Accidente dramatice pot avea loc oricând, în orice competiţie, chiar şi pe un drum public în timp ce te duci la un film. Cu toţii ştim accidentul prin care a trecut Kubica în 2007 la Montreal, însă puţini ştiu că polonezul a avut parte de un accident de maşină ca pasager pe un drum public în 2003. De atunci, el are în umărul drept câteva şuruburi de titan.
  • Vreţi să ştiţi motivul pentru care Kubica a concurat în Raliul Andorei? După imposibilitatea de a concura în Raliul Monte Carlo, Kubica a insistat în faţa celor de la Renault să ia startul într-un raliu. Cunoscând pasiunea sa pentru raliuri, Renault a acceptat şi i-a permis chiar să concureze cu o maşină non-Renault într-un raliu anonim din Italia.
  • Ca orice pilot, Kubica ştia la ce riscuri se expune, la fel de bine cum ştia şi Renault. Dar uneori dragostea poate fi oarbă. Sunt curios însă dacă Kubica ştia cum arăta traseul primei probe speciale din raliu. Pentru că, trebuie să recunoaştem, imaginile de mai jos, sunt puţin horror: