Un nou început pentru Marinescu
Anunţul potrivit căruia Mihai Marinescu va concura în acest an în competiţia Formula Renault 3.5 a constituit, pentru mine, o mare surpriză.
După liniştea care a marcat primele trei luni ale anului, mă aşteptam ca el să renunţe la sporturile cu motor, să se concentreze pe proiectul simulatorului pe care îl are în Braşov la Formula Pub şi, eventual, să încerce să ajungă în Formula 1 din postura de inginer pe baza cunoştinţelor acumulate la celebra Universitate Delft din Olanda.
Această ipoteză era cu atât mai probabilă cu cât Formula 2, competiţia cea mai accesibilă şi mai apropiată la nivel teoretic de Formula 1, şi-a închis porţile, iar accesul în GP2 este puternic restricţionat din cauza costurilor care se apropie sau chiar depăşesc pragul de un milion de euro.
Iată însă că pilotul nostru face o nouă încercare în Formula Renault 3.5, competiţia în care a mai participat fără succes şi în 2009, înainte de aventura de trei ani în Formula 2. Este, poate, o dovadă a determinării şi a pasiunii pe care Marinescu o are pentru această meserie care, pe lângă costurile foarte mari, i-a adus şi câteva satisfacţii majore.
Nu cred că mai avem motive să sperăm că braşoveanul va ajunge în Formula 1, şi asta din mai multe motive:
- nu are bani: Max Chilton plăteşte 11 milioane de euro pe an pentru a concura la codaşa Marussia
- nu are rezultate care să determine o echipă să-l angajeze: trei victorii în trei sezoane de Formula 2 este prea puţin, iar campionul Formulei 2 de anul trecut, Luciano Bacheta, a ajuns în… Auto GP
- are 24 de ani, o vârstă la care trebuia deja să fie în al doilea sau al treilea sezon de GP2
Cu toate acestea, prezenţa lui Marinescu în Formula Renault 3.5 trebuie să ne bucure, la fel cum ne bucură şi campaniile lui Robert Vişoiu în GP3 şi AutoGP, pentru că acesta este unul dintre puţinele moduri în care România se promovează pozitiv în lume.
Prin urmare, să-i ţinem pumnii!
PS: Miercuri veţi putea citi pe Automarket o avancronică a noului sezon de Formula Renault 3.5, în care vă vom explica inclusiv formatul competiţiei transmise în acest an de postul de televiune Eurosport.
April 4th, 2013 la 8:36 am
Pai aparitia lui Marinescu la startul FR3.5 e o surpriza pentru tine pentru ca n-ai urmarit sesiunile de teste. Esti cumva si tu un specialist marca Antal Putinica care are impresia ca nu merita sa pierzi timpul cu testele seriilor de suport?
Si daca te-ai fi uitat la teste ai fi observat probabil si faptul ca la echipa Zeta a testat si Nick Yelloly, reusind cei mai rapizi timpi pentru noua echipa. Daca motivul prezentei lui Marinescu il deducem… ce cauta acolo Yelloly, care e pilot oficial Carlin in GP3? Simplu: Zeta avea nevoie de un pilot care sa dezvolte putin masina, asa ca au apelat la Nick: “prietene, ajuta-ne putin… da-ne o directie… fa si tu putin setup.”. Deal. S-a dus Yelloly sa puna masina pe roate. Stim (sau ar trebui sa stim) ca FR3.5 nu e o monomarca. Echipele isi reconstruiesc anumite componente. De la design la produs final. Cu teste de aerodinamica si tot restul. Din acest motiv era nevoie de un pilot care sa poata puna umarul la dezvoltarea masinii: adica Yelloly. Marinescu, cu toate cunostintele sale de inginer auto-didact, nu a reusit sa isi asume rolul asta. S-au n-a avut Zeta incredere sa i-l ofere… asta s-a vazut si in timpii net inferiori lui Yelloly (care e, de altfel, foarte bun). Poate Mihai infloreste pe parcurs, desi ma indoiesc ca va termina vreo cursa in primii 10. Despre Visoiu, insa… hmm… aia e cu totul alta poveste. De la el astept mai multe. Si anul asta si in anii viitori! By the way, locul 3 in prima cursa de AutoGP nu merita un articol pe blogul asta? Si se mai pregateste unul mic si bun, cu buget si talent…
Pentru conformitate in povestea cu Yelloly (nu ca as avea nevoie sa ma justific fata de voi in vreun fel… da’ sunt multi carcotasi): http://www.autosport.com/news/report.php/id/105915
ultimul aliniat
April 4th, 2013 la 10:00 am
Multumesc pentru informatiile interesante. Este adevarat, nu am acordat o atentie foarte mare testelor din Formula Renault 3.5 de la inceputul lunii martie, dar in acelasi timp cred ca ar fi fost normal ca participarea lui Marinescu sa fie promovata intr-un fel sau altul de cei care se ocupa de cariera lui. Mai exact, nu a existat niciun comunicat de presa pe acest subiect, sau cel putin nu l-am primit eu.
Despre performanta lui Visoiu din AutoGP am scris articol pe site: http://www.automarket.ro/stiri/robert-visoiu-a-terminat-pe-trei-si-sase-cursele-de-debut-din-autogp-50342.html
Cine este cel mic, bun si cu buget?
April 4th, 2013 la 10:49 am
Nu pot decat sa salut oameni precum domnul Petre, adevarati fani ai motorsportului. Am tot citit in ultimele zile fel de fel de articole cu privire la revenirea lui Mihai Marinescu in FR 35. Nimeni nu spune insa ca Mihai a facut in compromis – a preferat sa concureze pentru cea mai slaba echipa din competitie in loc sa piarda un an. Nu suntem in masura sa il judecat, insa, cu siguranta, nu asa se face performanta in motorsportul modern. Traiesc cu impresia ca, cu chiu cu vai, a adunat bugetul necesar sa participe, dar imi este teama ca nu apuca nici jumatatea sezonului daca nu va avea rezultate. Legat de celalt subiect abordat de Petre – Robert Visoiu. Din pacate pentru noi este singurul pilot roman care merge la cel mai inalt nivel. Sa speram ca o sa apara in scurt timp si el mic, bun si cu buget….
April 4th, 2013 la 11:14 am
Respectele mele, Gicguta si Daniel! Sunt de acord cu faptul ca nu au existat probabil surse de informare referitor la Mihai, dar pana la urma asa cum alti piloti pot sa-si gestioneze coerent imaginea, nu vad de ce el n-o face. Ma rog… asta e bucataria lor interna. Achiesez din pacate la ce spune Gicuta. Greu de crezut ca un astfel de compromis poate sa il aduca pe Mihai acolo unde il asteptam. Totusi, e ceva…
Robert Visoiu ar putea “exploda” anul asta si sunt convins ca va uimi pe multi. Daca n-o face, oricum e tanar si poate sa arate multe si in continuare. Despre “cel mic, bun si cu buget”… haideti sa-l mai asteptam putin si va veni. Nu-s asa multi kartisti romani de valoare incat sa nu avem habar cine ar putea fi el.
April 8th, 2013 la 3:13 pm
Daniel, esti usor in eroare in acest articol.
a. F2 nu este cea mai apropiata de F1 decat prin prisma numelui. Tehnic, Renault de 3,5 l este mult mai aproape de F1, este, poate, si peste GP2.
b. la 24 de ani nu trebuie sa fii in GP2 de 2 ani ca sa ajungi in F1. Frinjs este in F1 fara nici un sezon in GP2.
In rest sunt de acord, nu prea poate ajunge in F1, motivul orincipal fiind banii. Apropo, Chilton nu da 11 milioane la echipa ci a cumparat echipa cu totul (Chilron Senior, care a cumparat si Carlin si RML din WTCC)
@petre – citeste regulamentul, public, al WSbR si o sa vezi ca e monomarca si ca e interzisa utilizarea altor componente decat cele furnizate de organizatie, deci tot esafodajul tau cade si dovedeste si necunoastere in ceea ce priveste motorsportul.
Yelloly a facut testul pentru ca Zeta vroia sa-si evaluze echipa in primul test al anului (echipa debutanta, trebuiau sa stie unde sunt), nu o putea face cu un pilot debutant si a apelat la unul care a facut sezonul trecut. Ai aruncat, din necunoastere, o noua ipoteza falsa, S-au convins ca se poate progresa si cu Marinescu si nu au mai apelat la “experti”, la Monza chiar au adus un necunoscut, platitor.
Demonstratie facuta si de Mihai Marinescu pe pista, la Monza, unde a venit de doua ori in top10, unde nu-i dadeai nici o sansa. QED. Si satul de “sa moara capra vecinului”, gen “petre” si “gicuta”.
RIP Radu Grozea, senior al motorsportului romanesc.
April 8th, 2013 la 5:17 pm
@gheorghe: Exact acesta este motivul pentru care am spus ca F2 era la nivel teoretic cea mai apropiata de F1, nu si la nivel practic.
Din cate stiu, informatiile despre cumpararea Marussia de catre familia Chilton au fost infirmate de catre echipa. Ceea ce, sigur, nu inseamna neaparat ca zvonurile nu sunt reale