Un regulament pentru 2013

Formula 1 ne pregateste o noua modificare de regulament. Nu pot decat sa spun ca sunt dezamagit ca echipele nu au inteles nici pana in prezent ca stabilitatea regulamentului este esentiala pentru prosperitatea competitiei. Lucru evidentiat, pentru a doua oara in ultimele doua luni, si de constructorul german Volkswagen.

Sa o luam pe rand si sa vedem ce ne asteapta chiar in sezonul care va incepe peste doua luni:

  • o noua schimbare a sistemului de punctare: Asa cum am explicat la momentul respectiv, noul sistem de punctare este practic identic cu cel de pana in 2009. Probabil pilotul clasat pe locul 2 va primi mai putine puncte (se vorbeste despre 18) pentru ca victoria sa capete o importanta mai mare. Cat despre punctele pentru fastest lap, cred ca aceasta ar fi binevenite, insa ar trebui introduse in 2013. Vedeti mai tarziu de ce.
  • numar obligatoriu de intrari la boxe: Cred ca deja se exagereaza cu o astfel de propunere. In prezent, pilotii sunt obligati sa faca cel putin un pitstop, pentru ca trebuie sa utilizeze ambele tipuri de pneuri disponibile pe parcursul unei curse. Cred ca introducerea unui numar minim obligatoriu de doua sau trei opriri ar dauna spectacolului, pentru ca cel putin acum nu stim exact daca pilotii opteaza pentru una sau doua opriri.
  • tipuri de pneuri: Aici cred ca lucrurile sunt mult mai simple. Bridgestone se retrage la finalul anului anului, iar cea mai buna solutie este deschiderea unui nou razboi al pneurilor intre mai multi producatori. Asta ar dinamiza competitia, asa cum s-a intamplat in cazul Michelin – Bridgestone.
  • sistemul KERS: Introdus in 2009, abandonat in 2010 si reintrodus in 2011. Intelege cineva ceva? Eu unul nu vad niciun motiv pentru reintroducerea sistemului pentru simplul motiv ca acesta nu a imbunatatit semnificativ spectacolul. Iar daca toate echipele il vor folosi, efectul final va fi egal cu zero.

Schimbarile au rolul de a improspata competitia, insa din punctul meu de vedere solutie este relativ simpla: Acordul Concorde expira in 2012. FIA va introduce in 2013 un nou motor, de preferinta mult mai ecologic. Bun, atunci hai sa introducem toate schimbarile in 2013 si sa impunem mentinerea regulamentului pentru cel putin 5 ani. Poate ca atunci constructorii vor reveni in F1, iar fanii nu vor mai fi bulversati de toate aceste schimbari de regulament impuse peste noapte.

Voi ce parere aveti despre schimbarile periodice si, de multe ori, haotice ale regulamentului?

43 comentarii la “Un regulament pentru 2013”

  1. marian0904 spune

    Ar fi bine sa existe perioade de stabilitate (minim 3 ani), iar modificarile majore (cu/fara realimentari, cu/fara KERS, specificatii de motoare etc) sa se faca la anumite perioade, numai dupa discutii/negocieri intre parti (echipe, FIA si Bernie). Dupa mine KERS poate fi implementat intr-o politica de micsorare a consumului si, daca va avea putere mai mare, chiar de marire a spectacolului. A fost evidenta lipsa de pregatire a introducerii KERS in 2009, echipele “fara” fiind avantajate. In plus, tehnologia ar putea fi aplicata la masinile de serie.

  2. unckle spune

    Nu cred ca un nou razboi al Pneurilor va mai avea loc in F1 — dupa experientele anterioare ale celor de la GoodYear , Michelin si Bridgestone un “razboi” este cat se poate de neproductiv , pentru ca implica miscari masive de fonduri catre R&D in dauna profitului / actiune .. iar actionarii doresc ghici ce ;) .

    De asemenea , datorita nivelului foarte ridicat al competitiei , un “razboi” al pneurilor ar duce la fabricarea unor pneuri din compusi din ce in ce mai exotici, mai inovatori – dar cu sanse din ce in ce mai mici de a ajunge vreodata pe strada, acolo de unde vin banii pentru cercetare. Personal ma gandesc la prezenta acestor producatori in F1 — au stat ceva ani fiecare , au bagat bani in cercetare, au dezvoltat tehnologii , au obtinut date despre comportamentul materialelor in conditii extreme — dupa o perioada s-au retras, fie din cauza “concurentei” fie de bunavoie ( vezi ce se intampla acum ). Aceste retrageri cred eu ca s-au intamplat deoarece s-a ajuns la concluzia ca evolutia tehnologica din F1 face imposibila aplicarea in practica curenta a solutiilor, si prinu urmare toti banii cheltuiti pe cercetare nu au cum sa se mai intoarca in timp sub forma de profituri – simplu, dupa parerea mea :)

  3. mad79 spune

    schimbari:
    aerodinamica masinii sa nu fie schimbata pe o perioada de 3-4 ani,modificari pot face doar echipele care au masinile mai lente pe tur cu 0.600,dar nu in timpul competitiei ci dupa parcurgerea a jumatate din calendarul anual.
    sistemul de ounctaj sa nu cuprinda acordarea de extra puncte pentru,cel care stabileste pole position,si pentru cel care stabileste cel mai rapid tur de pista in cursa.de ce nu vrea ca cel din pole sa nu primeasca punct/e in plus,pentru ca acesta este deja avantajat plecand de pe prima grila,hai sa ne gandim doar ce avantaj urias e sa pleci din pole position la Monte Carlo,unde mai pui ca de cele mai multe ori partea de pe care pleaca pilotul aflat in pole este si cea mai aderenta,asa ca avantaj are destul.
    opriri la boxe ,poate ca ar trebui lasat ca pilotul sa aleaga ce fel de pneu sa foloseasca,si nu sa ii fie inpus un anumit numar de treceri la boxe!

  4. ccmax spune

    1. Limita de buget anual – si controale la sange…
    2. In afara de masurile de siguranta, fara alte limite… fiecare sa dea tot ce poate…
    Atunci formula 1 ar arata altfel… ca o competitie suprema.

  5. wolful spune

    Ce diferentiaza F 1 de alte competitii ?
    Faptul ca aduce tot timpul ce este mai bun in industrie si in inginerie!
    Atunci de ce sa opresti de n-ori? ca sa schimbe gumele?
    Pai daca masina e superechilibrata poate face toata cursa cu un set de gume.
    Restirctionarile de tot felul , musai doua feluri de gume, musai un anumit buget, musai nnumai atatea masini, musai mai stiu eu ce, face din F 1 o competitie asemanatoare cu celelalte care au scopul de a pregati pilotii pentru F 1 si sunt folosite uneori ca umplutura.
    Sa se renunte la toate limitarile administrative!
    Sa se impuna un regulament tehnic clar si sa tina de el mai multi ani, cel putin 5, pentru a permite constructorilor sa-si formeze o linie genetica.
    Asa, cu masini facute anual dupa proiecte noi in fiecare an avem un concurs de proiecte.
    Cine a nimerit-o din prima este campion, cine nu, mai trage o data la anu.
    Kers sa fie optional dar sa se ridice greutatea minima admisa astfel incat cine foloseste KERS sa nu fie penalizat.
    A se puncta polul si turul rapid este, pe undeva normal, si reduce previzibilitatea campionatului.
    Faptul ca se pot lua ceva puncte si pentru astea va face cursele mai agitate.

  6. mad79 spune

    nu se poate merge toata cursa cu un singur set de pneuri indiferent cat de bine e echilibrata masina.fortele exercitate si aderenta sunt foarte mari in F1,de aceea se mananca atat de repede gumele,iar aerodinamica masinii face imposibila o asemenea dorinta.
    iar la puncte am explicat mai sus de ce nu ar trebui punctat si avantajat in plus polul,aceeasi masura fiind vakabila si pentru cel mai rapid tur,pentru ca este logic,cel care pleaca din ole este si celmai raapid,asa ca mai devreme sau mai tarziu in cursa,tot el va lua punctele

  7. mad79 spune

    am uitat ceva de spus,daca nu se introduc tot felul de limitari de buget si costuri,in scurt timp,maxim 5 ani,F1,at face implozie din cayuza costurilor mult prea mari

  8. NeoGalaxy :P spune

    Cea mai buna solutie si ma refer la solutia perfecta este sa-l punem sef pe userul “Mac79″. Dati-mi voie sa explic:

    - nu ii plac germanii pentru ca au “o limba nesuferita”
    - nu ii plac italienii pentru ca “sunt macaronari, prosti si broscari”
    - nu ii plac brazilienii pentru ca “nu sunt genul lui”
    - nu ii plac regulamentele, pentru ca:
    – se tot introduc limitari de buget (stupide zice el)
    – o sa fie in Formula 1 prima implozie experimentata de umanitate, pana acum numai stelele se stesau cu experimente de genul acesta.
    – cel care pleaca din pole, tot el va lua punctele, mai devreme sau mai tarziu (de preferat mai devreme, mai tarziu poate insemna sezonul viitor)
    – nu se poate un singur schimb de pneuri pentru ca se uzeaza, dar mai multe oricum nu ar trebui folosite, deci… numarul maxim este de 2. Probabil, pnerurile de strada vor rezolva probleme asta spinoasa a costurilor.
    – nu ii plac deciziile pe care nu le intelege, nu le accepta si nu sunt adevarate, ceea ce arata ca este detinatorul adevarului absolut in Formula 1 si probabil este si nemuritor sau etern.
    – nu are piloti preferati in afara de… (inca nu stiu daca lui i-a placut vre-odata un pilot), probabil tine cu … ne va spune el candva.
    – toti fanii in afara de el sunt niste prosti, pentru ca au alte pareri decat ale lui, cei care sunt fani ai altor piloti decat cei (cel) pe care ii (il) prefera el sunt niste prosti.
    – ii place Automarket, numai cand are el dreptate, in rest… toti suntem impotriva pilotului lui preferat (daca el exista).
    – este la curent cu orice “noutate” din Formula 1, dar cunostintele lui se opresc la data de 198x, restul sunt doar o istorie foarte indepartata, Formula 1 din prezent este un mare mister pe care inca nu l-a inteles.
    – +++++++ inca alte 100 de idei le fel de “originale”. , cel putin faza cu “pilotul trebuie lasat sa aleaga ce pneu vrea el” este memorabila :)

    Randurile de mai sus, pot si vor fi considerate un pamflet, chiar daca reflecta realitatea.

  9. ctlnmihai spune

    @Neo– toti fanii in afara de tine sunt niste prosti, pentru ca au alte pareri decat ale lui, cei care sunt fani ai altor piloti decat cei (cel) pe care ii (il) prefera el sunt niste prosti.(ii trimiti sa consume lecitina sau seminte ,dupa gusturi)
    – nu iti plac deciziile pe care nu le intelegi, nu le accepti si nu sunt adevarate1/, ceea ce arata ca esti detinatorul adevarului absolut in Formula 1 si probabil este si nemuritor sau etern.2/ (partea a 2-a frazei te reprezinta cel mai bine pe tine)hmm ciudat ,parca te-ai caracterizat cel mai bine pe tine Neo :) )

  10. ctlnmihai spune

    @ Neo _Permite-mi o mica corectura -*toti fanii in afara de tine sunt niste prosti, pentru ca au alte pareri decat ale tale*

  11. mad79 spune

    userul meu e mad79,nu mac79 fi mai atent pe viitor!
    am zis ca nu imi plac nemtii,pentru limba lor infecta,e adevarat,dar nu am zis ca nu imi placsau .
    am zis ca limitarile de buget sunt necesare,nu stupide,
    mai desteptule.Implozie se face si la daramarea cladirilor,asa ca nu ar fi unica din istorie,iar cand am zis implozie,am uitat sa pun ghilimelele.
    am pilot preferat,iar pentru cunoscuti si nu numai mi se stiu preferintele,dar pentru ca stai mai mult cu capul prin butoaie in loc sa gandesti inainte sa vorbesti,iti scapa…..cum de altfel iti scapa multe lucruri.
    da,sunt la curent cu tot ce se intampla in formula1,pentru ca sunt logat la 5 situri deF1,si in fiecare dimineata primesc prin mail noile informatii ale zilei,iar cunostintele nu mi se opresc inainte de 198x,ci nu pot comenta lcrurile inainte de o perioada,pe care nu am trait-o…imi cunposc limitele,
    Randurile de mai sus nu sunt un pamflet!

  12. ctlnmihai spune

    @ mad79- acolo cred ca s-a caracterizat pe el insusi-relaxeaza-te

  13. NeoGalaxy :P spune

    Si ce repede puneti botul la o chestie ca prezentarea de mai sus. Cum va arunca cineva osul… gata sariti repede pe el. Bravo ce sa zic :) ))) Eu m-am distrat si as mint daca as spune ca nu s-a meritat.

    P.S. Spre reusinea celor care… stau logati pe 5 site-uri si primesc pe mail cele mai tari stiri… fenomenul de implozie care folosit gresit in intelegerea fenumenului de daramare al cladirilor. Aici aveti un link care explica clar ce face si cum se explica acest fenomen.

    “http://en.wikipedia.org/wiki/Implosion_%28mechanical_process%29″

    Evident ca fenomenul de implozie este folosit doar la explicarea prabusirilor gravitatioanele ale stelelor, deoarece termenul a fost inventat tocmai pentru acest e fenomen… unic in natura.

    Daca totusi Formula 1 poate… sa se prabuseasca pe greutatea ei, sub actiunea unei forte gravitationale… iar aceasca prabusire sa fie urmata de o degajare masiva de energie… atunci intr-adevar… fenomenul de “implozie” s-ar produce :) )))))))))))))

    P.S. Cultura este ceva necunoscut pentru voi baieti nu? Oricum cam multe greseli in ceea ce scrieti voi… mai multa seriozitate baieti!

  14. ctlnmihai spune

    @ Neo -Ma indoiesc ca a fost ceva amuzant in ceea ce ai scris tu ,cat despre cultura ta sper ca nu se reduce la definitiile din wikipedia si la cunostiintele de F1

  15. NeoGalaxy :P spune

    Eh… nu stiu ce sa spun despre cultura mea… eu zic ca sunt prost si sunt un autentic analfabet. Dar asta nu ma opreste sa stiu ce inseamna “implozie” sau sa “rod” orice informatie despre Formula 1, Harry Potter, Star Trek, Star Wars, Dragon Ball Z, The Foundation Series, Ender’s Game, The Dune Series… si lista poate continua.

    Si nu stau logat pe 5 site-uri de Formula 1 :) )))) Dar iti dau odata mii de link-uri de chestii interesante care se merita citite :)

    P.S. Daca iti plac cartile SF, iti recomand Jocul lui Ender de Orson Scott Card. Le-am luat de la Nemira ieftin ca sa citesc toata seria si sincer… sunt uimit de cat de mult m-au prins :)

    Iar link-ul de pe Wiki l-am adaugat ca sa nu se supere “geniul” mad79, ca l-am jignit cu prostia mea. Totusi recunosc ca am auzit de multe ori folosirea la TV (numai in Romania totusi) a folosirii termenului de implozie la daramarea cladirilor. De ce este impropriu folosit si de ce nu este implozie… eh este foarte simplu de explicat :) Daramarea peretilor sau a structurii de rezistenta nu este acelasi lucru cu comprimarea atomilor sub actiunea gravitatiei, ar arata o explicatie simpla si la obiect.

  16. NeoGalaxy :P spune

    Totusi referitor la regulamentul Formulei 1, baietii sunt in bezna. Eu consider ca orice regulament exista in Formula 1 sau in orice sport, cel care vrea sa castige… pur si simplu se adapteaza acelui regulament. Cine se poate adapta cel mai repede este si cel care castiga in the longer run. Stiu ca toti vrem spectacol dar de fapt toti vrem doar ca favoritii nostri sa castige.

    Vrea o echipa sa castige? Foarte bine. Dar nu merge numai cu vrutul. Trebuie si sa aiba si cu ce castiga. Pilotii, masina, staff-ul de la boxe toate sunt bucati din puzzle-ul care se numeste echipa de Formula 1. Nu merge o piesa unde trebuie… inseamna ca nu este de la puzzle-ul ala si trebuie cautata bucata care se potriveste. Ai o piesa lipsa inseamna ca ai pierdut ceva pe drum. Totusi orice puzzle se poate face, daca se aloca timp si pasiune. Restul… este poza de asamblu in care toate piesele isi stiu rolul si puzzle-ul este complet.

  17. mad79 spune

    mai neo,vad ca nu ai priceput deloc din metafora cu implozia,hai sa-ti explic ca la bebe.
    daca formula1 sau orice sport de altfel,isi mareste cheltuielile ,la un moment dat acesta nu mai sunt sustenabile si de aici”implozia”la care m-am referit.
    sper ca ai inteles,daca nu citeste incet,pentru ca am scris destul de coerent!!!

  18. NeoGalaxy :P spune

    Evident ca ai scris coerent, dar ce ai spus tu este fundamental gresit. De ce spun fundamental pentru ca probabil tu nu intelegi esenta sportului.

    Da sportul poate sa colapsese si intre in faliment din cauza costurilor mari. Si care este problema? Crezi ca nu s-a intamplat macar odaca problema asta? Crezi ca este prima data cand se intampla astfel de probleme? Nah…
    Daca erai destept cu adevarat spuneai ceva de genul: ii paste o criza economica fara precedent dar asta inseamna practic… o schimbare :)

    Stiu… stiu… tu nu intelegi Formula 1 si nici sportul in general. Nu conteaza daca pica Formula 1 de astazi, maine va exista o alta Formula 1, foarte asemanatoare cu ce stim noi fanii ca este Formula 1. Si peste 20 de ani, 50 ani Formula 1 va exista, numai ca nu neaparat in ce formula sau forma o vedem astazi :)

    Totul se schimba in jurul nostru si Formula 1 se va schimba si ea ca marca, regulament, atitudine, generatii si echipe. Totul se schimba, nimic nu sta pe loc.

    Deci… in loc sa spui prostii de genul “implozie” si chestii de genul asta pe care oricum nu le intelegi… parerea mea sincera este: asteapta si vezi ce se intampla.

    Singura parere de rau este ca implozia unei stele… este o chestie finala. Nu mai exista nimic dupa ea. Practic este un sfarsit absolut, acea planeta nu mai exista nu va mai exista si asta este pacat. Asta inseamna termenul intr-un inteles clar si explicabil.

    Formula 1 este ca orice idee umana… plina de imperfectiuni, dar asta este natura umana si asta ne face sa fim ceea ce suntem. Dar nu inseamna ca este ceva rau, urat sau ca este ceva de nedorit. Formula 1 poate renaste oricand, intotdeuna se va gasit o echipa sau un pilot care vor dori sa candideze in Formula 1 in locul celor de astazi.

    Nu o sa fie mai fie Fernando, Felipe, Lewis, Sebastian sau Robert o sa fie altcineva. Rasa umana are sute de mii de piloti talentati de care nu auzim pentru ca nu este loc de ei pe grila. Dar daca cand se vor retrage baietii de mai sus… locul lor v-a fi luat de altii :) )))

    Deci baiete… daca esti destept si te duce capul… sper sa taci :) Eu nu scriu coerent si nici interesant, dar nimeni nu a spus ca cele mai destepte lucruri trebuie sa fie si cele mai complicate… ci invers :)

  19. NeoGalaxy :P spune

    Si apropo… sa-ti explic de faza cu regulamentul: se schimba pentru ca noi credem in schimbari, credem intr-un nou inceput, intr-o foaie alba. Daca au ratat sezonul 2009, unii spera ca 2010 sa fie altfel, altii spera sa fie si mai bun sau la fel, unii se tem sa nu fie mai prost si asa mai departe. Se numeste… natura umana si in esenta este ceea ce suntem noi.

    Formula 1 nu este un sport static, este dinamic, ca orice altceva din universul asta. Se schimba, in mai bine, in mai prost, dar asta nu inseamna ca nu ne putem bucura de el. Asta nu inseamna ca dam vina pe ei pentru ca noua nu ne place. Nu inseamna ca ei sunt prosti si nu stiu ce sa faca, inseamna doar ca ca orice altceva in universul asta… cateodata lucrurile merg bine si cateodata merg prost :) )))

    Dar suntem vii si suntem aici, orice se poate intampla :)

  20. ally_great spune

    @Mad79 – Just live it this way! (Si aici trebuie sa intelegi perfectt ce vreau sa spun ;) )
    Regulamentul nu se va schimba cum si cand vrem noi, ci tot cum vor ei. De vreo 5 ani incoace se modifica atatea lucruri, incat la fiecare start de sezon avem alte si alte lucruri pe care trebuie sa le urmarim in aceasta privinta.
    KERS e o noua enigma pe care cei care au inteles-o au utilizat-o eficient cu costuri enorme, deci investitia nu da rezultatele extraordinare pentru toti cei care l-au utilizat. Aici conteaza si aportul pilotului – vezi Kimi + Hamilton (cei 2 careau beneficiat de tehnologie cu succes in 2009). As fi impotriva utilizarii lui. Iar in ceea ce priveste regulamentul, sa fie unul clar si precis pentru o anumita perioada (sa zicem 4-5 ani). Nu sunt de acord cu bulversari de la an la an.@ Pt NeoGalaxy – mie imi place germana! :P Tama on todellinen ja sita olisi pidettava sellaisena!

  21. ccmax spune

    Mai baieti… voi chiar nu aveti unde sa va descarcati energiile decat numai in mediu virtual? Suntem aici pentru ca ne place f1 si nu ca sa citim randuri de genul “taica-miu o sal bata pe taica-tu”… serios.. Este normal sa avem opinii diferite dar la cate etichete se pun pe aici parca am fi la adolescenta…daca restectati sportul in sine va rog respectati si userii indiferent de preferinte sau opinii. Multumesc.

  22. ally_great spune

    @ NeoGalaxy – credeam ca esti baiat finut si tare as vrea sa nu imi schimb parerea. Ai frate un dar fenomenal de a despica firul in 14 (da, pais’pe) . Vreau sa cred ca aici suntem un grup de fani de “elita” , fani cu cap si coloana vertebrala, iar aceia nu se comporta asa cum ai facut tu cu Mad79, spre exemplu. Toti avem favoriti (fie piloti sau echipe), dar asta nu inseamna ca ne da dreptul sa jignim sau sa insultam, fanii trebuie sa fie fair-play , pentru ca asta inseamna sportul in sine, care ne uneste aici pana la urma. Sper ca ai cititi printre randuri ce am indrugat eu aici. And, by the way, fraza din finalul postului de mai sus e in finlandeza :)

  23. ctlnmihai spune

    @ally_great-poate trimite si pe tine dupa putina lecitina! :)

  24. NeoGalaxy :P spune

    Scuze dar nu mai sunt baiat finut de mult :) Respect un fan care se implica si care se informeaza, dar persoanele scriu asa de dragul de a trece timpul din pacate… sunt adversarul lor. Lecitina este pentru cei are citesc un articol si posteaza despre orice altceva, ignorand textul de din acel articol. Asta inseamna ca… au probleme cu memoria :)

    Iar fani, dar suntem toti fani, cat de fair play sau celebrali suntem, asta rezolvam cu o bere la Hungaroring sau Istambul.

    Cat despre Mad79 scuze dar… este usor a scrie ca lucrurile merg prost si ca el stie solutie cand saracul nici textul scris de el nu-l poate corecta si nici nu are un inceput sau un sfarsit.

    Sportul ne uneste dar nu inseamna ca toti vrem acelasi lucru de la un sport anume :) Eu mi-am cerut scuze cand am gresit dar am si fost mandru cand am avut dreptate. Alii nu au curaj sa faca la fel. Aici sportul nu are nici o treaba, dar felul nostru de a fi… este ceea ce ne desparte.

    Morala: eu apreciez ce munca baietilor astia de la Automarket. De aia incerc sa postez cat mai corect, cat mai la subiect si mai ales… daca gresesc imi cer scuze. Ma informez si ma bucur cand vad ca informatiile imi sunt de ajutor, dar nu-mi plac persoanele care nu sunt in stare sa faca la fel.

    Mad79 a zis o prostie si a continuat-o era pacat… sa nu despic firul in 21 de bucati :)

    P.S. Scuze nu stiu finlandeza.

  25. mad79 spune

    VAI VAI VAI!!
    THE END!!!

  26. NeoGalaxy :P spune

    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOZE GONNA SAVE US??????

  27. ctlnmihai spune

    E bine totusi ca a recunoscut ca nu mai este baiat finut.Dar eu ma intreb daca a fost vreodata ?

  28. ally_great spune

    Neo…..pacat pt ca ai despicat firul pentru ca ai degenerat si nu cred ca asta era ideea. Fiecare e liber sa aibe o parere. Si e pacat ca 3 prieteni buni de aici au sesizat limbajul tau :-S Pana la urma tu decizi cat esti de finut sau nu, nimeni nu iti poate dicta asta. Ca sa ajungem sa stam la o bere, la o cola sau whatever, consider ca aici ramane negru pe alb ceea ce am debitat si nu ce am discuta la o intalnire face-t–face. E ultimul meu post la adresa ta. Ia-o cum vrei…printre randuri.

  29. NeoGalaxy :P spune

    Finut sunt cu cei care au ceva de spus. Sunt persoane care posteaza pe aici si au niste pareri pertinente, clare si mai ales informate. Cine sunt… eh stiu ei mai bine. Cu ei am fost fair play intotdeauna si voi fii la fel si pe viitor. Pentru ca nu am de ce sa fiu altfel. Dar cu restul care… sa zic asa… omoara pixeli degeaba…

    Intrebare: Care sunt cei trei prieteni buni si… ai cui prieteni buni sunt ei?

  30. ctlnmihai spune

    @neo – daca tot esti asa de bine informat de tot ce se intampla in F1 cum de nu te-au recrutat cei de la automarket ?

  31. NeoGalaxy :P spune

    Sa ma recruteze? Dar ce treaba are chestia asta? Eu sunt ITist :) ) Formula 1 este doar o pasiune nimic mai mult. Si nu stiu daca am talent la scris sau redactat reportaje, ceea ce oricum nu cred ca se potriveste cu stilul meu de pregatire :)

  32. ctlnmihai spune

    @Neo – ai talent la scris ! cel putin din cat am observat eu :)

  33. ctlnmihai spune

    @ ma rog eu s-ar putea sa fiu subiectiv acum :)

  34. NeoGalaxy :P spune

    Mah multam de subiectivitate, dar sincer… nu am talent de loc. Imi place partea realista la materiilor nu cea umanista :) Fizica, IT-ul astea au fost preferatele mele de mic. Prima a fost in generala, liceu si facultate, IT-ul… eh de la vreo 5 ani cand am primit un calculator Cobra :) (estimativ ca nu mai stiu exact).

    Dar Formula 1, ca si alte sporturi… sunt pasiuni. Totusi… pasiunea ca pasiunea este nimic fara cunostinte. Iar netul este o imensa biblioteca de informatii, la care oricine are access. Cauti ceva, sigur vei gasi. Restul este rabdare si evident, pasiune :) )))

  35. ally_great spune

    Neo- legat de prietenii mei de aici, ai un mesaj privat pe forum, aici umplem foaia cu balacareli

  36. NeoGalaxy :P spune

    @Ally_Great: Ai spus ca este ultimul mesaj, am citit printre randuri si mi-am vazut de treaba :)

    Dar totusi, ctlnmihai are in sfarsit chef de o discutie mai serioasa :) )))

  37. ctlnmihai spune

    @Neo – calculator cobra si si botoshei cu Ferrari :) cunoastem ,cunoastem..eu am avut timp mereu de discutii serioase dar aveam ignor de la tine ..e bine ca ti-ai dat seama si acum desi la cei 38 de ani pe care i-am implinit de curand (11.01) eu ma gandesc deja la pensionare :) nu la discutii pe bloguri de F1

  38. NeoGalaxy :P spune

    La 38 esti in floara varstei asa ca te rog, lasa pensionarea pentru alti ani. Eu am numai 30 asa ca sunt mai mic. Si nu aveai ignor dar sa zicem, ai niste idei fixe. Nu sunt neaparat rele sau altceva, dar ideile fixe sunt ceva ce nu-mi place :) Plus ca tu urasi Ferrari (impropriu spus) doar ca eu nu urasc decat sa fiu ignorant. Ti-am mai spus asta odata si nu ai inteles :)

    Plus ca blogurile astea, munca baietilor astia, sunt o bucurie pentru mine, sa-ti spun si de ce. Pentru ca nu am timp sa citesc orice site, caut aici unele chestii care ma intereseaza, sau de placere sau pur si simplu pentru ca apar niste reportaje marfa.

    Dar ii respect pentru munca lor, asa cum respect oricare altul care munceste (excludem aici presedintii de stat si parlamentarii :) )))))).

    Si vin unii care nu citesc nici macar ce scriu ei si incep sa se dea mari cu idelor de parca sunt zei. Eu consider asta o bataie de joc, iar ignoranta cam asta este in mare.

    Cel putin ei explica de ce spun nu stiu ce si ce se aflat in spatele ideii lor, in principal sunt mai obiectivi decat mine cu siguranta, dar nu ii vad scriind prostii si asta imi place. Plus ca nu stiu daca ti stii faza cu “aia a masii” de la un articol despre Hummer, aia a fost prima si singura data cand chiar m-au enervat ca scriau prostii :) )) (stiu eu despre ce este vorba).

    In rest, ca simplu cititor, citest ce scriu, daca au gresit o spun, dar daca comentez, vreau sa aiba legatura cu subiectul descris de ei.

    Exemplu: “Bubulea sau asa ceva… a zis faza aia cu testul de Jerez… al lui Fernando Alonso”… care test frate? Testele incep luna viitoare si… asa incep toti la fel? A scris o prostie cat el/ea de mare si nici macar nu a avut curajul sa-si ceara scuze. Si exemplele pot continua.

    Ai o bere de la mine, dar nu pot sa nu-ti doresc “Multa sanatate si fericire, tie si familiei tale, alaturi de un sincer LA MULTI ANI” :) ))))

  39. NeoGalaxy :P spune

    @mad79: Scuze ca te intreb dar citi ani?

  40. ctlnmihai spune

    @Neo- Idei fixe?sinceritate pentru sinceritate – si eu tot datorita lucrului asta nu te suportam (impropriu spus).Cat despre ce a spus Bubulea cred ca se referea la faptul ca nu a vazut fericire pe chipul lui schumacher dupa testele facute de acesta si ca alonso il va bate..ma rog ..totusi trebuie sa fim intelegatori pentru ca bubulea e nou pe site :) trebuie ca noi astia mai vechi sa-i corectam cu blandete …pentru ca nimeni nu s-a nascut invatat ..Cat despre bere cine poate vom bea o bere impreuna :)

  41. NeoGalaxy :P spune

    Multi se grabesc, si ii inteleg. Repede cu “mama ce prost este ala”, sa moara si capra vecinului cam asta stiu toti. Daca nu castiga cine vreau eu restul sunt prosti. Eu cel putin ma bucur de sezonul trecut dintr-un pct de vedere si am fost trist din altul. Au fost cativa piloti super tari, Koba si Sutil, care chiar au crescut si asta este bine. Totusi accidentul lui Felipe a fost o lovitura puternica in echipa Ferrari si asta s-a vazut.

    Si faza cu ideile fixe, am spus-o de mai mult timp :) Sa stii ca Formula 1 este mai mare decat toti pilotii, mai mare decat orice echipa si mai mare decat mine cu siguranta. Ce spunem noi si ce facem noi este asa ca ne distram tot noi :)

    P.S. Ti-am spus cu Lewis, este talentat dar gandeste putin. Si Kimi este la fel. talent dar gandeste si el prea putin. Asta ma refer la felul lor de a fii, nu la matematica sau chestii de genul asta. Au talent cu carul si tot nu stiu ce sa faca cu el. Adica mai simplu… “branza buna in burduf de caine”. Asta daca tot discutam de sinceritate. Ar fi putut amandoi sa fie campioni de 3 ori dar au ales sa fie exact opusul. De ce? Pai simplu, au ales calea mai simpla. Dam vina pe altii pentru greselile noastre si asa ca nu moare nimeni. Parerea mea.

    P.S Daca eu eram in locul lor… aveam o alta atitudine. Cam asa vad eu lucrurile.

  42. mad79 spune

    nu vad ce relevanta are varsta mea in toata povestea asta!dar daca vrei sa stii voi avea 31,peste 2 saptamani.
    ma abtin de la alte comentarii,pentru ca vad ca nu am cu cine,si aici ma refer la tine Neogalaxy

  43. Flavius spune

    Hmm…cand am vazut ca sunt peste 40 de commenturi la acest post , primu lucru la care m-am gandit a fost ca probabil Neogalaxy se “cearta” cu lumea…si surpriza…am avut dreptate :) )
    Atacurile tale la persoana sunt jalnice.
    Esti bine informat cand vine vorba de F1 dar aberezi pe langa la greu…iti lipseste o doza mare de maturitate si profesionalism.