Un KERS pentru 2013
Cursa lipsita de spectacol din Bahrain a readus in discutie reintroducerea sistemului KERS in Formula 1 incepand din sezonul 2011, ceea ce evidentiaza inca o data ca echipele nu au inteles sau nu vor sa inteleaga adevaratele problemele pentru numarul mic de depasiri.
Am mai scris pe acest blog ca sistemul KERS nu reprezinta o imbunatatire pentru spectacolul din Formula 1, insa profit de aceasta ocazie si revin pe aceasta tema.
- KERS a oferit in 2009 cateva depasiri spectaculoase pentru ca nu a fost utilizat de toate echipele
- sistemul KERS trebuie folosit de toate echipele sau de niciuna. Repetarea situatiei din 2009 ar provoca noi confuzii inutile pentru fani
- sistemul KERS ar trebui sa ofere un spor mai mare de performanta. Cel putin aici, echipele au cazut de acord sa dubleze puterea tehnologiei comparativ cu 2009
- daca fiecare echipa ar fi libera sa-si creeze propriul sistem KERS, prapastia dintre echipele puternice si cele slabe ar creste. Nu vreau sa ma gandesc ce ar face Hispania sau Virgin intr-o astfel de situatie
- din punctul de mai sus rezulta ca un sistem KERS standard la un pret de cateva milioane de euro este solutia ideala
Cel mai important aspect este insa cel evidentiat de Ross Brawn. In contextul in care regulamentul motoarelor va fi modificat radical incepand din 2013, introducerea unui sistem KERS pentru 2011 si/sau 2012 este ilogica din punct de vedere financiar. Decat sa se concentreze pe KERS, echipele ar trebui sa analizeze cum va arata motorul de F1 al anului 2013 impreuna cu KERS. Pentru ca, in opinia mea, 2013 este un an de cumpana in care regulamentul tehnic poate deveni aliatul depasirilor si al spectacolului.