Sub semnul dolarului

Chiar dacă în această perioadă Formula 1 nu este chiar plină de viaţă în apropierea lansărilor noilor monoposturi şi a sesiunilor de teste, în spatele scenei se duc câteva lupte importante care se învârt în jurul banilor şi a puterii de decizie.

În primul rând, au mai rămas doar două luni până la startul noului sezon, însă Formula 1 nu are încă un calendar competiţional definitivat din cauza lipsei unui acord pentru găzduirea Marelui Premiu al Germaniei. Etapă importantă datorită lui Sebastian Vettel şi a banilor alocaţi de publicul din cea mai mare economie europeană, Germania riscă să piardă locul dacă nu ajunge la un acord cu Nurburgring, în condiţiile în care Bernie Ecclestone încearcă să stoarcă cât mai mulţi bani din acest “robinet”.

În cazul unui eşec, speranţele se îndreaptă spre Hockenheim, însă nu trebuie să uităm că şi acest circuit german traversează o perioadă dificilă şi nu va accepta orice condiţii impuse de britanicul ajuns la venerabila vârstă de 82 de ani.

O altă problemă este celebrul Acord Concorde pentru perioada 2013-2020. Cu câteva luni în urma eram informaţi că toate echipele au ajuns la un acord cu Ecclestone şi că documentul, esenţial pentru Formula 1, va fi semnat “în următoarele săptămâni”.

De atunci s-a aşternut însă liniştea, semn că grila de bonusuri acordate celor trei mari echipe (Red Bull, Ferrari şi McLaren) nu a fost suficientă şi că restul echipelor se simt încă nedreptăţite.

Şi ca şi când acest lucru nu era de ajuns, acelaşi Ecclestone se confruntă cu perspectiva unui proces de corupţie cu privire la modul în care a orchestrat vânzarea drepturilor TV ale Formulei 1 în urmă cu opt ani.

Dacă stăm drept şi tragem linie, observăm că principala cauză pentru care calendarul nu este încă definitivat şi pentru care echipele nu au semnat noul Acord Concorde este chiar Ecclestone. Şi totul pleacă, evident, de la bani.
Problema apare atunci când realizam că o eventuală plecare a lui Ecclestone din Formula 1 nu ar aduce aproape nicio gură de oxigen.

Dacă nu mă credeţi, este suficient sa va puneti cateva intrebari: de ce a venit Mercedes cu propria echipa in Formula 1 (pentru bani, evident), de ce este Gerard Lopez patronul celor de la Lotus (exact, vrea să facă bani), care a fost rolul lui Adam Parr la Williams (cuvinte cheie: Pastor, Maldonado) şi cât de cunoscut ar fi indianul Vijay Mallya dacă nu cumpăra Spyker undeva la finalul lui 2007? Şi asta ca să dăm doar câteva exemple…

Etichete:

2 comentarii la “Sub semnul dolarului”

  1. unckle spune

    Din pacate lupta intre “cavaleri” pe circuit a disparut … si nu are nici o sansa de a reveni.

  2. Valceanu spune

    In afara de exemplu cu Pastor Mladonado, sunt de acord cu tine…