Semi-retragerea Renault din F1
Cu ceva mai mult de doua saptamani in urma semnalam pe blog faptul ca Renault pregateste retragerea din Formula 1. Chiar daca o parte dintre voi nu au crezut in aceste speculatii, ne apropiem cu pasi mari de oficializarea deciziei. Fiti pe faza pe 14 decembrie.
Pana atunci, sa digeram putin modul in care francezii au decis sa se retraga. Personal, nu pot sa inteleg decizia de a ramane cu numai 25% din actiunile echipei, permitand noului actionar majoritar sa concureze sub numele Renault.
Probabil ca Renault incearca sa ramana activa in F1 din punct de vedere al marketingului fara sa se mai implice financiar, insa nu pot sa nu ma gandesc ca orice greseala a noului proprietar va afecta inevitabil imaginea constructorului, chiar daca acesta nu va mai fi implicat in deciziile fundamentale.
Mai mult decat atat, Renault a vandut echipa unui fond de investitii, in detrimentul unei companii implicate direct in sporturile cu motor precum Prodrive. Sigur, si banii au jucat un rol major in perfectarea tranzactiei, insa raman la pararea ca o intelegere cu Prodrive, prin care echipa si-ar fi schimbat inevitabil numele, era mai buna pe termen lung pentru Renault.
PS: Practic, aceasta tranzactie confirma implicit faptul ca Renault va furniza motoare in F1 si in 2010. La urma urmei, e imposibil ca o echipa cu numele Renault sa utilizeze motoare Cosworth, Ferrari sau Mercedes…
December 12th, 2009 la 9:07 am
Am impresia ca acel 25% este de fapt motorului.
Ei nu pot uita perioada de succes de pe vremea moroarelor cu 10 cilindri.
Acum au un client serios, RBR, cu care pot compensa eventualul esec al echipei “proprii”.