Relevanta testelor
Stiu ca nu voi spune lucruri noi in acest post, insa dupa ce am citit comentariile de la cronica primei zile de teste de la Valencia simt nevoia sa lamuresc inca o data cat de relevante sunt aceste evaluari pentru sezonul care va incepe in luna martie. Sau mai bine spus cat de putin relevante sunt in acest moment.
Iata numai cateva exemple care demonstreaza ca timpii obtinuti de piloti nu pot fi luati ca atare:
- cantitatea de combustibil utilizata de echipe este necunoscuta si are un aport esential la timpii realizati pe circuit. Cu atat mai mult in 2010, cand rezervoarele de combustibil sunt de doua ori mai mari. Barrichello sustine ca diferenta de timp intre 10 kg de combustibil si rezervorul plin este de aproape 4 secunde!
- pilotii utilizeaza tipuri diferite de pneuri pentru a verifica comportamentul monopostului, mai ales ca cele fata sunt acum mai inguste
- principala preocupare a pilotilor este verificarea setarilor si nu realizarea unor timpi competitivi
- temperatura aerului joaca la randul ei un rol foarte important. La Valencia sunt 5 grade Celsius la ora inceperii testelor de marti, temperatura care nu va fi inregistrata la nicio cursa din acest an
- pilotul care testeaza efectiv pe circuit. Una este sa testeze un pilot de teste, cu totul altceva este sa testeze un campion mondial
Singurul criteriu care poate fi luat in calcul cu obiectivitate este fiabilitatea monopostului, in functie de numarul de kilometri parcursi si de numarul problemelor tehnice.
Este important sa intelegem aceste aspecte pentru a evita sa cadem in capcane de genul “McLaren ar trebui sa-si concedieze inginerii” sau “Ferrari va fi campioana”.
February 2nd, 2010 la 11:30 am
Sa nu uitam totusi ca brawn gp a dominat testele din 2009 si iata ca a fost campioana…….si referitor la massa ma indoiesc ca in 102 ture cate a parcurs ieri a mers doar cu rezervorul gol .Tot ce vreau sa spun este ca testele au o mare importanta
February 2nd, 2010 la 11:38 am
“McLaren ar trebui sa-si concedieze inginerii” sau “Ferrari va fi campioana”. ROFL
February 2nd, 2010 la 11:46 am
As vrea sa nuantez aici. Daniel are dreptate, fiecare echipa isi deruleaza propriul program care inseamna combustibil, pneuri, fiabilitate. Insa toate aceste lucruri se traduc prin TIMPI/TUR. Or, un monopost care este rapid in 102 tururi, este extrem de posibil sa fie pe drumul bun. Da, face 1:15-1:16 cu rezervorul plin, si 1:11, 1:12 cu rezervorul gol ceea ce poate insemna mult inspre zona de performanta. Programele derulate nu cred ca sunt atat de diferite, eu zic ca sunt asemanatoare:), exact cum se-ntampla si cu designul monoposturilor, unii se mai inspira de la altii:). Massa tocmai si-a depasit, dupa cateva tururi timpii de ieri.Si cred ca va ajunge in jur de 1:11.Vom vedea
February 2nd, 2010 la 12:02 pm
bravo diesel , pai asta incercam sa evidentiez si eu , is totusi 102 ture , nu 40 ca la altii , asa ca …vorba ta vom vedea
February 2nd, 2010 la 12:08 pm
Anul acesta testele nu ne vor dezvalui echipa campioana insa raman foarte importante.
Adunarea a cat mai multor informatii este cruciala din toate punctele de vedere.
February 2nd, 2010 la 12:12 pm
1:11.722 pentru Felipe Massa !
February 2nd, 2010 la 12:13 pm
E posibil sa ma fi inselat, Massa a ajuns la 1:11:722:), va ajunge sub 1:11.Ceilalti la peste o secunda
February 2nd, 2010 la 1:17 pm
de unde stiti timpii dati-mi si mie va rog link
February 2nd, 2010 la 1:20 pm
http://www.motor21.com
February 2nd, 2010 la 1:31 pm
multumesc
February 2nd, 2010 la 1:56 pm
Asa a fost si anul trecut cu McLAren si asa a fost.Stim cu totii ce au facut deci poti lau in calcul si timpii…
February 2nd, 2010 la 4:18 pm
Adevarul este ca referitor la aceste teste, fiecare echipa are o alta abordare. Unii vin sa testeze masina, sa o rupa doar doar mai invata ceva, unii vin sa se plimbe: echipe noi care oricum sunt si vor fi niste figuranti (in situatia in care vor prinde aceste antrenamente), si unele echipe vin cu aparatul de fotografiat pentru a studia alte echipe. Care sunt care si ce fac… tine de strategia interna
February 2nd, 2010 la 5:19 pm
Daniel , ce se mai aude de petitia la care am semnat-o cei pasionati de F1, in legatura cu Micki Alex.
February 2nd, 2010 la 5:32 pm
@pantera: Stiu la fel de multe lucruri ca si tine… Insa nici nu-mi fac sperante ca sefii de la TVR vor lua in seama opinia telespectatorilor.
February 2nd, 2010 la 8:30 pm
@petitia
Raspuns:ne uitam la BBC,nu la TVR!
February 2nd, 2010 la 8:42 pm
Multumesc Daniel , pentru raspuns ,pentru timpul acordat, ma vad nevoit sa urmaresc in continuare pe RTL Klub cursele de F1. Succes in tot ceea ce faci.
February 2nd, 2010 la 9:18 pm
Pe RTL Klub sunt comentatori cu experienta in motorsport , unul concura la Dakar si la campionatul european de offroad , celalalt in Seat cup! Macar se pricep…. nu “”Radio Radio Radio , vorbesc la Radio!!!!’
February 2nd, 2010 la 9:52 pm
Radio Radio Radio? Totusi nimic nu se poate compara cu “Fernando il depaseste pe Alonso”…
February 3rd, 2010 la 11:57 am
De acord cu Jolerto…pe RTL (german) si pe RTL Klub (maghiar) sunt comentatori de super calitate.
February 3rd, 2010 la 11:59 am
Stati putin ca m-ati pierdut… RTL Klub este post maghiar?
February 3rd, 2010 la 1:12 pm
Ferrari din nou top, de data asta cu Fernando:)
February 3rd, 2010 la 1:17 pm
Fernando 1:11:599! E clar, masina e rapida.
February 3rd, 2010 la 1:21 pm
1:11.599 pentru Alonso, 1:12.034 pentru De la Rosa, 1:12.438 pentru Michael Schumacher .
February 3rd, 2010 la 1:23 pm
@Daniel
Afirmativ , RTL Klub este detinut de RTL dar este un post de televiziune comercial in Ungaria. Comentatorii sunt : Palik Laszlo care concureaza in mai multe competitii offroad dar este si presedintele circuitului Hungaroring , Czollner Gyula , pilot in competitia Seat cup , si Weber Gabor care tot concureaza intr-o competitie de turisme.
http://www.youtube.com/watch?v=t9lTDOgPhXM&feature=PlayList&p=2F48F39915ADE9FD&index=1
February 3rd, 2010 la 1:28 pm
@Jolerto: Multumesc pentru info… Intr-adevar este cu totul altceva, asemanator cu ce se intampla pe BBC. Daca as sti adresa de mail a lui Miki i-as trimite clipul asta sa invete si el cate ceva…
February 3rd, 2010 la 1:51 pm
Cu Miki sau fara el e bine ca tvr 1 care e receptionat in toata tara transmite f1..daca nu s-ar fi transmis in ro f1 sunt curios ce s-ar mai fi criticat aici
February 3rd, 2010 la 1:58 pm
Da, subscriu, e de preferata o trasmisie la nivel national, acuma cu comentatorii de mai descurcam noi cumva. Ideea e ca acest sport sa ajunga in toate “catunele”..iar asta nu e populism. Deocamdata transmisiunile de pe net nu ma atrag, inca nu au calitatea necesara. Aici vorbesc de cursele propriu-zise.
February 3rd, 2010 la 3:01 pm
1:11.470 pentru Alonso !
February 3rd, 2010 la 3:13 pm
1.11.470 pentru Alonso?? gata !!! nici nu mai are rost sa ne uitam la noul sezon de F1
February 3rd, 2010 la 3:20 pm
Ramane de vazut cat de rapid va fi noul Red Bull, in momentul de fata fiind evident ca Ferrari are cea mai rapida masina .
February 3rd, 2010 la 3:38 pm
ctlnmihai-gluma-i gluma, insa nu este departe de adevar. Daca Ferrari vor avea cea mai buna masina, campionatul va fi foarte scurt:). Eu sper sa avem un echilibru la varf, totusi.
February 3rd, 2010 la 3:49 pm
Si eu spun ca pana nu se termina ultima sesiune de teste nu poti garanta ca rezultatul o sa ramana acelasi ..
Da Ferrari poate e rapid , dar ce te faci daca motorul consuma benzina la greu?? Anul asta mai conteaza si consumul nu numai puterea lui
February 3rd, 2010 la 4:01 pm
Ai dreptate, consumul va fi determinant, insa in sensul asta s-a lucrat la Ferrari:), la greu, inca din toamna.Marmorini stie ce face:).Cel mai puternic motor continua sa-l aibe Mercedes, acolo nu s-a umblat pt ca sunt “inghetate”.
February 3rd, 2010 la 4:07 pm
Unde scrie ca s-a lucrat la greu la Ferrari in ceea ce priveste consumul de benzina..Daca e sa ma iau dupa ce scrie la momentul asta ,Ferrari inca sunt ingrijorati ca nu stiu care va fi consumul de bensina al motorului:)
February 3rd, 2010 la 4:07 pm
*dupa ce se scrie
February 3rd, 2010 la 4:18 pm
ctlnmihai : ferrari.com sectia F10 … interviul cu Marmorini..
February 3rd, 2010 la 4:19 pm
“ingrijorarile” nu sunt in “curtea” celor de la Ferrari, e exact ca si povestea cu “B”-ul a carui sursa am identificat-o:).Intoxicari vor fi, daca vrei sa te iei dupa ele, este alegerea ta:).Da, o sa caut stirea, e din anul trecut cand Domenicali isi prezenta planul de dezvoltare, inclusiv cea a motorului Ferrari.
February 3rd, 2010 la 4:29 pm
Din 14 martie o sa aflam cine si daca a fost mai optimist , cine a gresit samd pana atunci numai de bine:)
February 3rd, 2010 la 4:35 pm
da, ne intalnim la o saptamana de “Jerez”:), sanatate multa.
February 3rd, 2010 la 7:56 pm
@Offtopic – F1 Racing in colaborare cu LG Electronics si FOTA cer fanilor opinia despre cum ar putea F1 sa devina mai buna, de la piloti preferati la calitatea transmisiunilor curselor de GP si modul in care este promovat sportul. Sondajul este disponibil in 16 limbi (din pacate nu avem lb romana acolo) , iar rezultatele vor fi preluate de FOTA, in sensul dezvoltarii F1 in sezoanele urmatoare. Exista si un premiu ce consta in echipamente LG in valoare de 1000 dolarihttp://www.lgf1racingfansurvey.com/
February 3rd, 2010 la 8:08 pm
@ally_great-ieri am gasit si eu-mi s-a parut buna ideea:)
February 3rd, 2010 la 8:43 pm
Vaaaai..mersi mult Ally_Great…te pup :*
February 3rd, 2010 la 9:01 pm
@diesel – daca rezultatele sondajelor vor fi luate in considerare de FOTA e o chestiune interesanta. De apreciat efortul pe care il fac, vedem si ce rezultate va avea asupra noastra, a fanilor, pt ca in mare parte intrebarile ni se adreseaza din punctul asta de vedere. E foarte important ca si noi sa tratam la fel de serios raspunsurile, altfel il facem degeaba.
@Flavius – cu placere
February 3rd, 2010 la 10:20 pm
ally- stii cum sunt sondajele, vom vedea in timp in ce masura conteaza asa ceva:)-demersul merita remarcat si aplaudat
February 4th, 2010 la 2:01 pm
prognoza meteo arata ploaie la Jerez cel putin 2 zile ptr. 10-11 februarie