O cursa de poveste
Trebuie sa marturisesc ca, pana astazi, nu am stiut foarte multe amanunte despre modul in care Ayrton Senna a obtinut prima victorie din cariera.
Stiam ca s-a intamplat in Portugalia in 1985, ca se afla la volanul unui Lotus si ca a plouat torential. Dar in niciun caz nu stiam ca si-a umilit adversarii prin avansul de peste 1 minut cu care a castigat cursa in fata urmatorului clasat si, mai ales, a conditiilor dificile de pilotaj.
Acum pare ceva de domeniul fantasticului sa nu existe Safety Car, iar pilotii folosesc celebra expresie “undriveable” la aparitia primelor picaturi de apa.
Cireasa de pe tort este ca insusi Senna a cerut oprirea cursei, desi era lider detasat si se afla in fata primei victorii!
Pentru toate astea, merita sa urmariti cursa integrala de la Estoril din 1985. Doua ore de curse asa cum probabil in zielele noastre nu vom mai avea ocazia sa vedem.
April 21st, 2010 la 7:35 pm
M-a uns pe suflet vazand aceasta cursa.Va multumesc in numele fanilor lui Ayrton Senna,prezentarea acestei adevarate pagini de istorie,a fornulei1.Acestea erau adevaratele curse ce au facut acest sport ceea ce este astazi,nu ifosele de care dau dovada multi dintre actualii sau fostii piloti din istoria recenta a Formulei1,care au la dispozitie sisteme de control ale masini,etc.Ce diferenta intre acele timpuri si o cursa din zilele noastre pe ploaie.Anul trecut in Malaezia,erau niste conditii asemanatoare,dar pe Massa trebuia sa-l linisteasca de la boxe inginerul sau de cursa.Si cand te gandesti ca pilotul asta era sa iasa campion mondia.Mi-e sila sa vad asemenea specimene de piloti!!
April 21st, 2010 la 9:46 pm
Senna era mare ptr. ca facea curse incredibile pe ploaie.Nu existau cutii de viteza automate facindu-se mii de schimbari de viteza in timpul unei curse ,gumele nu erau preincalzite ,nu exista telemetrie,simulatoare,exista pasiune,si mai ales comentatori extraordinari.Pacat ca toyul a murit.
April 21st, 2010 la 9:57 pm
Desi Senna a fost cel datorita caruia am inceput sa ma uit la F1 – primele imagini le-am vazut prin 92 iar in 93 eram dezamagit de prestatia McLaren Ford pt ca doream ca Senna sa castige tot – spre rusinea mea pana acum nu am vazut mai mult decat un rezumat al cursei asa ca nu pot spune decat thx Daniel.
April 21st, 2010 la 10:46 pm
@mad79, ai dreptate – nu cum poate un pilot de Formula 1 sa indreazneasca sa ceara folii pt casca – el trebuie sa fie in strare sa mearga cu ochii inchisi pe ploaie, trebuie sa aiba un radar sonor sau altceva gen X-men, ca doar e pilot F1. Chiar merita urat din toata inima asa specimene