Nivelul urmator in promovarea F1

Cu numai cateva zile in urma discutam despre relevanta testelor din aceasta iarna si incercam sa explic ca timpii realizati in aceasta perioada nu pot fi luati ca atare, dintr-un numar destul de mare de motive. In plus, in anii precedenti testele au fost privite cu mare precautie de echipe si au beneficiat de o promovare mai degraba in limite normale din partea presei internationale.

Iata insa ca 2010 aduce cu sine un interes urias din partea fanilor care s-a transferat inevitabil asupra presei  si echipelor. Cel mai simplu ar fi sa spunem ca acest “hype” este creat de revenirea lui Michael Schumacher in Formula 1, insa nu cred ca acesta este singurul motiv.

Cert este ca incepand de saptamana trecuta lucrurile au luat-o putin “razna” in Formula 1:

  • platforma Twitter este utilizata intensiv de jurnalisti pentru furnizarea instantanee de fotografii si de informatii despre timpi
  • publicatia Autosport a creat un live-timing pentru teste, ceea ce nu s-a mai intamplat probabil niciodata
  • echipa Williams a creat la randul sau o pagina de live-timing pe site-ul oficial

Privind in ansamblu ceea ce se intampla, nu pot sa nu remarc ca mediul digital a castigat teren substantial in aceasta perioada pentru furnizarea informatiilor, iar tehnologiile new-media sunt deja imbratisate de toate partile implicate in F1: fani, presa si echipe. Si probabil ca lucrurile vor ajunge la un nou nivel odata cu inceperea noului sezon, mai ales ca vom avea parte de lupta lui Schumacher contra altor trei campioni mondiali si a altor catorva piloti care aspira la titlu.

Iar asta nu poate decat sa ma bucure si sa ma faca sa sper ca nu mai este mult pana cand vom putea urmari si in Romania curse de Formula 1 in direct pe internet. LEGAL.

Etichete: /

13 comentarii la “Nivelul urmator in promovarea F1”

  1. vulpe andrei spune

    In primul rand gandeste-te ca BRAWN GP a fost campioana mondiala si tot ea a fost cea care a dominat testele din 2009 , eu cred ca de aici interesul sporit pentru teste . De cand ati bagat linkul motorsport-wrc si f1 eu nu mai pot sa intru pe f1 , dau click pe motorsport si ramane asa , nu apare nimic

  2. Daniel Popescu spune

    @vulpe andrei: Hmm, nu cred ca asta este motivul interesului urias de care se bucura testele.
    Stim de problema cu link-urile catre F1 si WRC prezenta pe sectiunea de F1, se va remedia in scurt timp.

  3. george spune

    cand vine F1champ..cand se deschide…nu ne anuntati nimic..vor fi premii mai mari…vrem informatii… :)

    in alti ani,inca din ianuarie ne dadeati indicii despre noul regulament…

  4. Daniel Popescu spune

    @george: F1 Champ soseste in curand intr-un nou format si cu un design nou. Va exista un teaser de aproximativ o saptamana cu noutatile din regulament. Deocamdata preferam sa nu oferim mai multe amanunte pentru ca vrem sa producem o surpriza placuta la momentul potrivit. Si sunt convins ca va fi o surpriza placuta pentru voi toti pentru ca am ascultat multe dintre propunerile voastre din ultimii 3 ani.

  5. diesel spune

    Testele se bucura de un interes major din cauza modificarii regulamentului incepand cu 2009. In conditiile in care testele sunt interzise pe parcursul anului, este firesc ca aceste teste din iarna sa capete un interes major. Practic este ocazia cand atat cei direct implicati in fenomen cat si jurnalistii, publicul iau primul “puls”.

  6. ally_great spune

    Promovarea de genul asta e in expansiune, pt ca nu intotdeauna ai un TV in preajma, dar cu siguranta ai un PC conectat la internet. Iar cei care nu tin pasul in acest trend ( PR-ul echipelor, jurnalistii si fanii) raman in urma cu tot ce inseamna fenomenul. Eu cred ca toata “nebunia” asta e justificata, si in plus, e cea mai eficienta modalitate de a afla noutati in timp real. Am mai spus intr-un comentariu ca “pe net” gasesti de vrei, iar testele sunt de si mai mare interes pentru ca e singura perioada in care se pot specula setari pentru a incepe sezonul in forta maxima.

  7. Lucky_Man spune

    Internet in stanga, internet in dreapta, dar oare cand o sa se destepte astia de la F1 si o sa aiba transmisii pe net, gen Indycar series. Cine a vazut vreodata pe net cum transmit aia, stiu despre ce vorbesc. Iti alegi tu modul in care crei sa vezi cursa, din copkit-ul masinii favorite sau altfel…in oricecaz ar fi foarte interesant sa putem vedea si noi asa o cursa de F1, ce ziceti? Cam ramasi in urma cei de la F1,nu?

  8. Lucky_Man spune

    Si inca ceva…la ei, sa vezi toate aceste treburi e gratis…doar te inregistrezi si gata,poti sa vezi…pe cand si la F1 asa ceva? Cred ca niciodata cat e tata Bernie acolo…

  9. vulpe andrei spune

    intrebare , poate ma luminati si pe mine ,de ce in f1, gp2 , f2 ,etc…… se folosesc jante de 13 ” cu balon mare, si in toate celelalte sporturi cu motor se folosesc jante cu diametru mare si talon mic ( asemanator cu ce folosim noi pe strada ) ?

  10. NeoGalaxy :P spune

    Pentru ca F1, GP2 si F2 sunt monoposturi cu un design fundamental diferit de masinile de strada, in timp ce celelalte grupe sunt masini de strada :) Evident ca masinile de F1 au fost masini de strada initial dar au evoluat in ceva diferit. Plus ca nu au caroserie ca masinile de strada. Cel putin asa vad eu diferentele dintre diferite clase si grupe,

  11. vulpe andrei spune

    multumesc neo, dar nu m-ai lamurit
    de ce nu se pun jante de ex pe 18 cu balon de 35 la cauciuc…..si se merge pe janta de 13 cu balon mare
    Designul monopostului nu are nici o legatura, pentru ca ar suporta orice fel de janta

  12. NeoGalaxy :P spune

    Pai tocmai asta este. Nu pot suporta orice fel de janta. Cred ca tocmai design-ul monopostului a dus la folosirea acestor jante. Zic asta pentru ca au inceput cu jante normale si au ajuns la astfel de jante. Plus ca rotile aici in comparatie cu suratele lor de pe masinile de strada fac ceva mai mult decat suratele lor :) . Design-ul motorului de Formula 1, numit si motor atmosferic face ca acesta sa aiba nevoie de foarte foarte mult aer pentru a functiona la parametrii normali. Deci partea din fata trebuie sa lase curgerea aerului direct in motor cat mai mult posibil. De aia nu exista caroserie peste suspendie si bratele ei. Si nici in fata, spatele sau deasupra rotilor. Plus ca rotile au nevoie de o anumita presiune pentru a rula si de o anumita marime de rulare. Si in ultimul timp, cred ca toate acestea sunt necesare pentru ca asa au fost dezvoltate si de-a lungul timpulul acestea au fost valorile cele mai apropiate de perfectiune. Adica masina ideala cam asa arata din pct de vedere matematic.

    Totusi, ar fii super sa vina cineva care chiar stie un motov mai apropiat de ce ai intrebat tu sa ne zica, deh sunt si eu curios :)

  13. vulpe andrei spune

    eu si cu inca un amic ne gandeam la presiune ,ca alt motiv nu vad sincer , oricum multumesc pentru intentie si raspuns, poate stie ADMIN DANIEL mai multe