Factorul perturbator
FIA nu se dezminte.
Intotdeauna a incercat sa-si impuna punctul de vedere aplicand celebra strategie “dezbina si cucereste”. Numai ca in 2009 lucrurile nu mai sunt atat de simple, pentru ca a intalnit o rezistenta puternica din partea echipelor.
Cu numai patru zile inainte de deadline-ul stabilit pentru 19 iunie, FIA a decis sa arunce cu noroi in FOTA, sustinand ca a ajuns la o intelegere cu echipele inainte de publicarea team-urilor participante in sezonul 2010. Ce s-a intamplat mai departe? FIA sustine ca cel putin una dintre echipe nu a fost de acord sa incheie conflictul cu forul mondial.
FIA nu a nominalizat “factorul perturbator” tocmai in speranta ca vor izbucni suspiciuni si tensiuni intre sefii celor 8 echipe din cadrul FOTA. Este, daca vreti, un exercitiu de fidelitate pentru FOTA, care trebuie sa demonstreze ca interesul comun al echipelor este mai presus de halucinatiile lui Mad Max.
Scurt exercitiu de imaginatie
Sa presupunem pentru o clipa ca FIA spune adevarul in comunicatul de presa. Daca exista intr-adevar echipe care nu doresc o intelegere cu Mosley, inseamna ca acestea trebuie sa fie decise sa se retraga din Formula 1 din cauza crizei economice. Iar in ultima perioada s-a vehiculat tot mai puternic ca Toyota si Renault se vor retrage din Formula 1 la finalul acestui an.
Pe de alta parte, Mosley sustine in comunicat ca “factorul perturbator” este o echipa care nu a participat la inalnirea de joi cu FOTA. In acest context, putem taia Toyota de pe lista, intrucat John Howett a fost prezent la intalnire.
Ramane doar varianta ca Renault, reprezentata prin Flavio Briatore, sa fie echipa care se opune unui pact cu FIA. Speculatia ar putea fi alimentata de faptul ca Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile sprijina ideea unei competitii paralele, in contextul in care presedintele ACEA este nimeni altul decat Carlos Ghosn, presedintele Renault.
June 17th, 2009 la 9:07 am
Max, cu toate ca este presedinte la federatie incepe sa se comporte ca o sluga a lui Bernie, ca doar el are banii si deci el are puterea. Este bine ca FOTA nu musca, oricum Bernie a supt prea mult din seva F1. Experimentul cu mondializarea fortata a competitiei este clar un fiasco. La turci am asisitat la o expozitie de prelate si nu stiu cat va mai fi cursa in China.
Ghosn a spus deschis ca F1 trebuie sa treaca sub controlul celor care o fac, a concurentilor. Max este atat de las incat nu indrazneste sa spuna lucrurilor pe nume. Este un fel de disperare a celui care vede ca pierde si nu stie ce sa faca sa evite dezastrul. Dar nu este dezastru, este izbavirea.