Întrebarea zilei
Cum este posibil ca într-o ţară în care trei televiziuni plătesc împreună 36.6 milioane de euro pentru un total de 102 meciuri de fotbal pe an dintr-un campionat derizoriu plin de scandaluri să nu fie nimeni interesat să investească 300,000 de euro pentru a-i permite lui Mihai Marinescu să concureze un an întreg în Formula 2?
Dap, Mihai Marinescu are nevoie de 0.8% din suma totală licitată de televiziuni pentru a concura în a doua competiţie ca valoare în lumea sporturilor cu motor.
April 4th, 2011 la 3:42 pm
Daca intrebarea nu este una retorica, raspunsul ar fi urmatorul: IT DOES NOT PAY OFF.
Este cat se poate de simplu. Fiecare euro din cei 36.6 meleoane se intoarce la investitor, eventual in compania catorva centi. Cei 300.000 de mii se dau si sunt bun dati.
April 4th, 2011 la 3:48 pm
@george: Nu cunosc foarte bine preturile la reclame in timpul meciurilor din Liga I, dar in privinta celor 300.000 de euro trebuie sa te contrazic.
Ii dai 300,000 de euro, iar logo-ul companiei tale apare pe monopost in 18 curse pe an pe Eurosport, adica in toata Europa. Deci, daca vorbim de o companie cu piete de desfacere in toata Europa, isi recupereaza banii prin branding.
Si cand spun asta ma gandesc la un Vodafone, la un Orange, la un Nokia etc.
April 4th, 2011 la 3:51 pm
Este vorba de cultura tarii noastre si de ceea ce se cere de public la televizor.
Vedem sute de stiri despre c..va Monica Columbeanu dar nici macar o stire despre un inventator roman sau vreun elev/student care a castigat vreun concurs sau olimpiada… din pacate astia sunt oamenii printre care traim.
April 4th, 2011 la 3:54 pm
Mihai Marinescu nu stie sa fiu popular si sociabil cu sustinatorii lui. Nu intru in alte detalii.
April 4th, 2011 la 4:11 pm
Este vorba in primul rand de ROI (return of investment). In cazul Romaniei este mult mai valoros daca investesti in fotbal. Mihai nu este interesant pentru nicio multinationala gen Vodafone, Orange, etc. De ce? Pentru ca Vodafone cheltuieste deja niste bani in F1 si nu mai vrea expunere cu un pilot din Romania. In plus, nimeni nu vrea doar un logo pe o masina. Marketing nu inseamna un autocolant si gata. Inseamna mult mai mult, iar in Romania nu exista asa ceva.
Pentru un sponsor, Mihai trebuie sa fie “vedeta” la el acasa, ceea ce nu este. O multinationala are deja suficiente vedete in tara de unde este ca sa nu fie nevoita sa apeleze la un Roman. Incearca un sondaj de genul cine este Lewis Hamilton si cine este Mihai Marinescu in Romania.
April 4th, 2011 la 4:14 pm
Corect. Sunt foarte putini oamenii cu bani care stiu ce inseamna sporturile cu motor si cati bani pot aduce acestea.
O firma multi-nationala care ar aparea pe masina lui Marinescu,in cazul unui prim plan cu logoul respectiv pentru cateva secunde intr-o singura cursa ar aduce banii inapoi firmei.Dar romanul tot roman,turca pe gazon si atat!!
April 4th, 2011 la 4:18 pm
@ Daniel Popescu!!!!! Si voi cei din presa auto suteti de vina pentru ca nu promova-ti si sustineti sporturile auto din romania.Normal ca investitorii nu se implica pentru ca logourile lor nu apar nicaieri. De ce nu spune-ti ca weekendul viitor este etapa de CNR? De ce nu face-ti un reportaj despre Campinatul inter-scolar de karting care este pe cale de disparitie? Te rog sa imi raspunzi la acest mesaj chiar si privat.
April 4th, 2011 la 4:21 pm
@Mihai C-tin Alexandru Ai mare dreptate. Da Daniel ma bucur pentru aceste randuri scurte dar cu un mesaj ce ar trebui sa trezeasca intergul popor roman. Cat timp va mai trece pentru ca cineva care arunca pe bani pe geam sa ii dea in speranta sportului cu motor romanesc (mai sunt si altii dar tinand cont ca Daniel a facut precizarea a doua competitia din lumea sporturilor motor) si nu ii ca la donatia isi face reclama , decat sa dai niste panouri la meciuri din Romania la care mai nimeni nu se mai uita. Cand iti poti face reclama in Europa intreaga.
April 4th, 2011 la 4:26 pm
Dar eu sunt curios: A cerut Mihai bani de la aceste companii( televiziuni ) si l-au refuzat?
…..intreb nu de alta dar poate fi o situatie ca in bancul acela cand itic vroia sa castige la loto dar el nu juca.
Nefiind asa popular ca fotbalistii aici el ar trebuii sa ii caute pe sponsori, nu sponsorii pe el.
April 4th, 2011 la 4:30 pm
@Pesso Automarket are rubrica de Formula 1 si WRC insa totusi pe langa pagina de Formula 1 mai sunt adaugate si informatii despre romanii nostri. Deci nu ai unde sa strecori asa ceva doar daca se creeaza insa nu ar fi o idee rea . O sa ma injurati mult dupa replicile astea dar totusi Miki Alexandrescu ii amintea pe toti si zicea ca azi ii campionatul X sau Y de karting.
April 4th, 2011 la 4:48 pm
@Pesso: Pentru ca singurele sectiuni de motorsport de pe Automarket sunt dedicate Formulei 1 si WRC-ului. Cateodata scriem despre pilotii romani din competiile situate imediat sub F1 pentru ca este firesc sa ii promovam, insa pur si simplu nu exista timp si resurse pentru acoperirea tuturor competitiilor.
Prin comparatie, cred ca scriem mai des despre Marinescu, Sechelariu sau CNR decat Gazeta Sporturilor sau Prosport, care la nivel national au o influenta mult mai mare decat Automarket (atat pe print, unde Automarket nu exista, cat si pe online, unde audienta lor este, evident, mult mai mare, pentru ca se adreseaza unui public mult mai numeros).
April 4th, 2011 la 4:50 pm
@Paul: Cu siguranta, el ar trebui sa caute sponsori. Mai exact, echipa din spatele lui, si anume District Racing. Sa nu uitam ca Marinescu a obtinut intre timp si o bursa de studii la Universitatea din Delft (Olanda), una dintre institutiile de invatamant superior cele mai apreciate din Europa, deci trebuie sa-si imparta timpul intre doua activitati care ocupa mult, mult timp.
April 4th, 2011 la 5:01 pm
@ Daniel Popescu! Ai dreptate intr-un fel,dar as prefera ca in loc de o statistica din SUA sau cine stie ce accident,sa imi prezentati deschiderea de sezon din CNR.Cu ocazia asta poate mai face-ti o rubrica dedicata sporturilor auto din Romania.Cat despre print…daca a-ti scoate pe piata o revista cred ca ar avea succes,avand in vedere ca singura revista care se mai poate citii azi este AutoShow.Te salut si iti urez multa bafta in continuare!
April 4th, 2011 la 5:43 pm
Mihai Marinescu oferă scandal pe bandă rulantă? Subiecte de presă zilnice, dar nu pozitive? Nu!
Într-o Românie în care tabloidele au cea mai bună viaţă de când se cunosc ele, iar ziarele de calitate dispar, e lipede care-i răspunsul la întrebare.
April 4th, 2011 la 6:18 pm
Offtopic: te rog invata putina gramatica…ma dispera cand vad ca sunt persoane care nu cunosc elementele de baza ale gramaticii romane.
“Face-ti” se scrie corect “faceti”, “spune-ti” -> “spuneti” pt ca este conjugarea verbului la persoana II plural! Simplu!
April 4th, 2011 la 6:26 pm
Adevarul este ca Automarket s-ar putea implica mult mai mult in promovarea sportului cu motor din Romania. Avand in vedere ca aveti una dintre cele mai vizionate pagini de internet din Romania pe segmentul auto, cu siguranta ca multi ar dori sa vada mai multe informatii si din motorsportul romanesc.
@Daniel Popescu – spuneai ca este greu de intretinut o pagina cu motorsportul romanesc, si cred ca motivul ar fi ca ar trebui sa cautati informatiile pe cont propriu la inceput, insa cred ca dupa o perioada scurta de timp cei implicati va vor oferi informatiile din proprie initiativa fara a mai fi nevoie de “munca de scotocire”….pă’re’rea mea…hâc!…
April 4th, 2011 la 8:24 pm
@daniel popescu: pui întrebarea greşit!corect ar fi: “cum e posibil ca într-o ţară care are performanţe de mâna a3a la fotbal,acesta să fie cel mai promovat sport?”
de fapt singurul sport promovat,în afară de TVR nu am văzut să se mai spună pe alte posturi şi de alte sporturi de la noi, unde chiar avem performanţe notabile!
chiar n-ar fi rău deloc să faceţi şi voi o rubrică specială despre sporturile cu motor de la noi!sunt convins că sunt mulţi interesaţi,printre care mă număr şi eu!
April 4th, 2011 la 8:27 pm
Daniel , din comentariul lui Pesso extras as vrea sa pun o intrebare. Automarket pe langa paginile de Formula 1 , WRC ar fi creata o pagina pt promovarea talentelor romanesti in Formula 1. Pt ca poate ar fi o solutie sa atragem sponsori cu ceva.
April 5th, 2011 la 6:43 am
Halal tara!
April 5th, 2011 la 10:10 am
Cum sa putem ponsoriza pe Marinescu, cand nusuntem in stare sa transmitem formula1 pe tvr1 sa vada toti Romani find ca suntem abonati la acea televiziun. Asa trebue sa invat limba Germana casa vad reclamele nemtilor, o jumatate de cursa. Dar spunetim dvs nu este inervant… Cu stima si respect. David din Deva
April 5th, 2011 la 11:31 am
E frumos ca ati pus intrebarea asta aici pe blog, DAR cel mai bine era daca ati fi apelat exact televiziunile respective sau alte firme care fac sponsorizari gen producatori auto, banci,alte firme cu reale posibilitati.Cred ca nu s-a ocupat nimeni la modul serios de problema sponsorizarii; la cati milionari sunt in Romania -suntem lacomi si indiferenti si cam atat, ne plangem ca nu suntem promovati si avem solutiile la noi in fata.
PS: legea sponsorizarii nu stimuleaza procesul in sine.
April 6th, 2011 la 7:59 am
Cei 36.6 milioane de euro reprezinta drepturi de televizare nu sponsorizare. Comparatia e absurda. Steaua a încasat de la sponsor în jur de 800.000 de euro anul trecut. 32 de meciuri plus meciurile in cupele europene, 11 jucatori plus rezervele, timp de 90 de minute sigla ponsorului era vizibila Pentru ce ar primi Marinescu sponsorizare (a se citi pomana) 300.000 euro pentru 18 curse?
April 6th, 2011 la 4:12 pm
[...] Claudiu Ciobanu merge pe ideea lui Mircea Mester http://www.automarket.ro/blog/popescu/formula1/intrebarea-zilei/ [...]
April 7th, 2011 la 8:30 am
de ce nu se face o campanie in randul celor care sunt interesati de sport? poate 10eur ar dona multi. se fac teledomuri pt tot felul de ineptii… ma gandesc ca daca ar imparti suma la mai multe firme, sumele rezultate ar fi mai usor de strans. in definitiv este un roman cu sanse sa ajunga in f1…
April 8th, 2011 la 1:51 pm
Daniel, pune linkul asta pe automarket … e ff haios !!
http://www.youtube.com/watch?v=HRpXqbaSDzE
April 10th, 2011 la 12:32 am
[...] Formula 2. Motivul: lipsa completă a sponsorilor (Daniel Popescu a scris foarte frumos despre asta pe site-ul său). Însă Mihai, familia și echipa sa au făcut tot posibilul și brașoveanul a confirmat în [...]
April 11th, 2011 la 1:02 am
@ dmd: Auzi, de unde ai tras tu aceasta concluzie? De unde stii tu ca Mihai Marinescu nu stie sa fie popular si sociabil cu sustinatorii sai???
@ Sportbusiness: Nu cred ca ar fi relevant un sondaj de genul celui pe care il propui. Pana la urma Lewis este campion mondial iar Mihai, desi a participat la curse interne iar cursele sale din campionat au fost transmise si in romania, cu comentariu romanesc…el inca se chinuie sa stranga bugetul necesar.
Pe de alta parte, asa cum s-a mai scris, nu cred ca daca Mihai ar primi sponsorizare din partea statului sau din oricare alta parte, ar fi de pomana. Rezultatele sale au fost mereu bune si foarte bune si asta nu poate decat sa mai imbunatateasca renumele Romaniei la nivel mondial.
Si da, subscriu si eu ideei conform careia pilotii romani de monopost sau de kart sunt din ce in ce mai rar sau chiar deloc pomeniti in cadrul comentariului transmisiunilor F1