Impactul pozitiv al noilor motoare de Formula 1

La sfârşitul Marelui Premiu al Australiei din luna martie, organizatorii cursei au lansat un val de critici la adresa noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri, din cauza faptului că sunetul acestora are o intensitate semnificativ mai mică decât unităţile aspirate V8 de 2.4 litri.
La fel ca mulţi alţi fani ai Formulei 1, am fost de acord cu faptul că noile motoare ar putea îndepărta fanii din tribune, element susţinut aparent şi de scăderea numărului de spectatori la unele curse, inclusiv în Germania.
Iată însă că, din îndepărtata Malaysia, aflăm unele veşti interesante: sunetul mai scăzut al motoarelor a permis fanilor să meargă la curse împreună cu copiii. “Am observat că în tribune au existat familii cu copii care se bucurau mai bine de Formula 1. Îmi aduc aminte că în trecut un tată punea căşti pe urechile copilului. Sau că unui copil i se făcea frică şi începea să plângă, cerând să meargă acasă. Cred că noile motoare atrage o nouă baza de fani. Exact asta vrem”. Sunt cuvintele lui Razlan Razali, şeful circuitului de la Sepang.
Un copil la cursă înseamnă, probabil, un viitor fan al Formulei 1. După logica asta, poate că noile motoare chiar vor reuşi să aducă o nouă generaţie de fani în Marele Circ.

La sfârşitul Marelui Premiu al Australiei din luna martie, organizatorii cursei au lansat un val de critici la adresa noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri, din cauza faptului că sunetul acestora are o intensitate semnificativ mai mică decât unităţile aspirate V8 de 2.4 litri.

La fel ca mulţi alţi fani ai Formulei 1, am fost de acord cu faptul că noile motoare ar putea îndepărta fanii din tribune, element susţinut aparent şi de scăderea numărului de spectatori la unele curse, inclusiv în Germania.

Iată însă că, din îndepărtata Malaysia, aflăm unele veşti interesante: sunetul mai scăzut al motoarelor a permis fanilor să meargă la curse împreună cu copiii.

“Am observat că în tribune au existat familii cu copii care se bucurau mai bine de Formula 1. Îmi aduc aminte că în trecut un tată punea căşti pe urechile copilului. Sau că unui copil i se făcea frică şi începea să plângă, cerând să meargă acasă. Cred că noile motoare atrage o nouă baza de fani. Exact asta vrem”. Sunt cuvintele lui Razlan Razali, şeful circuitului de la Sepang.

Un copil la cursă înseamnă, probabil, un viitor fan al Formulei 1. După logica asta, poate că noile motoare chiar vor reuşi să aducă o nouă generaţie de fani în Marele Circ.

Etichete:

15 comentarii la “Impactul pozitiv al noilor motoare de Formula 1”

  1. FanF1 spune

    Nu consider un impact pozitiv intrucat pe lumea asta tatal poate trai fara copil dar copilul nu poate trai fara tata. Asadar atentia organizatorilor e de a atrage privirile celor mari care au “buzunare” si nu a unor “proaspeti iesiti din ou” uscati la buzunare.

  2. Daniel Popescu spune

    @FanF1: Si peste 20 ani ce fani va mai avea Formula 1? Tatii de astazi, care vor ajunge la 45-50 de ani cu gandul mai mult la pensie si care vor iesi din celebrul segment 25-45 atat de atractiv pentru sponsori?

  3. FanF1 spune

    Nu, acei tineri care au capatat statutul de tati, dar ce vrei sa spui ca clientela de peste 20 de ani va fi puternic influentata de impresia lasata azi bobocilor? Toate la timpul lor, sa ne axam pe prezent sa nu ne facem planuri pe o durata asa de indelungata ca sa nu fim comparati cu niste visatori.

  4. Daniel Popescu spune

    @FanF1: Spun doar ca este mai usor sa devii fan al Formulei 1 daca urmaresti curse de la 5 ani decat daca auzi pentru prima oara de competitia asta pe la 15-20 de ani, cand deja ai multe alte hobby-uri.

  5. FanF1 spune

    Nici o problema: la 5 ani il pui in fata tv-ului si reglezi sunetul de la telecomanda. Doar daca ai bani de aruncat platesti biletul unei curse pentru un prichindel care la varsta aia nu-i capabil sa inteleaga sportul si e posibil sa devina fan inrait al unei echipe fara sa stie ce abilitati are acea echipa mancand astfel rahat cu lopata laudandu-i, precum Mirciulica care confunda prezentul cu anii ‘90 de glorie. Apropo de echipele legendare ale f1 precum ferrari si mclaren: politica asta din f1 a avut o influenta negativa asupra lor, practic le-a legat de maini si de picioare pentru a permite echipelor mici sa ajunga la valori similare echipelor de top. Asadar, sa mai numim f1 un sport cu motor sau o competitie politica, castigatorul fiind vulpoiul sau matza ce stie cel mai bine sa influenteze?

  6. Vlase spune

    @FanF1 – nu sunt deloc de acord cu afirmatiile tale: “Toate la timpul lor, sa ne axam pe prezent sa nu ne facem planuri pe o durata asa de indelungata ca sa nu fim comparati cu niste visatori.”. Este o abordare gresita din absolut toate punctele de vedere!!! Daca nu avem o viziune pentru viitor se duce naibii totul. Iar a avea viziune nu inseamna a fi visator. Aceasta mentalitate de “acum si aici” este foarte daunatoare si nu te va putea ajuta sa te dezvolti si sa evoluezi. Istoria (chiar si cea recenta) este plina de exemple in care daca se are in vedere un plan pe termen lung, vor aparea si rezultatele. De ex, in fotbal, la inceputul anilor 2000, Germania a decis ca este nevoie de o schimbare totala a modului de functionare a intregii discipline nivelul tarii (incepand de la juniori si terminand cu echipele de top). Rezultatele s-au vazut doar dupa 10-12 ani, dar au fost si sunt la cel mai inalt nivel. Si astfel de exemple sunt nu doar la nivel sportiv ci si social.
    Deci, despre ce vorbim?

  7. FanF1 spune

    @Vlase, te aprob, trebuie sa ne gandim si sa ne cream un viitor stralucit dar da-mi voie sa-ti spun o vorba de-a tatalui meu cu care totusi ma contraziceam deseori: “tot ce e mult strica!”. Asadar sa ne gandim in viitor dar nu pe durata de zeci de ani! Acum hai s-o lasam balta cu asta ca ne abatem de la subiect si trecem de la sport la psihologie.

  8. mad79 spune

    planurile lui nea Nicu,pe 5 ani,erau bune,dar prost aplicate,O natiune,fara un tel,este o natiune sortita esecului,iar cei 25 de ani de la Revolutie,ne-au aratat asta!Pentru a implementa un lucru efficient iti trebuie cel putin 15 ani,indiferent de domeniu,asa ca planurile pe termen lung sunt cele mai costisitoare,dar si eficiente,nu doar ptr o generatie,ci sipentru cele viitoare!

  9. hazard spune

    Cu tot respectul pentru şeful circuitului de la Sepang… Esti un mare prost! :)

  10. mirco spune

    Eu stiu un lucru, atunci cand am fost la f1 (in 2005) ceva ma uluit si acela a fost sunetul facut de acele motoare. Daca ma intreba cineva cum a fost in primul rand ii spuneam de sunet.

  11. Marius spune

    Daca stai la 10m de vechile monoposturi simti ca-ti explodeza timpanele iti acoperi urechile, dupa care sunetul te loveste efectiv in piept.
    Si da acel sunet iti ramane in memorie.

  12. auto_fan spune

    Adicatelea si cum ar fi, d-aia n-are acum F1 fani, ca in anii 80, 90 si 00 erau prea zgomotoase motoarele?

    Hai sa fim seriosi si sa nu ne mai invartim dupa deget, problema e in cu totul alta parte: lipsa acuta de spectacol. Si asta in cea mai mare masura din cauza regulamentului de tot rahatul. Si foamei de bani in privinta drepturilor de transmisiuni.

    Eram un foarte mare fan F1, tocmai prin prisma a ceea ce se intampla pe circuit in anii 80 – 90 – 00. Si nici nu a fost nevoie sa merg pe atunci la vreo cursa ca sa devin fan F1. In schimb, in ultimii ani, F1 a reusit fix contrariul: nu ma mai uit, ca nu mai am ce sa vad.

  13. KALEL spune

    sa ii duca la Formula E !!!!!!!!!!!

  14. Adrian spune

    Nu există absolut nici un impact pozitiv al noilor motoare din punctul de vedere al publicului,și nici din punctul de vedere al echipelor care se așteptau la costuri mai mici dar rezultatul a fost exact invers!
    Dacă există un impact pozitiv al noilor motoare(lucru de care mă cam îndoiesc) atunci acesta este faptul că anumite tehnologii folosite la actualele motoare pot fi transferate pe motoarele de serie.

  15. florin spune

    vrajala…. duce lumea de nas…. MOTOARELE V8 iti facea pielea de gaina , la cele de 1.6 nu am nicio senzatie