Unitatea echipelor

Subiectul unei lansari comune a monoposturilor pentru 2010 este deja cam vechi, insa profit de anuntul facut astazi de Sauber pentru a readuce in discutie aceasta problema.

In principiu, intentia echipelor de a lansa toate monoposturile in aceeasi locatie pe parcursul unui weekend suna foarte bine. In primul rand pentru echipe, care isi reduc foarte mult costurile, iar in al doilea rand pentru jurnalisti, care pot calatori la un singur eveniment in loc de 13.

In realitate, orgoliile fiecarei echipe au impiedicat organizarea unui astfel de eveniment, indiferent cat de mare a fost dorinta de a reduce costurile. Principala nemultumire a fost aceea ca echipele de traditie precum Ferrari si McLaren vor atrage toate privirile, asta fara sa punem la socoteala interesul urias pentru revenirea lui Schumacher in Formula 1.

Nu era greu de imaginat ca aproape nimeni nu ar fi trecut pe la standurile Campos, USF1 sau Lotus. Iar acelasi lucru este valabil si pentru fani. Practic, era imposibil sa gestionezi un calup de informatie atat de bogat in numai 3 zile (pentru ca lansarea comuna prevedea un eveniment de trei zile).

Acesta a fost inca un episod in care am putut realiza foarte usor ca unitatea echipelor lipseste aproape cu desavarsire in Formula 1. Indiferent de declaratiile de PR ale FOTA si de asigurarile date de sefii de echipe, este clar ca in spatele usilor inchise lucrurile sunt destul de incinse. Pana la urma, FOTA a aparut mai degraba ca o forma de aparare impotriva lui Max Mosley, nicidecum din dorinta de unitate.

Din punctul meu de vedere, ar fi fost grozav sa asistam la o lansare comuna. Ar fi fost mai greu de abordat subiectul (nu ar fi fost usor sa public informatii complete si galerii foto cu toate cele 13 monoposturi), dar ar fi fost o noua experienta atat pentru echipe, cat si pentru fani. In schimb, vom asista la lansarile insipide in genul celei pe care o va face Sauber pe circuitul de la Valencia sau, de ce nu, la copierea modelului Toyota din 2009 (lansarea pe internet, cu site-ul oficial “picat” din cauza accesarilor numeroase).

Voi, ca fani ai Formulei 1, cum ati fi vrut sa primiti informatiile: toate la un loc printr-o lansare comuna spectaculoasa si inedita sau cu lingurita, cate o echipa la cateva zile?

Etichete:

11 comentarii la “Unitatea echipelor”

  1. roadempire spune

    toate la un loc??!!(adica o varza). Sigur NU .

  2. scuderia spune

    mda…logic ca nu se cheltuiau la fel de multi bani ca inainte…dar daca se intampla asta cu siguranta toate aparatele foto erau intreptate care ferrari si mclaren..k no…asa ii lumea…suna bine o lansare in comun dar eu cred ca daca se realiza iesea varza

  3. NeoGalaxy :P spune

    Eu personal pot sa spun ca m-as fi bucurat sa fii fost lansate toate in aceasi sesiune, pentru ca asa mi-as fi permis sa ma duc si eu. Si asa am fost invitat la una dintre lansari dar momentan este posibil sa fie decalata deci… sunt indecis. Dar atata timp cat unii vor lansa masina le circuit si altii la nu stiu ce muzeu… scuze dar nu-mi permit sa ma duc sa vad peste tot. Am incercat sa zbor si se pare ca nu sunt in stare…

    Idea de a lansa toate monoposturile in acelasi timp este exact acelasi lucru cu o cursa. Practic in loc sa avem 26 de monoposturi intr-o cursa, aici avem doar jumatate. Si tot in acele 3 zile cat dureaza o cursa. Eu nu stiu acuma… cine si cata atentie primeste, dar eu ca fan ma duceam la toate echipele pentru ca se merita.

    Deci… au gresit si au gresit rau de tot. Asta ne arata ca sunt umani si perfectibile (poate). Dar ne si arata ca nu au nici un fel de uniune.

    P.S. Spania este departe rau :) )))

  4. ally_great spune

    Fiecare echipa are traditia ei, dar bineinteles ca mi-ar placea o lansare comuna a echipelor. Ar fi ca un salon auto al bolizilor de F1, si normal ca in cadrul unui salon vizitezi toate standurile, ca doar pt asta mergi. Si acolo atentia poate fi atrasa prin o multitudine de metode, deci ma indoiesc de lipsa prezentei la standurile vreunei echipe :) Si cum nimic in lumea asta nu e perfect, ramane sa ne bucuram de 2010 atat cat se poate!

  5. octav spune

    Pana la urma este pe bani! Fiecare echipa doreste expunere maxima, cat mai multi jurnalisti/fani/sponsori/ ce vrei tu la standul lor sau la lansarea lor. Nimeni nu vrea sa fie eclipsat de Ferrari, McLaren, Mercedes GP sau mai stiu eu cine.
    Iar faza cu FOTA, unitatea lor, da, exista, insa numai in fata reflectoarelor si a “dusmanilor” comuni, FIA si meseriasii cu regulamnetele lor. Fiecare isi apara interesele cum poate sau stie mai bine.
    Si ca sa raspund la ultima intrebare: eu as prefera ca fiecare echipa sa isi lanseze separat monoposturile. Pur si simplu consider ca primesc mai multa informatie cu lingurita decat un calup mare pe care il taie fiecare jurnalist, emisiune TV asa cum crede de cuviinta sau cum i se dicteaza in functie de sponsorul care a platit deplasarea pana acolo!
    Scrie si tu un articol (te rog) despre ce va fi anul acesta, regulament si cateva date tehnice despre cum vor trebui sa fie masinile. Multumesc

  6. Daniel Popescu spune

    @NeoGalaxy si @ally_great: ati punctat foarte bine partea cu fanii, ar fi fost intr-adevar un eveniment similar cu un salon auto, iar interesul suporterilor ar fi fost ridicat. Asa, fiecare va afla din fata monitorului cum arata monoposturile. Cat despre teste, britanicii sunt extrem de invidiosi ca toate cele 4 sesiuni de teste au loc in Spania, mai ales ca este si singura tara cu doua curse in calendar.

  7. Daniel Popescu spune

    @octav: Citind comentariul tau mi-am adus aminte ca anul trecut pentru cele mai multe echipe am scris aproximativ 10 stiri despre lansarea monopostului. Din punctul asta de vedere este mai bine ca nu avem o lansare comuna.

    Ce urmeaza spun in premiera: Va exista un preview despre sezonul 2010 al Formulei 1, care va aborda schimbarile de regulament si asteptarile pentru fiecare echipa in parte. Insa cred ca este prea devreme pentru asa ceva. Ne propunem ca in sezonul 2010 sa va oferim mai multe articole elaborate, de sinteza, despre evenimentele care conteaza cu adevarat in F1. Cu alte cuvinte, mai putine stiri de declaratii insipide si mai multa informatie. Ramane de vazut cum va fi apreciata aceasta abordare de cititori :)

  8. diesel spune

    Ma inscriu si eu la teza cu expunerea in grup, in comun, tip salon-autoshow. Vizibilitatea ar fi fost mult mai mare, pentru toata lumea, paradoxal, tocmai pentru ca fanii marilor echipe puteau sa vada, viziteze inclusiv standurile noilor veniti. Ceea ce e putin probabil sa se-ntample in cazul expunerilor individuale, pe echipe in conditiile in care acestia au putin fani.
    Cel mai bine ar fi fost o prezentare mixta, deci salon, cu prezentare generala a tuturor echipelor, pilotilor, chiar tehnicienilor, urmand ca in final sa se treaca la prezentarea de detaliu, cu accent pe particularitatile fiecarei masini, echipe. Ar fi fost un preambul pentru un an 2010 care se anunta unul de exceptie.

  9. roadempire spune

    una e ce vor fanii si alta e politica de marketing a megaechipelor din F1.
    Doar nu credeati ca Ferrari sau Mercedes isi aduna fanii intr-un salon pentru ai imprastia spre a vizita niste noname-ri venite din GP 2 care oricum vor face doar act de prezenta in F1sau poate mai rau ,doar act de prezenta in sedintele de antrenamente si in sesiunile de Q3 !

    E ca si cum automarket si-ar impartii ratigul propriilor fani cu alte site-uri aproape anonime. ;)

  10. NeoGalaxy :P spune

    Gandirea unor baieti de mai sus, (ma refer doar la roadempire) este exact ca mentalitatea romanilor cand se duc la un targ de joburi: in loc sa de duca cu un CV printat ceva, sa se intereseze de oferte de munca sau poate macar sa vada cum stau treburile, conationalii nostri… se duc sa vada daca primesc ceva gen: bomboane, pliante, chestii din plastic si tot felul de prostii de genul asta. Cam asa arata imaginea prezentata de roadempire.

    Poate si de asta exista targuri de joburi cu cat mai multe firme, in loc sa fie targ de joburi doar cu cate o singura firma. La scara larga, idea mea de mai sus, ar castiga fanii si sponsorii si mai ales Formula 1. Dar… cui ii pasa de ce castiga fanii sau Formula 1?

  11. roadempire spune

    mai galaxie vad ca nu ai inteles nimik,dar nu e o problema ca oricum nu ma deranjez sa-ti explic :)