Un razboi cu final asteptat
Vineri seara. Apropierea ultimului weekend dinaintea unui nou sezon competitional te face sa te gandesti la diversele moduri in care te poti bucura de cele doua zile libere.
Linistea suspecta este insa rupta de un comunicat de presa al FOTA, care anunta sec ca regula “castigatorul ia totul” propusa de FIA este ilegala. Baietii explica cu regulamentul in fata de ce, iar replica FIA vine la numai cateva zeci de minute distanta cu o replica hilara, plus informatia pe care o anticipam cu totii: noul sistem nu va fi aplicat in 2009.
Bineinteles, dupa tot ce s-a intamplat pe parcursul saptamanii trecute se nasc cateva intrebari al caror raspuns este pe cat de simplu, pe atat de edificator in privinta “prietenei” dintre cele doua foruri.
- de ce a vrut FIA sa introduca acest sistem in 2009 cand forul stia cu siguranta ca incalca regulamentul? S-a bazat probabil pe naivitatea echipelor.
- de ce a asteptat FOTA trei zile pentru a da replica? Oare s-a aplicat principiul din lumea PR-istilor care spune ca daca vrei sa publici o informatie bomba fara sa creezi multa valva in jurul ei ziua cea mai potrivita este vineri?
- de ce a dat FIA o explicatie atat de hilara pentru a justifica decizia luata ilegal? Cum poti spune intr-un comunicat de presa ca “am crezut ca echipele sunt de acord cu sistemul” cand aceleasi echipe au propus un cu totul alt sistem de punctare? Care sistem, evident, nici macar nu a fost luat in calcul.
Vorbim de fapt de o lupta inegala intre FIA si FOTA. FOTA a obtinut vineri o victorie, dar va pierde razboiul. Asta pentru ca FIA poate decide regulamentul sportiv si tehnic fara acordul echipelor, daca deciziile intra in vigoare dupa data de 1 ianuarie a anului urmator.
Din 2010 vom avea aceasta regula stupida care spune ca pilotul cu cele mai multe victorii devine campion, asa ca ar fi bine sa ne bucuram de un sezon 2009 care se anunta mai palpitant ca oricand.
March 23rd, 2009 la 5:51 pm
Inca un semn ca la conducerea FIA este nevoie de alti oameni . De parca n-ar fi existat destule )
March 23rd, 2009 la 7:09 pm
Probabil Mosley s-a gandit k anul asta sunt alegeri si probabil de aceea a intors placa
March 23rd, 2009 la 7:37 pm
Daca ne luam dupa ce scrie ANSA Mosley a dat vina pe Bernie care i-ar fi spus ca s-a consultat cu toate echipele si acestea sunt de acord. Oare se rupe legatura dintre cei doi mari ai automobilismului?
March 23rd, 2009 la 8:43 pm
O binecunoscuta zicala spune: “fereste-te de greci cand vin cu daruri”. Atunci ma intreb ce urmareste Max [Mad Max, as zice eu si nu are legatura cu simpaticul Mel ] de accepta orice (aproape) si cedeaza usor ? Un nou exemplu :http://www.autosport.com/news/report.php/id/73858.
March 24th, 2009 la 8:03 am
Daca este sa privim un pic din afara sferei fanilor si cat se poate de impartial, cel mai bun sistem de punctare este cel care arata care este castigatorul.
Adica un sistem de punctare care da mai multe puncte celui care castiga. Ca sunt 10 ca sun 12, ca sunt 15, ceea ce conteaza este ca cel care castiga o cursa sa aiba mai multe puncte decat cei pe locul 2 + locul 3. Plus ca o victorie trebuie sa insemne mai mult decat o constanta care arata mediocritatea oricarui pilot. Ma refer in general la orice pilot care decat sa se lupte pentru o victorie, mai bine… asteapta sa abandoneze cel din fata sau pur si simplu sta pe locul pe care este. Oricare ar fi acel loc si oricare ar fi acel pilot.
Dupa care, mai facem ceva interesant. Celui care castiga, ii mai dam 2 puncte pentru victorie. Dar nu puncte ca cele 10, 12 sau 15, ci ca un fel de bile. Adica 2 bile albe. Pentru fiecare victorie primeste 2 bile albe. Sau una. Ceea ce conteaza este ca la sfarsitul campionatului, dupa ultima cursa, aceste bile se adauga la punctele acestuia.
Fie ca a castigat multe curse si a fost si constant, sau ca castigat multe curse si a abandonat, aceste bile albe il vor ajuta. Si pe merit, pentru ca eu consider ca doar victoria conteaza
Ce parere aveti?
March 24th, 2009 la 8:43 am
Andrei, daca este sa vorbim discutii cum ar fi daca sistemul propus de tine l-am transform in puncte bonus pentru doua victorii in serie si/sau pentru a “n”-a victorie din sezon.
Astfel s-ar premia performanta si constanta valorii prestatiilor.
March 24th, 2009 la 9:08 am
Dar poate ca aceasta decizie data de FIA nu este una hilara si ilegala ci este o regula zic foarte indrazneata. Eu spun ca va avea spectacolul Formulei1 de castigat de pe urma acestei reguli din sezonul viitor. Mai ales pentru pentru echipele care vor sa urce inclasamentul general dar pentru pilotii tineri care vor saopreasca suprematia echipei FERRARI.
March 24th, 2009 la 9:10 am
Mai ales si pentru echipa WILLIMAS care tinteste tiltul mondial la piloti si la constructori.
March 24th, 2009 la 9:32 am
Domparinte, in conjunctura actuala o echipa independenta nu are nici o sansa in fata echipelor de uzina. Daca vrei ca Ferrari sa fie batuta mizeaza pe Renault, BMW si chiar Toyota fara a mentiona pe cei de la McLaren.
Cu toata politica de reducere a cheltuielilor nu vad cum ar putea cei mici sa se bage in afacerea greilor.
Sistemul cu victoriile nu va face decat sa schimbe tactica echipelor si se vor gasi unii care sa joace totul sau nimic dar schema asta nu cred ca poate tine un campionat intreg.
Ar fi absurd de frumos sa vedem un campionat in care sa avem 5-6 castigatori de mari premii si astfel sa avem un campion mondial cu 3 victorii decis la diferenta de puncte fata de un alt piot cu 3 victorii.
Mai trebuie sa stam un an sa vedem ce va fi!