Haosul din curtea FIA

Retragerea lui Max Mosley şi sosirea lui Jean Todt în fruntea Federaţiei Internaţionale de Automobilism au reprezentate două evenimente primite cu bucurie atât de fani, cât şi de cei implicaţi în Formula 1. Chiar dacă se confunda cu succesul Ferrari din anii ‘90, Todt promitea să aducă o oază de normalitate pentru organismul care gestionează sporturile cu motor, iar mandatul său a început promiţător.

Din păcate, exact când trebuia să dea dovadă de coloană vertebrală, Jean Todt a dat greş. Pot să înţeleg că a fost nevoit să accepte Bahrain în calendar, pentru că Sheikh Abdullah bin Isa Al-Khalifa, preşedintele Federaţiei de Motorsport din Bahrain, a jucat un rol esenţial în alegerea sa în funcţie. Dar nu pot să înţeleg câteva greşeli elementare:

Todt nu poate mulţumi pe toată lumea (vezi mai ales polemicile privind regulamentul pentru motoarele turbo), dar toate aceste greşeli vin într-un moment extrem de nepotrivit. Şi este păcat, pentru că iniţiativele pentru raliuri de anduranţă în WRC, pentru un Campionat Mondial de Anduranţă cu Le Mans drept punct de reper, cu unificarea campionatului GT şi, nu în ultimul rând, cu campionatul dedicat maşinilor electrice sunt foarte bune şi ar trebui promovate mai mult.

Etichete: /

2 comentarii la “Haosul din curtea FIA”

  1. Cyrus spune

    Daniel, n-ar trebui sa ne grabim cu acuzele.

    De cand e la carma FIA, Jean Todt a luat cateva decizii destul de inspirate, de exemplu cele mentionate de tine mai sus. In plus, deja se observa ca el este persoana flexibila si deschisa pt dialog, care tine cont sugestiile echipelor – pe vremea lui Max Mosley rar se intampla asa ceva (cel putin in perioada relativ scurta de cand urmaresc acest sport). Pana la urma, suntem oameni, si nu putem lua cea mai buna decizie din prima, fara un dialog sanatos cu partile implicate.

    Ce tine de intrebarea legata de cursa din Bahrain, cred ca pt el este un subiect destul de delicat, in care trebuie sa dea dovada de multa diplomatie – pe de o parte primeste asigurari din partea unui aliat important ca cursa se poate desfasura in conditii normale, fara incidente; de cealalta parte, echipele isi exprima ingrijorarea privind securitatea

    Nu este exclus chiar si un mic joc regizat din culise (politica, pana la urma), cu scopul de a mentine atat relatiile bune cu oficialii din Bahrain, cat si prezentarea temerilor referitor la securitate, nu prin vocea FIA (pt a nu se compromite – pana la urma e un organ pt care unul din scopuri este arbitrarea relatiilor intre echipe, gazdele curselor si alte parti implicate), ci prin protestul echipelor sau altor persoane implicate in acest sport.

    Iar pt aceasta nu cred ca este de invinuit

  2. Anonim 82 spune

    HMM AR TREBUI SA REVINA LA REGULILE DIN ANII 90 UNDE ERA ADEVARATUL SPECTACOL ACUM MAI MULT CALCULATORUL E LA PUTERE