Eşti pilot de Formula 1? Eşti penalizat!
Unul dintre punctele slabe ale actualului regulament sportiv din Formula 1 este cel legat de penalizările suferite de piloţi pentru diverse infracţiuni comise pe circuit.
De departe, cea mai mare problemă o reprezintă penalizările dictate după finalul unei curse, care se soldează cu o penalizare de 20 de secunde în clasamentul cursei (dacă pilotul respectiv a terminat cursa) sau cu o penalizare pe grila de start a cursei următoare (dacă pilotul a abandonat).
Ca şi când nu era suficient că uneori nu ştim clasamentul cursei după trecerea liniei de sosire, FIA născoceşte noi tipuri de penalizări. De data aceasta vorbim despre o posibilă reducere a puterii motorului în timpul cursei pentru un anumit număr de tururi, strict pentru “infracţiuni minore”.
Nici nu vreau să mă gândesc ce înseamnă “infracţiuni minore” pentru FIA, mai ales că în prezent piloţii primesc cu mare uşurinţă penalizări pe grila de start pentru nişte dueluri care, din punctul meu de vedere, sunt absolut normale.
Dar altceva aş vrea să evidenţiez. În condiţiile în care performanţele monopostului sunt cruciale în obţinerea unui rezultat favorabil, orice oportunitate de a vedea talentul piloţilor trebuie apreciată. În schimb, FIA caută insistent să “sugrume” talentul piloţilor prin tot felul de penalizări, care mai nou sunt pe punctul de a se diversifica şi mai mult anul viitor.
Sigur, unii vor spune că sistemele KERS şi DRS au fost implementate tocmai pentru a uşura depăşirile, dar gândiţi-vă un pic că s-a mers prea departe: depăşirile sunt acum prea uşoare, pentru că pilotul atacat nu prea are nicio şansă să se apare pe linia dreaptă, nici măcar când activează sistemul KERS.
În loc să caute noi metode de a penaliza piloţii, FIA ar trebui să se gândească cum să ne scape de caracterul din ce în ce mai artificial al curselor de Formula 1. Până când nu va fi prea târziu.
April 30th, 2013 la 2:01 pm
Sa fiu sincer, parca F1 se duce naibii cu fiecare sezon ce trece…
Nu mai stiu ce sa inventeze ca sa “ucida” spectacolul real, adica cel care ar trebui sa fie, nu cel facilitat de tot felul de porcarii artificiale.
De departe cea mai cretina regula actuala este cea cu schimbatul de directie permis doar de maxim doua ori a pilotului care-si apara pozitia pe care se afla.
Incet si sigur cred ca am sa renunt a mai urmari acest “sport” tocmai din cauza acestor reguli de prost gust impuse de FIFA sau chiar Ecclestone…
April 30th, 2013 la 10:34 pm
“pentru că pilotul atacat nu prea are nicio şansă să se apare pe linia dreaptă, nici măcar când activează sistemul DRS.”
cred ca e vorba de KERS, nu DRS
May 2nd, 2013 la 9:21 am
Sunt de acord in principiu cu articolul, insa smecheriile inventate in F1 au adus, totusi, si ceva spectacol, chiar daca acesta este putin artificial. Nu vreau sa ma gandesc la perioada Schumacher cand acesta castiga tot, iar cursele erau plictisitoare. Totul sta, insa, in a nu se abuza de aceste trucuri pt ca devin artificiale. Om vedea ce va fi, eu fiind acum interesat de universul F1 tocmai datorita acestor trucuri.
May 4th, 2013 la 9:48 am
Ca sa continui ideea lui Lucian,desi am fost un sustinator al lui Schumacher nu pot sa nu recunosc monotonia campionatelor…totul s-a schimbat acum,am avut ultimii 2 ani o reala competitie avem f multi piloti talentati tineri di doritori de podium…acum…mai stim ca in spatele acestui sport sta si bussinesul ceea ce de multe ori taie din stralucire…
May 6th, 2013 la 11:02 am
@KalEl: Corect, la KERS ma refeream.