Câteva cuvinte despre implicarea Volkswagen în Formula 1
Unul dintre subiectele fierbinţi ale zilei în Formula 1 este presupusa renunţare a grupului Volkswagen de a se mai implica în competiţie, aşa cum se specula anterior.
Sursa informaţiei este mai puţin apreciata agenţie de presă GMM, care citează publicaţia germană Frankfurter Allgemeine Zeitung. Deşi este un ziar cu un tiraj bun, FAZ nu se număra printre publicaţiile de top din Germania, iar faptul că nu citează nicio sursă pentru informaţiile furnizate reprezintă un mare semn de întrebare.
Am fost tentat de câteva ori să scriu această informaţie, însă de fiecare dată am renunţat. Mi-am spus că sursa nu este foarte credibilă şi se pare că am avut dreptate.
Aşa cum menţionează Joe Saward pe blogul său, mişcarea logică este ca Volkswagen să ia o decizie finală în privinţa participării în Formula 1 numai după ce FIA va stabili un regulament clar pentru sezonul 2013. De aici încep însă lucrurile cu adevărat interesante.
Dacă vă mai amintiţi, VW a afirmat insistent că va concura în F1 numai dacă se vor introduce motoare mai economice, iar speculaţiile au luat amploare imediat după ce s-a anunţat posibila trecere la motoare turbo. Surprinzător, ulterior negocierile au luat o întorsătură neaşteptată, echipele afirmând că ar avea costuri de 100 de milioane de euro dacă s-ar renunţa la actualele motoare V8 de 2.4 litri.
Partea cea mai interesantă vine de la Dieter Rencken, unul dintre editorialiştii revistei Autosport, care susţinea cu câteva săptămâni în urmă că echipele refuză trecerea la motoarele turbo pentru a forţa VW să renunţe la intrarea în competiţie. Evident, pe principiul mai puţini constructori, mai puţină concurentă pentru Ferrari, Mercedes şi Renault.
Singurul lucru cert este ca situaţia este mult mai complexă decât frânturile care apar ocazional în presa şi că realitatea este mult diferită faţă de declaraţiile de complezantă ale celor implicaţi.
November 2nd, 2010 la 8:07 pm
“…principiul mai puţini constructori, mai puţină concurentă pentru Ferrari, Mercedes şi Renault”
Si VW ar fi fost concurenta cum e si Hispania Racing!
Iar intr-o alta ordine de idei,treaba cu “motoare mai economice”cred ca ar prinde la concursurile ECO dintre universitati nu in F1,nu ca motoarele TSI,TFSI sau FASSSS cum se mai cheama ele ar fi economice intradevar…
November 2nd, 2010 la 8:25 pm
Se doreste trecerea la motoarele economice nu pentru a polua mai putin(deoarece Co2 emis de o masina de F1 in timpul unui week-end este sub 1% din cat emite echipa in total cu deplasarea, intslarea,etc.) ci pentru a apropia tehnologia de cursa de tehnologia de strada. Se doreste ca mare parte din tehnologia F1 sa poate fi implementata pe masinile de strada. De aceea este VW interesata de motoare mici si economice.
Totusi sunt sceptic in privinta faptului ca nu se doreste trecerea la motoare mici pe considerentul ca VW ar putea intra in joc. Cu toate ca daca intra ar putea face o figura frumoasa in vreo 2 ani….asta pentru ca vor avea un buget imens.
Numai bine!
November 2nd, 2010 la 9:45 pm
mda … tedeiuri pe masini F1 … am curaj sa pun pariu pe asta…
November 3rd, 2010 la 12:55 am
Ivanoff, in grupul VW o sa gasesti Audi, Porsche, Bugatti, Lamborghini si, in curand, si alte marci foarte cunoscute si cu inclinatii sportive. Interes pentru sportivitate exista, iar daca vorbim despre marketing… unul dintre cele mai profitabile grupuri din industria auto de astazi o sa doreasca sa lase o impresie foarte buna. Daca VW o sa considere F1 un domeniu din care vor avea de castigat, o sa vina din primul an cu o masina mult peste Hispania si sunt sigur de acest lucru. Da-mi te rog un exemplu de competitie in care a intrat grupul VW din care sa nu fi avut de castigat, hai sa spunem in ultimii 5-10 ani.
Go go Vw! Concurenta face bine tuturor, mai ales noua celor care tanjim dupa motoare si F1!
November 3rd, 2010 la 10:39 am
@Ivanoff: “Si VW ar fi fost concurenta cum e si Hispania Racing!” – Sper ca afirmatia asta a fost doar o gluma. Nu zic ca ar lupta pentru titlu in primul an, dar ar fi suficient de competitivi pentru a nu se face de ras.
November 3rd, 2010 la 12:16 pm
Ar fi bineveniti, cel putin din perspectiva unui fan F1.Bugetul mare cu care vine nu constituie o garantie, vezi Toyota, si nici purpuriul celebru de marci prestigioase pe care le are in componenta, vezi BMW.Va dura pana isi vor forma o echipa competitiva de F1.Aici e vb de experienta multa si de calitate.
November 3rd, 2010 la 2:14 pm
Nici un producator important nu a intrat in F1 pentru a fi mediocru cu atat mai putin cand e vorba de motoare . Cea mai slaba performanta a unui motorist , corectati-ma daca gresesc , a fost Peugeot cand luau bataita si de la Mecachrome .
Pentru competitia in sine este binevenit VW , si cred ca si pentru echipele mici poate fi benefic daca pretul unitatilor germane ar avea pret mai mic decat Cosworth.
November 3rd, 2010 la 2:20 pm
@diesel
BMW a pornit asa numita era turbo in F1 in anii 80 , cu un motor 1.6 de serie cu turbina cu peste 1200cp ,motor care era mult peste orice motor din competitie .
BMW cand a revenit in F1 (2001) a fabricat cel mai puternic motor pentru cateva sezoane, la partea de sasiu si aero au avut mari lipsuri in schimb . Deci vorbind strict de motoare erau de departe cele mai puternice , daca vizionai F1 atunci iti aduci aminte .
Toyota , nici ei nu aveau motoare rele , dar iarasi lipsuri la partea sasiu/aero .
Un buget imens nu garanteaza niciodata castigarea titlului in F1 .
November 3rd, 2010 la 5:17 pm
Ivanof a gresit, eu cred ca ar avea soarta celor de la BMW.
Nemtii au o mica hiba, daca ei nu scot rezultate intr- un termen de timp relativ scurt se retrag.
Asa au facut cei de la BMW dar si cei de la Toyota, eu i-as baga tot aici ca doar aveau sediul si majoritatea personalului din germania si probabil ca mentalitatea germana si cea japoneza este la fel in acest loc.
F 1 nu este numai marketing, este si pasiune chiar daca pare foarte tehnic..
November 3rd, 2010 la 9:02 pm
Eu stiu ca Renault a introdus motorul turbo in F1-1977.Motoru; Bmw a fost cel mai puternic dar noi stim ca nu ajunge ca sa castigi in F1.Toyota un buget astronomic si eficienta 0.De ce?N-au avut oameni de F1 in structura echipei.Un exemplu in celalalt sens il reprezinta Red Bull care au adus ingineri de mare valoare si experientad F1 si cu care au adus o echipa necunoscuta de nimeni in prim-planul competitiei.Un mare nume in contructiile de automobile nu garanteaza succesul.Poate fi insa o premisa.
November 4th, 2010 la 1:56 pm
dince am citit eu de 2 zile WV nu vin in Formula1..