Bernie, miliardarul pentru care banii nu valorează nimic
Bernie Ecclestone este omul care se identifică cel mai mult cu ceea ce înseamnă în prezent Formula 1. De la configuraţia calendarului competiţional şi până la veniturile care revin echipelor din drepturile TV, totul trece mai întâi prin mâinile şi, mai ales, prin mintea britanicului, care şi-a construit o notorietate incredibilă. Probabil că nicio altă persoană nu are o importanţă mai mare pentru un sport decât celebrul Bernie, care în 28 octombrie va împlini 80 de ani.
Ce a obţinut el datorită implicării sale în Formula 1? Cred că oricare dintre voi se gândeşte la bani, putere şi succes, însă Bernie susţine din răsputeri contrariul.
Iată un fragment din ultimul interviu acordat de Ecclestone site-ului oficial al Formulei 1 (care, în caz că nu ştiaţi, se află indirect în proprietatea sa, prin intermediul Formula One Administration):
Reporter: Ne poţi spune ce înseamnă pentru tine aceste trei lucruri: bani, putere şi succes? Să începem cu banii…
Ecclestone: Înseamnă zero pentru mine.
Reporter: Putere?
Ecclestone: Zero.
Reporter: Succes?
Ecclestone: Zero. Fac doar ce cred că trebuie să fac. Dacă mă trimiţi să fac o treabă, voi face tot ce pot pentru tine. Înseamnă asta să ai succes?
Dacă ar fi să-l credem pe cuvânt, ar înseamnă că Bernie face numai acte de caritate pentru Formula 1. Singura problemă este că averea sa era estimată în 2009 la 1.67 miliarde de euro. Un miliardar pentru care banii, aşa cum susţine el, nu înseamnă absolut nimic.
Pe parcursul interviului, Ecclestone pune tot ceea ce a făcut în viaţă pe seama norocului, însă când vine vorba despre cel mai mare noroc pe care l-a avut este tranşant: “Îmi amintesc că în timpul războiului (n.r – Al Doilea Război Mondial) eram afară şi culegeam cartofi pentru a face ceva bani când un avion german s-a prăbuşit la numai câţiva metri de mine. Impactul m-a aruncat la câţiva metri depărtare, dar asta a fost tot, nici măcar nu am avut răni minore! Ăla a fost noroc!”.
Se întâmpla cel târziu în 1945, când Ecclestone nu avea mai mult de 15 ani. Unde ar fi fost Formula 1 acum dacă avionul german s-ar fi prăbuşit câţiva metri mai “precis”?
October 18th, 2010 la 6:25 pm
Daniel, ultimul comentariu este destul de rautacios…
In general, persoanele care au pornit de jos si au ajuns departe sunt persoane foarte hotarite. Daca primele doua raspunsuri din cele selectate de tine mai pot fi puse la indoiala, la ultima intrebare cred ca am primit un raspuns cinstit
October 18th, 2010 la 9:23 pm
Daniel ai mai avut articole despre Organizare unui mare premiu sau calendarul F1 si au fost persoane care au comentat ce ai scris mai sus in afara de ultimul paragraf deci prin urmare ne este cunoscut dar el cum a ajuns sa fie Bossul F1 ca eu nu stiu stiu ca e in Formula One Administration . Legat de avion nu stiu nu mi se prea pare reala povestea dar de la Bernie ne putem astepta la orice
October 18th, 2010 la 10:00 pm
Bernie e un sacal… Ce ne spune noua sunt povesti de adormit copii. Intradevar, a avut contributii importante la evolutia si notorietatea Formulei1, insa nu pozitive in ultimii 10ani. Acum incearca sa faca ceva foarte riscant, sa alunge sponsorii, fanii si organizatorii pentru BANI. Eu personal as prefera sa acord mai mult suport organizatorilor de etape traditionale si as sustine balansul economiei tarilor deja prezente in campionat.
Sunt oare singurul de aici care sta sa se intrebe de ce naiba in 10ani regulamentul s-a schimbat de 10ori? Cum se doreste sa se faca economie? sa reduci cateva sute de milioane din dezvoltare(per echipa) sau sa limitezi numarul de pneuri si emisia de dioxid de carbon? Formula1 are nevoie de stabilitate, iar in acest moment este precum o mare tulbure, nesatula de scandaluri si regulamente incerte.
Asa ca, Barnie, lasa-ne, lasa-ne….!
October 19th, 2010 la 6:06 am
@Cyrus
Daniel isi pune o intrebare simpla aici, nu vad de ce ar fi rautacios. Sa nu fi fost Bernie, Balestre ar fi preluat fraiele, inclinand balanta in partea opusa, spre FIA.
October 19th, 2010 la 10:52 am
Experimentul lui Bernie cam functioneaza. Avem in fiecare an un campionat deschis care se decide in ultimele 2 curse.
Insa cea ce ma supara si pe mine este tot partea cu regulamentul. In primul rand nu este fix si lasa portite de interpretari, de aici scandalurile in fiecare an, iar 2 nu este stabil si se schimba an de an si este frustrant pentru echipe sa tina pasul
Ar mai fi frumos ca F1 sa fie accesibil publicului larg pentru ca in momentul de fata este extrem de scump sa mergi la un Mare Premiu si e pacat.
Bernie a facut si multe lucruri bune insa puntul in care ar fi trebui sa predea stafeta a trecut de mult timp.
October 19th, 2010 la 10:57 am
@Cyrus: Departe de mine intentia de a fi rautacios, am incercat doar sa pun o intrebare foarte interesanta printr-un “artificiu”.
Probabil ca Bernie este cel mai antipatic personaj din Formula 1, dar, fie ca ne place sau nu, are multe merite pentru ceea ce inseamna azi F1. Printre ele, banii care ajung anual in contul echipelor din drepturile TV sau implicarea activa in aplanarea conflictului FOTA-FIA din vara 2009 (sigur, avea si el interesele lui, dar…)
Pe de alta parte, excluderea circuitelor traditionale, perceperea unui comision aberant de 50% din drepturile TV si, de ce nu, stergerea obsedanta a clipurilor video F1-related de pe Youtube nu-i fac cinste.
Dar daca tragem linie vom constata, poate, ca F1 nu ar fi fost neaparat mai buna fara Bernie. Cat despre urmasul sau, sa nu uitam ca Bernie este in realitate doar omul trimis de fondul de investii CVC Capital Partners sa gestioneze F1. Greu de spus cine il va inlocui si, mai ales, daca onlocuitorul va fi capabil sa tina lucrurile in frau asa cum face Bernie acum.
October 19th, 2010 la 9:45 pm
Daniel, imi pare bine ca am ajuns la un numitor comun – intrebarea ta se referea la viitorul F1 si nu soarta lui Bernie
Totusi, anul trecut parca eram cu totii de parerea ca cel mai urat om din F1 era Mosley, iar la ceva distanta in spate era unul care facea declaratii mincinoase referitor la cursa din Australia )
Se parea ca timpurile se schimba, acum stafeta a trecut la Bernie si El Banco, cum este poreclit un pilot pe forumul site-ul Autosport
Seara placuta tuturor