3 argumente impotriva noului sistem
Regula conform careia pilotul care obtine cel mai mare numar de victorii intr-un sezon competitional devine campion mondial a nascut cea mai mare polemica printre fanii Formulei 1.
Desi cativa useri si-au exprimat deja dezaprobarea fata de noul sistem in cadrul postului precedent, voi incerca sa aduc si eu cateva argumente impotriva acestui regulament. Pentru ca desi teoretic sistemul va oliga pilotii sa lupte pentru victorii si ar imbunatati astfel spectacolul, dezavantajele sunt mult mai mari:
- se promoveaza obtinerea unor rezultate senzationale sporadice in defavoarea constantei: un pilot X poate deveni campion mondial castigand trei curse si abandonandu-le pe toate celelalte. Insa un pilot Y care termina constant pe locurile 2 si 3 in toate cursele este cu siguranta mult mai valoros decat pilotul X.
- aparitia unui nou Schumacher ar putea ingropa efectiv interesul pentru Formula 1. Ce s-ar intampla daca un pilot ar castiga primele 9 curse din cele 17 ale sezonului? Acel pilot ar deveni campion mondial, iar cealalta jumatate de an ar ramane atractiva doar pentru amatorii de statistici.
- strategiile de echipa vor deveni clare dupa doua-trei curse. Mai tineti minte ca anul trecut Ferrari nu a stiut pe cine sa aleaga intre Raikkonen si Massa pana cu cateva curse inainte de final? Nu veti vedea asa ceva in 2009. Daca un pilot castiga doua curse, in mod aproape sigur echipa il va desemna pilot numarul 1, chiar daca coechipierul va fi la numai cateva puncte in spate.
Singurul lucru bun pe care il vad prin implementarea acestei reguli este legat de strategia echipelor. In 2009, fiecare pilot va avea dreptul sa utilizeze 8 motoare, aproximativ un motor la doua curse. Probabil ca nu vom mai asista la curse in care un pilot va merge la relanti pentru a conserva motorul pentru cursa urmatoare, insa si aceasta este o arma cu doua taisuri.
Indraznesc sa spun ca FIA si Ecclestone au dat-o in bara. Dar ce mai conteaza pentru Max si Bernie ce se intampla pe pista cand FOTA a fost pusa cu botul pe labe?
March 18th, 2009 la 7:02 pm
Nu cred ca acest nou sistem va aduce lucruri bune. Argumentele tale sunt bune si exista sansa ca pana sa isi revina celelalte echipe, cei de la Brawn GP sa castige cateva curse si deja sa fie favoriti la castigarea titlului de campion mondial. Vom trai si vom vedea. Ca si in invatamantul nostru, la anul schimbam regulile, un nou an noi reguli.
March 18th, 2009 la 8:17 pm
Eu vreau un interviu cu Nelson Piquet (tatal) pe aceasta tema. Nelson ar fi castigat decat un titlu cu acest regulament.
March 18th, 2009 la 8:57 pm
hop si io k nu-i pe bani:))…la fel k si TeamClown vreau si io un interviu cu schumi care ar fii avut acum 8 tilturi mondiale:))
March 18th, 2009 la 11:59 pm
jean todt si-a dat demisia de la ferrari si mai mult ca sigur va candida la functia de presedinte a FIA!
ct depre ce ai zis in articol,perfect adevarat,masura asta ar fi cu adevarat interesanta dac ar fi mai multe curse pe sezon,undeva la 20+!
sa inceapa odta nebunia!
March 19th, 2009 la 12:47 am
Zvonul k Jean todt urmeaza sa candideze la presedintia Fia este de cateva luni bune .oricum jean todt nu e o solutie ptr. aceasta functie ,dat fiind k a condus in trecut o echipa de F1
March 19th, 2009 la 9:14 am
@ctlnmihai
Bine spus. Probabil ca cel mai potrivit pentru a conduce destinele FIA-ului este Ron Dennis. Vorba aia… ca sa conduci asa ceva trebuie sa stii si sa minti si sa nu te prinda nimeni cu asa ceva. “Hotul neprins este negustor cinstit” )
Ah… stai asa. Pe Ron l-au prins cu minciunica anul acum 2 ani sa vezi )))
March 19th, 2009 la 9:16 am
Referitor la zvonul ca Jean Todt si-a dat demisia pentru a candida la functia de sef FIA, personal nu cred ca exista o persoana mai potrivita pentru aceasta functie dintre managerii actuali din F1. Nu exista nici unul mai talentat decat el, ca de impartialitate nu se poate vorbi.
March 19th, 2009 la 11:48 am
@Andrei- sincer am indoieli in privinta impartialitatii oricarei persoane care a condus o echipa de F1 ca odata ajuns la conducerea FIA nu va favoriza echipa
pe care a condus-o in trecut.sper k a ai fost doar rautacios
cand ai spus k ron dennis ar trebui sa fie cel care sa candideze la sefia Fia.Nu de alta dar te cred destul de inteligent incat din comment-ul meu sa-ti dai seama
k referindu-ma la jean todt ,am inclus pe toti conducatorii de echipa din F1.Oricum dupa alte zvonuri favorit mai e si presedintele federatiei franceze de automobilism . sa ai o zi placuta:)
March 19th, 2009 la 12:01 pm
Evident ca am fost rautacios )) Nici un sef de echipa nu are vreo treaba cu sefia FIA. Nu pot sa fie impartiali nici daca le cer fanii sau familiile sau echipele. Nu exista oameni impartiali pe pamantul asta.
Sper sa fie in schimb un manager bun, o tehnocrat bun si mai ales ceva mai tanar. Faza cu batran si cu experienta… este sinonim cu lecitina si senilismul pentru moment.
March 19th, 2009 la 1:26 pm
Eu nu cred ca dezavantajele vor fii atat de mari!
mai ales inprivinta echipelor. Mai ales a echipelor care tintesc sa urce in clasamentul general. Doar ma intreb cum vor privi pilotii acest nou regulament propus de FIA.
March 19th, 2009 la 2:08 pm
2Andrei -dincolo de aceste rautati un lucru tre sa se intample si anume k sefii actuali din F 1 tre sa dispara
March 19th, 2009 la 4:02 pm
@ctlnmihai
Sa dea Domnu` !
March 20th, 2009 la 12:38 pm
Este greu ca acesti 2 sefi FIA + F1 sa dispara. Plus ca unul detine cam tot ce se numeste Formula 1. Incepand cu drepturile video + publicitate + numele si brandul F1. Deci… daca ei dispar, Formula 1 dispare si ea. Plus ca nu pot sa mai creeze o chestie numita F1 pentru ca drepturile asupra brandului F1 le are Bernie. Deci… nu se poate face nimic.
Nu exista putere financiara care sa cumpere aceste chestii pentru ca ele valoreaza mai mult ca Porsche + VW luate impreuna.
Deci… in afara de a ne ruga si de a spera ca se poate schimba ceva, de fapt nimic nu se poate schimba. Monte + Dennis + restul nu au nici o influenta la nivel mondial. Asta daca va faceati iluzii ca ideile lor chiar conteaza, desi multe dintre ele sunt foarte bune.