Ce urmează pentru Hulkenberg?
În vâltoarea evenimentelor din cursă de la Interlagos, sau mai bine zis a absentei anumitor evenimente, am trecut nepermis cu vederea peste performanţa realizată de Nico Hulkenberg în calificări. Formula 1 a fost frecvent martora unor performanţe similare care au scos temporar în evidenţă un pilot, însă de data aceasta lucrurile sunt mult mai complicate decât par la prima vedere.
Nico Hulkenberg nu este un anonim. Până să ajungă în Formula 1, a câştigat fiecare competiţie în care a concurat, astfel că postura de pilot care pleacă din pole position nu a fost deloc una nouă pentru el. A fost, mai degrabă, o readucere aminte a vremurilor bune de altădată.
Pentru cei care încă mai erau sceptici, Hulkenberg a demonstrat sâmbătă că îşi merita cu prisosinţă locul în Formula 1. Când reuşeşti să-l învingi de 6 ori în calificări pe cel mai experimentat pilot din istoria Formulei 1 având la dispoziţie exact acelaşi monopost şi, mai ales, când profiţi de cunoştinţele acestuia pentru a-ţi îmbunătăţi propriile rezultate, nu cred că mai încape îndoială: Nico Hulkenberg trebuie să răspundă prezent pe grila din Bahrain.
Şi totuşi, în momentul în care ştii că Royal Bank of Scotland şi Philips nu vor mai pompa nicio liră sterlină în echipă de la 1 ianuarie, tinzi să neglijezi talentul în favoarea banilor, indiferent de unde provin aceştia. Iar în cezul celor de la Williams, banii provin de la Pastor Maldonado, care a avut norocul (?) să se nască în Venezuela pentru a fi susţinut de producătorul naţional de petrol.
În condiţiile în care Williams are nevoie de experienţa lui Barrichello, este evident că Hulkenberg trebuie sacrificat. Pe de altă parte, Williams realizează că germanul ar putea reprezenta pilonul de bază al echipei după retragerea brazilianului şi speră să-l menţină aproape.
Soluţia pe care o analizează Williams în prezent, cu împrumutul pe un sezon la Hispania, pare în acest context una ideală. Sau, mai bine spus, cel mai bun compromis pe care îl poate face Williams. În primul rând, pentru că Hulkenberg pur şi simplu nu are unde să se ducă, toate echipele având deja liniile de piloţi formate sau în curs de formare cu candidaţi bine stabiliţi. În al doilea rând, pentru că ar fi foarte frumos pentru Formula 1 ca Williams să revină acolo unde îi este locul, iar Hulkenberg pare capabil să facă faţă unui asemenea task.
Singura întrebare este dacă Hulkenberg va reuşi să supravieţuiască provocării de a concura un sezon întreg pentru o echipă precum Hispania Racing fără să aibă garanţia că va reveni la Williams în 2012. Lipsa de rezultate şi, mai ales, pilotajul în coada plutonului depăşit de 2-3 ori pe cursa de piloţii de top nu reprezintă tocmai un mod încurajare, iar frustrările ar putea lua loc rapid entuziasmului arătat după obţinerea pole position-ului. Iar de aici şi până la căderea în anonimat este doar un pas.
Depinde doar de el. Iar dacă va trece cu bine peste o asemenea perioadă, ne putem aştepta la lucruri frumoase din partea lui în viitorul aproapiat.
November 9th, 2010 la 5:41 pm
ar fi pacat daca s-ar afla in ipostaza sa nu mai aiba loc la echipa in anul urmator. sper sa ramana in f1 si nu la hispania, la o echipa cel putin de calibrul lui williams sau force india.
November 9th, 2010 la 5:50 pm
@scuderia: La Force India, Paul di Resta asteapta doar semnalul de imbarcare.
November 9th, 2010 la 5:58 pm
asta stiu, dar m-am referit sa nu mearga la alta echipa cotata sub astea 2. la o echipa noua ar fi pacat daca ar merge. dar decat sa stea pe tusa sunt bune si echipele alea
November 9th, 2010 la 6:26 pm
Este varianta de avarie.Hispania pentru un an.Din 2012 sunt si alte optiuni, inclusiv Ferrari.
November 9th, 2010 la 6:37 pm
Daca as fi in locul lui as rupe contractul cu Williams, as merge la Mercedes GP chiar daca ar treb sa fie intai pilot de teste. Schumi nu mai are mult de stat pe pista, maxim un an si apoi vine titular la Mercedes. Alonso a stat un an pilot de teste si ce bine i-a prins. Daca se orienteaza bine si scapa de Williams o sa aiba un viitor stralucit in F1.
November 9th, 2010 la 7:15 pm
Si eu sunt de parere ca Nico Hulkenberg ar trebui sa fie o optiune serioasa pentru Mercedes GP . Are 23 ani si tinand cont ca Michael Schumacher va mai pilota pentru Mercedes GP maxim 2 ani, cuplul Rosberg / Hulkenberg pare ideal pe termen lung pentru Mercedes GP .
November 9th, 2010 la 7:53 pm
Razvan, acum nu se mai fac teste ca inainte.
Iar daca nu are alta alegere, va trebui sa accepte varianta cu Hispania, e oricum mai bine decat nimic, va “testa” monopostul acestora. Dar daca apare o oferta mai buna, nu trebuie sa se dea in laturi.
In plus, cred ca la anul diferentele dintre echipele noi si cele de top vor fi mai mici.
November 9th, 2010 la 8:01 pm
daca ordinea in cursa de duminica e vettel- webber-x-x- alonso, castiga vettel sat trebuie ca alonso sa fie pe 6?
November 9th, 2010 la 11:56 pm
Dar Hulkenberg poate ajunge in 2012 in alta parte la o echipa mai tare sau sa ajunga si din 2011. Pot sa il distruga ducand-ul la Hispania stiu Wiliams ce fac…dar pentru Williams e o situatie (cea mai ideala) dar pentru Hulk nu. El poate ajunge la RBR eu acolo l-as vedea…pentru ca Webber nu il vad mai mult de an stand si nici Felipe la Ferarri . Hispania ii poat distruge cariera…dar la Toro Rosso (pentru a intra in Filiera RBR ) pentru ca in 2012 sa vina la RBR nu poate merge ca sunt surse ca Buemi nu ar mai ramane. Nu stiu dar mearga oriunde dar nu la Hispania , dar vreau sa va pun o intrebare realizatoru lacestui articol si celor care vor mai comenta in continuare . Daca ar fi sa alega Hulkenberg sa fie pilot de rezerva la Mercedes si pilot principal la Hispania ? (daca v-ati afla in locul si ati avea posibilitatea de mai sus ce ati alege ) + argumente Multumesc
November 10th, 2010 la 1:08 am
Cel mai mult conteaza ca sa ramana in F1, varianta optima ar fi Williams. E pacat un pilot talentat sa fie “penalizat” pentru ca nu aduce aportul financiar al unor sponsori. Sa nu uitam ca are un manager iscusit in persoana lui Willi Weber
November 10th, 2010 la 10:20 am
cred ca decat la hispania,mai bine pilot de teste la mercedes.poate sa invete foarte mult la o echipa mare si sa prinda un volan la o echipa buna apoi.sa nu uitam ca din 2011 vor fi reintrodusi timpi de 107% in calificari si cu hispania ma indoiesc ca o sa se califice prea des.
November 10th, 2010 la 11:54 am
cea mai buna varianta, daca nu mai are loc la williams,e lotus.
November 10th, 2010 la 3:16 pm
pai de ce sa-l imprumute…ce are contarct cu Wiliams si in 2011?
November 10th, 2010 la 3:24 pm
Ce ma mira cel mai mult este faptul ca, desi e promovat de “marele Willi Weber”, acesta nu a gasit nici o solutie acceptabila pentru valoarea lui Hulk. Practic Weber isi ia banii degeaba. A avea o astfel de valoare (Weber insusi a spus ca e peste Schumi) si a nu gasi in Germania sponsori de 10 milioane de euro arata ca Weber e mic. Poate ultimul rezultat din calificari sa-l ajute, desi e cam tarziu. Nu vad acum vreo echipa sa plateasca 3 piloti. Poate Ferrari sau McLaren