Deflectoare fara penalizare

Este dificil de anticipat care va fi decizia Curtii Internationale de Apel a FIA in privinta legalitatii deflectoarelor utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota. Totusi, indiferent care va fi aceasta, este greu de crezut ca rezultatele obtinute pe pista de cele trei echipe vor fi sterse cu buretele.

Motivele sunt cel putin doua. In primul rand, asa cum am mentionat si in analiza legata de acest subiect, cele trei echipe au primit confirmarea comisarilor de cursa ca deflectoarele sunt legale, astfel ca echipele nu prea au cum sa fie trase la raspundere.

Insa cel mai important lucru este sa ne intoarcem putin in timp pentru a vedea ce decizii s-au luat in trecut in astfel de situatii. Cel mai recent exemplu este Scuderia Ferrari, care a utilizat in cursa de debut de la Melbourne din sezonul 2007 o podea pentru monopost care s-a dovedit ulterior a fi neregulamentara. Chiar si asa, Kimi Raikkonen si-a pastrat victoria obtinuta pe pista, decizia respectiva a FIA neavand niciun impact asupra rezultatelor din prima cursa.

Este probabil cel mai bun semn ca Brawn GP, Williams si Toyota isi vor mentine rezultatele. Si, sincer sa fiu, este cea mai buna metoda prin care Formula 1 ar putea iesi din aceasta situatie cu fata (cat de cat) curata.  Asta pentru ca spectacolul trebuie sa existe pe circuit, nu in salile de judecata ale forului mondial.

7 comentarii la “Deflectoare fara penalizare”

  1. george spune

    aceste deflectoare fac pariu ca vor fi ilegale si echipele vor si penalizate…e vorba de bani multi la mijloc + FERARI …din aceasta cauza,deflectoarele vor fi considerate ilegale :)

  2. Dpp spune

    @George : nu cred….Ferrari nu e buricul F1 (nu o mai puneti atata in miezul problemei).
    On topic : Sincer , cred ca o sa fie un mare faaas decizia Curtii Internationale de Apel a FIA . Deflectoarele nu vor fi considera ilegale . Parca tot pe automarket am vazut un articol in care se reamintea ca Ross Brawn a cerut clarificarea acestei sectiuni din regulament (deflectoarele). Pentru simplul fapt ca 3 echipe au fost mai inventive , iar FIA laconica , este aiurea penalizarea acelor 3 echipe .
    Totusi ,indiferent de ce alege FIA , o sa iasa o mare harababura pentru n-au timp/nu prea au bani sa faca un nou deflector (fie el “legal” sau varianta celor 3)cu tot ce implica asta . Oricum ar da-o…e de naspa…pentru unii.

  3. Bruno_Senna spune

    Parerea mea e ca o sa fie acceptate ca legale ,daca nu iese razboi .Renault abereaza Bernie nu ar fi lasat Brawn GP sa fie pe pista in Australia cu ceva ilegal .
    Ne vedem la Shanghai ..daca vor fi ilegale ..formula 1 e un terci ..Bernie!!!

  4. Dpp spune

    Presupun ca stii ca Bernie n-are nici o treaba cu International Court Of Appeal (cel putin nu direct)
    http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/E688E726E7A6A7B4C1257384006176A8/$FILE/CompoTAI2007-2008.pdf?Openelement sau http://fia.com/en-GB/the-fia/court_appeal/Pages/ListofMembers.aspx . Deci….teoretic , deciziile ICA nu ar trebui sa fie influentate de ce vrea Bernie . (inca mai sper ca FIA nu este o Romania 2)

  5. wolful spune

    FIA are de ales, si nu e usor, intre cele 3 si cele 5 (Ferrari, Renault, RBR, BMW si mai nou McLaren) care contesta. Numai asa yisi figuranti (STR si ForceIndia) nu se agita. Mai este si problema dorintei de a limita cheltuielile. Cum va explica FIA celor 5 ca trebuiesc reduse cheltuielile cand din cauza unei reguli scrisa ambiguu ele trebuie sa construiasca o masina noua. Eu cred ca vor alege o cale de mijloc. Probabil vor intderzice deflectoarele dar vor lasa punctele la piloti stergand cele de la constructori asa cum au facut si in alte cazuri.
    Astfel se explica de ce Virgin a semnat contract de sponsorizare cu Brown numai pentru doua curse, dupa ce vor fi regulementare Brownurile nu vor mai fi spectaculoase si deci nu vor mai fi interesante.

  6. Cyrus spune

    Sunt de acord cu wolful, personal nu vreau ca echipele sa fie penalizate pt ca sa avem spectacolul pe pista, pe de alta parte trebuie luata in considerare reducerea costurilor, mai ales ca daca se accepta deflectoarele este foarte probabil sa apara si alte “inovatii” pe marginea regulamentului si se vor folosi de scuza acceptarii deflectoarelor. Insa asa costurile iarasi vor deveni de necontrolat.

  7. ctlnmihai spune

    @wolful :daca ai fi citit cu atentie stirile ai fi vazut k McLaren are
    doar rolul de observator la aceasta audiere