Ai ajuns prea devreme la muncă? Eşti penalizat!

Regulamentul Formulei 1 este atât de rigid încât uneori naşte momente comice.

Pentru ca mecanicii să aibă mai mult timp liber şi să poată dormi liniştiţi nopţile petrecute la un Mare Premiu, FIA a impus o perioadă de şase ore pe parcursul nopţii în care munca la monoposturi este strict interzisă. Pentru Marele Premiu al statului Singapore, această perioadă a fost stabilită pentru intervalul orar 09:00 – 15:00, întrucât antrenamentele de vineri se desfăşoară în nocturnă.

Ei bine, Franz Tost, şeful Scuderiei Toro Rosso, a ajuns vineri după-amiază în garajul echipei puţin mai devreme de ora 15:00, probabil nerăbdător să înceapă ziua de muncă alături de Sebastien Buemi şi Jaime Alguersuari.

Evident, FIA nu a avut milă: comisarii de cursă au decretat că Toro Rosso a încălcat regulamentul, chiar dacă Tost a fost singurul membru al echipei care a ajuns mai devreme în garaj şi chiar dacă, la fel de evident, nici nu a pus mâna pe monoposturi.

Din fericire, fiecare echipă poate încălca de patru ori pe sezon această regulă, iar în cazul Scuderiei Toro Rosso a fost o premieră. Însă chiar şi aşa, concluzia rămâne: dacă ajungi prea devreme la muncă, eşti penalizat!

Etichete:

4 comentarii la “Ai ajuns prea devreme la muncă? Eşti penalizat!”

  1. Cyrus spune

    Daniele, aici e vorba de motosport
    Ce-ar fi daca Glock porneste in cursa mai devreme cu vreo 5 min ca ceilalti, pt ca el a fost mai harnic sii a ajuns mai devreme pe circuit :)

  2. octav71 spune

    Cam la extrem dusa aceasta “regula”.
    Doar pentru o secunda imaginati-va ca Ron Dennis, Ross Brawn sau Domenicalli ar sta in fata garajului cu laptopul pe genunchi asteptand sa fie ora potrivita ca sa poata lucra la monopost. Sau si mai bine, mecanicii stand la coada la intrare ca sa poate intra. WTF?
    Prea multe reguli omoara spectacolul. Se pare ca celor de la FIA li s-a urcat la cap spectacolul din acest sezon (poate si din 2010), au vazut audientele si au considerat ca e cazul sa vada pana unde pot merge.
    Daniel, regula se aplica si pentru oficiali? In sensul ca poate e cazul ca si Bernie sau Jean Todt sa … astepte si ei intrarea, sau pentru ei nu este valabil?

  3. @Cyrus spune

    comparatia e irelevanta . N-ai cum sa compari merele cu perele .

  4. alesis spune

    E absurd, e o regula inventata pentru astia de la locul 5 in jos, echipe care au buget limitat. Oricum aerodinamica, in acest moment, conteaza mai mult de 50% din rezultatul pe circuit si asta nu mi se pare normal deloc. Motoristul ala care baga banul nu e lasat sa dezvolte…Eu vreau sa vad noutati, putere marita, turatie, motoare sparte, ca e motorsport, nu aerodinamicsport…