Un nou inceput
Marele Premiu al Spaniei reprezinta in mod traditional un nou start pentru sezonul competitional. Din cauza faptului ca primele patru curse se desfsoara departe de sediile centrale ale echipelor, acestea aduc foarte putine update-uri pe monoposturi si numai in situatii de criza (vezi cazurile McLaren sau Renault).
In tot acest interval de timp, echipele dezvolta in fabrici noi componente cu care spera sa faca pasi mari inainte odata cu sezonul european al Formulei 1. Problema este ca aproape toate echipele au pregatit pachete aerodinamice majore, iar pentru noi asta este cu atat mai interesant cu cat nu stim cine a facut cel mai mare pas in fata.
Din informatiile care au circulat pe internet in ultimele zile se profileaza totusi doua extreme: Ferrari si BMW-Sauber.
Ferrari a testat la Vairano un monopost botezat de presa F60B care beneficiaza inclusiv de o versiune (cel mai probabil, doar preliminara) a unui dublu-deflector in stilul Brawn GP, Williams si Toyota. Cat de mult va conta acesta ramane de vazut, insa este evident ca Scuderia lucreaza intens la imbunatatirea monopostului.
De cealalata parte, BMW-Sauber reprezinta o mare enigma. Dupa un sezon 2008 excelent, echipa care isi propunea sa lupte pentru titlu in acest an nu se regaseste deloc. Germanii nu au realizat niciun update pe monopost in primele patru curse, primele imbunatatiri fiind planificate pentru Spania. Dar aici intervin problemele: BMW a renuntat la introducerea unui dublu-deflector, dar si la sistemul KERS. Doua decizii venite la interval de numai 1-2 ore reprezinta tot atatea semne de intrebare.
Explicatia conform careia update-ul nu este compatibil cu sistemul KERS este una destul de hilara. Sa ne asteptam ca BMW sa renunte la KERS pentru cateva curse bune? Iar in al doilea rand, tot BMW justifica renuntarea la dublul-reflector pe motiv ca doresc sa introduca update-urile pe rand. Dar nu era Theissen cel care afirma ca BMW a preferat sa introduca toate update-urile pentru Barcelona, si nu cate unul mic la fiecare cursa? Ceva se intampla la BMW si nu suna deloc bine.
Care va fi scenariul cursei de duminica este dificil de anticipat, insa este putin probabil ca ordinea echipelor sa se modifice substantial. Se incumeta cineva la pronosticuri pe baza acestor speculatii si a statisticilor pentru Marele Premiu al Spaniei?
May 6th, 2009 la 5:05 pm
hmmm…un pronostic inaintea marelui premiu: eu zic ca podiumul va fii format din brawn gp, red bull, si ferrari sau toyota…sa speram k ferrari isi vor revenii…
May 7th, 2009 la 9:24 pm
eu as miza pe mclaren,in sfarsit!!!apoi brawn,ferrari si redbull!
May 8th, 2009 la 8:54 am
greu de ghicit cine va progresa mai mult in absenta testarii intense.Acest an va fi un an nebun in formula 1 si o mare necunoscuta.Multe echipe fac declaratii aburitoare pentru a adormi adversarii.Se merge la cacealma ca si ei sint oameni.oricum marile echipe au un morcov mare de tot, vor cadea multe capete.Cel mai mult ma intriga FERRARI.PACAT DE PILOTI CA SI-AU FACUT VISE…..!
May 8th, 2009 la 9:40 am
Vettel Button Barrichello
Revenind la subiect. Este posibil o revenire a echipelor cu traditie. Dar nu direct de la aceasta cursa. Mai sunt vreo 2-3 curse pana o sa isi revina aproape de 100%.