Triseaza Ferrari?
Razboiul psihologic a inceput: Ferrari este acuzata de rivali ca utilizeaza un sistem de evacuare care incalca regulamentul tehnic.
Fata de anul trecut, sistemele de evacuare sunt mult mai vizibile odata cu interzicerea acelor “apendice” utilizate pentru aerodinamica. Iata mai jos cum arata sistemele de evacuare ale celorlalte echipe care si-au lansat noile monoposturi pentru 2009:
Acum, dupa ce am vazut imaginile, haideti sa aruncam o scurta privire asupra regulamentului tehnic pentru 2009:
Articolul 1.4 stipuleaza ca sistemele de evacuare fac parte din monopostul propriu-zis, nefiind sisteme externe atasate acestuia.
Articolul 3.8.5 spune ca aperturile de pe fiecare parte a monopostului destinate sistemului de evacuare pot avea o arie combinata de maxim 50.000 milimetri patrati.
In fine, articolul 5.6.2 spune ca sistemele de evacuare nu pot avea o geometrie variabila.
Din imaginile de mai sus este evident ca sistemul de evacuare al lui F60 este mult mai bine evidentiat decat la celelalte monoposturi, insa personal cred ca este cel putin dificil sa avansam o ipoteza doar pe baza acestor fotografii.
We will see…
January 19th, 2009 la 6:05 pm
Fumuri…..
January 19th, 2009 la 6:37 pm
Poate, dar stii cum se spune: nu iese fum fara foc
January 19th, 2009 la 6:56 pm
mai degraba renault!!cat despre Ferrari cand nu triseaza ce tampenie de titlu !!!
January 19th, 2009 la 7:43 pm
Parerea MEA E ca e doar un show car cea de curse setata pt circuit va respecta regulamentul ,Se stie ca daca vrei sa fii bun mergi la limita regulamentului expolatezi orice paragraf din regulament…
January 19th, 2009 la 8:00 pm
Dani, de cite ori a iesit fum fara foc in lumea F1 ? De nenumarate si cel mai concludent si recent exemplu care imi vine in minte este stirea despre Slim. Care a fost dezmintita clar (si nu a fost nici macar o scinteie). Sunt sute de astfel de “fumuri”. Oricum, asa cum am spus si la articol pina la cursa de la Melbourne, daca Ferrari vrea, isi pot pune (teoretic, of course) si perdelute (cum zicea un prieten) care sa se asorteze cu vaza de flori .”We’ll see” este cea mai de bun simt opinie si e chiar ceea ce ar trebui sa facem. “Chestia” e ca “we hardly can wait” …
January 19th, 2009 la 9:41 pm
Fratii mei albi (sau negri, rosii, galbeni, whatever…), or fi astia de la Ferrari mai umflati decat realitatea, din fire, sau mai cu tupeu, da’ prosti sigur nu-s! Si eu cred ca pana la Melbourne or sa rezolve problema, mai ales ca – pare-se – neica Bernie nu mai are de gand sa-i cocolosasca atata (dar mira-mash sa nu fie doar “praf in ochi” intepaturile lui cu Luca)… Anyway, vaze, perdelutze, bibelouri sau pesti de sticla pot sa jur ca n-o sa vedem pe masinile rosii (pe monitoarele lor – nu garantez), asa cum cred ca si tevile astea (cu tendintza de fal-fal) or sa-si faca loc in carena pana la prima cursa.
Altfel… Daniel, esti fan ferrari? Nu ca ar conta, dar headerul asta al blogului e graitor…. si prea rosu ptr discutii GENERALE despre Formula 1.
January 19th, 2009 la 10:21 pm
Cred ca era o surpriza daca nu trisau. Toti incearca astfel de siretlicuri. Cred ca era mai interesant un articol despre Ron Dennis, un om care a debutat in Formula 1 in 1966 (18 ani). Sper sa scoata o carte pentru ca are ce povesti.
January 20th, 2009 la 12:17 am
ferrari triseaza si fura de cand exista ,aceasta echipa de mafioti!
January 20th, 2009 la 4:42 pm
@michelle_b: Ai mare dreptate in privinta “fumurilor”. Anyway, cum bine mentiona si Radu catalin, la melbourne vom vedea monoposturi destul de diferite fata de acestea. Si daca ma uit si mai atent la poze, parca evacuarea celor de la Williams seamana cu cea de la F60.
@marianescu: Pe tot parcursul sezonului 2008 de F1 Champ am fost acuzat ca sunt fan McLaren. Acum sunt considerat fan Ferrari pentru header-ul blogului. Cred ca o sa-mi pun o poza cu BMW-Sauber la avatarul de pe messenger ca sa fie meniul complet
@TeamClown: Ron Dennis merita un material mai larg despre cariera din F1. Si il va avea, aici, pe Automarket.ro.
January 20th, 2009 la 5:47 pm
Dani, ca sa nu superi pe nimeni pune-ti la avatar in forum (daca va mai fi vreodata in aceasta viata accesibil ) un monopost Toyota sau Honda, la alegere, pentru ca altfel intra lumea la banuieli ca ai ceva cu asiaticii :d
Cit despre ideea ca ai fi ferrarist: lolicei multi si tavaliti (din acestia =)) =)) =)) ) e cea mai traznita idee pe care am auzit-o/vazut-o/citit-o despre tine
January 20th, 2009 la 6:23 pm
Forumul va reveni la viata in curand, intr-o noua forma Cu Honda nu m-as risca sa-mi pun avatar, mai ales ca e posibil sa-si schimbe… rasa )
January 20th, 2009 la 7:29 pm
DANIEL, esti funny cu raspunsul tau, dar… punem pariu ca poti sa gasesti o imagine GENERICA ce poate reprezenta f bine F1, fara sa fie neparat de vreo “culoare”? Provocare valabila si ptr Michelle_B.
Altfel, din pct meu de vedere n-am nici o treaba cu nimeni, fiecare (precis!) tine cu vreo echipa si asta e cat se poate de normal DAAAR, daca incerci si vrei sa sustii ca esti un mediator OBIECTIV, atunci poti face cumva sa se si VADA asta (deci inclusiv vizual). ASTA era obiectia mea si cred ca e intemeiata. Deci nu ma deranjeaza ca e o masina rosie sus, nu m-ar bucura cu nimic in plus de-ar fi un McLaren, dar… nu cred ca-i tocmai corect cu “exclusivitati” in header. Am I right, Daniel / michelle?
January 20th, 2009 la 7:45 pm
Pune-l pe Fangio in banner. A pilotat pentru vreo 4-5 echipe.
January 20th, 2009 la 7:50 pm
escule – cel mai bine poate reprezenta f1 un monopost F60 decolorat – sorry, dar chiar o cautai . Si daca e blogul lui Dani poate sa isi puna ce VREA – vezi ideea cu vaza de flori pe un monopost (sugerez liliacul, ca e ataaaaaaaaat de frumos si culoarea e neutra dpdv F1 si nu imbolnaveste pe nimeni ); in plus, daca tot e blogul lui si simte nevoia, poate sa NU fie mediator obiectiv – desi (cu mici obiectii) este …
So, IMO – u r not right but it’s a free world and u can say what u feel like it or what u think …
January 20th, 2009 la 7:55 pm
Corect Michelle, DACA ar fi blogul lui, DAAAR eu sus vad scris MAAAARE “Automarket blog”! ;op
Ok, acum ca ne-am lamurit (cumva) si cu headeru lu’ blogu’ asta, eu revin la topic si concluzionez: Ferrari, daca or sa triseze, or s-o faca in asa fel incat n-o sa aflam noi in urmatorii… 2 ani, sa zicem. Bafta tuturor, indiferent de culor! ;o)
January 20th, 2009 la 11:18 pm
Eu m-as bucura sa aud ca Ferrari a trisat si sa avem un scandal, asa de inceput de sezon, sa nu ne mai revenim pana la final Si daca e vorba de preferinte, palete de culori si nuante …sunt subiectiva 100% si spun ca imi place rosul lui Kimi si atat. @Avatare.automarket.ro propun Buemi, De La Rosa, Sutil sau Quick Nick. Eu m-am oprit la Kovalainen pt moment (fara culoare=))=)))
January 21st, 2009 la 1:05 am
CAND era CELICA ( TOYOTA )in floare si castiga raliu dupa raliu se chinuiau tehnicienii si comisarii de cursa sa descopere secretul ……..si au fost socati cand l-au descoperit……..ca nu respectau diametrul de admisie printr-o bucsa cu gaura legala dar mobila printr-un arc lamela care permitea acelei bucse sa se deplaseze si sa maresca diametrul admisiei
…..bucsa se lasa in jos numai dupa ce aerul din conducta de admisie atingea o anumita viteza, deci cand statea pe loc piesa era la locul ei
……..evident conducta era mai larga acolo unde se deplasa bucsa…..
……….in acel an au fost descalificati si li s-au anulat toate cursele castigate ( retras punctele)
……….articolul avea totusi un ton admirativ pentru genialitatea japonezilor…….
January 21st, 2009 la 1:25 pm
Poate n-a ales masina, ci pilotul – Felipe Massa, unul din cei mai fair-play piloti din Formula 1