Spionaj cu cartile pe fata
Sesiunile de teste sunt vitale pentru echipe in pregatirea unui sezon de Formula 1 si reprezinta cea mai buna metoda de a afla daca solutiile tehnice adoptate pentru monopost au fost corecte.
Pe de alta parte, echipele profita din plin de aceste teste pentru a trage cu ochiul la ceea ce fac rivalii, iar dublul-deflector este fara indoiala componenta care atrage cel mai mult atentia.
In acest context, ceea ce s-a intamplat intre Ferrari si McLaren intr-una dintre zilele de teste de la Barcelona reprezinta o practica obisnuita in paddock in astfel de momente. Un mecanic a fost atat de dornic sa vada secretele celor de la Ferrari, incat italienii au fost nevoiti sa apeleze la tactici de lupta extreme pentru a se apara. Despre ce este vorba, in clipul de mai jos:
Daca as fi rautacios as spune ca am asistat la un nou Spygate. Ma voi rezuma insa sa remarc ca Ferrari a rezolvat problema intr-un mod extrem de elegant. Pe alte meleaguri s-ar fi lasat cu batai in toata regula…
March 2nd, 2010 la 2:27 pm
Astea-s treburi vechi. Sa vezi ce e pe la Monaco cand nu prea au pe unde sa se ascunda.
http://www.youtube.com/watch?v=rHVv8uz_n78
March 2nd, 2010 la 10:23 pm
Meleagurile mioritice, nu? No offence, dar mecanicul maruntel a intrecut masura si a insistat ca un scai. Nu mai vrem Spygate, not again!!!
March 3rd, 2010 la 8:07 am
Aceasta este limita lor in domeniul cercetarii !
March 3rd, 2010 la 9:26 am
Daca si faza asta se numeste spionaj atunci no comment..Ptr. mine a fost mistocareala pura si de bun gust chiar ..eu unul cel putin m-am distrat foarte mult
March 3rd, 2010 la 9:31 am
@admin .. bine ca nu esti in fruntea Fia ..sigur ai fi penalizat echipa Mclaren Mercedes cu inca 100 de milioane de dolari..
March 3rd, 2010 la 9:46 am
Hai ca nu prea se poate spune la nivelul asta ca se face “spionaj” , c anu are ala aparate de masura laser in ochi ca sa “vada” designul Ferarri … sa fim seriosi , dar 1mm intr-un loc anume in plus.. si 1mm in alt loc in minus pot insemna 1 secunda pe tur… ( poate nu asa mult .. dar cred ca este de bun simt sa ne dam seama ca nu prea ai cum sa “furi” din ochi un design de aerodinamica )
March 3rd, 2010 la 11:02 am
Cam tampiti cei de la mclaren,ce l-as bate pe dobitocu acela de la mclaren are o fata de tampit,ce videoclip de prosti …….
March 3rd, 2010 la 11:34 am
Sunt dobitoci care lucreaza la echipe de F 1 si dobitoci care jignesc pe forumuri ! care e dobitocul mai castigat??intrebare ,intrebatoare
March 3rd, 2010 la 12:05 pm
Nici unu =))
March 3rd, 2010 la 12:50 pm
good answer
March 3rd, 2010 la 1:07 pm
dar sa ne aducem aminte …
http://www.youtube.com/watch?v=rHVv8uz_n78
March 3rd, 2010 la 1:18 pm
Baiatu’ era in pana de idei si se inspira de la altii. Nu stiu daca un astfel de comportament poate fi sanctionat, dar Fer nu strica sa sesizeze FIA. Oricum treaba tehnicienilor echipelor este legata de masinile lor. Mai poate fi si vorba de siguranta atata timp cat erau intr-o zona in care circula masinile. Atata vreme cat, de la o distanta rezonabila, se pot face poze s-ar putea ca sa fie si o sicanare a adversarilor. Se trage din toate pozitiile . . .
March 3rd, 2010 la 2:02 pm
Baietii de la McLaren au in dotare aparat foto , asa ca nu conteaza ce vede lachenstein care tine aparatul ci ce va vedea McNish si Ron din poze , asa ca nu e deloc nevinovat sau intamplator si nicidecum o gluma. Pe banii care sunt in F1 nu se fac glume .
Vorba ta asta e cercetarea in aerodinamica al celor de la McLaren …. jenant
March 3rd, 2010 la 3:30 pm
faza cu “asta e cercetarea aerodinamica a McLaren ” e o replica a talibanilor ferrari de pe forumul asta =))
March 3rd, 2010 la 7:42 pm
Vad ca nu ati observat cel mai important lucru. Cel care a filmat toata treaba este spionul principal si pun pariu ca este fan McLaren. A postat filmuletul ca inginerii ‘’sagetilor argintii” sa si vada ce incerca sa le explice”grasutul obraznic”. Ce ziceti de teoria asta?
March 4th, 2010 la 9:50 am
Eddy,poate ai dreptate dar am ajuns la concluzia ca orice echipa ar putea fi sa fie invidioasa pe cealalta din lipsa de performanta ,si in ultimu rand nu mai imi pasa de ceea ce fac ei,ceea ce imi place este competitia pe circuit .O zi buna .
March 4th, 2010 la 11:14 am
Azi Ferrari si Red Bull au cerut celor de la FIA sa clarifice legalitatea designului aripii spate a monopostului McLaren .
March 4th, 2010 la 7:36 pm
Doar Red Bull a cerut asta. Mai citeste:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81836
March 6th, 2010 la 1:40 am
Cica sa sesizeze FIA. Ha, ha, ha…………………
March 7th, 2010 la 5:58 pm
Tehnologia intr-adevar conteaza dar am impresia ca aici e si putin marketing.