Primul pas spre standardizarea F1

Mai tineti minte toate acele scandaluri izbucnite din senin intre echipele din Formula 1 si FIA dupa ce forul mondial a propus pentru prima oara introducerea motorului unic?

Pozitia echipelor si, mai ales, a constructorilor a fost una ferma: Formula 1 a fost, este si trebuie sa ramana o competitie deschisa, in care participantii trebuie sa-si dezvolte singuri tehnologiile si monoposturile. Cu alte cuvinte, existenta unor componente standard era exclusa din start.

Criza economica a schimbat insa fundamental opiniile celor direct implicati. Astfel, daca pana acum auzisem doar de standardizarea unor componente banale precum geometria suspensiilor, iata ca mai nou se propune o semi-standardizare a unei tehnologii considerate esentiale pentru protejarea mediului inconjurator: KERS.

Poate ca este o mica exagerare, dar cred ca asistam la un prim pas spre standardizarea Formulei 1. Nu atat din partea Scuderiei Ferrari, care vrea sa furnizeze KERS pentru echipele ce utilizeaza motoarele sale (lucru perfect logic), ci mai ales din partea celor de la Renault.

Cum sistemul KERS trebuie sa coopereze direct cu motorul, ma intreb cum se va conecta KERS-ul Renault cu motorul Mercedes, pentru ca ambii constructori vor fi nevoiti sa dezvaluie mici secrete despre tehnologiile aflate in discutie. Dar poate ca aici va interveni parteneriatul semnat recent intre Mercedes si grupul Renault-Nissan.

Nu in ultimul rand, nu pot sa nu remarc ca o astfel de standardizare a sistemului KERS a devenit posibila si prin imputinerea constructorilor din Formula 1, prin retragerea succesiva a celor de la Honda, BMW si Toyota.

7 comentarii la “Primul pas spre standardizarea F1”

  1. Radcargt08 spune

    Eu cred ca KERs e inutil ,as prefera o inghetare a regulamentului..

  2. unckle spune

    pai.. momentan numai Mercedes, Ferrari si renault “conteaza” in momentul asta ca motoristi in F1 … daca se inteleg intre ei se rezolva problema. Cum ziceati si voi.. Mercedes si Renault sunt mai “apropiati” iar Ferrrari cred eu ca ar putea sa accepte ceva compromisuri care sa-i scuteasca de 10-20mil E investiti in cercetare :)

  3. C-G-C spune

    Fara cel putin 5 constructori puternici implicati F1 nu va mai putea oferi spectacol. Pr ca spectolul nu inseamna doar ce fac masinile pe circuit, inseamna emotia unui anume brand etc.

  4. din mihai spune

    Admin nu pot fi selectate Williams si HRT!

  5. Daniel Popescu spune

    @din mihai: Am verificat, la noi totul apare in regula, iar in redactie putem selecta echipele.

    Te rog detaliaza natura problemei: lipsa de actiune la click pe echipa, banner, nu se vede caseta cu echipa etc.

    Multumesc.

  6. din mihai spune

    @Daniel Popescu. De saptamana trecuta ma chinui sa selectez Williams. Incerc in fiecare zi de 2-3 ori. Dau click pe echipa dar nu imi apare poza ca si cum as fi selectat-o. La fel se intampla si cu HRT.

  7. din mihai spune

    @Daniel Popescu. Incearca sa selectezi Williams si HRT de la un calculator ce nu se afla in redactie sau suna un prieten din alt judet si roga-l s-o faca. Mai sunt 7 zile pana la startul evenimentelor oficiale din Spania si trebuie rezolvata problema. Multumesc anticipat.